R56 MINI JCW WC50
- zimonK
- Swój Człowiek
- Posty: 497
- Rejestracja: 01 lis 2010, 21:02
- Posiadane auto: R56 Cooper S 13'
- Lokalizacja: Warszawa
R56 MINI JCW WC50
Wczoraj zobaczyłem R56 o którym od zawsze marzyłem, czyli edycję limitowaną World Championship 50. Bez zastanowienia go obejrzałem i wziąłem na jazdę próbną, po której zrodziło się parę pytań i mam nadzieję, że będziecie w stanie mi pomóc znaleźć odpowiedź na kilka z nich.
Obecnie jeżdżę Cooperem S z 2013 roku. Przebieg 30k. Absolutny brak powodów do narzekań.
JCW jest z 2009, ma przejechane 82k. Kupione i serwisowane przez cały czas w jednym warszawskim salonie. W historii auta nie ma żadnej tragedii. Wszystko poza sprzęgłem wygląda w miarę normalnie. Przy 15k wymieniane sprzęgło, teraz będzie wymieniane ponownie. I teraz nie wiem, czy traktować to bardziej jak zarzynanie auta, czy ktoś nie ogarniał sprzęgła. Silnik trochę mnie zdziwił. Niby była 10 rano, wczoraj było dosyć ślisko, ale jadąc chwilę wcześniej swoim samochodem zdecydowanie czułem moc od dużo niższych obrotów. Zaskakująco, jak na 80k nic nie trzeszczało we wnętrzu. Sądziłem, że MINIaki przy takim przebiegu już są dosyć problematyczne w tej kwestii.
I teraz czas na pytania
1. Czy sprzęgło w R56 JCW jest dużo bardziej wymagające, czy ktoś po prostu sobie robił regularnie launch control?
2. Czy silnik jest inaczej zestrojony i moc rośnie bardziej liniowo niż w Sce? W wyższych partiach obrotów już całkiem ładnie szedł, ale dół i środek były tragiczne. Nie wiem czy to zmęczenie po ostrej jeździe przez 80k, czy tak po prostu jest. Sam silnik był suchy i pracował równo.
3. Czy do systemu nawigacji można wgrać nowszy soft? W wersji sprzed face liftingu wygląda to po prostu źle.
4. Czy komuś z Was zdarzyło się, że obudowy obu bi-xenonów parują od środka? Mam dokładnie te same światła (bi-xenon, czarny klosz) i takie rzeczy się jeszcze nie dzieją.
5. Czy ktoś z Was jeździ JCW, ma już przejechane te 80k i mógłby się odnieść do tego jak jest z trwałością tego silnika?
Jeśli ktoś jeździ Worksem, albo jest zaznajomiony z tematem to byłbym bardzo bardzo wdzięczny za odpowiedzi
Obecnie jeżdżę Cooperem S z 2013 roku. Przebieg 30k. Absolutny brak powodów do narzekań.
JCW jest z 2009, ma przejechane 82k. Kupione i serwisowane przez cały czas w jednym warszawskim salonie. W historii auta nie ma żadnej tragedii. Wszystko poza sprzęgłem wygląda w miarę normalnie. Przy 15k wymieniane sprzęgło, teraz będzie wymieniane ponownie. I teraz nie wiem, czy traktować to bardziej jak zarzynanie auta, czy ktoś nie ogarniał sprzęgła. Silnik trochę mnie zdziwił. Niby była 10 rano, wczoraj było dosyć ślisko, ale jadąc chwilę wcześniej swoim samochodem zdecydowanie czułem moc od dużo niższych obrotów. Zaskakująco, jak na 80k nic nie trzeszczało we wnętrzu. Sądziłem, że MINIaki przy takim przebiegu już są dosyć problematyczne w tej kwestii.
I teraz czas na pytania
1. Czy sprzęgło w R56 JCW jest dużo bardziej wymagające, czy ktoś po prostu sobie robił regularnie launch control?
2. Czy silnik jest inaczej zestrojony i moc rośnie bardziej liniowo niż w Sce? W wyższych partiach obrotów już całkiem ładnie szedł, ale dół i środek były tragiczne. Nie wiem czy to zmęczenie po ostrej jeździe przez 80k, czy tak po prostu jest. Sam silnik był suchy i pracował równo.
3. Czy do systemu nawigacji można wgrać nowszy soft? W wersji sprzed face liftingu wygląda to po prostu źle.
4. Czy komuś z Was zdarzyło się, że obudowy obu bi-xenonów parują od środka? Mam dokładnie te same światła (bi-xenon, czarny klosz) i takie rzeczy się jeszcze nie dzieją.
