Vin Rozkodowanie i przywitanie :)
Moderator: flapjck1
Vin Rozkodowanie i przywitanie :)
Witam, na początku chciał bym się przywitać, przepraszam, że tu ale nie mogę znaleźć wątku "przywitanie".
Mam mały problem z rozkodowaniem VIN i wersji mini. Mini jest najprawdopodobniej z roku '87 ale szyby są '82. Po próbie rozkodowania wychodzi wersja MAYFAIR, znowu koła są od wersji Advantage, nie zgadzają zderzaki no i lusterka powinne być czarne ale widać inwencję poprzedniego właściciela. Największym zaskoczeniem jest szaro-niebieska tapicerka bez zielonych akcentów która prawdopodobnie z mojej wiedzy nie wychodziła w wersji Advantage, no i ma obrotomierz który znowu był na pewno w tej wersji. Zaznaczam, że samochód został uratowany ze złomowania i brak jakichkolwiek dokumentów a chcę go odbudować do wersji oryginalnej.
Mam mały problem z rozkodowaniem VIN i wersji mini. Mini jest najprawdopodobniej z roku '87 ale szyby są '82. Po próbie rozkodowania wychodzi wersja MAYFAIR, znowu koła są od wersji Advantage, nie zgadzają zderzaki no i lusterka powinne być czarne ale widać inwencję poprzedniego właściciela. Największym zaskoczeniem jest szaro-niebieska tapicerka bez zielonych akcentów która prawdopodobnie z mojej wiedzy nie wychodziła w wersji Advantage, no i ma obrotomierz który znowu był na pewno w tej wersji. Zaznaczam, że samochód został uratowany ze złomowania i brak jakichkolwiek dokumentów a chcę go odbudować do wersji oryginalnej.
Renowacja Pojazdów " Classic Garage by DorX " 512 129 129
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Vin Rozkodowanie i przywitanie :)
Ile dales za tego trupa?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Vin Rozkodowanie i przywitanie :)
Tematem postu jest rozszyfrowanie VIN i wersji a trup nie na sprzedaż tylko na otrzymanie żółtych blach.
Ps. mnie się opłacało, bo zajmuje się pełną renowacją pojazdów
Ps. mnie się opłacało, bo zajmuje się pełną renowacją pojazdów
Renowacja Pojazdów " Classic Garage by DorX " 512 129 129
- dyslaw
- Swój Człowiek
- Posty: 212
- Rejestracja: 22 sie 2012, 18:00
- Posiadane auto: 1992 MINI Honda
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Vin Rozkodowanie i przywitanie :)
Jeśli tematem jest rozkodowanie VIN to może go podaj. Inaczej może to być niewykonalne. Podaj nr silnika, pokaż zdjęcia wnętrza...pelee pisze:Tematem postu jest rozszyfrowanie VIN i wersji a trup nie na sprzedaż tylko na otrzymanie żółtych blach.
Ps. mnie się opłacało, bo zajmuje się pełną renowacją pojazdów
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Vin Rozkodowanie i przywitanie :)
miniaków po Vinie się nie rozkodowuje. Nigdzie nie ma 100% pewnych informacji bo wszystko w fabryce szlag trafił. Mniej więcej możesz ustalić to co już ustaliłeś, ale biorąc pod uwagę, że auto ma już prawie 30 lat to wiele w tak zwanym międzyczasie mogło być zmieniane.
Wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że jest z roku 1985 i młodsze, jeśli ma serwo to od 1988 aż do 1991/2 (zakładam, że silnik 1000) a jak nie ma to rocznik maks 1988. Pod boczkami na drzwiach powinny być nabite daty produkcji, tak samo na wahaczach tylnego zawieszenia. Możesz sobie sprawdzić. Co do wersji... zgaduj zgadula.
A jak dałeś więcej niż 2k to przepłaciłeś czymkolwiek byś się nie zajmował.
Wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że jest z roku 1985 i młodsze, jeśli ma serwo to od 1988 aż do 1991/2 (zakładam, że silnik 1000) a jak nie ma to rocznik maks 1988. Pod boczkami na drzwiach powinny być nabite daty produkcji, tak samo na wahaczach tylnego zawieszenia. Możesz sobie sprawdzić. Co do wersji... zgaduj zgadula.
A jak dałeś więcej niż 2k to przepłaciłeś czymkolwiek byś się nie zajmował.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: Vin Rozkodowanie i przywitanie :)
Dzieki za wyczerpujące info. A co do ceny to troszkę więcej niż zacytowałeś, oglądałem kilka egzemplarzy i wszystkie jak bym chciał zrobić na 100% to i tak należny rozebrać do gołej blachy wiec wybrałem tego "cukra" do piaskowania i możne cynkowania.
