Wlot powietrza
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 7
- Rejestracja: 05 lis 2016, 17:45
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Katowice
Wlot powietrza
Cześć.
Przeszukałem internety i nie mogłem się natknąć na żadną informację na ten temat.
Przy okazji poszukiwań MINI natknąłem się na wiele egzemplarzy, w których wlot powietrza ma na środku wgniecenie. Czy ten wlot powietrza jest jakimś słabym punktem r56 i przy stłuczkach się "składa" ? Albo efekt mechanika Janusza, który na siłę próbował wyciągnąć ten wlot ?
Poniżej linki, żeby to zobrazować
https://www.otomoto.pl/oferta/mini-coop ... 3cf11e2b31 - tu ewidentnie widoczne
https://www.otomoto.pl/oferta/mini-coop ... 3b8f5084c2 - tu to samo
https://www.otomoto.pl/oferta/mini-coop ... #3b8f5084c - tu lekko, trzeba się przypatrzeć
https://www.otomoto.pl/oferta/mini-coop ... 3b8f5084c2 - a ten oficjalnie był bity i też na wlocie jest wgniotka
Nie wiem, może to jakieś moja nadmierna przezorność, ale wiem, że czegoś takiego nie powinno być.
Chętnie poznam wasze opinie na ten temat
Przeszukałem internety i nie mogłem się natknąć na żadną informację na ten temat.
Przy okazji poszukiwań MINI natknąłem się na wiele egzemplarzy, w których wlot powietrza ma na środku wgniecenie. Czy ten wlot powietrza jest jakimś słabym punktem r56 i przy stłuczkach się "składa" ? Albo efekt mechanika Janusza, który na siłę próbował wyciągnąć ten wlot ?
Poniżej linki, żeby to zobrazować
https://www.otomoto.pl/oferta/mini-coop ... 3cf11e2b31 - tu ewidentnie widoczne
https://www.otomoto.pl/oferta/mini-coop ... 3b8f5084c2 - tu to samo
https://www.otomoto.pl/oferta/mini-coop ... #3b8f5084c - tu lekko, trzeba się przypatrzeć
https://www.otomoto.pl/oferta/mini-coop ... 3b8f5084c2 - a ten oficjalnie był bity i też na wlocie jest wgniotka
Nie wiem, może to jakieś moja nadmierna przezorność, ale wiem, że czegoś takiego nie powinno być.
Chętnie poznam wasze opinie na ten temat
- Saguaro
- Swój Człowiek
- Posty: 492
- Rejestracja: 11 lut 2016, 12:47
- Posiadane auto: Mini Cooper R56 John Cooper Works
- Lokalizacja: Malopolska
Re: Wlot powietrza
mi to wygląda tak, jakby ktoś nie umiejętnie demontował/montował tą ramkę wlotu i ją wygiął bo tak dziwnie we wszystkich na środku jakby ktoś tam się zabierał za to ale to tylko hipoteza, osobiście nie spotkałem się z takim widokiem.
Był Mini Clubman S R55, Mini R52 S, jest Mini R56 JCW
-
- Swój Człowiek
- Posty: 105
- Rejestracja: 27 lut 2016, 05:16
- Posiadane auto: Mini Cooper R53S i R56S
- Lokalizacja: W-wa
Re: Wlot powietrza
Ramka- wlot jest z plastiku, jakiś tam ABS.... czy inne ustrojstwo. Twarde i nie plastyczne
Tez kupiłem z wgnieciony wlotem, kupiłem new org, polakierowalem i wymieniłem. Tez zachodziłem w głowę dlaczego...
Aż któregoś dnia po ostrzejszej jeździe próbowałem dotknąć ta plastikowa ramkę ..... nie radzę Było to wczesna zimą, temp na zew ok 4 stopni - ciekawe co będzie latem jak na zew będzie + 30. i czy się dokształci .
Pod nią pod maska jest sprężarka i kolektor wylotowy, obstawiam ze powstająca tam bardzo wysoka temperatura doprowadza do odksztalcenia plastikowego wlotu. Co prawda od wewnątrz maski jest kawałek szmaty izolującej, ale pewnie za mały .
Jakoś jednak nie wierze ze inżynierowie z BMW przepuścili taki bubel.
