Witajcie,
Aparat zapłonowy w moim Mini przycina się. Po zdjęciu kopułki zauważyłem że jest w środku tłusto jakby ktoś wlał tam trochę oleju. Wydaje mi się że powinno być tam sucho. Zastanawiam się czy przy okazji nie wymienić aparatu na nowy. I tu moje pytanie do Was - doświadczonych posiadaczy Mini. Czy kupić nowy taki sam? Czy lepiej bezstykowy? Czy może jeszcze jakaś inna opcja? Regeneracja? ( Rover Mini, 1992 rok, litrowy, gaźnik )
Jaki aparat zapłonowy?
Moderator: flapjck1
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Jaki aparat zapłonowy?
Olejem powinien być nasączony filc założony na stykach, smaruje powierzchnię po której ślizga się plastikowy pazur odpowiedzialny za rozwieranie młoteczka i kowadełka.
Co to znaczy, że się przycina?
Jak zmieniać to na jakiś elektroniczny.
Co to znaczy, że się przycina?
Jak zmieniać to na jakiś elektroniczny.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
-
- Nowy
- Posty: 16
- Rejestracja: 25 lip 2016, 20:42
- Posiadane auto: Rover Mini 1000, Innocenti 850, Rover 1300spi
- Lokalizacja: Radomsko
Re: Jaki aparat zapłonowy?
Od czasu do czasu w czasie jazdy silnik szarpie. Czasami jest tak że silnik słabnie i po wciśnięciu sprzęgła gaśnie. Po przekręceniu kluczyka silnik odpala natychmiast i auto jedzie dalej bez problemowo. Teoria moja i znajomych ( przy piwie) brzmi tak: aparat powinien zmieniać kąt wyprzedzenia samodzielnie pod wpływem siły odśrodkowej. Im większe obroty tym większa siła odśrodkowa. W tym momencie czasami przycina się co wpływa na silnik. W momencie kiedy silnik gaśnie a ja wciskam sprzęgło, aparat zapłonowy zatrzymuje się i wraca do pierwotnej postaci. Na pytanie czy wyczyściłem gaźnik? - TAK. Objawy występują czasami. Jeśli moja teoria jest absurdalna mam nadzieję że wyprowadzicie mnie z błędu.
Świece, kable, cewka, kondensator, palec, kopułka wymienione.
Świece, kable, cewka, kondensator, palec, kopułka wymienione.
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Jaki aparat zapłonowy?
raczej remont silnika potrzebny, masz pewnie luz na panewkach oporowych
predzej masz gaznik do regeneracji niz aparat
predzej masz gaznik do regeneracji niz aparat
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
-
- Nowy
- Posty: 16
- Rejestracja: 25 lip 2016, 20:42
- Posiadane auto: Rover Mini 1000, Innocenti 850, Rover 1300spi
- Lokalizacja: Radomsko
Re: Jaki aparat zapłonowy?
Wizja remontu STRASZNA, ale jak będzie trzeba to się zrobi. Tylko jedna rzecz nie daje mi spokoju. Czy auto może śmigać kilkadziesiąt kilometrów bezproblemowo i zawiesić się od czasu do czasu? Jakby gaźnik lał, albo panewki miały luz, to czy ten problem nie występowałby cały czas? Jak będzie możliwość to nagram filmik na youtuba i udostępnię link. A jeśli remont silnika, to czy ktoś z Was podejmie się diagnostyki i naprawy? "zwykłemu" mechanikowi auta nie oddam. Wolę oddać w dobre ręce komuś kto wie że Mini to więcej niż auto.
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Jaki aparat zapłonowy?
Jak będziesz nagrywał film to postaraj się o wejść kamerą inspekcyjną do środka i będziesz od razu wiedział co i gdzie ma luzy.
A tak na poważnie to na 99% nie masz pierścieni oporowych na wale a o reszcie to można rozmawiać po rozebraniu zespołu napędowego.
Reasumując przygotuj się na spory wydatek.
A tak na poważnie to na 99% nie masz pierścieni oporowych na wale a o reszcie to można rozmawiać po rozebraniu zespołu napędowego.
Reasumując przygotuj się na spory wydatek.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197