VIN: saaxl2s1s21363670
VIN: saaxl2s1s21363670
Renowacja Pojazdów " Classic Garage by DorX " 512 129 129
Re: Vin Rozkodowanie i przywitanie :)
Rozkodowany, "cukier" to MayFair Sports 1987 r
Renowacja Pojazdów " Classic Garage by DorX " 512 129 129
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Vin Rozkodowanie i przywitanie :)
Śmiem wątpić, z Mayfaira Sport to wg mojej wiedzy nic na nim nie zostało. A przy okazji gdzie takie pewne informacje znalazłeś?
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: Vin Rozkodowanie i przywitanie :)
BCC.pl English cars W-wa, firma w ktorej kiedys byl serwisowany. Nr silnika 99hc20p, który wychodził w tej wersji. Zawsze można sprawdzić na WWW.heritage-motor-centre.co.uk , szkoda, że ponad 100£ kosztuje.
Renowacja Pojazdów " Classic Garage by DorX " 512 129 129
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Vin Rozkodowanie i przywitanie :)
Certyfikatu nie dostaniesz, bo nie wydają dla aut od pewnego roku (ok. 1980?), wszystkie zapisy z fabryk przepadły razem z Roverem, gdy szedł na dno.
Silniki z tym kodem na pewno były wkładane do innych modeli.
Ale przyznam, że się myliłem. Kiedyś gdzieś widziałem wersje Sport na Niemcy z szerokimi nadkolami i na 13. Dawno temu i teraz ni jak nie potrafię znaleźć więcej info czy były to jakieś opcje czy jak. Tak mi się utrwaliło, że tym się różnił od zwykłago Mayfaira. Ale z tego co widzę to jednak nie, także może to być Sport jednak.
http://www.ebay.pl/itm/130194-Rover-Min ... 1090649322
Tak czy siak na 100% nie wiem czy znajdziesz potwierdzenie, chyba że dostałeś jakieś papiery i optymalnie zdjęcia.
Silniki z tym kodem na pewno były wkładane do innych modeli.
Ale przyznam, że się myliłem. Kiedyś gdzieś widziałem wersje Sport na Niemcy z szerokimi nadkolami i na 13. Dawno temu i teraz ni jak nie potrafię znaleźć więcej info czy były to jakieś opcje czy jak. Tak mi się utrwaliło, że tym się różnił od zwykłago Mayfaira. Ale z tego co widzę to jednak nie, także może to być Sport jednak.
http://www.ebay.pl/itm/130194-Rover-Min ... 1090649322
Tak czy siak na 100% nie wiem czy znajdziesz potwierdzenie, chyba że dostałeś jakieś papiery i optymalnie zdjęcia.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: Vin Rozkodowanie i przywitanie :)
to ta wersja najprawdopodobniej, tylko chrom zderzaki, klamki i grill https://youtu.be/XHbC54uS0sQ
Renowacja Pojazdów " Classic Garage by DorX " 512 129 129
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Vin Rozkodowanie i przywitanie :)
Wersja z filmu na youtube to wersja Mayfair przeznaczona na rynek brytyjski czyli masówka w podstawowej wersji.
Mayfair Sport z niemieckiego prospektu to opcja dealerska na rynek niemiecki i tam prawdopodobnie trzeba szukać informacji szczegółowych co do ilości tych egzemplarzy i ich wyposażenia/ oryginalnych kolorów itp. ( myślę jednak, ze nie są to żadne istotne różnice, raczej szczegóły.
Mayfair Sport z niemieckiego prospektu to opcja dealerska na rynek niemiecki i tam prawdopodobnie trzeba szukać informacji szczegółowych co do ilości tych egzemplarzy i ich wyposażenia/ oryginalnych kolorów itp. ( myślę jednak, ze nie są to żadne istotne różnice, raczej szczegóły.
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Vin Rozkodowanie i przywitanie :)
Wersja Mayfair Sport oferowana na rynku niemieckim przez "Austin Rover Deutschland" na rok 1985 występowała w trzech kolorach nadwozia - czarnym, srebrnym i niebieskim , felgi 12" aluminiowe "płaskie" wzór podobny do tych kół na zdjęciach ( nie wiem, ale wydaje mi się, że na zdjęciach są dekle na stalówkach ale może sie mylę. Lusterka, klamki, zderzaki, czarne. lampa oświetlenia tablicy rejestracyjnej czarna. Kierownica obszyta skórą ( z miękką nakładką na środku). Atrapa tłoczona z blachy czarna. Zegary z obrotomierzem. Silnik 42 PS.
Tyle informacji udało mi się znależć.
Tyle informacji udało mi się znależć.
Re: Vin Rozkodowanie i przywitanie :)
Dzieki wielkie, kolor mój to na 100% biały i taki był wczeniniej,obrotomierz sie znalazł, kiera bez skóry, lusterka i podswietlenie malował magik wczesniej (na to wyglada), koła na stali, grill to faktycznie powinien być black, wiec q.. nie wiem nic
Zastanawia mnie oznaczenie tego silnika on na pewno nie był wymieniony.
