Korbowody do 998 A-seria

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Korbowody do 998 A-seria

Post autor: Sadam »

Witam,

potrzebuje wymiary główki korbowodu do tysiączki, ale koniecznie A-seria, a nie A+, jak będą odpowiednie to szukam do kupienia ;)

Pozdrawiam,

Adam
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Korbowody do 998 A-seria

Post autor: monsterk »

szukasz korb z tulejkami w główce korbowodu?
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Korbowody do 998 A-seria

Post autor: Sadam »

Szukam takich, które mają maksymalnie dużo mięcha na główce, zastanawiam się czy da się rozwiercić do 22-23mm, żeby osadzić tulejkę pod tłok ze sworzniem 20mm

A+ nawet te z tulejką mają tylko 19mm wewnątrz. Po rozwierceniu nic z główki nie zostanie, starsze z tego co wiem są bardziej toporne.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Korbowody do 998 A-seria

Post autor: monsterk »

Rozwierć korbowód pod wymiar sworznia i zrob na wcisk tak jak to jest w 1300. A tak z ciekawości zapytam, jaką średnice tloka chcesz wpakować na ten korbowód?
Awatar użytkownika
hillman
Wiarus
Wiarus
Posty: 514
Rejestracja: 13 lut 2013, 17:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin

Re: Korbowody do 998 A-seria

Post autor: hillman »

Korby typu press fitt od 998 A+ powinny wytrzymać przeróbkę. Rozwiercić a sworzeń wcisnąć na gorąco jak było oryginalnie.

http://www.datch.fr/en/12a1999-998-pres ... -3858.html
Wszystko robi na kolanie.
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Korbowody do 998 A-seria

Post autor: monsterk »

Sprawdzałem juz temat i korby z wciskanymi sworzniami seryjnie i te z tulejkami maja ten sam nr na odlewie, tak wiec fabryka nie zmieniła korbowodu a jedynie sposób osadzenia
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Korbowody do 998 A-seria

Post autor: Sadam »

Faktycznie korby zmienili dopiero w A+ na te bez tulejki, pomyliło mi się z 1300. Te na pewno wychodziły wcześniej w bardziej pancernej wersji :D

Tłok 68 lub 68,5. Blok rozwiercany offsetowo. Z tego co wiem chyba maks jaki można wcisnąć. Tysiączek mam dostatek, także mogę eksperymentować, jak coś pójdzie nie tak to nie będzie szkoda. Dzięki za pomoc, jak coś z tego wyjdzie to będę się chwalił.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Korbowody do 998 A-seria

Post autor: monsterk »

Byli tacy co jiz to robili ale sie nie chwalą :D
Awatar użytkownika
hillman
Wiarus
Wiarus
Posty: 514
Rejestracja: 13 lut 2013, 17:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin

Re: Korbowody do 998 A-seria

Post autor: hillman »

monsterk pisze:Sprawdzałem juz temat i korby z wciskanymi sworzniami seryjnie i te z tulejkami maja ten sam nr na odlewie, tak wiec fabryka nie zmieniła korbowodu a jedynie sposób osadzenia
Korby - Gudgeon Pin Retained By Circlips – mają nr. na odlewie 12G123 i 12G126. Korby - Press Fit Gudgeon Pin – mają nr. na odlewie 12A1997 i 12A1999. Choć po angolach wszystkiego można się spodziewać. :D
Porównywałem główki i wciskane są odpowiednie do przeróbki a normalne korby to zależy jak im wyjdzie odkuwka. To i trzeba nieć wiadro korb by coś wybrać.
Wszystko robi na kolanie.
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Korbowody do 998 A-seria

Post autor: monsterk »

a ja mam komplet jednych i drugich i mają te same numery, z ciekawości jeszcze jutro sprawdze
Awatar użytkownika
hillman
Wiarus
Wiarus
Posty: 514
Rejestracja: 13 lut 2013, 17:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin

Re: Korbowody do 998 A-seria

Post autor: hillman »

Poszperałem po półkach i faktycznie są takie same jak piszesz. Tylko jakość wykonania jest porażająca. Ale jak to angole robią, jakość nie jest najważniejsza. :shock:
Wszystko robi na kolanie.
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
ODPOWIEDZ