MCS r53 vs r56
-
- Wiarus
- Posty: 954
- Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
- Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: MCS r53 vs r56
Warszawa bez korków ?
MCS pali dużo i tyle. W mieście 12l to min. standard i kropka. Mi na trasie jeżdżąc emerycko raz zdarzyło się mniej niż 10... podkreślam że na trasie, przelotowo 90 max 100km/h. Jak lece 110 to 11l.
MCS pali dużo i tyle. W mieście 12l to min. standard i kropka. Mi na trasie jeżdżąc emerycko raz zdarzyło się mniej niż 10... podkreślam że na trasie, przelotowo 90 max 100km/h. Jak lece 110 to 11l.
- Psztymucel
- Wiarus
- Posty: 890
- Rejestracja: 05 gru 2004, 09:32
- Posiadane auto: IMA, Fulvia, 900, Ypsilon
- Lokalizacja: Świdnica
- Kontakt:
Re: MCS r53 vs r56
Tak jak było pisane jak dbasz tak masz.
Ja mam już 150 000 od nowości i wszystko jest OK. Ważna sprawa, abyś systematycznie sprawdzał olej i uzupełniał, bo autko lubi wypić
Ja mam R56 przed liftem i chyba to jest "lepsza" wersja jeżeli chodzi o części zamienne do silnika, bo są identyczne z tymi od Peugeot'a. Dzięki temu jak wymieniany był rozrząd części kosztowały 900 zł a nie 2200. Tylko z drugiej strony coś tam poprawili po lifcie, więc powinno być mniej awaryjnie. Chociaż ciężko w to uwierzyć, bo BMW wycofało się z tego silnika całkowicie, więc chyba doszli do wniosku, że lepiej zrobić nowy niż ten poprawiać
Jeżeli chodzi o awaryjność, to oprócz rzeczy z mojej winy, to jedyne problemy jakie miałem to linka otwierania maski... urwana i to 2 razy. Chociaż drugi raz to już mój błąd.
Rozrząd w tym aucie należy traktować tak jak pasek, a nie jak łańcuch, bo jest on tak cienki, że ewidentnie został zastosowany w celu redukcji miejsca, a nie żywotności. W rowerze mam podobny
Ja mam już 150 000 od nowości i wszystko jest OK. Ważna sprawa, abyś systematycznie sprawdzał olej i uzupełniał, bo autko lubi wypić
Ja mam R56 przed liftem i chyba to jest "lepsza" wersja jeżeli chodzi o części zamienne do silnika, bo są identyczne z tymi od Peugeot'a. Dzięki temu jak wymieniany był rozrząd części kosztowały 900 zł a nie 2200. Tylko z drugiej strony coś tam poprawili po lifcie, więc powinno być mniej awaryjnie. Chociaż ciężko w to uwierzyć, bo BMW wycofało się z tego silnika całkowicie, więc chyba doszli do wniosku, że lepiej zrobić nowy niż ten poprawiać
Jeżeli chodzi o awaryjność, to oprócz rzeczy z mojej winy, to jedyne problemy jakie miałem to linka otwierania maski... urwana i to 2 razy. Chociaż drugi raz to już mój błąd.
