DZIWNA PRACA SILNIKA - R56
-
- Swój Człowiek
- Posty: 136
- Rejestracja: 28 gru 2014, 22:07
- Posiadane auto: R56
- Lokalizacja: Gdańsk
DZIWNA PRACA SILNIKA - R56
Witam
Zaczęło się od delikatnych ledwo zauważalnych falowań silnika, zbagatelizowałem temat sądząc, że to może od słabej jakości paliwa. Wyjeździłem niemal do zera i zalałem nowe paliwo.
Po paru dniach rano odpalam Mini, nagle wskoczyło na ponad 1000 obrotów i trzymało tak przez dłuższą chwilę, następnie zeszło może do 700 i strasznie falowało, to w górę, to w dół. Silnik zaczął strasznie głośno chodzić, trząść się co chwilę. i drgania przenoszone były na cały samochód. , PO krótkiej chwili zapalił się check engine i wiadomość "engine malfunctio - power reduced". Silnnik zgasiłem, odpaliłem, błędu już nie było, przejechałem się kawałek, silnik zaczął normalnie chodzić i obroty ledwo zauważalnie zaczęły falowć.
Ten stan utrzymuje się cały czas, na zimnym silniku zachowuje się strasznie, po rozgrzaniu i przejechaniu się chodzi normalnie.
Komputer wykazał błąd boost sensora, oraz za małe ciśnienie paliwa na listwie na 3 cylindrach. Aktualnie żadnych błędów, ale jak pojechałem na komputer to już był rozgrzany.
Olej i płyny w normie - wymienione jakies 10tyś km temu, filtr powietrza wymieniany 1-2 tygodnie przed całym zajściem. Nie wiem kiedy były wymieniane świece. Boost sensor - MAP sensor już kiedyś musiał być wymieniany bo wsadzony jest BOSHowski z innym numerem niż BMW. Nie wiem czy tak powinno być czy nie, może po prostu wcześniej tego nie zauważyłem - jak się schylić przy tylnym kole to słychać pracującą pompę paliwową - buczenie.
Auto nie straciło mocy, jeździ normalnie. Jakieś pomysły o co chodzi?
MINI COOPER S - R56. 155tyś przebiegu
Zaczęło się od delikatnych ledwo zauważalnych falowań silnika, zbagatelizowałem temat sądząc, że to może od słabej jakości paliwa. Wyjeździłem niemal do zera i zalałem nowe paliwo.
Po paru dniach rano odpalam Mini, nagle wskoczyło na ponad 1000 obrotów i trzymało tak przez dłuższą chwilę, następnie zeszło może do 700 i strasznie falowało, to w górę, to w dół. Silnik zaczął strasznie głośno chodzić, trząść się co chwilę. i drgania przenoszone były na cały samochód. , PO krótkiej chwili zapalił się check engine i wiadomość "engine malfunctio - power reduced". Silnnik zgasiłem, odpaliłem, błędu już nie było, przejechałem się kawałek, silnik zaczął normalnie chodzić i obroty ledwo zauważalnie zaczęły falowć.
Ten stan utrzymuje się cały czas, na zimnym silniku zachowuje się strasznie, po rozgrzaniu i przejechaniu się chodzi normalnie.
Komputer wykazał błąd boost sensora, oraz za małe ciśnienie paliwa na listwie na 3 cylindrach. Aktualnie żadnych błędów, ale jak pojechałem na komputer to już był rozgrzany.
Olej i płyny w normie - wymienione jakies 10tyś km temu, filtr powietrza wymieniany 1-2 tygodnie przed całym zajściem. Nie wiem kiedy były wymieniane świece. Boost sensor - MAP sensor już kiedyś musiał być wymieniany bo wsadzony jest BOSHowski z innym numerem niż BMW. Nie wiem czy tak powinno być czy nie, może po prostu wcześniej tego nie zauważyłem - jak się schylić przy tylnym kole to słychać pracującą pompę paliwową - buczenie.
Auto nie straciło mocy, jeździ normalnie. Jakieś pomysły o co chodzi?
MINI COOPER S - R56. 155tyś przebiegu
- bob.dsk
- Wiarus
- Posty: 711
- Rejestracja: 01 lis 2009, 13:31
- Posiadane auto: A45 AMG
- Lokalizacja: Gdynia/Toruń
Re: DZIWNA PRACA SILNIKA - R56
Hej
sprawdź pompę paliwa wysokiego ciśnienia, ta pod maską
sprawdź pompę paliwa wysokiego ciśnienia, ta pod maską
R56 239km 342nm
-
- Swój Człowiek
- Posty: 136
- Rejestracja: 28 gru 2014, 22:07
- Posiadane auto: R56
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: DZIWNA PRACA SILNIKA - R56
poprawka - pompa paliwowa nie buczy tylko słychać syczenie.
to jest ta pompa pod turbiną? co mam z nią sprawdzić? Komputer w BMW nie wywalił, żadnego błędu pompy
to jest ta pompa pod turbiną? co mam z nią sprawdzić? Komputer w BMW nie wywalił, żadnego błędu pompy
Re: DZIWNA PRACA SILNIKA - R56
Pompa wysokiego ciśnienia do wymiany
-
- Swój Człowiek
- Posty: 136
- Rejestracja: 28 gru 2014, 22:07
- Posiadane auto: R56
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: DZIWNA PRACA SILNIKA - R56
Poradzono Mi najpierw wymienić świece, bo ponoć w tych modelach wymienia się je co druga wymianę oleju, a u Mnie nie wiadomo kiedy były wymieniane.