Mam przypuszczenie ze całości może dopełniać zepsuty rezystor I biegu dmuchawy chłodnicy, który powoduje ze wentylator włącza się dopiero na maxa ale po dłuższej chwili i dochodzi do chwilowego dużego wzrostu temp wew komory silnika jak auto stoi np w upale na czerwonym lub w korku i wtedy dochodzi do odkształcenia plastiku ramki.
Tez kupiłem z wgnieciony wlotem, kupiłem new org, polakierowalem i wymieniłem. Tez zachodziłem w głowę dlaczego...
Aż któregoś dnia po ostrzejszej jeździe próbowałem dotknąć ta plastikowa ramkę ..... nie radzę Było to wczesna zimą, temp na zew ok 4 stopni - ciekawe co będzie latem jak na zew będzie + 30. i czy się dokształci .
Pod nią pod maska jest sprężarka i kolektor wylotowy, obstawiam ze powstająca tam bardzo wysoka temperatura doprowadza do odksztalcenia plastikowego wlotu. Co prawda od wewnątrz maski jest kawałek szmaty izolującej, ale pewnie za mały .
Jakoś jednak nie wierze ze inżynierowie z BMW przepuścili taki bubel.
Mam przypuszczenie ze całości może dopełniać zepsuty rezystor I biegu dmuchawy chłodnicy, który powoduje ze wentylator włącza się dopiero na maxa ale po dłuższej chwili i dochodzi do chwilowego dużego wzrostu temp wew komory silnika jak auto stoi np w upale na czerwonym lub w korku i wtedy dochodzi do odkształcenia plastiku ramki.
- Psztymucel
- Wiarus
- Posty: 890
- Rejestracja: 05 gru 2004, 09:32
- Posiadane auto: IMA, Fulvia, 900, Ypsilon
- Lokalizacja: Świdnica
- Kontakt:
Re: Wlot powietrza
Chyba jednak puścili bubla.
Nie powstawały by rozwiązania tego typu: https://www.m7tuning.com/m7-high-perfor ... ngine.html
Nie powstawały by rozwiązania tego typu: https://www.m7tuning.com/m7-high-perfor ... ngine.html
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
- blink
- Nowy
- Posty: 89
- Rejestracja: 19 paź 2016, 18:35
- Posiadane auto: Mini R53, Mini F55 Cooper D
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wlot powietrza
Haha myślę że niestety N14 ma większe problemy niż lekkie zaburzenia aerodynamiczne wlotu
- Inferno
- Swój Człowiek
- Posty: 419
- Rejestracja: 15 paź 2016, 07:26
- Posiadane auto: R60 S all4 AT
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wlot powietrza
Poprzygladałem się w powiększeniu i te wygięcia są bardzo podobne
Może faktycznie to efekt temperatury
Może faktycznie to efekt temperatury
- Jaro
- Nowy
- Posty: 53
- Rejestracja: 03 paź 2009, 20:13
- Posiadane auto: MINI COOPER S R56
- Lokalizacja: Dębica
Re: Wlot powietrza
Hej.
U mnie jest podobnie, więc chyba to nie zbieg okoliczności. Myślę, że faktycznie MCS R56 jakby tylko takie miał problemy, byłoby fajnie
U mnie jest podobnie, więc chyba to nie zbieg okoliczności. Myślę, że faktycznie MCS R56 jakby tylko takie miał problemy, byłoby fajnie
Jaro
-
- Wiarus
- Posty: 587
- Rejestracja: 26 cze 2016, 16:56
- Posiadane auto: Cooper S r56
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Wlot powietrza
Poprzednią miałem odkształconą. Odpadła na autostradzie przy 230kmh, zamówiłem nową w aso. Teraz patrze i jest minimalnie odkształcona. Taka przypadłość chyba.
- Jaro
- Nowy
- Posty: 53
- Rejestracja: 03 paź 2009, 20:13
- Posiadane auto: MINI COOPER S R56
- Lokalizacja: Dębica
Re: Wlot powietrza
Drail pisze:Poprzednią miałem odkształconą. Odpadła na autostradzie przy 230kmh, zamówiłem nową w aso. Teraz patrze i jest minimalnie odkształcona. Taka przypadłość chyba.
I tu pojawia się pytanie? Czy Twój miniak jest zchipowany?A może masz Worksa?Albo te 230 km było z górki?
