Witam. Jestem posiadaczem Mini z 2007r z 1.6b 120Km. Miniak był zakupiony można powiedzieć w ciemno (bez jazdy próbnej) także wcześniejszych objawów pracy silnika nie znałem. Auto po zalaniu paliwa (95) na lotosie i orlenie wyrzuca błąd kata. Po zatankowaniu na shellu kontrolka check engine gaśnie. Wyczuwalna dziura w mocy pomiędzy 2,5-3tyś obrotów oraz lekkie falowanie obrotów na zimnym (choć nie zawsze).
Czy mogą być spowodowane powyższe objawy?
Dodam tylko że przebieg to realne 100tyś.
Błąd kata, nierówne obroty przy zimnym
- mtzecik
- Swój Człowiek
- Posty: 118
- Rejestracja: 17 maja 2016, 11:25
- Posiadane auto: Countryman S ALL4
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Błąd kata, nierówne obroty przy zimnym
może wystarczy tylko go porządnie przegonić w trasie
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 5
- Rejestracja: 10 lut 2016, 20:41
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kiełczów
Re: Błąd kata, nierówne obroty przy zimnym
Nie pomaga.
-
- Wiarus
- Posty: 587
- Rejestracja: 26 cze 2016, 16:56
- Posiadane auto: Cooper S r56
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Błąd kata, nierówne obroty przy zimnym
A trzepie go czasem jak odpalisz? To znaczy jak bardzo pływają te obroty?
Re: Błąd kata, nierówne obroty przy zimnym
mam dokładnie takie same objawy od 2500 do 3000 lekko się krztusi i nie ma ogólnie mocy. Może coś już wyjaśniłeś? Na komputerze wyszło, że jest błąd czujnika podciśnienia w kolektorze (wcześniej był również błąd katalizatora), ale według mechanika z którym rozmawiałem może być:
- czujnik podciśnienia w kolektorze (numer Boscha 0261230136)
- ale również być może, że przestawił się rozrząd
- albo łańcuch rozrządu jest wyciągnięty i wskazania są błędne na czujnik.
Chyba kupię używany czujnik za 50-80 PLN i jak nie pomoże to będzie konieczna wymiana rozrządu (mechanik twierdzi, że łańcucha nie słychać) - to już grubsza sprawa poniżej 1000 PLN nie będzie.
Jak byś się coś dowiedział lub naprawił to się odezwij
- czujnik podciśnienia w kolektorze (numer Boscha 0261230136)
- ale również być może, że przestawił się rozrząd
- albo łańcuch rozrządu jest wyciągnięty i wskazania są błędne na czujnik.
Chyba kupię używany czujnik za 50-80 PLN i jak nie pomoże to będzie konieczna wymiana rozrządu (mechanik twierdzi, że łańcucha nie słychać) - to już grubsza sprawa poniżej 1000 PLN nie będzie.
Jak byś się coś dowiedział lub naprawił to się odezwij
-
- Swój Człowiek
- Posty: 320
- Rejestracja: 23 lip 2014, 23:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: ...
Re: Błąd kata, nierówne obroty przy zimnym
Jakie macie konkretnie błędy? nr ogólne i według bmw?