Witajcie!! Trafiłem na Wasze forum gdyż zbliżam się (wielkimi krokami) do zakupu Minika
Czy możecie podpowiedzieć czym różnią się wymienione w tytule silniki? (Tzn 174km od 186km)
Konstrukcja (mocniejsza) została w jakiś sposób poprawiona? Różni się blok? (elementy takie jak wał, korba, tłok, głowacica, kanały olejowe) czy chodzi o osprzęt...? (Turbo, cooler, wydech, wtryski)
Czy jednostki różnią się awaryjnością? (Nie mówię tu o tym czy ktoś zmieniał olej czy nie) tylko bardziej o "słabych punktach konstrukcyjnych"
N14b16 vs n18b16
-
- Swój Człowiek
- Posty: 136
- Rejestracja: 16 maja 2015, 18:47
- Posiadane auto: MCS R56
- Lokalizacja: Warszawa
Re: N14b16 vs n18b16
Tak na szybko toSojtek pisze:Witajcie!! Trafiłem na Wasze forum gdyż zbliżam się (wielkimi krokami) do zakupu Minika
Czy możecie podpowiedzieć czym różnią się wymienione w tytule silniki? (Tzn 174km od 186km)
Konstrukcja (mocniejsza) została w jakiś sposób poprawiona? Różni się blok? (elementy takie jak wał, korba, tłok, głowacica, kanały olejowe) czy chodzi o osprzęt...? (Turbo, cooler, wydech, wtryski)
Czy jednostki różnią się awaryjnością? (Nie mówię tu o tym czy ktoś zmieniał olej czy nie) tylko bardziej o "słabych punktach konstrukcyjnych"
- jeden vanos odpowiedzialny za wdech powietrza vs dwa vanos wdech i wydech,
- zmieniony łańcuch rozrządu i jego napinacz,
- zmieniona konstrukcja głowicy i odmy,
- inna pompa paliwa wysokiego ciśnienia.
Problem który na pewno pozostał to gromadzenie się nagaru na trzonkach zaworów dolotowych. Związane to jest raczej z zastosowaniem bezpośredniego wtrysku paliwa niżeli wadą konstrukcyjną.
Spotkałem się z opinią że jeśli kupować MCS to tylko po 2010 roku z silnikiem n18b16.
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 2
- Rejestracja: 16 maja 2017, 21:49
- Posiadane auto: cooper s
- Lokalizacja: Krakow
Re: N14b16 vs n18b16
Super, bardzo Ci dziekuje... mam tylko jeszcze jedno pytanie... mianowicie moge kupic "eSke" z uszkodzonym silnikiem (n14b16). Myslisz, ze jest opcja wsadzenia goly slupek n18b16? Czy osprzet bedzie pasowal od slabszej wersji?? Czy jak zmieniac to tylko tzw "komplet swap"
- Inferno
- Swój Człowiek
- Posty: 419
- Rejestracja: 15 paź 2016, 07:26
- Posiadane auto: R60 S all4 AT
- Lokalizacja: Warszawa
Re: N14b16 vs n18b16
Ale bez osprzętu sam "słupek" znaczy bez kolektora wydechowego, turba, dolotu itd...?Sojtek pisze:Super, bardzo Ci dziekuje... mam tylko jeszcze jedno pytanie... mianowicie moge kupic "eSke" z uszkodzonym silnikiem (n14b16). Myslisz, ze jest opcja wsadzenia goly slupek n18b16? Czy osprzet bedzie pasowal od slabszej wersji?? Czy jak zmieniac to tylko tzw "komplet swap"
No bo jak tak to mi się wydaje ze może być problem chociaż lepiej żeby ktoś kto robil napisał
Ale według mnie tego osprzętu jest całkiem sporo i mogą być różnice w montażu, to dwie różne generacje tego silnika
-
- Swój Człowiek
- Posty: 136
- Rejestracja: 16 maja 2015, 18:47
- Posiadane auto: MCS R56
- Lokalizacja: Warszawa
Re: N14b16 vs n18b16
Zmiana samego słupka pozbawiona jest sensu gdyż zmiany dotyczyły góry i osprzętu.Sojtek pisze:Super, bardzo Ci dziekuje... mam tylko jeszcze jedno pytanie... mianowicie moge kupic "eSke" z uszkodzonym silnikiem (n14b16). Myslisz, ze jest opcja wsadzenia goly slupek n18b16? Czy osprzet bedzie pasowal od slabszej wersji?? Czy jak zmieniac to tylko tzw "komplet swap"
Sensowny remont silnika n14b16 to koszt ok. 7000 zł.
- Inferno
- Swój Człowiek
- Posty: 419
- Rejestracja: 15 paź 2016, 07:26
- Posiadane auto: R60 S all4 AT
- Lokalizacja: Warszawa
Re: N14b16 vs n18b16
Dokładnie o to mi chodziło. Wystarczą jakieś różnice otworów, mocowań i dupa - zaczyna się rzeźbiarstwo a nie mechanikaorangina pisze:Zmiana samego słupka pozbawiona jest sensu gdyż zmiany dotyczyły góry i osprzętu.Sojtek pisze:Super, bardzo Ci dziekuje... mam tylko jeszcze jedno pytanie... mianowicie moge kupic "eSke" z uszkodzonym silnikiem (n14b16). Myslisz, ze jest opcja wsadzenia goly slupek n18b16? Czy osprzet bedzie pasowal od slabszej wersji?? Czy jak zmieniac to tylko tzw "komplet swap"
Sensowny remont silnika n14b16 to koszt ok. 7000 zł.