Jaro
-
- Wiarus
- Posty: 587
- Rejestracja: 26 cze 2016, 16:56
- Posiadane auto: Cooper S r56
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Wlot powietrza
Nie mam chipa. Nie wiem czy było z górki. A czemu pytasz?
- mtzecik
- Swój Człowiek
- Posty: 118
- Rejestracja: 17 maja 2016, 11:25
- Posiadane auto: Countryman S ALL4
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Wlot powietrza
Mój rekord zamknięty budzik. na wyswietlaczu 244 kmh i to kilkukrotnie. Ale niby z Works Tuning kit 196hp.
-
- Wiarus
- Posty: 587
- Rejestracja: 26 cze 2016, 16:56
- Posiadane auto: Cooper S r56
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Wlot powietrza
U mnie było max 230, nie cisnąłem dłużej nigdy bo się bałem.
- Jaro
- Nowy
- Posty: 53
- Rejestracja: 03 paź 2009, 20:13
- Posiadane auto: MINI COOPER S R56
- Lokalizacja: Dębica
Re: Wlot powietrza
A pytam, bo max prędkość gołej Eski to 225km/h i umnie tyle idzie. Jednak idzie wiosna i przetestuję jeszcze, zobaczymy co się da wycisnąć. Co nie zmienia faktu, że też będzie chipowanieDrail pisze:U mnie było max 230, nie cisnąłem dłużej nigdy bo się bałem.
Jaro
- Inferno
- Swój Człowiek
- Posty: 419
- Rejestracja: 15 paź 2016, 07:26
- Posiadane auto: R60 S all4 AT
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wlot powietrza
Uważaj bo tu kiedyś słyszałem ze sprawdzanie vmax nie ma kompletnie sensu i ze coś tam coś tam ......Jaro pisze:A pytam, bo max prędkość gołej Eski to 225km/h i umnie tyle idzie. Jednak idzie wiosna i przetestuję jeszcze, zobaczymy co się da wycisnąć. Co nie zmienia faktu, że też będzie chipowanieDrail pisze:U mnie było max 230, nie cisnąłem dłużej nigdy bo się bałem.
ja jeszcze musze sprawdzic na letnich oponach ile idzie
A te wloty pokrzywione są na maksa i naprawdę wyglada to na coś od temperatury. Tak jak Drail pisał trzeba uważać na wlot i przy prędkościach 230 trzymać lewą ręką ewentualnie zdać się na pasażera z dużym zasięgiem ramion
- Jaro
- Nowy
- Posty: 53
- Rejestracja: 03 paź 2009, 20:13
- Posiadane auto: MINI COOPER S R56
- Lokalizacja: Dębica
Re: Wlot powietrza
Hm...to ja już nie wiem, na czym Wy jeździcie tymi Eskami, na paliwie rakietowym?A może 100-u oktanowa z Shella?Inferno pisze:Uważaj bo tu kiedyś słyszałem ze sprawdzanie vmax nie ma kompletnie sensu i ze coś tam coś tam ......Jaro pisze:A pytam, bo max prędkość gołej Eski to 225km/h i umnie tyle idzie. Jednak idzie wiosna i przetestuję jeszcze, zobaczymy co się da wycisnąć. Co nie zmienia faktu, że też będzie chipowanieDrail pisze:U mnie było max 230, nie cisnąłem dłużej nigdy bo się bałem.
ja jeszcze musze sprawdzic na letnich oponach ile idzie
A te wloty pokrzywione są na maksa i naprawdę wyglada to na coś od temperatury. Tak jak Drail pisał trzeba uważać na wlot i przy prędkościach 230 trzymać lewą ręką ewentualnie zdać się na pasażera z dużym zasięgiem ramion
Kurde,czekam na pogodę i wypadam na autostradę!
Chyba,że mam kanały dolotowe zawalone nagarem i mój Miniak jest zdławiony, aczkolwiek nie odczuwam braku mocy,ani żadnego szarpania.
Wiem,że po chip tunigu prędkość wzrasta z 225 na 335 km/h, ale ja jak Św.Tomasz. nie uwierzę, dopóki nie poczuję na własnej skórze.
Ps. Nie polecam zbliżać się do 200 km/h z otwartym szyberdachem, jeśli ktoś ma.
Jaro