Kręcąc półosią zanim poczuje opór mam wyczuwalny luz - zarówno kręcąc w lewo jak i w prawo. Luz ma ok. 0.5cm w linii prostej Wydaje mi się, że luz jest w przegubie wewnętrznym (przegub zewnętrzny jest odłączony od zwrotnicy). W czasie jazdy nie miałem, żadnych stuków czy innych dziwnych odgłosów dobiegających z układu jezdnego.
Czy taki luz to "norma"?
Luz na przegubie wewnętrznym
Moderator: flapjck1
- Arti
- Wiarus
- Posty: 528
- Rejestracja: 24 lip 2012, 14:16
- Posiadane auto: Rover Mini Balmoral edition
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Luz na przegubie wewnętrznym
Pozdrawiam,
Arti
Arti
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Luz na przegubie wewnętrznym
Luz na przegubie wewnętrznym sprawdzisz trzymając ręką oprawę przegubu i drugą obracając półoś. Luz moze być na samym przegubie lub na frezach na połączeniu przegubu z pólosią. To o czym piszesz może być sumą wszystkich luzów w tym również na FD (mechanizm róznicowy przekładni głównej). Jeżeli drugie koło jest podparte (nieruchome) to obracając póloś z pierwszej (luźnej) strony, wyczuwasz wszystkie luzy w sumie a więc na przegubie wewnętrznym od strony pólosi , na FD, na przegubie wewnętrznym z drugiej strony i na zewnętrznym z drugiej strony. To wszystko jest ze sobą połączone w trakcie obrotu.
- Arti
- Wiarus
- Posty: 528
- Rejestracja: 24 lip 2012, 14:16
- Posiadane auto: Rover Mini Balmoral edition
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Luz na przegubie wewnętrznym
Przypomniał mi się tytuł filmu - "Suma wszystkich strachów"
Ok. Sprawdzę zatem tak jak mówisz. Właśnie mam konfigurację optymalną jaką podajesz czyli jedno koło nieruchome.
Ok. Sprawdzę zatem tak jak mówisz. Właśnie mam konfigurację optymalną jaką podajesz czyli jedno koło nieruchome.
Pozdrawiam,
Arti
Arti