wymiana oleju w skrzyni automatycznej i silniku 1.3

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
dyslaw
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 212
Rejestracja: 22 sie 2012, 18:00
Posiadane auto: 1992 MINI Honda
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: wymiana oleju w skrzyni automatycznej i silniku 1.3

Post autor: dyslaw »

flapjck1 pisze:http://autominiregister.proboards.com/

To kolega Seb79 będzie miał co czytać, generalnie większość leje 20w50. Wybierając gęstość oleju trzeba wziąć pod uwagę to czy Mini będzie użytkowane w zimie i jaka jest kondycja zespołu napędowego.
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: wymiana oleju w skrzyni automatycznej i silniku 1.3

Post autor: markfive »

Moim zdaniem głównym problemem w tym przypadku jest ustalenie z jakiego powodu występuje "szarpanie" na niższych przełożeniach. Czy powodem jest zbyt niski stan oleju ? Jeżeli jest za niski to można doraźnie dolać / uzupełnić poziom na próbę dowolnym olejem o parametrach od 10W40 poprzez 15W40 do 20W50 i sprawdzić czy jest poprawa. Jeżeli to niczego nie zmieni to na drugim miejscu przyczyną może być filtr oleju. Odkręcić obudowę i sprawdzić stan wkładu filtra. Możliwe, że w ogóle nie był wymieniany :)
Jeżeli są jakiekolwiek wątpliwości wtedy spuścić cały olej , wymienić filtr i zalać świeży olej o parametrach 15W40 do pełnego stanu. Skrzynia powinna wtedy pracować prawidłowo i jeżeli tak będzie, to spokojnie można potraktować ta wymianę jako przejściową w celu przepłukania układu smarowania i skrzyni. Przebieg około 2 tys km na pewno nie zaszkodzi i da czas na podjecie decyzji co lać dalej. Czytałem wypowiedzi na forum linkowanym przez "Flapjcka" i uważam, ze nadal sprawa nie jest jasna do końca i tak naprawdę dyskusje na ten temat nigdy się nie skończą :) Jestem skłonny zgodzić się z opinią że na oleju 20W50 w temperaturach średnich i wysokich całkowicie sprawna skrzynia automatyczna tego silnika powinna dobrze działać. W niskich i średnich temperaturach lepiej będzie pracować na 10W40. Kompromisem jest olej 15W40 i taki z kolei zalecany był przez fabrykę do 1983 roku.

Jeżeli pomimo wymiany oleju i filtra oraz prawidłowego jego poziomu skrzynia będzie źle pracować to powodem jest jakaś usterka skrzyni. W końcu musiał być jakiś powód sprzedaży samochodu :) A to już może być bardzo poważny problem do rozwiązania.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: wymiana oleju w skrzyni automatycznej i silniku 1.3

Post autor: flapjck1 »

o usterkach automatu na forum co podlinkowalem pisza: failed automatic gearbox? convert to manual :)

problem w tej skrzyni jest taki ze jak sie spusci olej to nie wiadomo czy opilki sa z silnika czy ze skrzyni :)
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Seb79
Nowy
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 31 sty 2016, 09:58
Posiadane auto: Mini 998 1987 cabrio
Lokalizacja: Zgorzelec Dublin

Re: wymiana oleju w skrzyni automatycznej i silniku 1.3

Post autor: Seb79 »

Wielkie dzięki za pomoc :)
ODPOWIEDZ