Mini Vtec - Sylwiusz i Piotr
Moderator: flapjck1
Mini Vtec - Sylwiusz i Piotr
Dzień dobry
Tu będzie historia budowy Mini Vtec
To jest początek historii tzn. kompletna odbudowa blacharska zrobiona przez Michała Knyziaka.
Ten post jest też próbą czy umiem wstawiać zdjęcia.
Jak się uda to kompletna historia będzie do końca weekendu
Tu będzie historia budowy Mini Vtec
To jest początek historii tzn. kompletna odbudowa blacharska zrobiona przez Michała Knyziaka.
Ten post jest też próbą czy umiem wstawiać zdjęcia.
Jak się uda to kompletna historia będzie do końca weekendu
- dyslaw
- Swój Człowiek
- Posty: 212
- Rejestracja: 22 sie 2012, 18:00
- Posiadane auto: 1992 MINI Honda
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Mini Vtec - Sylwiusz i Piotr
Czekam na relację bo chodzi mi taki projekt po głowie.
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: Mini Vtec - Sylwiusz i Piotr
a jaki vtec będzie ? jaka rama ... kupna czy "home made" ? i czemu zostawiłeś blachy z przodu ?
ps . też kibicuję
ps . też kibicuję
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Mini Vtec - Sylwiusz i Piotr
rama jest amerykanska
a auto juz ze 3 lata jezdzi
a auto juz ze 3 lata jezdzi
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Mini Vtec - Sylwiusz i Piotr
Dzień dobry
Faktycznie auto już jeździ i to bez najmniejszych problemów od 2012 roku.
Tylko latem bo zimą sobie stoi w garażu pod plakatem ze swoim protoplastą.
W związku z tym zmieniam kolejność prezentacji.
Najpierw pokażę co wyszło, a później opiszę jak się robiło.
Generalnie rzecz biorąc jesteśmy fanami mini i pierwsze nasze mini było opisane na forum "Mini 1989 Sylwiusz i Piotr"
W 2011 roku zostało sprzedane do Gdańska i tam chyba dalej jeździ.
Pomysł Mini Vtec chodził nam po głowie od dłuższego czasu i regularnie oglądaliśmy stronę Mini Tec-a www.superfastminis.com , aż nagle w magazynie GT w lutym 2010 r ukazał się artykuł " Mini Type-R "
Od razu się skontaktowaliśmy z Kubą Jakubisiakiem, właścicielem firmy Promotor Mocy, który podjął się wykonania zadania.
Nasze założenia były inne niż samochodu, który on zrobił dla siebie.
Nam chodziło o bezawaryjny samochód do codziennego użytku.
W związku z tym uznaliśmy że silnik serii D o mocy 125 KM jest wystarczający.
Drugim powodem wyboru tego silnika był fakt, że to jedyny silnik który wchodzi do Mini bez flip frontu.
Równolegle skontaktowaliśmy się z Michałem Knyziakiem i okazało się, że ma samochód, który może robić za dawcę karoserii do naszego projektu.
Faktycznie auto już jeździ i to bez najmniejszych problemów od 2012 roku.
Tylko latem bo zimą sobie stoi w garażu pod plakatem ze swoim protoplastą.
W związku z tym zmieniam kolejność prezentacji.
Najpierw pokażę co wyszło, a później opiszę jak się robiło.
Generalnie rzecz biorąc jesteśmy fanami mini i pierwsze nasze mini było opisane na forum "Mini 1989 Sylwiusz i Piotr"
W 2011 roku zostało sprzedane do Gdańska i tam chyba dalej jeździ.
Pomysł Mini Vtec chodził nam po głowie od dłuższego czasu i regularnie oglądaliśmy stronę Mini Tec-a www.superfastminis.com , aż nagle w magazynie GT w lutym 2010 r ukazał się artykuł " Mini Type-R "
Od razu się skontaktowaliśmy z Kubą Jakubisiakiem, właścicielem firmy Promotor Mocy, który podjął się wykonania zadania.
Nasze założenia były inne niż samochodu, który on zrobił dla siebie.
Nam chodziło o bezawaryjny samochód do codziennego użytku.
W związku z tym uznaliśmy że silnik serii D o mocy 125 KM jest wystarczający.
Drugim powodem wyboru tego silnika był fakt, że to jedyny silnik który wchodzi do Mini bez flip frontu.
Równolegle skontaktowaliśmy się z Michałem Knyziakiem i okazało się, że ma samochód, który może robić za dawcę karoserii do naszego projektu.
