Przekaźnik świateł mijania

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Przekaźnik świateł mijania

Post autor: flapjck1 »

wyczysc konektory do przekaznika, czasami tez sam przekaznik powoduje przepalanie bezpiecznika ( zwlaszcza od swiatel pozycyjnych ) lub grzanie sie kabli
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
dyslaw
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 212
Rejestracja: 22 sie 2012, 18:00
Posiadane auto: 1992 MINI Honda
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Przekaźnik świateł mijania

Post autor: dyslaw »

Dzisiaj ja miałem awarie świateł. Brak świateł mijania i drogowych [włączanie "od siebie"] Powodem awarii buł upalony przełącznik przy kierownicy.
Przekaźnikami odciążyłem w/w przełącznik oraz włącznik świateł mijania. Przekaźnik na światłach pozycyjnych sobie darowałem.
Awatar użytkownika
Lukas
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 234
Rejestracja: 15 lis 2006, 19:26
Posiadane auto: Austin Mini Flame Red 1989
Lokalizacja: Łomianki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Przekaźnik świateł mijania

Post autor: Lukas »

Wreszcie znalazłem czas, żeby zająć się do końca tematem świateł i grzejącego się przewodu przy włączniku. Napiszę co i jak, może się komuś przyda.

Problem: grzejący się przewód prądowy przy włączniku świateł. Wysoka temperatura powodowała odkształcenia plastikowego włącznika, a w rezultacie jego uszkodzenie.

Rozwiązanie: Za poradą kilku forumowiczów wstawiłem zwykły przekaźnik samochodowy (541) w obwód zgodnie ze schematem, który 3 posty wyżej zamieścił gawa - dzięki Waldek, bardzo mi to pomogło. Wcześniej, nie bardzo wiedziałem gdzie umieścić ten przekaźnik. Do tej operacji trzeba mieć przewody, najlepiej niebieski, brązowy i czerwony, konektory i zaciskarkę - znacznie usprawnia to pracę. Na wspomnianym schemacie są dwa przekaźniki, ja użyłem jednego, tylko dla świateł mijania. Pozycyjne biorą mało prądu i nie powodują grania przewodu.

Teraz przewód się nie nagrzewa i mam nadzieję, że tak zostanie :)
aymoo.pl
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Przekaźnik świateł mijania

Post autor: se7ven »

Ten drugi jest do drogowych a one biorą więcej od mijania więc warto założyć od razu dwa.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
Awatar użytkownika
Lukas
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 234
Rejestracja: 15 lis 2006, 19:26
Posiadane auto: Austin Mini Flame Red 1989
Lokalizacja: Łomianki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Przekaźnik świateł mijania

Post autor: Lukas »

Chyba nie do drogowych. Mówimy o włączniku świateł, a nie przełączniku na kolumnie kierownicy.
aymoo.pl
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Przekaźnik świateł mijania

Post autor: flapjck1 »

na pewno do drogowych, :)

i drogowe biora MNIEJ pradu - 60/55W :D
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Lukas
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 234
Rejestracja: 15 lis 2006, 19:26
Posiadane auto: Austin Mini Flame Red 1989
Lokalizacja: Łomianki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Przekaźnik świateł mijania

Post autor: Lukas »

Jest takie powiedzenie, "nie chwal dnia przed zachodem słońca". Jakie ono k.. prawdziwe. Problem nie zniknął. Przewód się nadal grzeje tyle że teraz nagrzewa przekaźnik a nie włącznik świateł. Jest to jakiś plus, bo wymiana roztopionego przekaźnika to 15pln, a wymiana włącznika 60pln. Jest więc postęp :)

Ale serio. Mieliście rację, pewnie potrzebny będzie jeszcze jeden przekaźnik. Zdjąłem obudowę kolumny i dopiero zobaczyłem jak działa przełącznik mijania/drogowe. Myślałem, że włączone światła mijania go omijają, a tymczasem on zamyka obwód albo dla mijania, albo dla drogowych, więc cały czas jest w obwodzie. Przeczyściłem styki tego przełącznika, przetarłem drobnym papierem, zaraz zrobię to samo ze stykami na pudełku bezpieczników. Rozbierając kolumnę zauważyłem, że nagrzewa się też niebieski przewód podłączony do tego przełącznika pod kierownicą i dalej kostka wiązki chyba stacyjki i niebiesko/czerwony przewód przy tym dużym różowym przekaźniku schowanym za deską. Gdzie by teraz wpiąć ten dodatkowy ten przekaźnik żeby to miało szansę zadziałać poprawnie i wyeliminować to grzanie?
aymoo.pl
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Przekaźnik świateł mijania

Post autor: markfive »

Podstawowy obwód fabryczny świateł reflektorów należy potraktować jako sterowanie a nie bezpośrednie zasilanie, wtedy nie będzie on w żaden sposób przeciążony. Przełacznik klawiszowy i ten pod kierownicą nie będą się przegrzewać.
Przekaźniki umieścić jak najbliżej reflektorów i przewody niebiesko/biały i niebiesko/czerwony (o ile się ne mylę - piszę z głowy) podłączyć jako sterujące przekaźnik.
Poprowadzić grubszy przewód bezpośrednio z zacisku + rozrusznika i dać w rozgałęziony obwód dwa bezpieczniki liniowe 10 A. z jednego dać prąd na przekaźnik świateł mijania i tam podłączyć przewód idący do żarówki reflektora i analogicznie z drugiego bezpiecznika prąd na przekaźnik świateł drogowych.
W tej sytuacji oba przednie światła mijania i oba drogowe będą zasilane parami i zabezpieczone bezpiecznikami.
ODPOWIEDZ