Numer silnika

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

markus gażnikus
Nowy
Nowy
Posty: 33
Rejestracja: 01 kwie 2012, 12:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Zalew Zegrzyński

Numer silnika

Post autor: markus gażnikus »

Czy ktoś, mógł by rozszyfrować nr. silnika 285H141899....co to za typ silnika, stopień sprężania, pojemność.

Z góry dziękuję.
Prawdziwe auta nigdy nie umierają
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Numer silnika

Post autor: Sadam »

Może być ciężko, bo mi ten numer nic miniakowego nie przypomina.

Tu masz typową numerację:
http://www.minimania.com/Engine___Ident ... ta_UPDATED
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
markus gażnikus
Nowy
Nowy
Posty: 33
Rejestracja: 01 kwie 2012, 12:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Zalew Zegrzyński

Re: Numer silnika

Post autor: markus gażnikus »

Podejrzewam, że ktoś nabił coś z sufitu. Brak jest blaszki na silniku numer nabity jest bezpośrednio na bloku.

Dzięki.
Prawdziwe auta nigdy nie umierają
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Numer silnika

Post autor: Sadam »

To akurat nie jest nienormalne, zależy jaki rocznik. Późne SPI i MPI numer mają bity już bezpośrednio na bloku (tam gdzie wcześniej była blaszka).
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Numer silnika

Post autor: se7ven »

85H to 850.
I tylko to pasuje do wzorca. Rozbierz to będziesz wiedział więcej bo wg. kalkulatora to nic nie pasuje oprócz 85H
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
markus gażnikus
Nowy
Nowy
Posty: 33
Rejestracja: 01 kwie 2012, 12:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Zalew Zegrzyński

Re: Numer silnika

Post autor: markus gażnikus »

No właśnie nie chcę rozbierać . Na razie mam drugi idealną tysiączkę na płaskich tłokach, sam ją robiłem. Ale chciałbym wypróbować ten i nie wiem czego się po nim spodziewać.
Prawdziwe auta nigdy nie umierają
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Numer silnika

Post autor: flapjck1 »

Na bloku nie ma zadnych innych cech? 850tki mialy zwykle tabliczke z wybitym 850 przynitowana z tylu
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Numer silnika

Post autor: Sadam »

Możesz jeszcze zdjąć pokrywę zaworów i poszukać numeru odlewu głowicy.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Numer silnika

Post autor: markfive »

markus gażnikus pisze:...nr. silnika 285H141899....co to za typ silnika, stopień sprężania, pojemność...
Tak jak koledzy już napisali, numer jest niewiarygodny. Najprawdopodobniej został on nabity w/g danych w dokumentach samochodu. W przeszłości dość często się to zdarzało. "2" na początku to efekt jakiejś pomyłki na etapie odczytywania danych do rejestracji.
Tak czy owak ten numer nie ma decydującego znaczenia przy identyfikacji silnika.
Chcesz wiedzieć więcej bez demontażu silnika to zrób zdjęcia silnika z przodu z tyłu, oraz od strony pompy wody i od strony sprzęgła. Zdejmij pokrywę zaworów i zrób zdjęcie od góry głowicy. Na głowicy powinien być widoczny nr identyfikacyjny ( przykładowo 2A628, 12A1456, CAM4180 lub inny).
Po umieszczeniu tych zdjęć na forum łatwiej będzie coś więcej ustalić :)
markus gażnikus
Nowy
Nowy
Posty: 33
Rejestracja: 01 kwie 2012, 12:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Zalew Zegrzyński

Re: Numer silnika

Post autor: markus gażnikus »

Szkoda zachodu, przegonię go porządnie to się okaże. Dzięki za informacje.
Prawdziwe auta nigdy nie umierają
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Numer silnika

Post autor: se7ven »

To jesteś Mistrz jak będziesz wiedział co jest w środku
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
markus gażnikus
Nowy
Nowy
Posty: 33
Rejestracja: 01 kwie 2012, 12:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Zalew Zegrzyński

Re: Numer silnika

Post autor: markus gażnikus »

Jeżeli silnik jest w oryginalnym stanie i kondycji, to chyba każdy odróżni 850.....1000......1300. Nieco inaczej się "zbierają"
Prawdziwe auta nigdy nie umierają
Awatar użytkownika
hillman
Wiarus
Wiarus
Posty: 514
Rejestracja: 13 lut 2013, 17:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin

Re: Numer silnika

Post autor: hillman »

Wszystko robi na kolanie.
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
Arafat
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 127
Rejestracja: 22 kwie 2014, 15:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Dobczyce

Re: Numer silnika

Post autor: Arafat »

12A2EF77 a u mnie takie cyferki, ktos cos wiecej mi
powie. Dzieki :)
Arafat
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Numer silnika

Post autor: markfive »

Cooper SPI (1991), CR 10.1:1, 63 KM
ODPOWIEDZ