Wtrysk czy gaźnik?

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

barkas01nw
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 147
Rejestracja: 21 sty 2014, 19:08
Posiadane auto: Mini Jet Black
Mini Cooper 1.3 spi
Lokalizacja: Stojowice

Wtrysk czy gaźnik?

Post autor: barkas01nw »

Witam. Mam w swoim Miniaku silnik 1.0 i chciałbym go zmienić na 1.3. Kupiłem nawet okazyjnie cały kompletny od Spi z instalacją elektryczną.
Pytanie moje brzmi , co będzie lepsze ? Zostawić wtrysk czy zamienić na gaźnik?
Co będę musiał wymienić, dokupić?
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Wtrysk czy gaźnik?

Post autor: se7ven »

Jaki Spi? Instalacja kompletna, czy tylko fragment.
Tak na szybko.
Trochę rzeźby będziesz miał - zbiornik paliwa z pompą, rurki paliwa, układ wydechowy, cewka zapłonowa.
Gaźnik od litrówki ma za mały przelot, aparat zapłonowy ma inne wyprzedzenia.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
barkas01nw
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 147
Rejestracja: 21 sty 2014, 19:08
Posiadane auto: Mini Jet Black
Mini Cooper 1.3 spi
Lokalizacja: Stojowice

Re: Wtrysk czy gaźnik?

Post autor: barkas01nw »

Kompletna instalacja(komputer przekaźniki itd).
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Wtrysk czy gaźnik?

Post autor: flapjck1 »

Potrzebujesz jeszcze zbiornika, przewodow paliwa , filtra


Ja bym przerobil na gaznik, z tym ze musialbys kupic jeszcze kolektory, gaznik/i i aparat zaplonowy

No i dziure na czujnik temp ogarnac w glowicy
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
barkas01nw
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 147
Rejestracja: 21 sty 2014, 19:08
Posiadane auto: Mini Jet Black
Mini Cooper 1.3 spi
Lokalizacja: Stojowice

Re: Wtrysk czy gaźnik?

Post autor: barkas01nw »

Jaki aparat zapłonowy i gaźnik?
sadzik43
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 187
Rejestracja: 04 sty 2012, 12:42
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wadowice

Re: Wtrysk czy gaźnik?

Post autor: sadzik43 »

: hif 44 albo 38. tez jestem na kupnie :lol:
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Wtrysk czy gaźnik?

Post autor: flapjck1 »

Aparat najlepei typu electronic
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
barkas01nw
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 147
Rejestracja: 21 sty 2014, 19:08
Posiadane auto: Mini Jet Black
Mini Cooper 1.3 spi
Lokalizacja: Stojowice

Re: Wtrysk czy gaźnik?

Post autor: barkas01nw »

Może ktoś z forumowiczów ma taki gaźnik,bądź aparat do sprzedania?
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Wtrysk czy gaźnik?

Post autor: flapjck1 »

Ja moge miec i 38 i 44 ale bedzie dosc drogo, za to po calkowitej odnowie
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Wtrysk czy gaźnik?

Post autor: se7ven »

Mam Hif38, HS6, HIF44 wszystkie prawie nowe (kilka razy założone do testów).
Barkas jak masz Nr silnika to będzie wiadomo co kupiłeś i dalej można rozmawiać.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
barkas01nw
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 147
Rejestracja: 21 sty 2014, 19:08
Posiadane auto: Mini Jet Black
Mini Cooper 1.3 spi
Lokalizacja: Stojowice

Re: Wtrysk czy gaźnik?

Post autor: barkas01nw »

Jakiś jest
Załączniki
635904740535436896.jpg
(448.85 KiB) Pobrany 453 razy
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Wtrysk czy gaźnik?

Post autor: se7ven »

Masz słabszą odprężoną 9,4:1 wersję (53km) 1300Spi. Zmierz ciśnienie sprężania czy silnik czasami nie nadaje się już do remontu.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
barkas01nw
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 147
Rejestracja: 21 sty 2014, 19:08
Posiadane auto: Mini Jet Black
Mini Cooper 1.3 spi
Lokalizacja: Stojowice

Re: Wtrysk czy gaźnik?

