programowanie szyb

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

PURCHEWCIA
Nowy
Nowy
Posty: 13
Rejestracja: 04 maja 2014, 21:12
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gliwice

programowanie szyb

Post autor: PURCHEWCIA »

Witam,

Mam pewien problem z szybami. I tak szyba kierowcy po naciśnięciu i zwolnieniu przycisku jedzie do samego końca. W drugą strone (zamykanie)odbywa się tak samo.
Inaczej sytuacja jednak przedstawia się z szyba pasażera. Otwarcie automatyczne po naciśnieciu i zwolnieniu przycisku jednak zamykanie trzeba ciagle trzymac przełacznik.
Jest na to jakaś rada. Specjalny sposób programowania sterownika czy jakaś wada?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
satyr88
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 271
Rejestracja: 08 lut 2012, 02:14
Posiadane auto: MCS R53
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: programowanie szyb

Post autor: satyr88 »

to nie jest wada, w większości aut tak jest, po to by kierowca zamykając swoją szybę nie musiał trzymać cały czas włącznika jadąc za kierownicą
PURCHEWCIA
Nowy
Nowy
Posty: 13
Rejestracja: 04 maja 2014, 21:12
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gliwice

Re: programowanie szyb

Post autor: PURCHEWCIA »

Super, tylko ułatwienie to działa tylko w drzwiach kierowcy. W drzwiach pasażera tylko otwiera się w automacie a zamykanie niestety trzeba trzymać przełacznik.
Awatar użytkownika
satyr88
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 271
Rejestracja: 08 lut 2012, 02:14
Posiadane auto: MCS R53
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: programowanie szyb

Post autor: satyr88 »

to normalne, tak musi być, może jakiś specjalista coś by zdołał przerobić, ale nie mam pojęcia czy to kwestia programu czy samego przełącznika i mechanizmu otwierania :) mnie osobiście to nie przeszkadza :)
maniujr
Wiarus
Wiarus
Posty: 954
Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: programowanie szyb

Post autor: maniujr »

Tak jest i tak ma być ze względów bezpieczeństwa (żeby pasażerowi czegoś przypadkiem nie przyciąć), a kierowcy ma być łatwiej np. podczas przejazdu przez bramki na autostradzie (ruszasz, pstryk i szyba idzie do końca w górę)
PURCHEWCIA
Nowy
Nowy
Posty: 13
Rejestracja: 04 maja 2014, 21:12
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gliwice

Re: programowanie szyb

Post autor: PURCHEWCIA »

aż dziw bierze.....
Inne samochody maja zabezpieczenia przeciążeniowe żeby nie przytrzasnąc czegoś pasażerowi czy kierowcy podczas zamykania szyby.
Aż nie chce mi się wierzyć, że takiego rozwiazania nie ma w BMW.
max77max
Nowy
Nowy
Posty: 35
Rejestracja: 01 wrz 2011, 11:06
Posiadane auto:
Lokalizacja: Katowice

m

Post autor: max77max »

Dokładnie ...też jak kupiłem Mini to mnie zdziwiło niby BMW a nie ma takich prostych rzeczy Cóż w swoim na szczęście mam full wypas a żona ....jakos się pomęczy chociaż ostatnio zadaje za dużo pytań że niby u mnie jest a u niej nie ma :lol:
maniujr
Wiarus
Wiarus
Posty: 954
Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: programowanie szyb

Post autor: maniujr »

W fordach nawet po stronie kierowcy trzeba trzymać i w górę i w dół...

W hondzie tak samo jak w mini (tylko kierowca ma automat). W alfie i subaru miałem tak samo, a chyba tylko w audi rs6 wszystkie (!) szyby chodziły do końca w górę i w dół na dotknięcie.
Awatar użytkownika
satyr88
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 271
Rejestracja: 08 lut 2012, 02:14
Posiadane auto: MCS R53
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: programowanie szyb

Post autor: satyr88 »

maniujr pisze:W fordach nawet po stronie kierowcy trzeba trzymać i w górę i w dół...

