Dzień dobry
Ponieważ zaglądam na forum tylko od czasu do czasu bardzo przepraszam, ale moje odpowiedzi będą trochę opóźnione.
Flapjck2
Pozostawiłem taka moc jak wyszła pierwotnie tzn. 125 KM. To jest zresztą chyba normalna moc silnika D Hondy.
Oczywiście można zamontować większy silnik, ale nie wejdzie do normalnej budy mini i trzeba stosować flip front, czasami przedłużony o kilka centymetrów. Chyba o 9 cm.
Wydaje mi się, że do normalnej jazdy 125 KM wystarcza.
Na stronie
http://www.superfastminis.com i ich przedstawiciela na Europę
http://www.gracing.de można sobie pooglądać ich pomysły.
Jest nawet mini z centralnym silnikiem, napędem na 4 koła i mocą ok 400 KM.
Ale w dużej części to są auta hobbystyczne do pokazania na zlotach, a nie do codziennego użytkowania.
Trzeba pamiętać o wadze mini i innych ograniczeniach mechanicznych.
Twister
Spróbuję policzyć łączny koszt.
Na pewno można drożej, na pewno można taniej.
Mini w GRacingu
http://www.gracing.de w cenie około 22.000 EUR idą prawie od ręki, a do kupienia jest jeden za ponad 50.000 EUR
Jak się buduje samemu to drożej ode mnie można na przykład kupić kompletną nową karoserię w British Motor Hertiage za 5.000 GBP i kompletny package w Mini Tecu z silnikiem, skrzynią, chłodnicą za 10.000 USD.
Taniej ode mnie można wyrzucając część dodatkowego wyposażenia, remontując budę w mniejszym zakresie lub jej nie remontować, pozostawić tylne zwieszenie z wózkiem itd.
Lilek
Chłodnica jest tak jak na zdjęciach.
- chłodnica.jpg (712.9 KiB) Przejrzano 589 razy
- chłodnica 1.jpg (480.68 KiB) Przejrzano 589 razy
- chłodnica 2.jpg (608.22 KiB) Przejrzano 589 razy
Kuba z Promotora odradził mi zakup aluminiowej w Mini Tec właśnie za względu na korki. Chłodnica została wykonana na zamówienie według jego projektu i wentylator tez został odpowiednio dobrany. Nie ma z tym żadnych kłopotów. Zresztą ja też miałem trochę wątpliwości na etapie budowy i te dodatkowe małe zegary Smithsa widoczne na desce rozdzielczej poza niewątpliwą funkcją dekoracyjną pokazują temperaturę wody i oleju.
Trzeba też pamiętać, że w budzie wycięte są wewnętrze przednie nadkola i powiększony na maksa otwór pod przednią atrapę.
To wynika z konieczności zrobienia miejsca na ramę, ale przy okazji czyni komorę silnika bardziej przewiewną.
Lilek i Dyslaw
Faktycznie widoczna pod samochodem chłodnica z tyłu po drugiej stronie wnęki na akumulator to chłodnica od klimatyzacji.
Pod maskę by już nie weszło nic i to było jedyne wolne miejsce zresztą zalecane przez Mini Tec.
Też miałem obawy jak sobie poradzi bez osłony. Ale sobie radzi.
Klimatyzacja działa i jedyne problemy wynikały ze źle dobranego na początku paska napędu sprężarki.
Może tego nie widać na zdjęciach, ale wystaje mniej niż wnęka na akumulator.
Montaż klimy, dobór sprężarki i wykonanie chłodnicy z jej montażem to dzieło Michała Knyziaka.
Jakby co to się pytajcie bo mam mnóstwo zdjęć. Tylko niestety nie są one podpisane i szukanie zajmuje m trochę czasu.