Wymiana termostatu R53
-
- Nowy
- Posty: 64
- Rejestracja: 12 gru 2013, 21:26
- Posiadane auto: MINI Cooper S R53
- Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno
Wymiana termostatu R53
Powiedzcie mi, czy do wymiany termostatu w Cooper S R53 będę musiał zrzucać zderzak? Nagrzewa mi się na postoju/w korku, a podczas jazdy temp spada. Stawiam więc na termostat. Dzięki
-
- Swój Człowiek
- Posty: 146
- Rejestracja: 03 paź 2013, 19:40
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Wymiana termostatu R53
Mógłbym być nie uprzejmy i wywalić napis:
SZUKAJ
No ale poratuję cię wiedzą:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=RE31&mospid=48020&btnr=11_3390&hg=11&fg=35&lang=pl
http://www.pelicanparts.com/techarticles/MINI/21-WATER-Thermostat_Replacement/21-WATER-Thermostat_Replacement.htm
A odpowiadając na pytanie nie trzeba demontować zderzaka
(no chyba w mało którym aucie tak jest)
SZUKAJ
No ale poratuję cię wiedzą:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=RE31&mospid=48020&btnr=11_3390&hg=11&fg=35&lang=pl
http://www.pelicanparts.com/techarticles/MINI/21-WATER-Thermostat_Replacement/21-WATER-Thermostat_Replacement.htm
A odpowiadając na pytanie nie trzeba demontować zderzaka
(no chyba w mało którym aucie tak jest)
Re: Wymiana termostatu R53
http://www.northamericanmotoring.com/fo ... hange.html
chyba jak na załowanie Ci to znalazłem, dzisiaj po powrocie z uczelni szperałem trochę po forach i akurat na ten temat trafiłem.
Trochę zabawy będzie.
Możesz przy okazji porobić lepsze zdjęcia z procesu.
pozdrawiam i powodzenia!
chyba jak na załowanie Ci to znalazłem, dzisiaj po powrocie z uczelni szperałem trochę po forach i akurat na ten temat trafiłem.
Trochę zabawy będzie.
Możesz przy okazji porobić lepsze zdjęcia z procesu.
pozdrawiam i powodzenia!
-
- Nowy
- Posty: 64
- Rejestracja: 12 gru 2013, 21:26
- Posiadane auto: MINI Cooper S R53
- Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno
Re: Wymiana termostatu R53
dzięki za odp.
Co do tego, że w mało którym samochodzie trzeba wywalać zderzak do zmiany termostatu to tak. Z tym że pytam o MINI, a chyba nie ma drugiego samochodu w którym aż tak często trzeba by zdejmować zderzak, żeby zrobić cokolwiek. ;]
Co do tego, że w mało którym samochodzie trzeba wywalać zderzak do zmiany termostatu to tak. Z tym że pytam o MINI, a chyba nie ma drugiego samochodu w którym aż tak często trzeba by zdejmować zderzak, żeby zrobić cokolwiek. ;]
Re: Wymiana termostatu R53
Sprawdź kolego najpierw poziom płynu chłodzącego w układzie i czy nie jest zapowietrzony.Kuchar pisze:Powiedzcie mi, czy do wymiany termostatu w Cooper S R53 będę musiał zrzucać zderzak? Nagrzewa mi się na postoju/w korku, a podczas jazdy temp spada. Stawiam więc na termostat. Dzięki
Czy jak stoisz i temp silnika rośnie - słychać wiatrak? Czy z nawiewów wtedy leci ciepłe powietrze?
Hyundai Santa Fe '04 4WD 2.0 CRDi 140KM - dupowóz
Mini Cooper S Park Lane Steptronik '06 beżowa tapicera
Mini Cooper S Park Lane Steptronik '06 beżowa tapicera
-
- Nowy
- Posty: 64
- Rejestracja: 12 gru 2013, 21:26
- Posiadane auto: MINI Cooper S R53
- Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno
Re: Wymiana termostatu R53
-Płyn chłodniczy jest, zapowietrzony nie jest.
-Wiatrak włącza się prawidłowo, tzn włącza się tylko w momencie gdy samochód stoi dłuższy czas uruchomiony i naprawdę mocno się nagrzeje.
-Powietrze z nawiewów leci ciepłe tylko przy długiej jeździe w korku z prawie zerową szybkością (wtedy osiąga temperaturę optymalną), albo jak stoi uruchomiony. No i widać że idzie na nagrzewnice.
Także w momencie gdy nie jest dodatkowo owiewany powietrzem to zachowuje się prawidłowo zdaje się.
Po tym wszystkim stawiam na termostat. Pompa wody jest wymieniona świeżo.
Co o tym myślicie?
-Wiatrak włącza się prawidłowo, tzn włącza się tylko w momencie gdy samochód stoi dłuższy czas uruchomiony i naprawdę mocno się nagrzeje.
-Powietrze z nawiewów leci ciepłe tylko przy długiej jeździe w korku z prawie zerową szybkością (wtedy osiąga temperaturę optymalną), albo jak stoi uruchomiony. No i widać że idzie na nagrzewnice.
Także w momencie gdy nie jest dodatkowo owiewany powietrzem to zachowuje się prawidłowo zdaje się.
Po tym wszystkim stawiam na termostat. Pompa wody jest wymieniona świeżo.
Co o tym myślicie?
Re: Wymiana termostatu R53
Kuchar pisze:-Płyn chłodniczy jest, zapowietrzony nie jest.
-Wiatrak włącza się prawidłowo, tzn włącza się tylko w momencie gdy samochód stoi dłuższy czas uruchomiony i naprawdę mocno się nagrzeje.
-Powietrze z nawiewów leci ciepłe tylko przy długiej jeździe w korku z prawie zerową szybkością (wtedy osiąga temperaturę optymalną), albo jak stoi uruchomiony. No i widać że idzie na nagrzewnice.
Także w momencie gdy nie jest dodatkowo owiewany powietrzem to zachowuje się prawidłowo zdaje się.
Po tym wszystkim stawiam na termostat. Pompa wody jest wymieniona świeżo.
Co o tym myślicie?
No to jednak może termostat. Na szczęście sprawa niedroga i nie trzeba moim zdaniem demontować zderzaka. Trzeba wyjąć z góry kilka części - ale same plastiki w zasadzie.
Hyundai Santa Fe '04 4WD 2.0 CRDi 140KM - dupowóz
Mini Cooper S Park Lane Steptronik '06 beżowa tapicera
Mini Cooper S Park Lane Steptronik '06 beżowa tapicera
-
- Nowy
- Posty: 64
- Rejestracja: 12 gru 2013, 21:26
- Posiadane auto: MINI Cooper S R53
- Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno
Re: Wymiana termostatu R53
no git, tego się spodziewam. Mam nadzieję że to tylko termostat.
-
- Nowy
- Posty: 64
- Rejestracja: 12 gru 2013, 21:26
- Posiadane auto: MINI Cooper S R53
- Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno
Re: Wymiana termostatu R53
Nie miałem czasu się tym zająć do tej pory. Teraz mam chwilę i będę to robił, tylko mam pytanie jeszcze do Was.
Pytanie: Czy w moim przypadku mam wymieniać sam termostat, czy raczej z obudową? Co radzicie?
Pytanie: Czy w moim przypadku mam wymieniać sam termostat, czy raczej z obudową? Co radzicie?