5. Czy ktoś z Was jeździ JCW, ma już przejechane te 80k i mógłby się odnieść do tego jak jest z trwałością tego silnika?
Jeśli ktoś jeździ Worksem, albo jest zaznajomiony z tematem to byłbym bardzo bardzo wdzięczny za odpowiedzi
Szymon
- Psztymucel
- Wiarus
- Posty: 890
- Rejestracja: 05 gru 2004, 09:32
- Posiadane auto: IMA, Fulvia, 900, Ypsilon
- Lokalizacja: Świdnica
- Kontakt:
Re: R56 MINI JCW WC50
W sprawie nawigacji http://www.motoringfile.com/2014/12/30/ ... to-update/
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
- zimonK
- Swój Człowiek
- Posty: 497
- Rejestracja: 01 lis 2010, 21:02
- Posiadane auto: R56 Cooper S 13'
- Lokalizacja: Warszawa
Re: R56 MINI JCW WC50
@Witek, dzięki za odpowiedź. Może źle się wyraziłem, ale bardziej niż o update map, chodziło mi o update samego oprogramowania. Cały system MINI Connected różni się w wersji przed i poliftowej. Jest inna szata graficzna, wszystko chodzi szybciej.
Szymon
-
- Wiarus
- Posty: 954
- Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
- Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: R56 MINI JCW WC50
Zakładam, że JCW z racji większej mocy ma większe turbo i może przez to ma większego laga na dole, ale tylko zgaduję. Jeździłem JCW Coupe, ale za krótko aby porównać do mojego R53 (kompresor)
- zimonK
- Swój Człowiek
- Posty: 497
- Rejestracja: 01 lis 2010, 21:02
- Posiadane auto: R56 Cooper S 13'
- Lokalizacja: Warszawa
Re: R56 MINI JCW WC50
No dokładnie tak. Pamiętam, że jak jeździłem R60, to Cooper S, też był na dole dużo bardziej zrywny niż JCW
Szymon
- Bzyq
- Swój Człowiek
- Posty: 481
- Rejestracja: 16 cze 2012, 18:27
- Posiadane auto: MC R50
- Lokalizacja: SC
Re: R56 MINI JCW WC50
A czy przypadkiem R56/JCW nie ma Twin Scrool'a? Wtedy nie powinno być takiego przeskoku między dołem a górą.
Bzyku
- bob.dsk
- Wiarus
- Posty: 711
- Rejestracja: 01 lis 2009, 13:31
- Posiadane auto: A45 AMG
- Lokalizacja: Gdynia/Toruń
Re: R56 MINI JCW WC50
1. O ile się nie mylę to sprzęgło jest identyczne a różni się dociskiem które ma większy docisk. Co do samego sprzęgła w Mini to nie chodzi ono lekko więc jeśli ktoś nie umiejętnie nim operował to jest szansa że szybko je zajechał.zimonK pisze:Wczoraj zobaczyłem R56 o którym od zawsze marzyłem, czyli edycję limitowaną World Championship 50. Bez zastanowienia go obejrzałem i wziąłem na jazdę próbną, po której zrodziło się parę pytań i mam nadzieję, że będziecie w stanie mi pomóc znaleźć odpowiedź na kilka z nich.
Obecnie jeżdżę Cooperem S z 2013 roku. Przebieg 30k. Absolutny brak powodów do narzekań.
JCW jest z 2009, ma przejechane 82k. Kupione i serwisowane przez cały czas w jednym warszawskim salonie. W historii auta nie ma żadnej tragedii. Wszystko poza sprzęgłem wygląda w miarę normalnie. Przy 15k wymieniane sprzęgło, teraz będzie wymieniane ponownie. I teraz nie wiem, czy traktować to bardziej jak zarzynanie auta, czy ktoś nie ogarniał sprzęgła. Silnik trochę mnie zdziwił. Niby była 10 rano, wczoraj było dosyć ślisko, ale jadąc chwilę wcześniej swoim samochodem zdecydowanie czułem moc od dużo niższych obrotów. Zaskakująco, jak na 80k nic nie trzeszczało we wnętrzu. Sądziłem, że MINIaki przy takim przebiegu już są dosyć problematyczne w tej kwestii.
I teraz czas na pytania
1. Czy sprzęgło w R56 JCW jest dużo bardziej wymagające, czy ktoś po prostu sobie robił regularnie launch control?
2. Czy silnik jest inaczej zestrojony i moc rośnie bardziej liniowo niż w Sce? W wyższych partiach obrotów już całkiem ładnie szedł, ale dół i środek były tragiczne. Nie wiem czy to zmęczenie po ostrej jeździe przez 80k, czy tak po prostu jest. Sam silnik był suchy i pracował równo.
3. Czy do systemu nawigacji można wgrać nowszy soft? W wersji sprzed face liftingu wygląda to po prostu źle.
4. Czy komuś z Was zdarzyło się, że obudowy obu bi-xenonów parują od środka? Mam dokładnie te same światła (bi-xenon, czarny klosz) i takie rzeczy się jeszcze nie dzieją.
5. Czy ktoś z Was jeździ JCW, ma już przejechane te 80k i mógłby się odnieść do tego jak jest z trwałością tego silnika?
Jeśli ktoś jeździ Worksem, albo jest zaznajomiony z tematem to byłbym bardzo bardzo wdzięczny za odpowiedzi
2.Zestrojony jest inaczej ale czy moc jest bardziej liniowa tego nie wiem. Trzeba by nałożyć serie S i JCW i porównać. Mój jedzie od dołu ale ja mam zmienioną mapę.
