czujnik temp.
Moderator: flapjck1
czujnik temp.
Witam wszystkich i proszę o konsultację:)
Przestał mi wskazywać temp na zegarach. Ogólnie mam silnik 1,3 spi - tak do tej pory myślałem, lecz poczytałem trochę i zauważyłem że mam jeszcze jeden czujnik temp cieczy wkręcony w głowicę czego chyba w spi nie było. Mam pytanie, na licznik który czujnik podaje sygnał, ten z chłodnicy który załącza wentylator czy właśnie ten wkręcony w głowicę. Dodam jeszcze ze ten czujnik z głowicy ma przeciągnięty kabel do środka kabiny i wychodzi przy kostce elektrycznej licznika. Podczas wyjmowania zegarów zauważyłem ze on wisi poprostu luzem. Dlatego pytanie z którego ciągnie licznik sygnał??? Bo może ten kabel ktoś sobie poprowadził poprostu do dodatkowego zegara. Obydwa czujniki mam nowe, nigdy nie miałem z nimi problemów.
Dzieki za podpowiedzi.
Przestał mi wskazywać temp na zegarach. Ogólnie mam silnik 1,3 spi - tak do tej pory myślałem, lecz poczytałem trochę i zauważyłem że mam jeszcze jeden czujnik temp cieczy wkręcony w głowicę czego chyba w spi nie było. Mam pytanie, na licznik który czujnik podaje sygnał, ten z chłodnicy który załącza wentylator czy właśnie ten wkręcony w głowicę. Dodam jeszcze ze ten czujnik z głowicy ma przeciągnięty kabel do środka kabiny i wychodzi przy kostce elektrycznej licznika. Podczas wyjmowania zegarów zauważyłem ze on wisi poprostu luzem. Dlatego pytanie z którego ciągnie licznik sygnał??? Bo może ten kabel ktoś sobie poprowadził poprostu do dodatkowego zegara. Obydwa czujniki mam nowe, nigdy nie miałem z nimi problemów.
Dzieki za podpowiedzi.
- Twister
- Swój Człowiek
- Posty: 289
- Rejestracja: 04 paź 2011, 12:22
- Posiadane auto: Mini Cooper 1.0 (taki śmieszek!) 91' HIF44
- Lokalizacja: Katowice
Re: czujnik temp.
Nie wiem, czy w MPI coś się zmieniło, ale w gaźnikowcu czujnik temperatury wkręcony w blok silnika podaje sygnał do deski rozdzielczej.
Czujnik działa na zasadzie termistora. Możesz przetestować czy działa, uziemiając kabel, który idzie do tego czujnika - wskazówka, po odpaleniu, powinna poszybować w górę i zasalutować. Jeśli tak się stanie, to winowajcą jest czujnik. Jeśli nic nie drgnie, to winowajcą może być przerwa na kablach (o której już pisałeś, więc w tę stronę bym szedł).
Czujnik działa na zasadzie termistora. Możesz przetestować czy działa, uziemiając kabel, który idzie do tego czujnika - wskazówka, po odpaleniu, powinna poszybować w górę i zasalutować. Jeśli tak się stanie, to winowajcą jest czujnik. Jeśli nic nie drgnie, to winowajcą może być przerwa na kablach (o której już pisałeś, więc w tę stronę bym szedł).
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: czujnik temp.
Masz jeszcze jeden czujnik, wkręcony w kolektor dolotowy od spodu. I to z niego sygnał dostają zegary jak i komp. Nie zaczął dziwnie chodzić, dymić na czarno?
Ten w chłodnicy jest tylko do wentylatora (zamyka obwód przy zadanej temperaturze). Ten w głowicy ktoś dołożył w SPI dziura powinna być zaślepiona, ewentualnie głowica jest nie z tego silnika (wcześniejsza gaźnikowa).
Ten w chłodnicy jest tylko do wentylatora (zamyka obwód przy zadanej temperaturze). Ten w głowicy ktoś dołożył w SPI dziura powinna być zaślepiona, ewentualnie głowica jest nie z tego silnika (wcześniejsza gaźnikowa).
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: czujnik temp.
silnik mam trochę doinwestowany, nic mu nie dolega, nie kopci, pracuje normalnie, prawdopodobnie ten kabelek wypadł bo widać ze był poprostu wsadzony, tylko gdzie go podpiąć pod zegary żeby zadziałał.
Re: czujnik temp.