Zastanawia mnie oznaczenie tego silnika on na pewno nie był wymieniony.
Renowacja Pojazdów " Classic Garage by DorX " 512 129 129
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Vin Rozkodowanie i przywitanie :)
Aby bardziej zbliżyć się do "prawdy" musisz znaleźć i podać więcej szczegółów. Rozumiem, że skoro nie ma papierów, dopasowujemy model do stanu aktualnego całości. Samochód może być złożony z części pochodzących z różnych roczników i modeli co nie jest niczym nadzwyczajnym.
Podaj pełny nr znajdujący się na tabliczce na bloku silnika nad alternatorem. Znajdź daty produkcji tydzień/rok na takich elementach jak wiązki elektryczne w kabinie i pod maską ( daty są na białych opaskach), znajdź wybitą datę na mocowaniu zamka tylnej klapy, daty na pasach bezpieczeństwa, na obudowie zegarów od spodu, na aluminiowych odlewach korpusu skrzyni biegów (pokrywa przednia dolna, obudowa sprzęgła ( oznaczenie jest niestety od spodu) . Na naklejkach na rozruszniku i alternatorze. Na wewnętrznej stronie drzwi pod tapicerką wybity tydzień/rok, Jest cała masa znakowanych w ten sposób części, podałem te najbardziej istotne.
Pokaż zdjęcia silnika pod maską tak by widoczne było jak najwięcej elementów znajdujących się w komorze silnika.
Co do silnika ( zespołu napędowego) to żadnych "fajerwerków" się nie spodziewaj. W tym okresie montowany był tylko jeden typ silnika 998 cc. Przekładnia główna FD 3,10 to podstawa a w niektórych wersjach bardziej "żwawych" (niby usportowionych) FD 3,44. Naklejka powinna być na górnej części obudowy przekładni.
Nie bardzo upierał bym się, że silnik jest jeszcze oryginalny. W mojej praktyce spotkałem się już z sytuacjami, że silnik w samochodach z tamtych lat był już nawet kilkakrotnie wymieniany/ zamieniany. Naprawiam te silniki i ostatnio w wielu egzemplarzach z lat 90 tych (SPI) spotkałem już wymieniane bloki i skrzynie. Silniki te nie były i nie są zbyt trwałe, a egzemplarze sprowadzane do PL to większości samochody "po przejściach" często przed sprzedażą kompletowane z tego co było akurat dostępne z demontażu innego miniaka. W latach 80 tych kupując miniaka w PL zazwyczaj można było dostać w "pakiecie" co najmniej jeden tzw zapasowy silnik czyli uszkodzony/ zużyty, wyjęty przed zamianą na używany lepszy pochodzący z innego samochodu
Podaj pełny nr znajdujący się na tabliczce na bloku silnika nad alternatorem. Znajdź daty produkcji tydzień/rok na takich elementach jak wiązki elektryczne w kabinie i pod maską ( daty są na białych opaskach), znajdź wybitą datę na mocowaniu zamka tylnej klapy, daty na pasach bezpieczeństwa, na obudowie zegarów od spodu, na aluminiowych odlewach korpusu skrzyni biegów (pokrywa przednia dolna, obudowa sprzęgła ( oznaczenie jest niestety od spodu) . Na naklejkach na rozruszniku i alternatorze. Na wewnętrznej stronie drzwi pod tapicerką wybity tydzień/rok, Jest cała masa znakowanych w ten sposób części, podałem te najbardziej istotne.
Pokaż zdjęcia silnika pod maską tak by widoczne było jak najwięcej elementów znajdujących się w komorze silnika.
Co do silnika ( zespołu napędowego) to żadnych "fajerwerków" się nie spodziewaj. W tym okresie montowany był tylko jeden typ silnika 998 cc. Przekładnia główna FD 3,10 to podstawa a w niektórych wersjach bardziej "żwawych" (niby usportowionych) FD 3,44. Naklejka powinna być na górnej części obudowy przekładni.
Nie bardzo upierał bym się, że silnik jest jeszcze oryginalny. W mojej praktyce spotkałem się już z sytuacjami, że silnik w samochodach z tamtych lat był już nawet kilkakrotnie wymieniany/ zamieniany. Naprawiam te silniki i ostatnio w wielu egzemplarzach z lat 90 tych (SPI) spotkałem już wymieniane bloki i skrzynie. Silniki te nie były i nie są zbyt trwałe, a egzemplarze sprowadzane do PL to większości samochody "po przejściach" często przed sprzedażą kompletowane z tego co było akurat dostępne z demontażu innego miniaka. W latach 80 tych kupując miniaka w PL zazwyczaj można było dostać w "pakiecie" co najmniej jeden tzw zapasowy silnik czyli uszkodzony/ zużyty, wyjęty przed zamianą na używany lepszy pochodzący z innego samochodu