nierówna praca silnika przy odpalaniu i ciągła praca wentylatora R56
nierówna praca silnika przy odpalaniu i ciągła praca wentylatora R56
Witam Koledzy/koleżanki od kilku dni mam problem w cooperze S R56 2007r przy odpaleniu auta na zimnym silniku strasznie nim trzęsie-nierówno pracuje ale tylko przez kilkanaście sec - później praca jest już normalna nawet po ponownym uruchomieniu. Do tego zauważyłem że zaraz po paleniu załącza się wiatrak od chłodnicy i pracuje cały czas! Wyłączę silnik a on jeszcze chodzi kilka min. i rozładowuje akumulator. Podpinałem go pod kompa i żadnych błędów nie wywala - wymieniłem czujnik temperatury i dalej nic nie pomogło - jakieś sugestię co może być przyczyna?!
Re: nierówna praca silnika przy odpalaniu i ciągła praca wentylatora R56
Pompa paliwa do wymiany
Re: nierówna praca silnika przy odpalaniu i ciągła praca wentylatora R56
hmmmm zobaczymy - wczoraj np przestał wiatrak się załączać i mini nawet ciągło ładnie i nagle wywaliło mu na cyferblacie "Engine fault- Full engine power no longer available. Possible to continue journey Drive moderatelu. Have the problem checked by the nearest MINI Service."alan pisze:Pompa paliwa do wymiany
Próbowałem zczytać błędy w kompie - nic nie znaleziono!
mini w porównaniu do poprzednich dni lepiej ciągnie, wentylator się nie załącza i rano przy odpalaniu nie szarpie! O co kur.. chodzi ?
Re: nierówna praca silnika przy odpalaniu i ciągła praca wentylatora R56
masz może nr katalogowy - rozumiem że masz na myśli pompę wysokiego ciśnienia - szukam i nigdzie nie mogę znaleźć oprócz używek na alledrogoalan pisze:Pompa paliwa do wymiany
- Kuner
- Swój Człowiek
- Posty: 355
- Rejestracja: 22 mar 2010, 15:09
- Posiadane auto: R56, R50, BMW Rally, Chrysler
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: nierówna praca silnika przy odpalaniu i ciągła praca wentylatora R56
To nie pompa. Wentylator mówi mi ze to czujnik temperatury. Koniecznie podłacz na zimnym silniku komputer i parametrów odczytaj temperature silnika. Na bank na zimnym będzie pokazywała ok 95 stopni.
http://www.swiatMINI.pl
Niezależny serwis samochodów MINI
Serwis, modyfikacje, części do Twojego MINI.
tel. 665 885 775; 690 094 000
Niezależny serwis samochodów MINI
Serwis, modyfikacje, części do Twojego MINI.
tel. 665 885 775; 690 094 000
Re: nierówna praca silnika przy odpalaniu i ciągła praca wentylatora R56
Kuner pisze:To nie pompa. Wentylator mówi mi ze to czujnik temperatury. Koniecznie podłacz na zimnym silniku komputer i parametrów odczytaj temperature silnika. Na bank na zimnym będzie pokazywała ok 95 stopni.
tak jak wcześniej już pisałem wentylator się uspokoił i działał poprawnie - ale wymieniłem na wszelki wypadek czujnik temp. Auto przy odpalaniu chodzi ok ale przy mocniejszym pierdoln... gazem w podłogę wywala błąd - zostawiłem auto u mechanika i kazałem mu własnie sprawdzić pompę wysokiego ciśnienia i przy obciążeniu daje małe ciśnienie
Re: nierówna praca silnika przy odpalaniu i ciągła praca wentylatora R56
Cześć
Mam bardzo podobny problem teraz, po dłuższym postoju, nierówno chodzi jakby na 2-3 cylindry, potrafi raz zgasnąć, ma mało mocy przez chwile a później już okej przez reszte dnia.
świece, cewki wymienione. Komp nic nie pokazuje
czy to pompa wysokiego ciśnienia? czy może pompa paliwa?
wezyr udało Ci się rozwiązać problem??