Mam prośbę, możesz zobaczyć u Siebie w którą część tej kostki masz wpięty ten kabel od czujnika bo nie chcem nic popalićNie wiem, czy w MPI coś się zmieniło, ale w gaźnikowcu czujnik temperatury wkręcony w blok silnika podaje sygnał do deski rozdzielczej.
Czujnik działa na zasadzie termistora. Możesz przetestować czy działa, uziemiając kabel, który idzie do tego czujnika - wskazówka, po odpaleniu, powinna poszybować w górę i zasalutować. Jeśli tak się stanie, to winowajcą jest czujnik. Jeśli nic nie drgnie, to winowajcą może być przerwa na kablach (o której już pisałeś, więc w tę stronę bym szedł).
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: czujnik temp.
Wtyczka do zegarów ma 12 podłączonych przewodów. Temperatura silnika / cieczy chłodzącej ma oznaczenie na wtyczce numerem 3. Oryginalnie podłączony jest tam przewód koloru zielonego z niebieskim paskiem. W SPI ten przewód podaje sygnał z ECU. Czujnik temperatury ( fabryczny) znajduje się od spodu kolektora ssącego i podaje sygnał do ECU a nie bezpośrednio do zegara.
W Twoim przypadku prawdopodobnie zegar był bezpośrednio połączony z czujnikiem w głowicy. Czujnik ten w SPI nie występuje ale głowica może być od gaźnikowca lub otwór został nawiercony i nagwintowany po to by wkręcić tam czujnik. Często robi się tak dla podłączenia dodatkowego lub nieoryginalnego wskaźnika temperatury.
Jeżeli będziesz miał trudności z identyfikacją miejsca na wtyczce, podam kolory i przeznaczenie pozostałych 11 przewodów.
W Twoim przypadku prawdopodobnie zegar był bezpośrednio połączony z czujnikiem w głowicy. Czujnik ten w SPI nie występuje ale głowica może być od gaźnikowca lub otwór został nawiercony i nagwintowany po to by wkręcić tam czujnik. Często robi się tak dla podłączenia dodatkowego lub nieoryginalnego wskaźnika temperatury.
Jeżeli będziesz miał trudności z identyfikacją miejsca na wtyczce, podam kolory i przeznaczenie pozostałych 11 przewodów.
Re: czujnik temp.
Dzięki za podpowiedź. Myślę, że właśnie tak było to zrobione że zegary były podłączone pod ten czujnik w głowicy. Trochę czytałem, że urzytkownicy miniaków mają problem z wskazywaniem temp. (mało dokładne), a u mnie ktoś podłączył pod ten z głowicy i w sumie on bardzo dobrze wskazywał, bo zawsze jak wskazówka była w połowie ( chyba około 90 stopni cels.) to na poczekaniu wentylator robił swoje. Znalazłem coś takiego:Wtyczka do zegarów ma 12 podłączonych przewodów. Temperatura silnika / cieczy chłodzącej ma oznaczenie na wtyczce numerem 3. Oryginalnie podłączony jest tam przewód koloru zielonego z niebieskim paskiem. W SPI ten przewód podaje sygnał z ECU. Czujnik temperatury ( fabryczny) znajduje się od spodu kolektora ssącego i podaje sygnał do ECU a nie bezpośrednio do zegara.
W Twoim przypadku prawdopodobnie zegar był bezpośrednio połączony z czujnikiem w głowicy. Czujnik ten w SPI nie występuje ale głowica może być od gaźnikowca lub otwór został nawiercony i nagwintowany po to by wkręcić tam czujnik. Często robi się tak dla podłączenia dodatkowego lub nieoryginalnego wskaźnika temperatury.
Jeżeli będziesz miał trudności z identyfikacją miejsca na wtyczce, podam kolory i przeznaczenie pozostałych 11 przewodów.
- Green with red - - - Left indicator warning light.
- Black - - - Earth.
- Blue with White - - - High beams warning light.
- Green with blue - - - Water temperature gauge feed. - zielony z niebieskim paskiem
- Green with back - - - Fuel gauge feed.
- Green with White - - - Right indicator warning light.
I chyba tam go wepnę. W wtyczce jest tam już przewód, ale może nie podaje sygnału i właśnie ten luzem był tam dodatkowo wsadzony.
Re: czujnik temp.
Temat zamknięty, wszystko działa. Dziękuję wszystkim za pomoc.