Luz na przegubie wewnętrznym

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
Arti
Wiarus
Wiarus
Posty: 528
Rejestracja: 24 lip 2012, 14:16
Posiadane auto: Rover Mini Balmoral edition
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Luz na przegubie wewnętrznym

Post autor: Arti »

Kręcąc półosią zanim poczuje opór mam wyczuwalny luz - zarówno kręcąc w lewo jak i w prawo. Luz ma ok. 0.5cm w linii prostej ;) Wydaje mi się, że luz jest w przegubie wewnętrznym (przegub zewnętrzny jest odłączony od zwrotnicy). W czasie jazdy nie miałem, żadnych stuków czy innych dziwnych odgłosów dobiegających z układu jezdnego.
Czy taki luz to "norma"?
Pozdrawiam,
Arti
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Luz na przegubie wewnętrznym

Post autor: markfive »

Luz na przegubie wewnętrznym sprawdzisz trzymając ręką oprawę przegubu i drugą obracając półoś. Luz moze być na samym przegubie lub na frezach na połączeniu przegubu z pólosią. To o czym piszesz może być sumą wszystkich luzów w tym również na FD (mechanizm róznicowy przekładni głównej). Jeżeli drugie koło jest podparte (nieruchome) to obracając póloś z pierwszej (luźnej) strony, wyczuwasz wszystkie luzy w sumie a więc na przegubie wewnętrznym od strony pólosi , na FD, na przegubie wewnętrznym z drugiej strony i na zewnętrznym z drugiej strony. :smile: To wszystko jest ze sobą połączone w trakcie obrotu.
Awatar użytkownika
Arti
Wiarus
Wiarus
Posty: 528
Rejestracja: 24 lip 2012, 14:16
Posiadane auto: Rover Mini Balmoral edition
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Luz na przegubie wewnętrznym

Post autor: Arti »

Przypomniał mi się tytuł filmu - "Suma wszystkich strachów" :)
Ok. Sprawdzę zatem tak jak mówisz. Właśnie mam konfigurację optymalną jaką podajesz czyli jedno koło nieruchome.
Pozdrawiam,
Arti
ODPOWIEDZ