Sprzeglo w R56

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

seakosa

Sprzeglo w R56

Post autor: seakosa »

Witam wszystkich Mini Driverow!

Lekko ponad tydzien temu kupilem 5-letnigo R56 (1,6 benzyne).
No i nacieszylem sie jazda przez tydzien, bo wczoraj moja radosc zakonczyla sie holowaniem z centrum miasta.
Wiecie moze, gdzie najlepiej naprawic owe sprzeglo (Szczecin i okolice), no i ile to bedzie mniej wiecej bolalo?
Czekam na wiesci...

Pozdrawiam,
seakosa

Re: Sprzeglo w R56

Post autor: seakosa »

Cos mi sie zdaje, ze ten moj przypadek jest odosobniony, co w pewnym wzgledzie jest tez dobra informacja :razz:
Ajo_00
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 145
Rejestracja: 03 paź 2013, 19:40
Posiadane auto:
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Sprzeglo w R56

Post autor: Ajo_00 »

Ogólnie to takich rzeczy się nie naprawia (regeneruje) tylko wymienia :mrgreen: na nowe.
Odosobnionym przypadkiem to na pewno nie jest bo nie wiem jak w tym modelu ale w R53 jak już wyczytałem na forum często pada, w szczególności docisk tak i było w moim przypadku. Mechanik powiedział mi ze tarcza można powiedzieć ze igła jak na 130 tyś ale docisk się rozleciał :evil:

No i to co najbardziej cie trapi to cena, już legendy chodzą ze akurat wymiana to nie jest najtańsza w tych samochodach z powodu umiejscowienia silnika, pewnie nie wiele się zmieniło w nowym modelu o komorę silnikową i penie też mechanicy trzepią za to. Czytając forum widziałem rożen ceny ale jest to od 300zł do 1000zł. (ja osobiście dokładnie nie podam ci ile zapłaciłem za wyminę bo akurat hurtem robiłem kila rzeczy po zakupie auta ale raczej było to w przedziale 300-500zł) a sprzęgło (KPL) LUKAS do 600zł.

Także tylko szukaj dobrego "mechaniora" i władować jakiegoś Lukas-a albo Sacha
seakosa

Re: Sprzeglo w R56

Post autor: seakosa »

Dzieki za podpowiedz.
Wprawdzie zatargalem juz wozek do mechanika, ale jeszcze nie wiem co i jak.
Wciaz czekam na 'werdykt' :?:
Z pewnoscia, jak juz odzyskam fure, to sie podziele wrazeniami....
Pozdrawiam,
seakosa

Re: Sprzeglo w R56

Post autor: seakosa »

No i proszę, chwile to trwało, ale się wszystko wyjaśniło.
Finalnie padło sprzęgło i dodatkowo do wymiany mechanik zakwalifikował koło zamachowe.
Nowe części: 890 zł za sprzęgło i 1450 zyka za koło.
Robocizna 1200, czyli w sumie 3 i pół patyka.
W sumie gogło wyjść ok. 6000 (z oryginalnymi częściami), ale zdecydowałem się na tańszą opcję i kupiłem Sachs'a.
W końcu Sachs robi podzespoły dla BMW, więc nie powinny niczym ustępować oryginalnym MINI.
Pozdrawiam,
ODPOWIEDZ