Witajcie.
Ostatnimi czasy zabrałem się za elektrykę w miniaku (najprawdopodobniej mayfair 1000). To jest jakiś koszmar elektryka samochodowego, inaczej nie można nazwać. Wszystko jest tak zrobione żeby tylko auto wyjechało z fabryki. No ale nieważne, nie o to chcę spytać.
Przy grzebaniu w tejże właśnie elektryce znalazłem takie urządzonko:
Nie chcę wyjść na głupka ale czy to jest pompka spryskiwaczy?
Mini 1000 pompka spryskiwaczy??
Moderator: flapjck1
- profesorr
- Swój Człowiek
- Posty: 324
- Rejestracja: 22 paź 2010, 22:12
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: MAŁOPOLSKA KBR
Re: Mini 1000 pompka spryskiwaczy??
nie to masz zaworek do podcisnienia aparatu zapłonowego,często pomijany wężykiem bezpośrednio od aparatu do gaźnika
660675798 /004915210893190
KBR
KRAINA BARDZO RADOSNA
KBR
KRAINA BARDZO RADOSNA
Re: Mini 1000 pompka spryskiwaczy??
Warto więc go wpiąć, czy olać, ponieważ ja u siebie kiedyś znalazłem coś takiego??
- profesorr
- Swój Człowiek
- Posty: 324
- Rejestracja: 22 paź 2010, 22:12
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: MAŁOPOLSKA KBR
Re: Mini 1000 pompka spryskiwaczy??
mam to sprawne ale też odpięte i nie widzę różnicy,w 99 procentach widzę odpięte,nie pamietam bardzo jak to działa ale jest to powiązane z biegami,nie pamiętam na pewno Marek będzie pamiętał i wytłumaczy
660675798 /004915210893190
KBR
KRAINA BARDZO RADOSNA
KBR
KRAINA BARDZO RADOSNA
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Mini 1000 pompka spryskiwaczy??
Temat był omawiany wielokrotnie. Jest to elektromagnetyczny zawór podciśnienia pomiędzy gaźnikiem a regulatorem aparatu zapłonowego. Aby ten zawór działał musi być sprawny wyłącznik znajdujący się przy kasecie mechanizmu zmiany biegów pod podlogą.
Zamknięcie obwodu następuje wtedy gdy dźwignia zmiany biegów jest w pozycji IV biegu.
Założeniem tego systemu jest działanie regulatora podcisnieniowego tylko wtedy gdy jedziemy na IV biegu. Na pozostałych biegach podcisnienie od strony regulatora nie występuje ( ta strona przyłącza elektrozaworu otwarta jest do atmosfery).
W 90 % miniaków z silnikiem 998 A+ ten system nie działa. Powodem najczęściej jest uszkodzony / skorodowany / unieruchomiony wyłacznik, zniszczona instalacja elektryczna, nieszczelne / spękane gumowe końcówki przewodów podciśnienia.
Najprostszym wyjściem jest bezpośrednie połączenie podciśnienia z gaźnika do regulatora aparatu.
Chyba nie trzeba przypominać że po takiej ingerencji trzeba sprawdzić i skorygować ustawienie zapłonu.
Przy okazji warto sprawdzić czy regulator podciśnieniowy w ogóle działa. Często po tylu latach jest on juz niesprawny.
Zamknięcie obwodu następuje wtedy gdy dźwignia zmiany biegów jest w pozycji IV biegu.
Założeniem tego systemu jest działanie regulatora podcisnieniowego tylko wtedy gdy jedziemy na IV biegu. Na pozostałych biegach podcisnienie od strony regulatora nie występuje ( ta strona przyłącza elektrozaworu otwarta jest do atmosfery).
W 90 % miniaków z silnikiem 998 A+ ten system nie działa. Powodem najczęściej jest uszkodzony / skorodowany / unieruchomiony wyłacznik, zniszczona instalacja elektryczna, nieszczelne / spękane gumowe końcówki przewodów podciśnienia.
Najprostszym wyjściem jest bezpośrednie połączenie podciśnienia z gaźnika do regulatora aparatu.
Chyba nie trzeba przypominać że po takiej ingerencji trzeba sprawdzić i skorygować ustawienie zapłonu.
Przy okazji warto sprawdzić czy regulator podciśnieniowy w ogóle działa. Często po tylu latach jest on juz niesprawny.