Powitanie

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Powitanie

Post autor: flapjck1 »

Tester czy lampka dziala, a poza testem zapala sie przy niskim poziomie plynu hamulcowego
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
autobazyl4x4
Nowy
Nowy
Posty: 20
Rejestracja: 30 wrz 2015, 10:17
Posiadane auto: mini 1.0 90r i inne
Lokalizacja: Sucha beskidzka

Re: Powitanie

Post autor: autobazyl4x4 »

lampka? tzn stopy z tyłu? u mnie się nie zaświeca przy małym stanie płynu. było na minimum i nic nie świeciło. Za to po przyciśnięciu świeci klawisz.
autobazyl4x4
Nowy
Nowy
Posty: 20
Rejestracja: 30 wrz 2015, 10:17
Posiadane auto: mini 1.0 90r i inne
Lokalizacja: Sucha beskidzka

Re: Powitanie

Post autor: autobazyl4x4 »

Jeszcze jedno pytanie mnie dręczy. Jak wygląda porównanie standardowej gruszki,poli i sprężyny? Czy ktoś ma sprężyny i jak to się sprawuje? Czy ew kupował ktoś z was sprężyny czy może dorabiał w zakładzie który produkuje sprężyny? Czy może jest to przerost formy nad treścią? a i co oznacza termin amortyzatory samonastawne????
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Powitanie

Post autor: Sadam »

klawisz pokazuje czy masz płyn w zbiorniku. jak się sam zapali to nie masz, jak wciśniesz i się zapali to znaczy tylko, że żarówka jest dobra.

Pływaczek w korku zbiornika i tak przeważnie nie działa także przeważnie się nie zapali nawet jak płynu braknie. Możesz odkręcić korek, poczekać aż płyn z niego spłynie i sprawdzić czy kontrolka działa.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Powitanie

Post autor: Sadam »

Gruszki poli są komfortowe tak samo albo bardziej niż standardy (trochę inna budowa). Moim subiektywnym zdaniem lepiej zbieraja drobne nierówności, podobnie sprężyny, przyjemnie miękko jak na miniaka. W zakupie drozsze niz gruchy poli. Dorabianie to na pewno będzie wymagać kombinacji i sprawdzania jak się zachowują, ktoś dorobił i smiga, ale ile czasu i podejść to zajęło nie wiem. Te przysyłane z Anglii potrafią z kolei pęknąć.

Samonastawne to patent Kayaby:
http://www.kyb-europe.com/kyb-poland/sh ... ajust.html
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
pszemax
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 355
Rejestracja: 08 kwie 2012, 23:16
Posiadane auto: Rover Mini 1990 'Szary'
R 53 'eSka' - sprzedana :)
F 60
i pare innych
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Re: Powitanie

Post autor: pszemax »

Cześć! Witam!
Ja jezdzilem na oryginalnych, gumowych gruszkach, później sprężyny trafily na przód, jeszcze później również na tyl i ...
i jest fajnie. Mniej skacze, komfort nieco lepszy, ale żeby nie nurkował, albo żeby można było poszaleć, muszą być dobre amorki, najlepiej o regulowanej sile tłumienia-wtedy można ustawić to, co się chce, tak jak sie chce.
Jeszcze raz witam wśród naszej MINIGAWIEDZI=)

Przeciwnicy sprężyn wybaczcie!!
pszemax
autobazyl4x4
Nowy
Nowy
Posty: 20
Rejestracja: 30 wrz 2015, 10:17
Posiadane auto: mini 1.0 90r i inne
Lokalizacja: Sucha beskidzka

Re: Powitanie

Post autor: autobazyl4x4 »

Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Tym czasem zakupiłem używane dunlopy bo mini stoi na odbojach i szkoda roztrzęść wózka ...
Mam jeszcze takie pytanie, zauważyłem luz na wewnętrznym przegubie, tzn na frezie i niewielki wyciek z tego miejsca. Czy to jest kwestia wymiany przegubu czy niestety frezu w dyfrze?
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Powitanie

Post autor: flapjck1 »