Post autor: barkas01nw »

Jest w miarę jednakowe na wszystkich cylindrach, pomiędzy 11-13 bara.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Wtrysk czy gaźnik?

Post autor: flapjck1 »

Maksymalna odchylka cisnien to,mniej wiecej 1 bar, masz cos do roboty, moze tylko zawory do,dotarcia,moze uszczelka, moze pierscienie
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Wtrysk czy gaźnik?

Post autor: markfive »

barkas01nw pisze:Witam. Mam w swoim Miniaku silnik 1.0 i chciałbym go zmienić na 1.3. Kupiłem nawet okazyjnie cały kompletny od Spi z instalacją elektryczną.
Na początek proponuję taką akcję:
1. Wyjmujesz swój silnik 998
2. W 1275 SPI odkręcasz płytkę zaślepkę pompy paliwa i przykręcasz pompę paliwa z 998
3. Możesz odkręcić czujnik położenia wału ( w SPI pod rozrusznikiem) i zaślepić otwór po czujniku płytką.
4. Wkładasz 1275 (SPI) bez kolektorów i rozdzielacza zapłonu (SPI nie ma aparatu zapłonowego tylko sam rozdzielacz)
5. Zapinasz kolektor z 998 z gaźnikiem HS 4 ( w gaźniku zmienić trzeba iglicę na AEM ).
6. Zakładasz aparat zapłonowy i cewkę z 998 ( ustawiasz wstępnie punkt zapłonu na 1 cylindrze w GMP z wyprzedzeniem 12 - 16 stopni)
7. Osprzęt, siłownik sprzęgła, rozrusznik, alternator, chłodnica przekładasz z 998, potrzebna będzie grubsza podkładka pod śmigło potrzebujesz innej ( od 1275) górnej rury termostat - chłodnica, dolna rura z 998, wyjście na centralkę bezpośrednio z podstawki pod termostatem.
8. Jest problem z czujnikiem temperatury "wody" bo w głowicy nie ma gwintowanego otworu, tymczasowo problem można obejść wkręcając czujnik w trójnik "własnej roboty" na przewodzie z termostatu do centralki ( gwint czujnika 5/8" 18 zw na cal )
To mniej więcej najważniejsze sprawy
A teraz - po co ?
Po to żeby uruchomić silnik w samochodzie bez żadnych dodatkowych przeróbek instalacji, wydechu itp i bez potrzeby dokładania kasy w sytuacji gdy jeszcze nie wiesz w jakim stanie tak naprawdę jest ten silnik. Po uruchomieniu i próbnych jazdach gdy okaże się, że silnik i skrzynia jest OK możesz pójść w kierunku wtrysku co będzie wymagało przeróbek w instalacji elektrycznej, wymiany zbiornika paliwa na zbiornik z pompą, wymiany przewodów paliwa. SPI ma powrót i dodatkowy przewód dla par paliwa, w SPI jest też pochłaniacz oparów ( pod błotnikiem po lewej stronie i zbiornik wyrównawczy chłodnicy oraz dodatkowy wentylator elektryczny. SPI ma też inny kolektor wydechowy ( rozumiem, ze ssący z wtryskiem i komputer masz)
Przejście na zasilanie gaźnikowe dające możliwość pełnego wykorzystania potencjału silnika 1275 wymaga dokupienia kolektora ssącego z gaźnikiem HIF 44, kolektora wydechowego LCB ( + kpl wydech), aparatu zapłonowego typu elektronik i odpowiedniej do niego cewki.

Jeżeli chcesz zwiększyć moc tego silnika do 61 KM to należało by wymienić kpl tłoków na bardziej doprężone i wałek rozrządu. Ale takie rzeczy robi się wtedy gdy konieczny jest remont i i tak trzeba te elementy wymieniać. W przypadku zasilania wtryskowego SPI możliwość zwiększenia mocy ograniczona jest przez ECU.

Co do pomiaru ciśnienia sprężania to nie jest to całkowicie pewny sposób na stwierdzenie czy silnik jest w dobrym czy złym stanie. Miałem przypadek, że silnik 1275 z Metro kopcił jak lokomotywa, zużywał 2 litry oleju na 1000 km a pomiar ciśnienia wykazywał po11,5 na wszystkich cylindrach. :)
ODPOWIEDZ