Mam bardzo podobny problem teraz, po dłuższym postoju, nierówno chodzi jakby na 2-3 cylindry, potrafi raz zgasnąć, ma mało mocy przez chwile a później już okej przez reszte dnia.
świece, cewki wymienione. Komp nic nie pokazuje
czy to pompa wysokiego ciśnienia? czy może pompa paliwa?
wezyr udało Ci się rozwiązać problem??
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: nierówna praca silnika przy odpalaniu i ciągła praca wentylatora R56
filtr paliwa
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: nierówna praca silnika przy odpalaniu i ciągła praca wentylatora R56
Już nie pamiętam ale na pewno wymieniłem filtr paliwa, był strasznie zawalony pewnie od nowości nikt tam nie zaglądał. Tak jak wcześniej wspomniałem niwrówna praca się uspokoiła, wentylator też już pracuje normalnie. Została wymieniona sonda przed katalizatorem w dodatku autem jeździ żona więc u niej błąd się nie pojawia tylko wyskakuje sporadycznie jak ja do niego wchodzę i go przepalam . Sonda została wymieniona na zamiennik i podejrzewam , że po wymianie na oryginał błąd się już nie powinien pojawić....ale to tylko przypuszczenia
Re: nierówna praca silnika przy odpalaniu i ciągła praca wentylatora R56
filtr paliwa wymieniałem, z miesiąc temu
elmem podłaczałem, żadnego błędu sondy też nie pokazuje :/
elmem podłaczałem, żadnego błędu sondy też nie pokazuje :/
Re: nierówna praca silnika przy odpalaniu i ciągła praca wentylatora R56
trzeba sprawdzić ciśnienie paliwa
-
- Nowy
- Posty: 24
- Rejestracja: 04 kwie 2016, 23:36
- Posiadane auto: Mini Cooper S R56
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: nierówna praca silnika przy odpalaniu i ciągła praca wentylatora R56
Mam te same objawy co wezyr: wiatrak załącza się przy starcie i działa cały czas (+kilak minut po wyłączeniu sinika), trochę szarpie kilkanaście sekund po uruchomieniu, moc samochodu jest ograniczona. Nie można odczytać temp silnika (CTMP-MOM) w ukrytym menu serwisowym komputera - są tylko znaczki: xxx. Po wymianie czujnik na nowy (zamiennik FAE sprawdzony miernikiem) cały czas tak samo.
Czy wymieniony czujnik temperatury był oryginalny z aso czy zamiennik? Jeśli tak to jakiej firmy?
Czy po wymianie czujnika trzeba skasować ewentualne błędy z komputera?
Czy może być jakaś inna przyczyna takiego zachowania wiatraka chłodnicy?
Czy wymieniony czujnik temperatury był oryginalny z aso czy zamiennik? Jeśli tak to jakiej firmy?
Czy po wymianie czujnika trzeba skasować ewentualne błędy z komputera?
Czy może być jakaś inna przyczyna takiego zachowania wiatraka chłodnicy?
-
- Nowy
- Posty: 24
- Rejestracja: 04 kwie 2016, 23:36
- Posiadane auto: Mini Cooper S R56
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: nierówna praca silnika przy odpalaniu i ciągła praca wentylatora R56
Swój powyższy problem rozwiązałem. Wymieniony czujnik temperatury na nowy + nowy wtyk SICMA (jakby ktoś szukał), który był popękany. Aby wszystko zaczęło działać poprawnie trzeba pokasować błędy, które zarejestrował komputer.glide pisze:Mam te same objawy co wezyr: wiatrak załącza się przy starcie i działa cały czas (+kilak minut po wyłączeniu sinika), trochę szarpie kilkanaście sekund po uruchomieniu, moc samochodu jest ograniczona. Nie można odczytać temp silnika (CTMP-MOM) w ukrytym menu serwisowym komputera - są tylko znaczki: xxx. Po wymianie czujnik na nowy (zamiennik FAE sprawdzony miernikiem) cały czas tak samo.