Mozesz miec luz na dyfrze, mozesz miec wyrobione wielowypusty na polosi, musisz doprecyzowac
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
autobazyl4x4
Nowy
Nowy
Posty: 20
Rejestracja: 30 wrz 2015, 10:17
Posiadane auto: mini 1.0 90r i inne
Lokalizacja: Sucha beskidzka

Re: Powitanie

Post autor: autobazyl4x4 »

luz jest dziwny ponieważ jest w górę i w dół tak jak by był luz na łożysku w dyfrze...
autobazyl4x4
Nowy
Nowy
Posty: 20
Rejestracja: 30 wrz 2015, 10:17
Posiadane auto: mini 1.0 90r i inne
Lokalizacja: Sucha beskidzka

Re: Powitanie

Post autor: autobazyl4x4 »

Mam jeszcze jedną zagwozdkę. Podczas ruszania słyszę takie dziwne krótkie trzeszczenie gdzieś z przodu auta. Jakby hmmm nie wiem może łożyska w wahaczach albo wózek się przesuwa na górnych mocowaniach... poduszki wózka są całe i twarde. Później podczas jazdy już tego ie słychać tylko przy ruszaniu. To nie jest drganie np blachy tylko jak by ..no nie wiem blacha o gumę, blacha o blachę . auto się prowadzi pewnie, na szarpakach poza lekkim luzem na dolnym sworzniu nic nie wyszło.
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Powitanie

Post autor: markfive »

autobazyl4x4 pisze:luz jest dziwny ponieważ jest w górę i w dół tak jak by był luz na łożysku w dyfrze...
Zewnętrzny pierścień łożyska osadzony jest w obudowie FD, wewnętrzny na koszu mechanizmu, więc to raczej nie ten trop. Luz o którym piszesz, najprawdopodobniej spowodowany jest wytarciem częściowym lub całkowitym ubytkiem podkładki tekstolitowej pod kołem koronowym ( wewnątrz kosza przekładni) na wyjściu napędu lewej lub prawej półosi. Mogą być też wytarte tulejki w obudowie (kosz przekładni / duże koło FD/ pokrywy boczne) ale to w następnej kolejności ewentualnych przyczyn.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Powitanie

Post autor: flapjck1 »

autobazyl4x4 pisze:luz jest dziwny ponieważ jest w górę i w dół tak jak by był luz na łożysku w dyfrze...

To raczej brak podkladek bakelitowych pod walkami dyfra, podejrzewam ze w komplecie z wyrobiona oska satelit i zatartymi satelitami
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Powitanie

Post autor: markfive »

autobazyl4x4 pisze:...słyszę takie dziwne krótkie trzeszczenie gdzieś z przodu auta. Jakby hmmm nie wiem może łożyska w wahaczach albo wózek się przesuwa na górnych mocowaniach... poduszki wózka są całe i twarde...
Zacznij od sprawdzenia górnych mocowań wózka do belki poprzecznej. Jeżeli są oryginalne czarne gumowe podkładki górna okrągła dolna owalna, zalecał bym wymianę na całkowicie sztywne podkładki wykonane z aluminium lub twardego tworzywa. Rozumiem, że pozostałe oryginalne mocowania są jeszcze całe nie rozwarstwione.
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Powitanie

Post autor: markfive »

Jak widać moja opinia i flapjck'a są zgodne piszemy o tych samych podkładkach (tekstolit/bakelit) :)
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Powitanie

Post autor: flapjck1 »

markfive pisze:
autobazyl4x4 pisze:...słyszę takie dziwne krótkie trzeszczenie gdzieś z przodu auta. Jakby hmmm nie wiem może łożyska w wahaczach albo wózek się przesuwa na górnych mocowaniach... poduszki wózka są całe i twarde...
Zacznij od sprawdzenia górnych mocowań wózka do belki poprzecznej. Jeżeli są oryginalne czarne gumowe podkładki górna okrągła dolna owalna, zalecał bym wymianę na całkowicie sztywne podkładki wykonane z aluminium lub twardego tworzywa. Rozumiem, że pozostałe oryginalne mocowania są jeszcze całe nie rozwarstwione.
Moze jeszcze byc przyczyna pourywane lezki do przedniego pasa, blacha jest, guma jest, a wszystko razem nie pospinane
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
ODPOWIEDZ