3. Co do navi to kiedyś się o to dowiadywałem ale na 99% nie ma szans ze względu na inny monitor plus całą puszkę.
4. U mnie wszystko OK. Może są nieszczelne pokrywki ? Może obudował była uszkodzona. Ciężko powiedzieć.
5. Ja mam na tym silniku z 15K więc nie powiem.
Na twoim miejscu bym nie kombinował z używanym JCW tylko skupił się na tym co masz. Robisz mody na świeżym silniku to zawsze inaczej niż na zjeżdżonym starociu.
Kup turbo od JCW, zrób wydech, IC, Dolot i dobre strojenie i nie będziesz chciał myśleć o JCW. Wiadomo wygląd jest fajny ale co za problem kupić zderzaki Wiem że zaraz znajdą się przeciwnicy że JCW to inny silnik. Tak zgadzam się ale w tym przypadku ja bym się nie zastanawiał.
R56 239km 342nm
Re: R56 MINI JCW WC50
turbo w jcw to mała piczka nie powinno być żadnego laga, navi można wymienić na nowszy model
- Psztymucel
- Wiarus
- Posty: 890
- Rejestracja: 05 gru 2004, 09:32
- Posiadane auto: IMA, Fulvia, 900, Ypsilon
- Lokalizacja: Świdnica
- Kontakt:
Re: R56 MINI JCW WC50
Ale to nie jest zwykły Works, to jest WC50. 1000 sztuk na świat... Nie taki rarytas jak GP, ale zawsze.
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
- bob.dsk
- Wiarus
- Posty: 711
- Rejestracja: 01 lis 2009, 13:31
- Posiadane auto: A45 AMG
- Lokalizacja: Gdynia/Toruń
Re: R56 MINI JCW WC50
Nie chodzi o wymianę bo to pewnie i się da tylko o update softu a to już chyba nie do zrobienia.alan pisze:turbo w jcw to mała piczka nie powinno być żadnego laga, navi można wymienić na nowszy model
R56 239km 342nm
Re: R56 MINI JCW WC50
Ale jaki update softu ?
- zimonK
- Swój Człowiek
- Posty: 497
- Rejestracja: 01 lis 2010, 21:02
- Posiadane auto: R56 Cooper S 13'
- Lokalizacja: Warszawa
Re: R56 MINI JCW WC50
Update całego systemu infotainment do nowszej wersji, która była wprowadzona po 2010/11 roku
Szymon
- bob.dsk
- Wiarus
- Posty: 711
- Rejestracja: 01 lis 2009, 13:31
- Posiadane auto: A45 AMG
- Lokalizacja: Gdynia/Toruń
Re: R56 MINI JCW WC50
zimonK wyprowadź mnie z błędu jeśli tak nie myślałeś. Tobie chodziło czy można ze starej Navi z przed lifta zrobić Mini Connected wgraniem samego softu?alan pisze:Ale jaki update softu ?
Więc o taki update softu chodziło Alan. Ty pisałeś że można wymienić, a nie o wymianę tu chodziło. Wiadomo że można wymienić ale to pewnie wiąże się z wyminą LCD i całej puszki ze sterowaniem.
R56 239km 342nm
- zimonK
- Swój Człowiek
- Posty: 497
- Rejestracja: 01 lis 2010, 21:02
- Posiadane auto: R56 Cooper S 13'
- Lokalizacja: Warszawa
Re: R56 MINI JCW WC50
Dokładnie o to mi chodziło - zrobienie MINI Connected
Tak podsumowując wszystko to, co się działo przez ostatnie kilka dni - serdeczne dzięki za pomoc i wyjaśnienie paru kwestii. Poza forum bob.dsk przekonał mnie, że chyba lepiej zmodzić własne auto i mieć dużo świeższą petardę z małym przebiegiem, niż ładować się w coś starszego.
Co do samego JCW WC50, to jest to mega łakomy kąsek. Ten konkretny, który stoi w Inchcape Warszawa jest najdroższym JCW jaki wyjechał kiedykolwiek z tego salonu - specyfikacja za ponad 200k. Tylko 250 sztuk na całym świecie, lakier standardowo niedostępny w ofercie, masa carbonowych wstawek w środku i na zewnątrz.
Tak podsumowując wszystko to, co się działo przez ostatnie kilka dni - serdeczne dzięki za pomoc i wyjaśnienie paru kwestii. Poza forum bob.dsk przekonał mnie, że chyba lepiej zmodzić własne auto i mieć dużo świeższą petardę z małym przebiegiem, niż ładować się w coś starszego.
Co do samego JCW WC50, to jest to mega łakomy kąsek. Ten konkretny, który stoi w Inchcape Warszawa jest najdroższym JCW jaki wyjechał kiedykolwiek z tego salonu - specyfikacja za ponad 200k. Tylko 250 sztuk na całym świecie, lakier standardowo niedostępny w ofercie, masa carbonowych wstawek w środku i na zewnątrz.
Szymon
Re: R56 MINI JCW WC50
ale tam są dwa różne systemy wiec o żadnym updacie nie ma mowy