AMORTYZATORY - jak się dobrać?

R55, R56, R57, R58, R59, R60 & R61

Moderatorzy: flapjck1, Drail

laloom
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 136
Rejestracja: 28 gru 2014, 22:07
Posiadane auto: R56
Lokalizacja: Gdańsk

AMORTYZATORY - jak się dobrać?

Post autor: laloom »

Witam
Coś Mi zaczęło głucho stukać podczas jazdy, może wjechałem w dziurę. Jak się dostać do amortyzatora od góry aby wszystko posprawdzać?
alan
Wiarus
Wiarus
Posty: 789
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:20
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Re: AMORTYZATORY - jak się dobrać?

Post autor: alan »

najszybciej najtaniej jest podjechać na szarpaki
laloom
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 136
Rejestracja: 28 gru 2014, 22:07
Posiadane auto: R56
Lokalizacja: Gdańsk

Re: AMORTYZATORY - jak się dobrać?

Post autor: laloom »

hej Alan
właśnie na szarpakach nic nie wyszło :P jedyne do czego mogliby się przyczepić to sparciałe lekko gumy stabilizatora. Faktem jest, że głuche stuki dochodzą dopiero po rozbujaniu auta trzymając za dach, na boki, i będąc pod autem to hałas dochodzi jakby z okolic baku paliwa / środka stabilizatora... wewnątrz natomiast głuche pukanie z lewego tylnego koła ...
Damianosl
Nowy
Nowy
Posty: 20
Rejestracja: 25 gru 2015, 00:36
Posiadane auto:
Lokalizacja: Legnica

Re: AMORTYZATORY - jak się dobrać?

Post autor: Damianosl »

hej

też mam podobne stuki i to winne są według mechaników własnie gumy stabilizatora z tyłu

Szarpaki nic nie wykazały, dopiero bujanie na boki autem usłyszeli ten dzwięk i po przyjrzeniu się im wyszło, że to to
laloom
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 136
Rejestracja: 28 gru 2014, 22:07
Posiadane auto: R56
Lokalizacja: Gdańsk

Re: AMORTYZATORY - jak się dobrać?

Post autor: laloom »

Damiano
jak wymienie u Siebie to napiszę czy pomogło... ale dopiero będę to robił w połowie przyszłego tygodnia...
laloom
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 136
Rejestracja: 28 gru 2014, 22:07
Posiadane auto: R56
Lokalizacja: Gdańsk

Re: AMORTYZATORY - jak się dobrać?

Post autor: laloom »

dobra, pojutrze zabieram się za wymianę gum stabilizatora. Czy głuche stukanie przeważnie na dużych dziurach, nierównościach bądź skręcaniu może być przyczyną zużytej gumy stabilizatora?

Damiano
Pomogła u Ciebie wymiana gum stabilizatora?
Damianosl
Nowy
Nowy
Posty: 20
Rejestracja: 25 gru 2015, 00:36
Posiadane auto:
Lokalizacja: Legnica

Re: AMORTYZATORY - jak się dobrać?

Post autor: Damianosl »

laloom pisze:dobra, pojutrze zabieram się za wymianę gum stabilizatora. Czy głuche stukanie przeważnie na dużych dziurach, nierównościach bądź skręcaniu może być przyczyną zużytej gumy stabilizatora?

Damiano
Pomogła u Ciebie wymiana gum stabilizatora?

u mnie stuka na nierównościach drogi , czy np. podczas zjeżdżania tyłem i skręcania z krawężnika

jeszcze nie wymieniałem, kupiłem gumy, musze się umówić.

z tyłu stukać może jeszcze łacznik stabilizatora, ale to proste do diagnozy.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: AMORTYZATORY - jak się dobrać?

Post autor: flapjck1 »

i amortyzator moze stukac
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
laloom
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 136
Rejestracja: 28 gru 2014, 22:07
Posiadane auto: R56
Lokalizacja: Gdańsk

Re: AMORTYZATORY - jak się dobrać?

Post autor: laloom »

a na szarpakach by nie stukał?
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: AMORTYZATORY - jak się dobrać?

Post autor: flapjck1 »

w zaden sposob, moze na testerze ale tez nie zawsze - bo zwykle przy wiekszej czestotliwosci skokow amora halas sie ucisza

generalnie zdarza sie ze stuka tloczysko amora ( albo sie odkreca sam tlok, albo jakas czesc dostaje luzu )
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
laloom
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 136
Rejestracja: 28 gru 2014, 22:07
Posiadane auto: R56
Lokalizacja: Gdańsk

Re: AMORTYZATORY - jak się dobrać?

Post autor: laloom »

ostatnie pytanie, nie ma tego stukania na mniejszych dziurach, stuka dopiero na nierównościach lub przy bujaniu autem na boki
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: AMORTYZATORY - jak się dobrać?

Post autor: flapjck1 »

ogarnietego pomocnika i bujac autem i szukac przyczyny

w pierwszej kolejnosci laczniki stabilizatora, potem tulejki, potem amory

generalnie w lacznikach trzeba wziac w palce przy bujaniu "jablko" lacnzika i sprawdzac czy nie puka nic/ nie ma luzu

tulejki: stabilizator nie powinien sie przesuwac w obejmach
amorki: jedynie nasluchiwac mozna
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
laloom
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 136
Rejestracja: 28 gru 2014, 22:07
Posiadane auto: R56
Lokalizacja: Gdańsk

Re: AMORTYZATORY - jak się dobrać?

Post autor: laloom »

dobra, gumy stabilizatora chyba wymienię sam, nie ma znaczenia czy zrobię to na podnośniku czy na lewarku?

chodzi Mi o to czy stabilizator nie musi być odkręcony z dwóch stron w tym samym czasie
bodek1
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 205
Rejestracja: 28 wrz 2015, 08:56
Posiadane auto: R55 S pepper white
Lokalizacja: słupsk

Re: AMORTYZATORY - jak się dobrać?

Post autor: bodek1 »

Powiem Ci tak - lewarek , kobyłka, klucze i trochę pracy . Bez problemu odkręcasz śrubę , któr trzyma amor ze sprężyną + górne nakretki + łącznik stabilizatora . Trzeba trochę pokombinować lewarkiem zeby ustawić napięcie sprężyny na "0" wtedy dolna sruba wykręca się spoko. Druga strona to samo . Masz dostep do gum mocowania drążka stab. i do łączników. Następnie ściągacz do sprężyn - ściskasz sprężynę i msz dostep do łożyska górnego elementu mocowania. Jak je całkiem odkręcisz ściagasz sprężynę i masz teleskop w całej krasie :mrgreen: Warsztat Cię skasuje , a tu masz maks. 2 godziny pracy 8)
ODPOWIEDZ