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Mini Vtec - Sylwiusz i Piotr
elegancki!
napisz prosze jakie mody w silniku sa, bo z tego co wiem na 125KM sie nie skonczylo
napisz prosze jakie mody w silniku sa, bo z tego co wiem na 125KM sie nie skonczylo
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Mini Vtec - Sylwiusz i Piotr
Etap 1 - remont karoserii
Ponieważ Mini miało być praktycznie zbudowane od nowa to po rozebraniu dawcy wytypowano elementy do wymiany.
Wymieniono: oba przedni błotniki, pas przedni, pas podokienny, progi, skrzynkę na akumulator, maskę silnika, klapę bagażnika, oba tylne nadkola, poszycia drzwi, przednie panele podłogi i praktycznie wszystko co nosiło jakiekolwiek ślady rdzy.
Dokupiono: lamy przednie i tylne, zderzak przedni i tylny, kompletny grill, wszystkie uszczelki drzwi i okien, kierunkowskazy na błotniki, lusterka boczne, komplet wycieraczek, zawiasy klapy bagażnika, oświetlenie tablicy rozdzielczej i trochę drobiazgów
Części kupowane w Mini Sport i Mini Spares.
Za wszystkie części wyszło łącznie 1.316,77 GBP
Do tego używane nadkola sports pack za 1.000 złotych i szyby w Pilkingtonie ( przednia 183,48 zł, tylna 256,20 zł i tylne uchylne )
I dalej to już Michał Knyziak.
Wynik prac blacharskich na zdjęciach w poście rozpoczynającym.
Ponieważ Mini miało być praktycznie zbudowane od nowa to po rozebraniu dawcy wytypowano elementy do wymiany.
Wymieniono: oba przedni błotniki, pas przedni, pas podokienny, progi, skrzynkę na akumulator, maskę silnika, klapę bagażnika, oba tylne nadkola, poszycia drzwi, przednie panele podłogi i praktycznie wszystko co nosiło jakiekolwiek ślady rdzy.
Dokupiono: lamy przednie i tylne, zderzak przedni i tylny, kompletny grill, wszystkie uszczelki drzwi i okien, kierunkowskazy na błotniki, lusterka boczne, komplet wycieraczek, zawiasy klapy bagażnika, oświetlenie tablicy rozdzielczej i trochę drobiazgów
Części kupowane w Mini Sport i Mini Spares.
Za wszystkie części wyszło łącznie 1.316,77 GBP
Do tego używane nadkola sports pack za 1.000 złotych i szyby w Pilkingtonie ( przednia 183,48 zł, tylna 256,20 zł i tylne uchylne )
I dalej to już Michał Knyziak.
Wynik prac blacharskich na zdjęciach w poście rozpoczynającym.
Re: Mini Vtec - Sylwiusz i Piotr
Etap 2 - rama do silnika i zawieszenie przód i tył
Równolegle z pracami blacharskimi poszło zamówienie do Mini Tec-a w USA na :
- ramę pomocniczą do silnika ( wózek przedni ) z wahaczami MTD KIT 5200000
- regulowane zawieszenie przednie ( Coil Over Shock Kit )
- rama tylna z regulowanym zawieszeniem ( Rear Subframe for Drum Brakes with Coil Over Shocks )
Wszystko można sobie pooglądać na stronie www.superfastminis.com
Cena 3980,90 USD + transport + cło + VAT
Idea sprowadzenie wszystkich tych elementów przed ukończeniem prac blacharskich polegała na tym, żeby wszystko przykręcić i odkręcić przed lakierowaniem
Równolegle z pracami blacharskimi poszło zamówienie do Mini Tec-a w USA na :
- ramę pomocniczą do silnika ( wózek przedni ) z wahaczami MTD KIT 5200000
- regulowane zawieszenie przednie ( Coil Over Shock Kit )
- rama tylna z regulowanym zawieszeniem ( Rear Subframe for Drum Brakes with Coil Over Shocks )
Wszystko można sobie pooglądać na stronie www.superfastminis.com
Cena 3980,90 USD + transport + cło + VAT
Idea sprowadzenie wszystkich tych elementów przed ukończeniem prac blacharskich polegała na tym, żeby wszystko przykręcić i odkręcić przed lakierowaniem
Re: Mini Vtec - Sylwiusz i Piotr
Etap 3 - wyposażenie wnętrza
Ponieważ niektóre elementy wnętrza ( klatka bezpieczeństwa i pasy bezpieczeństwa ) wymagały także przygotowania na etapie prac blacharskich ( wzmocnienie blach w miejscach mocowania, wywiercenie otworów na śruby ) zdecydowaliśmy się z dużym wyprzedzeniem zamówić wyposażenie wnętrza.