W hondzie tak samo jak w mini (tylko kierowca ma automat). W alfie i subaru miałem tak samo, a chyba tylko w audi rs6 wszystkie (!) szyby chodziły do końca w górę i w dół na dotknięcie.
Nie we wszystkich fordach ;) w fieście moich rodziców jest automat po stronie kierowcy tak jak w mini, tak czy siak duża większość producentów ma takie rozwiązania - automat po stronie kierowcy i ręczny po stronie pasażera.

nie widzę w tych rozwiązaniach nic złego - no chyba że ktoś otwiera i zamyka szyby 15 razy na minute...

czasem jak nie ma się do czego przyczepić to wyszukujemy takie detale... zamiast cieszyć się z prowadzenia samochodu, ja jeździłem 6 lat autem z szybami na korbkę bez klimy i bez wspomagania kierownicy ;)
Ajo_00
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 146
Rejestracja: 03 paź 2013, 19:40
Posiadane auto:
Lokalizacja: Rzeszów

Re: programowanie szyb

Post autor: Ajo_00 »

Jest na to rada zaprogramowanie modułu komfortu.
Ja programując u speca otwieranie szyb z pilota zasugerowałem ze jak się da to szybę pasażera zrobić tak jak kierowcy to by było fajnie. Koleś pogrzebał i zrobił, dodał tylko od siebie ze skoro w Anglii mają na odwrót to musi się dać to ustawić :mrgreen:
Wziął śmieszne pieniądze jak za godzinę szperania i zabawy.
Tu się umówiłem na to programowanie http://www.car-connect.pl/

Dodam tylko ze modele po 2003 (nie pamiętam który miesiąc) mają więcej opcji programowania, mają nowszy moduł komfortu. (np. domykanie szyb z pilota i speed na obrotomierzu.) mój model się nie łapie :sad:
Awatar użytkownika
bob.dsk
Wiarus
Wiarus
Posty: 711
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:31
Posiadane auto: A45 AMG
Lokalizacja: Gdynia/Toruń

Re: programowanie szyb

Post autor: bob.dsk »

A czy istnieje możliwość zaprogramowania aby przednia szyba ?
R56 239km 342nm
PanCooper

Re: programowanie szyb

Post autor: PanCooper »

Panowie, troche za przeproszeniem bredzicie... :roll: Mialem tez ten problem ale "po stronie kierowcy!" za to pasazera jak sie stuknelo przycisk to normalnie szyba sie domykala sama do konca. Ale za to moj przypadek rozwiazal sie w sposob taki, ze mialem blad spalonej zarowki, jak go ogarnalem (wymienilem zarowke) z jakiegos (nie wiadomoego mi powodu) strona kierowcy zaczela dzialac normalnie :shock: Cud zarowka? Na chwile obecna nie mam juz zadnych bledow i wszystko dziala jak nalezy. Ale sprawa co najmniej dziwna...
Awatar użytkownika
grzes-beton
Nowy
Nowy
Posty: 25
Rejestracja: 08 kwie 2021, 19:32
Posiadane auto: Mini One R50 1,6 benz MTF 2003
Lokalizacja: Leszno

Re: programowanie szyb

Post autor: grzes-beton »

maniujr pisze:Tak jest i tak ma być ze względów bezpieczeństwa (żeby pasażerowi czegoś przypadkiem nie przyciąć), a kierowcy ma być łatwiej
Miałoby to sens, gdyby tylko kierowca miał dostęp do sterowania szybami. Tutaj mamy symetryczną dostępność obydwu osób. Pasażer w takim razie może coś kierowcy przypadkiem przyciąć.
Różnica pomiędzy lewym i prawym zaprogramowaniem dotyczy tego które to okno, a nie tego który człowiek nim steruje. Bo obaj mają taką samą możliwość. Różni ich to, że pasażer nie musi być skoncentrowany i ma wolne ręce. Ale przyciski nie mają przecież czytnika który człowiek zamyka i otwiera okna.
Poza tym okno pasażera służy także kierowcy kiedy jedzie sam.
We Fordzie mam np. na drzwiach dla kierowcy oba przyciski, a u pasażera tylko jeden i tutaj już można byłoby rozróżnić ludzi po przyciskach (podaję to tylko jako przykład relacji człowiek-przycisk, bo samoczynnego dojeżdżania szyb w ogóle nie ma i nawet tak wolę).

W związku z tym nie bardzo dostrzegam w Mini sens rozróżniania zaprogramowania "okno lewe/prawe" w kontekście centralnego, symetrycznego układu manualnych elementów sterujących.
ODPOWIEDZ