Rozrząd w tym aucie należy traktować tak jak pasek, a nie jak łańcuch, bo jest on tak cienki, że ewidentnie został zastosowany w celu redukcji miejsca, a nie żywotności. W rowerze mam podobny
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
- Psztymucel
- Wiarus
- Posty: 890
- Rejestracja: 05 gru 2004, 09:32
- Posiadane auto: IMA, Fulvia, 900, Ypsilon
- Lokalizacja: Świdnica
- Kontakt:
Re: MCS r53 vs r56
Jeżeli chodzi o spalanie R56 to przy 130-150 km/h na autostradach spalanie na poziomie 7,5-8 litrów. W mieście spokojnie można mieć poniżej 10, ale to zależy od korków, a nie miasta. We Wrocławiu powinno dać radę
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
-
- Swój Człowiek
- Posty: 168
- Rejestracja: 07 sty 2012, 16:55
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
Re: MCS r53 vs r56
Nie jeździłem MCSem, ale dwa lata pomykałem zwykłym 1.6 i we Wrocławiu przy codziennej jeździe do pracy ok. 9km spalanie 10l było normą, zatem uważam, że MCS to róźnica 1-2l w górę. Co ciekawsze, zmieniłem na BMW E46 2.2l a spalanie pozostało takie samo jak w mini 1.6 przy takiej samej jeździe do pracy. Mini to mini - fajne było
Re: MCS r53 vs r56
mi r50 na trasie (las60/autostrada40 km) pali ok 5.5-7.5litra/ średnia predkośc to 90-110. po mieście przy dynamicznej jezdzie 10-14…. natomiast kiedy do auta dorwie się tata to spalanie to 16-20 l/100
Re: MCS r53 vs r56
To jeszcze ja się dołączę. MINI R56 S pali mi w mieście Łodzi 8l./100km przy krótkich dystansach. Tych, którym wychodzi 10l nie rozumiem
- mainecoon6
- Swój Człowiek
- Posty: 142
- Rejestracja: 29 lip 2012, 16:39
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Brzeziny/Łódź
Re: MCS r53 vs r56
w życiu nie udało mi sie zejść poniżej 8 l(gdy jezdziłem na benzynie), nawet na zimowych oponach.
Mi gazu pali po samym mieście 13-14 , tylko i wyłacznie na trasie do 100km/h 9-10 ,
po przekroczeniu ok 130-140km/h miniak pali dużo.. A komputer zakłamuje o ponad litr.
Z resztą u mnie gaz po 2.44 pln wiec czy spali 9 czy 14 to nie ma dużej róznicy
Mi gazu pali po samym mieście 13-14 , tylko i wyłacznie na trasie do 100km/h 9-10 ,
po przekroczeniu ok 130-140km/h miniak pali dużo.. A komputer zakłamuje o ponad litr.
Z resztą u mnie gaz po 2.44 pln wiec czy spali 9 czy 14 to nie ma dużej róznicy
MINI R50 R52 R56 ONE-->COOPER programowa zmiana ECU na Cooper w każdym MINI One
Remap 90--> 120 KM
DIAGNOSTYKA KODOWANIE DOPOSAŻANIE NAGŁOŚNIENIE
BMW MINI NAWIGACJE POLSKIE MENU MAPY 2015 KODY FSC
http://bmw-retrofit.pl/
TEL: 533-734-913
Remap 90--> 120 KM
DIAGNOSTYKA KODOWANIE DOPOSAŻANIE NAGŁOŚNIENIE
BMW MINI NAWIGACJE POLSKIE MENU MAPY 2015 KODY FSC
http://bmw-retrofit.pl/
TEL: 533-734-913
- satyr88
- Swój Człowiek
- Posty: 271
- Rejestracja: 08 lut 2012, 02:14
- Posiadane auto: MCS R53
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: MCS r53 vs r56
Mój MCS R53 pali:
Cykl mieszany: 9,5 - 10l
Miasto: 11-12l
Trasa: 7 - 8l
Najniżej udało mi się zejść do 6,5 litra na dystansie 20km (kilka zakrętów, świateł i prosta droga) dla porównania tą samą trasę fordem fiestą (1,25 82KM) przejechałem ze spalaniem 4,1 litra
Ogółem te auta do oszczędnych nie należą, wszystko też zależy od stylu jazdy
Cykl mieszany: 9,5 - 10l
Miasto: 11-12l
Trasa: 7 - 8l
Najniżej udało mi się zejść do 6,5 litra na dystansie 20km (kilka zakrętów, świateł i prosta droga) dla porównania tą samą trasę fordem fiestą (1,25 82KM) przejechałem ze spalaniem 4,1 litra
Ogółem te auta do oszczędnych nie należą, wszystko też zależy od stylu jazdy
Re: MCS r53 vs r56
okej czyli uśredniając przy dojazdach do pracy r53 spali mi 9,5-10 a r56 7,5-8 wiec tragedii nie ma.