W Mini Sport i Mini Spares zamówiliśmy : mocowania foteli kierowcy i pasażera, zestaw lamp na przedni zderzak, kierownicę, 4 punktowe pasy bezpieczeństwa Harness wraz z płytkami wzmacniającymi podłogę, drewniana deskę na 3 zegary duże i 3 zegary małe, małe zegary Smithsa ( ciśnienie oleju i temperatura wody ), kompletna wykładzinę dywanową podłogi, klatkę bezpieczeństwa, wyłącznik prądu. Razem 1337,34 GBP
W Holdenie zamówiliśmy brakujący mały zegar Smithsa do temperatury oleju, czujnik ciśnienia oleju, czujnik temperatury wody, stabilizator napięcia do zegarów za 110,90 GBP
W Mini Tec zamówiliśmy klimatyzację ( bez kompresora i chłodnicy ) za 602,78 USD.
Skóra na fotele tradycyjnie w hurtowni Marwal.
Oba kolory to skóry produkowane dla Mercedesa ( czarny to catania Schwartz 135,30 zł / m2, czerwony to old 1079 rot 172,20 zł / m2 ).
I też tradycyjnie cała skóra pojechała najpierw do firmy Bimarco gdzie obszyto fotele przednie ( 600 złotych za sztukę ).
Później skóra z fotelami pojechała do firmy 4 Drive w Warszawie, gdzie przygotowano całą resztę tapicerki ze skóry ( tylna kanapa, boczki drzwi, wykładzina kieszeni tylnych, deska rozdzielcza i obudowa klimatyzacji, tylna półka. tylne słupki ) i podsufitkę.
I tak mieliśmy przygotowane wszystko do wykończenia samochodu wewnątrz i na zewnątrz.
Ponieważ niektóre elementy wnętrza ( klatka bezpieczeństwa i pasy bezpieczeństwa ) wymagały także przygotowania na etapie prac blacharskich ( wzmocnienie blach w miejscach mocowania, wywiercenie otworów na śruby ) zdecydowaliśmy się z dużym wyprzedzeniem zamówić wyposażenie wnętrza.
W Mini Sport i Mini Spares zamówiliśmy : mocowania foteli kierowcy i pasażera, zestaw lamp na przedni zderzak, kierownicę, 4 punktowe pasy bezpieczeństwa Harness wraz z płytkami wzmacniającymi podłogę, drewniana deskę na 3 zegary duże i 3 zegary małe, małe zegary Smithsa ( ciśnienie oleju i temperatura wody ), kompletna wykładzinę dywanową podłogi, klatkę bezpieczeństwa, wyłącznik prądu. Razem 1337,34 GBP
W Holdenie zamówiliśmy brakujący mały zegar Smithsa do temperatury oleju, czujnik ciśnienia oleju, czujnik temperatury wody, stabilizator napięcia do zegarów za 110,90 GBP
W Mini Tec zamówiliśmy klimatyzację ( bez kompresora i chłodnicy ) za 602,78 USD.
Skóra na fotele tradycyjnie w hurtowni Marwal.
Oba kolory to skóry produkowane dla Mercedesa ( czarny to catania Schwartz 135,30 zł / m2, czerwony to old 1079 rot 172,20 zł / m2 ).
I też tradycyjnie cała skóra pojechała najpierw do firmy Bimarco gdzie obszyto fotele przednie ( 600 złotych za sztukę ).
Później skóra z fotelami pojechała do firmy 4 Drive w Warszawie, gdzie przygotowano całą resztę tapicerki ze skóry ( tylna kanapa, boczki drzwi, wykładzina kieszeni tylnych, deska rozdzielcza i obudowa klimatyzacji, tylna półka. tylne słupki ) i podsufitkę.
I tak mieliśmy przygotowane wszystko do wykończenia samochodu wewnątrz i na zewnątrz.
Re: Mini Vtec - Sylwiusz i Piotr
Etap 4 - lakiernik
Etap 5 - montaż po lakierniku ( uzbrojenie )
Etap 6 - nowa instalacja elektryczna
Etap 5 - montaż po lakierniku ( uzbrojenie )
Etap 6 - nowa instalacja elektryczna
Re: Mini Vtec - Sylwiusz i Piotr
Etap 7 - uzupełniające zakupy
To już ostatnie zakupy w Mini Sport i Mini Spares: przeguby, zębatka układu kierowniczego, ramię zwrotnicy osi przedniej ( prawe i lewe ), zestaw hamulców na przód - tarcze, zaciski, klocki 8,4 cala wentylowane, silnik wycieraczek, aluminiowe bębny hamulcowe na tył, opony Yokohama A048R - razem 932,34 GBP
Felgi na szczęście mieliśmy od zimowych opon poprzednika.
