Z uwagi na pierwszy post na forum pragnę wszystkich bardzo serdecznie przywitać.
Panowie (i Panie), pomóżcie - kupiłem siostrze na wakacje Mini One D R50 z roku 2003, silnik 1.4D czyli turbodiesel z Toyoty.
Samochód kupiłem z dwoma głównymi bolączkami - niedziałający ABS oraz słabe wspomaganie kierownicy.
Jeżeli chodzi o bardziej uciążliwą kwestię czyli wspomaganie - po zakupie wspomaganie chodziło słabo oraz przy dużych skrętach przerywało a pompa jęczała, kupiony i zamontowany nowy zamiennik (nie był to najtańszy chińczyk) - poza zniknięciem wycia pompy i przerywania wspomagania brak poprawy, dalej kręci się ciężko. W drugiej kolejności maglownica - niby lekki wyciek i jakieś ledwosłyszalne i rzadkie stuki tak więc stwierdziłem wraz z mechanikiem, iż może to jest to - przekładnia kierownicza zregenerowana w zaufanym warsztacie z wieloletnią praktyką i dobrymi opiniami.
Efekt? Praktycznie brak poprawy, dalej chodzi ciężko. Z uwagi na to, że jest to diesel, pompę wspomagania mamy klasyczną na pasku, nie elektryczną jak w benzyniakach. Poczytałem trochę wątków na forum i znalazłem wpisy o dwóch kwestiach. Pierwsza opinia na forum jaka rzuciła mi się w oczy to "ten typ tak ma" - czy dotyczy to również wspomagania w dieslach czy tylko benzyny na elektrycznej pompie z natury mają słabe wspomaganie ? Druga wskazówka - krzyżaki kolumny kierowniczej, Mechanik twierdzi, że do tego stopnia słabe wspomaganie raczej nie pochodziłoby od krzyżaków (Mechanik również doświadczony i zaufany ale jak sam mówi - nikt nie jest nieomylny).
Oczywiście za każdym razem cały układ zalewany świeżym CHF-11 (CHF-11S) czyli płynem przeznaczonym do wspomagania w Mini według producenta.
Tak więc proszę o pomoc i opinie czy faktycznie walczę z wiatrakami i R50 w dieslu tak po prostu mają czy szukać przyczyny gdzieś indziej.
Drugi problem to niedziałający ABS - wg INPY lewy przedni czujnik ABS, wymieniony na nowy a problem pozostał oczywiście po skasowaniu błędów po wymianie samego czujnika. Doszukiwać się problemu w wiązce/sterowniku ABS czy jest np. opcja, że ktoś kiedyś przyoszczędził i zamontował łożysko/piastę lub inny element z którego czujnik ABS zczytuje prędkość niedostosowaną do pomiaru/bez elementu na którym bazuje/którego pomiaru dokonuje czujnik?
Rozpisałem się ale po prostu chcę auto wyszykować na tiptop a są z tym problemy, auto jak już wspominałem kupiłem dla siostry, pewnie gdybym to robił pod siebie to bym się poddał ale mam tak mam ciśnienie żeby skończyć to czego się podjąłem Z góry dziękuję za pomoc !