Listwe wtryskową, pompę wysokiego ciśnienia czy mapsensor poradzono Mi w/poza BMW wziąć pod uwagę na końcu.
Parę dni wcześniej wymieniłem sportowy fuiltr powietrza na zwykły papierowy. Najpierw kupiłem filtr, a dopiero później okazało się, że jest sportowy. Póki co opukałem stary z nieczystości i go ponownie założyłem. Czekam na płyny do wyczyszczenia go.
Może to po prostu było słabe paliwo? Aktualnie silnik chodzi ok, jedynie na zimnym po całej nocy po odpaleniu obroty wskakują na 1000 i po 2-3minutach schodzą do 750. No chyba, że się nim przejadę to nawet szybciej. Czy to możliwe aby to były przyczyny?
Aktualnie komputer nie pokazuje żadnego błędu!!
Listwe wtryskową, pompę wysokiego ciśnienia czy mapsensor poradzono Mi w/poza BMW wziąć pod uwagę na końcu.
Parę dni wcześniej wymieniłem sportowy fuiltr powietrza na zwykły papierowy. Najpierw kupiłem filtr, a dopiero później okazało się, że jest sportowy. Póki co opukałem stary z nieczystości i go ponownie założyłem. Czekam na płyny do wyczyszczenia go.
Może to po prostu było słabe paliwo? Aktualnie silnik chodzi ok, jedynie na zimnym po całej nocy po odpaleniu obroty wskakują na 1000 i po 2-3minutach schodzą do 750. No chyba, że się nim przejadę to nawet szybciej. Czy to możliwe aby to były przyczyny?
Aktualnie komputer nie pokazuje żadnego błędu!!
-
- Nowy
- Posty: 12
- Rejestracja: 25 lip 2013, 21:20
- Posiadane auto: MCS [R56] JCW Aerokit
- Lokalizacja: Monachium
Re: DZIWNA PRACA SILNIKA - R56
Witam,
Wlasnie przerabiam ten sam problem. Jak koledzy wyzej pisali- pompa do wymiany. Dzisiaj mechanik z BMW mi to potwierdzil (u normalnego mechanika komputer jakos nie pokazywal dokladnego bledu, ale wizyta w BMW wyjasnila wszystko) :/ W tym roku wyskoczylo mi juz ponak 100K km przejechane i od tego momentu zaczynam sie grubo zastanawiac nad sprzedaza auta - ktos zainteresowany ?
Wlasnie przerabiam ten sam problem. Jak koledzy wyzej pisali- pompa do wymiany. Dzisiaj mechanik z BMW mi to potwierdzil (u normalnego mechanika komputer jakos nie pokazywal dokladnego bledu, ale wizyta w BMW wyjasnila wszystko) :/ W tym roku wyskoczylo mi juz ponak 100K km przejechane i od tego momentu zaczynam sie grubo zastanawiac nad sprzedaza auta - ktos zainteresowany ?
-
- Swój Człowiek
- Posty: 136
- Rejestracja: 28 gru 2014, 22:07
- Posiadane auto: R56
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: DZIWNA PRACA SILNIKA - R56
czy można jakoś sprawdzić tą pompę?
Eddie
Co Tobie komputer "powiedział"?
Eddie
Co Tobie komputer "powiedział"?
-
- Nowy
- Posty: 79
- Rejestracja: 20 cze 2013, 13:17
- Posiadane auto: Cooper D 2011
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: DZIWNA PRACA SILNIKA - R56
A zaglądałeś do przepustnicy? Jeśli jest brudna to też lubią obroty falować. Czasem nie domyka się właściwie.
Jesli byłaby uszkodzona elektronika przepustnicy to powinien pojawić się błąd silnika na desce i silnik będzie pracował w trybie awaryjnym.
Jesli byłaby uszkodzona elektronika przepustnicy to powinien pojawić się błąd silnika na desce i silnik będzie pracował w trybie awaryjnym.
-
- Swój Człowiek
- Posty: 136
- Rejestracja: 28 gru 2014, 22:07
- Posiadane auto: R56
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: DZIWNA PRACA SILNIKA - R56
czasem wywalał błąd o ograniczonej mocy, gdzie jest ta przepustnica i jak ją wyczyścić?
Re: DZIWNA PRACA SILNIKA - R56
temat rozwiązany już kilka postów wyżej