To już ostatnie zakupy w Mini Sport i Mini Spares: przeguby, zębatka układu kierowniczego, ramię zwrotnicy osi przedniej ( prawe i lewe ), zestaw hamulców na przód - tarcze, zaciski, klocki 8,4 cala wentylowane, silnik wycieraczek, aluminiowe bębny hamulcowe na tył, opony Yokohama A048R - razem 932,34 GBP
Felgi na szczęście mieliśmy od zimowych opon poprzednika.
Re: Mini Vtec - Sylwiusz i Piotr
Etap 8 - składanie
Uzbrojony samochód na kołach trafił do warsztatu Promotora.
Promotor przygotował silnik Hondy. Silnik był zupełnie rozebrany. Włożone zostały nowe: rozrząd, pierścienie tłokowe Riken, panewki ACL duraglide, uszczelka głowicy, uszczelniacze zaworowe, uszczelka miski oleju, uszczelka kolektora ssącego, uszczelka dekla zaworowego, świece.
Poza silnikiem Promotor dostarczył:
- chłodnicę wody z wentylatorem, wężami i zbiornikiem
- skrzynię biegów z wydłużonym przełożeniem głównym
- pompę sprzęgła Honda
- przewody hamulcowe
- zewnętrzną elektryczną pompę paliwa
- układ wydechowy
- pompę hamulcową Mini
- nowe aluminiowe kółka alternatora
- zestaw do ustawiania geometrii kół tylnych
- kolektor wydechowy
- pasek alternatora
- linkę gazu
- wewnętrzne lusterko wsteczne
- akumulator
- filtry powietrza, paliwa, oleju
- płyn chłodniczy i hamulcowy
- olej
oraz wykonał następujące prace:
- montaż ramy i zawieszenia do Mini
- montaż silnika/ skrzyni/ półosi oraz podłączenie wybieraka
- wymiana układu paliwowego
- wymiana układu hydraulicznego hamulca i sprzęgła
- rozebranie/złożenie silnika
- honowanie cylindrów + posting
- szlif i docieranie zaworów
- zabielanie powierzchni
- modyfikacja sterownika ECU + przeprogramowanie
- pomiar na hamowni
- ustawienie geometrii pojazdu
- przeróbki i spawanie kolektora ssącego
- przeróbki i spawanie kolektora wydechowego
- montaż kolektora wydechowego
- montaż alternatora
- złożenie półosi i przeróbka przegubów zewnętrznych
- montaż półosi
- podłączenie wskaźników
- montaż pasów i lusterek
- montaż korektorów siły hamowania
Uzbrojony samochód na kołach trafił do warsztatu Promotora.
Promotor przygotował silnik Hondy. Silnik był zupełnie rozebrany. Włożone zostały nowe: rozrząd, pierścienie tłokowe Riken, panewki ACL duraglide, uszczelka głowicy, uszczelniacze zaworowe, uszczelka miski oleju, uszczelka kolektora ssącego, uszczelka dekla zaworowego, świece.
Poza silnikiem Promotor dostarczył:
- chłodnicę wody z wentylatorem, wężami i zbiornikiem
- skrzynię biegów z wydłużonym przełożeniem głównym
- pompę sprzęgła Honda
- przewody hamulcowe
- zewnętrzną elektryczną pompę paliwa
- układ wydechowy
- pompę hamulcową Mini
- nowe aluminiowe kółka alternatora
- zestaw do ustawiania geometrii kół tylnych
- kolektor wydechowy
- pasek alternatora
- linkę gazu
- wewnętrzne lusterko wsteczne
- akumulator
- filtry powietrza, paliwa, oleju
- płyn chłodniczy i hamulcowy
- olej
oraz wykonał następujące prace:
- montaż ramy i zawieszenia do Mini
- montaż silnika/ skrzyni/ półosi oraz podłączenie wybieraka
- wymiana układu paliwowego
- wymiana układu hydraulicznego hamulca i sprzęgła
- rozebranie/złożenie silnika
- honowanie cylindrów + posting
- szlif i docieranie zaworów
- zabielanie powierzchni
- modyfikacja sterownika ECU + przeprogramowanie
- pomiar na hamowni
- ustawienie geometrii pojazdu
- przeróbki i spawanie kolektora ssącego
- przeróbki i spawanie kolektora wydechowego
- montaż kolektora wydechowego
- montaż alternatora
- złożenie półosi i przeróbka przegubów zewnętrznych
- montaż półosi
- podłączenie wskaźników
- montaż pasów i lusterek
- montaż korektorów siły hamowania