Czy wymieniony czujnik temperatury był oryginalny z aso czy zamiennik? Jeśli tak to jakiej firmy?
Czy po wymianie czujnika trzeba skasować ewentualne błędy z komputera?
Czy może być jakaś inna przyczyna takiego zachowania wiatraka chłodnicy?
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 2
- Rejestracja: 20 maja 2016, 20:14
- Posiadane auto: Mini Cooper R56
- Lokalizacja: Wrocław
Re: nierówna praca silnika przy odpalaniu i ciągła praca wentylatora R56
Mam ten sam problem. Nie wiem czy to zawsze występuje parami?
NIerówna praca silnika zaraz po odpaleniu - według mechanika - pokazuje mu błąd uszkodzenia tego czegoś:
http://www.pelicanparts.com/techarticle ... lacing.htm
Wyjałem to i przezcyściłem - ale bez zmian - więc nie wiem czy serio to może wpływać na nierówną pracę silnika - cz jest błąd i pryz okazji trzeba wymienić?
Druga sprawa to ten wentylator. Klima jest sprawna.
Wentylator praktycznie załącza się zaraz po uruchomieniu. Mechanik twierdzi, że trzeba wymienić wentylator bo jest uszkodzony i działa tylko 3 bieg.
Ale czy to na pewno trzeba cały wentylator? Czy nie może być uszkodzony czujnik temperatury i odrazu wentylator załącza się na 3 bieg?
Znalazłem jescze coś takiego:
http://motofocus.pl/technika/9158/uszko ... ni-naprawa
robił to ktoś z Was?
Proszę o jakieś opinie.
Pozdrawiam,
Marcin
NIerówna praca silnika zaraz po odpaleniu - według mechanika - pokazuje mu błąd uszkodzenia tego czegoś:
http://www.pelicanparts.com/techarticle ... lacing.htm
Wyjałem to i przezcyściłem - ale bez zmian - więc nie wiem czy serio to może wpływać na nierówną pracę silnika - cz jest błąd i pryz okazji trzeba wymienić?
Druga sprawa to ten wentylator. Klima jest sprawna.
Wentylator praktycznie załącza się zaraz po uruchomieniu. Mechanik twierdzi, że trzeba wymienić wentylator bo jest uszkodzony i działa tylko 3 bieg.
Ale czy to na pewno trzeba cały wentylator? Czy nie może być uszkodzony czujnik temperatury i odrazu wentylator załącza się na 3 bieg?
Znalazłem jescze coś takiego:
http://motofocus.pl/technika/9158/uszko ... ni-naprawa
robił to ktoś z Was?
Proszę o jakieś opinie.
Pozdrawiam,
Marcin
-
- Nowy
- Posty: 24
- Rejestracja: 04 kwie 2016, 23:36
- Posiadane auto: Mini Cooper S R56
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: nierówna praca silnika przy odpalaniu i ciągła praca wentylatora R56
Witaj,pele79 pisze: Druga sprawa to ten wentylator. Klima jest sprawna.
Wentylator praktycznie załącza się zaraz po uruchomieniu. Mechanik twierdzi, że trzeba wymienić wentylator bo jest uszkodzony i działa tylko 3 bieg.
Ale czy to na pewno trzeba cały wentylator? Czy nie może być uszkodzony czujnik temperatury i odrazu wentylator załącza się na 3 bieg?
Znalazłem jescze coś takiego:
http://motofocus.pl/technika/9158/uszko ... ni-naprawa
robił to ktoś z Was?
Mogę wypowiedzieć się w drugim temacie: najpierw sprawdź w zaawansowanych ustawieniach komputera pokładowego temperaturę płynu chłodniczego. Jeśli komputer nie będzie nic wskazywał to pewnie przepalony jest czujnik temperatury montowany w termostacie. W takim przypadku samochód chodzi w trybie awaryjnym i cały czas pracuje wentylator na pełnych obrotach. Niestety nic nie wiem na temat rezystora obrotów wentylatora. U mnie chodził bez przeszkód.