Pracujacy silnik
Moderator: flapjck1
-
- Swój Człowiek
- Posty: 227
- Rejestracja: 31 lip 2012, 13:32
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Rzeszow/Anglia
Pracujacy silnik
Probowalem znalesc podobny temat,ale nic nie odkopalem.
A wiec tak jak w temacie.Po przekreceniu/wylaczeniu kluczyka w stacyjce silnik pracuje jeszcze przez kilka sekund.Nie wiem w czym jest problem czy to ta moja ferelna instalacja czy moze stacyjka nadaje sie na wymiane.Wiem ze jeden z przekaznikow jest odpowiedzialny za zaplon,ale Main Relay Box jest w dobrym stanie.
Dodam ze Miniak z 1992 roku SPi.
Jakies sugestie?
A wiec tak jak w temacie.Po przekreceniu/wylaczeniu kluczyka w stacyjce silnik pracuje jeszcze przez kilka sekund.Nie wiem w czym jest problem czy to ta moja ferelna instalacja czy moze stacyjka nadaje sie na wymiane.Wiem ze jeden z przekaznikow jest odpowiedzialny za zaplon,ale Main Relay Box jest w dobrym stanie.
Dodam ze Miniak z 1992 roku SPi.
Jakies sugestie?
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Pracujacy silnik
zimniejsze swiece wsadz
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Pracujacy silnik
W tym samochodzie problemem cały czas, jest nieoryginalna / modyfikowana instalacja elektryczna. Za podtrzymywanie napięcia w obwodzie zapłonu ( pracę silnika) po wyłączeniu kluczyka odpowiedzialny jest obwód / przewód wzbudzenia alternatora. Doraźnie należy w ten przewód szeregowo włączyć / wlutować diodę która umożliwia przepływ prądu tylko w jednym kierunku.
Dioda taka w oryginalnych ( nie kombinowanych i nie przerabianych) instalacjach znajduje się albo w "relay box" albo właśnie na przewodzie wzbudzenia alternatora.
Dioda taka w oryginalnych ( nie kombinowanych i nie przerabianych) instalacjach znajduje się albo w "relay box" albo właśnie na przewodzie wzbudzenia alternatora.
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 1
- Rejestracja: 12 mar 2015, 09:38
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Pracujacy silnik
może by tak najpierw sprawdzić kostkę stacyjki? albo rozepnij wtyczkę do tego zaworu, zobacz czy wtedy zgaśnie. Jeśli nie -rozwarstwiony grzybek, czyli zawór do wymiany...
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Pracujacy silnik
Geldris:
Jaki zawór ? To jest SPI.
Prawdopodobnie piszesz o zaworze elektromagnetycznym stosowanym w gaźnikowych 1275. Tam po odłączeniu napięcia (wyłączeniu zapłonu) zawór otwiera dostęp powietrza do przewodu podciśnienia serwa połączonego z kolektorem ssącym. Dostarczenie tego dodatkowego powietrza powoduje ograniczenie możliwości samozapłonu występującego po nagłym zatrzymaniu rozgrzanego silnika.
Samozapłon występuje najczęściej w silnikach doprężonych (wyższy CR) lub przy zastosowaniu paliwa o zbyt niskiej liczbie oktanowej.
Występuje on pomimo odłączenia napięcia od układu zapłonowego.
Co do stacyjki, to owszem podobny problem może występować w przypadku uszkodzenia (zwarcia) styków wewnątrz stacyjki. To można by sprawdzić dołączając inną sprawną stacyjkę do kostki instalacji po rozłączeniu stacyjki "podejrzanej"
Jaki zawór ? To jest SPI.
Prawdopodobnie piszesz o zaworze elektromagnetycznym stosowanym w gaźnikowych 1275. Tam po odłączeniu napięcia (wyłączeniu zapłonu) zawór otwiera dostęp powietrza do przewodu podciśnienia serwa połączonego z kolektorem ssącym. Dostarczenie tego dodatkowego powietrza powoduje ograniczenie możliwości samozapłonu występującego po nagłym zatrzymaniu rozgrzanego silnika.
Samozapłon występuje najczęściej w silnikach doprężonych (wyższy CR) lub przy zastosowaniu paliwa o zbyt niskiej liczbie oktanowej.
Występuje on pomimo odłączenia napięcia od układu zapłonowego.
Co do stacyjki, to owszem podobny problem może występować w przypadku uszkodzenia (zwarcia) styków wewnątrz stacyjki. To można by sprawdzić dołączając inną sprawną stacyjkę do kostki instalacji po rozłączeniu stacyjki "podejrzanej"
-
- Swój Człowiek
- Posty: 227
- Rejestracja: 31 lip 2012, 13:32
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Rzeszow/Anglia
Re: Pracujacy silnik
Tak jak przypuszczal Marek problemem byla stara,w niektorych miejscach stopiona instalacja.Wymienilem wiazke z komory silnika-engine bay loom.Silnik gasnie tak jak powinien
Re: Pracujacy silnik
Panowie mam też problem ze silnik po przekreceniu kluczyka w pozycje off to jeszcze chwilę pracuje.
Silnik 998
Rok 1991
Czasami jest normalnie a czasami jeszcze chwilę chodzi.
Silnik 998
Rok 1991
Czasami jest normalnie a czasami jeszcze chwilę chodzi.
- monsterk
- Super użytkownik
- Posty: 2082
- Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: Pracujacy silnik
żle ustawiony zapłon, uboga mieszanka i rozregulowany gażnik
- Twister
- Swój Człowiek
- Posty: 289
- Rejestracja: 04 paź 2011, 12:22
- Posiadane auto: Mini Cooper 1.0 (taki śmieszek!) 91' HIF44
- Lokalizacja: Katowice
Re: Pracujacy silnik
Miałem identyczny problem - pojedź na stację diagnostyczną i niech Ci diagnosta ustawi gaźnik. Niektóre warsztaty też to ogarniają.farba6 pisze:Panowie mam też problem ze silnik po przekreceniu kluczyka w pozycje off to jeszcze chwilę pracuje.
Silnik 998
Rok 1991
Czasami jest normalnie a czasami jeszcze chwilę chodzi.