co do modów, jest sens zakładać samo kółko do r53? jakie z tego mogą być korzyści mocowe, mówimy o wersji poliftowej, czy remap po kółku jest konieczny?
w r56 sam program da nam spokojnie okolice 200koni?
co do modów, jest sens zakładać samo kółko do r53? jakie z tego mogą być korzyści mocowe, mówimy o wersji poliftowej, czy remap po kółku jest konieczny?
w r56 sam program da nam spokojnie okolice 200koni?
-
- Wiarus
- Posty: 954
- Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
- Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: MCS r53 vs r56
W R56 masz turbo, więc wydech, remap (przydałby się większy IC) i będzie +200kucy. W R53 masz kompresor, więc mniejsze kółko + remap i IC, chociaż niektórzy piszą nawet o 230KM na samym kółku...
Nie bardzo kumam chęć połączenia oszczędności w MCS i remapu na 200KM.
Nie bardzo kumam chęć połączenia oszczędności w MCS i remapu na 200KM.
-
- Wiarus
- Posty: 954
- Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
- Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: MCS r53 vs r56
nie mogę edytować...
latasz E8 ? MCS szybszy nie będzie. Evka pali Ci 12l?
latasz E8 ? MCS szybszy nie będzie. Evka pali Ci 12l?
Re: MCS r53 vs r56
co tutaj jest do skumania? MCS ma być autem którym chce dojeżdżać do pracy, polecieć gdzieś z narzeczoną na weekend i ogólnie sprawnie, szybko poruszać się po mieście. Nie każde mocne auto musi palić dużo, lubię nietuzinkowe auta dlatego szukam MCS a nie corsy w dieslu...maniujr pisze: Nie bardzo kumam chęć połączenia oszczędności w MCS i remapu na 200KM.
a mody są naturalną koleją rzeczy...
P.S.
Evo pali w mieście 18+... bmw spala mi okolice 12 w mieście
-
- Wiarus
- Posty: 954
- Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
- Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: MCS r53 vs r56
no nie przesadzałbym... kwestia w jakim budżecie się poruszamy... zakładając przykładowo do 80k to RS4/RS6 zjada EVO, a może nawet mocne S3.Bartek! pisze:btw.
mało co będzie szybsze od Evo...
Lekko podłubane STi też będzie szybsze i każdy mocny Type-R (nie Honda, tylko 2 drzwiowa Impreza GT), a co do odwiecznej walki EVO vs STi dopiero co był 2tygodnie temu pojedynek na torze w Kielcach i wygrało Subaru
Szczegóły na evo.org i forum.subaru.pl
Re: MCS r53 vs r56
nie jest to temat o Evo i STI, seryjne nie jedzie, takie ~400ps już co innegomaniujr pisze:no nie przesadzałbym... kwestia w jakim budżecie się poruszamy... zakładając przykładowo do 80k to RS4/RS6 zjada EVO, a może nawet mocne S3.Bartek! pisze:btw.
mało co będzie szybsze od Evo...
Lekko podłubane STi też będzie szybsze i każdy mocny Type-R (nie Honda, tylko 2 drzwiowa Impreza GT), a co do odwiecznej walki EVO vs STi dopiero co był 2tygodnie temu pojedynek na torze w Kielcach i wygrało Subaru
Szczegóły na evo.org i forum.subaru.pl
każdy kto ogarnia powożenie autem nawet nie podejmie tematu efektywności Evo vs STI
jest mus robić remap po kółku? bo jeśli nie to zamawiam w ten sam dzień w który kupię auto i montuje na kolejny, tani prosty i efektywny mod! ca. 190ps po takim zabiegu będzie?