Stuku puku

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Stuku puku

Post autor: markfive »

Na ilustracji, ekstremalnie zużyta oś satelitów mechanizmu różnicowego. Wymontowana w trakcie naprawy zespołu napędowego 1,3 SPI z 96 roku. Dalsza jazda z tak zużytym elementem mechanizmu różnicowego skończyła by się prawdopodobnie rozbiciem obudowy, całkowitą nagła utratą oleju, smarowania itd . Samochód jeździł, tylko coś tam stukało :)
Załączniki
6791pin FD.jpg
6791pin FD.jpg (46.75 KiB) Przejrzano 538 razy
Arafat
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 127
Rejestracja: 22 kwie 2014, 15:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Dobczyce

Re: Stuku puku

Post autor: Arafat »

Dzieki, liczylem na Twoje fotki, ale nie takie po ktorych niemozna zasnac :P
Arafat
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Stuku puku

Post autor: markfive »

Będę robił za kilka dni regenerację dwu kompletów półosi z przegubami. Luzy są spore. Zrobię fotki elementów zużytych.
Arafat
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 127
Rejestracja: 22 kwie 2014, 15:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Dobczyce

Re: Stuku puku

Post autor: Arafat »

Ok. Czekam(y) na zdjecia :)
Arafat
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Stuku puku

Post autor: markfive »

Przeguby napędowe wewnętrzne, od strony przekładni głównej skrzyni biegów. Na ilustracjach pokazane są elementy w dobrym stanie po lewej i zużyte po prawej.
Opis:

1.oprawa przegubu - widoczne zagłębienia w miejscu współpracy z kulkami.

2.zabierak przegubu - podobnie, widoczne zagłębienia.
Dopuszczalne są widoczne ślady współpracy na tych elementach.

3.końcówka półosi - widoczne wżery korozyjne na wieloklinie. Po dłuższej eksploatacji z luzami w tym miejscu, następuje stopniowe zużycie wieloklina aż do momentu zerwania zazębienia i utraty przeniesienia napędu.
Głównymi przyczynami zużycia wieloklina są:

1.zbyt duży luz montażowy (przy obrocie).W przypadku dostępnych nowych zamienników przegubów wewnętrznych około 0,5 mm.
2.nieszczelność połączenia i przedostawanie się wody na wieloklin. Starsze typy półosi miały kołnierz przy osadzeniu i dodatkowy oring uszczelniający. Po 91 roku zastosowano tylko pierścień oporowy w dodatku z szeroką szczeliną i bez żadnego uszczelnienia.
Załączniki
oprawa przegubu.jpg
oprawa przegubu.jpg (27.41 KiB) Przejrzano 489 razy
zabierak przegubu.jpg
zabierak przegubu.jpg (31.42 KiB) Przejrzano 489 razy
końcówka półosi.jpg
końcówka półosi.jpg (26.89 KiB) Przejrzano 489 razy
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Stuku puku

Post autor: markfive »

W uzupełnieniu tematu

Kolejne ilustracje dotyczące przegubów napędowych.

1.koszyk przegubu wewnętrznego - kulki wciśnięte w koszyk nie powinny same wypadać. Jeżeli same wypadają, luzy tych elementów są już zbyt duże.

2.oś przegubu zewnętrznego - wyraźne wytarcie osi przegubu w miejscach osadzenia pierścieni wewnętrznych łożysk piasty. Przegub do wymiany. Wymiana łożysk na nowe nie załatwi tego problemu.

3.elementy przegubu zewnętrznego - po rozbiórce i oczyszczeniu można ocenić stan powierzchni współpracy kulek, zabieraka, oprawy i koszyka.

Dobre oryginalne elementy, po złożeniu, nałożeniu smaru i ewentualnej wymianie osłon gumowych mogą dłużej pracować niż tanie nowe zamienniki.
Załączniki
koszyk przegubu.jpg
koszyk przegubu.jpg (32 KiB) Przejrzano 485 razy
oś przegubu zewnetrznego.jpg
oś przegubu zewnetrznego.jpg (47.25 KiB) Przejrzano 485 razy
elementy przegubu.jpg
elementy przegubu.jpg (26.9 KiB) Przejrzano 485 razy
Arafat
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 127
Rejestracja: 22 kwie 2014, 15:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Dobczyce

Re: Stuku puku

Post autor: Arafat »

Dzięki !!! :) O taka fotorelacje mi chodziło:)
Arafat
ODPOWIEDZ