Cześć,
Mam problem z regulacją gaźnika (HIF44). Miniak odpala bez problemu, trzyma obroty, wchodzi na obroty i ogólnie "z za kierownicy" wszystko działa tak jak trzeba.
Problem pojawia się jednak na stacji diagnostycznej. Powiedziano mi że auto ma zbyt bogatą mieszankę. No i rzeczywiście przy przegazowaniu spaliny nabierają czarnego koloru.
Macie jakieś pomysły co można z tym zrobić, gdzie szukać ewentualnej przyczyny?
Dodam, że wkręt regulacyjny składu mieszanki jest praktycznie cały wykręcony, więc mniej paliwa już nie mogę podać.
Dziękuję za wszelką pomoc.
Zbyt "czarne" spaliny przy przegazowywaniu
Moderator: flapjck1
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Zbyt "czarne" spaliny przy przegazowywaniu
Przy całkowicie wykręconym "wkręcie regulacyjnym" gniazdo iglicy głównej jest całkowicie podniesione do góry i silnik w takiej sytuacji powinien przestać pracować z braku paliwa. To takie uproszczenie, bo jeszcze w grę wchodzi położenie i średnica iglicy głównej zamocowanej w tłoku podciśnieniowym.
Gdzie szukać przyczyny?
1. Zdjąć dolną pokrywę komory pływakowej i sprawdzić czy końcówka śruby regulacyjnej jest "zazębiona" z dźwignią która powoduje ruch gniazda w górę i w dół. Czyli czy regulacja w ogóle działa.
2. Sprawdzić ustawienie poziomu paliwa w komorze pływakowej ( poziom może być zbyt wysoki). Przy ponownym przykręceniu dolnej pokrywy może być konieczna wymiana gumowej uszczelki.
3. Zdjąć górna obudowę / kopułę w której znajduje się tłok, sprawdzić jaki typ iglicy jest zamontowany oznaczenie literowe jest wybite w górnej części ( od strony mocowania ). Odczytaj i podaj ten symbol. Iglica powinna mieć sprężynkę dociskową.
4. Mało prawdopodobne ale może być jakaś nieszczelność w układzie wzbogacania mieszanki (ssanie) lub układ nie wyłącza się całkowicie
To tyle na początek i w zasadzie tylko tyle co można podpowiedzieć. Może być wiele innych przyczyn od banalnej takiej jak brudny filtr powietrza do trudniejszych w zdiagnozowaniu wymagających całkowitej rozbiórki gaźnika i weryfikacji wszystkich elementów.
Gdzie szukać przyczyny?
1. Zdjąć dolną pokrywę komory pływakowej i sprawdzić czy końcówka śruby regulacyjnej jest "zazębiona" z dźwignią która powoduje ruch gniazda w górę i w dół. Czyli czy regulacja w ogóle działa.
2. Sprawdzić ustawienie poziomu paliwa w komorze pływakowej ( poziom może być zbyt wysoki). Przy ponownym przykręceniu dolnej pokrywy może być konieczna wymiana gumowej uszczelki.
3. Zdjąć górna obudowę / kopułę w której znajduje się tłok, sprawdzić jaki typ iglicy jest zamontowany oznaczenie literowe jest wybite w górnej części ( od strony mocowania ). Odczytaj i podaj ten symbol. Iglica powinna mieć sprężynkę dociskową.
4. Mało prawdopodobne ale może być jakaś nieszczelność w układzie wzbogacania mieszanki (ssanie) lub układ nie wyłącza się całkowicie
To tyle na początek i w zasadzie tylko tyle co można podpowiedzieć. Może być wiele innych przyczyn od banalnej takiej jak brudny filtr powietrza do trudniejszych w zdiagnozowaniu wymagających całkowitej rozbiórki gaźnika i weryfikacji wszystkich elementów.
- jano
- Nowy
- Posty: 52
- Rejestracja: 13 lis 2011, 12:41
- Posiadane auto: Mini 30, 1.3, '89
Mini, 1.3, '88
Citroen 2CV, '82
VW T3, '84 - Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Zbyt "czarne" spaliny przy przegazowywaniu
Dzięki Marku za pomoc.
Postanowiłem wczoraj ustawić wszystko od zera.
No i okazało się, że linka od ssania była delikatnie za mocno naciągnięta przez co obroty były podniesione.
Jak już poluzowałem linkę podjechałem na stację diagnostyczną i miły pan z obsługi mi pozwolił poustawiać auto gdy ono było podpięte do miernika spalin.
Udało się zejść z 7.8% do 0.5% CO.
Jeszcze raz dzięki za pomoc.
Postanowiłem wczoraj ustawić wszystko od zera.
No i okazało się, że linka od ssania była delikatnie za mocno naciągnięta przez co obroty były podniesione.
Jak już poluzowałem linkę podjechałem na stację diagnostyczną i miły pan z obsługi mi pozwolił poustawiać auto gdy ono było podpięte do miernika spalin.
Udało się zejść z 7.8% do 0.5% CO.
Jeszcze raz dzięki za pomoc.