Krzywy miniek ;(
Moderator: flapjck1
Krzywy miniek ;(
Witam wszystkicj na forum, jestem nowym użytkownikiem jak i miniaka tak i forum
Pojawil sie maly problem MINIAK jest krzywy, poniewaz nie mam pojecia czym to jest spowodowane, zwracam sie do was z prosba o pomoc. PROSZE...
Dokladniejszy opis problemu:
Chodzi o to, ze prawa strona slad bieznika opon pokrywaja sie ze soba, a lewa nie roznica okolo 3 cm. Nie mam pojecia czym to jest spowodowane. Robilem dokladne ogledziny podwozia i nie wyglada bardzo dobrze. Tak samo zastanawialem sie czy rozstaw osi (geometria kol) powinna byc z przodu i z tylu taka sama. O pomoc prosi zalamany wlasciciel miniaka ;(
Z gory wielkie dzieki za pomoc...
Pojawil sie maly problem MINIAK jest krzywy, poniewaz nie mam pojecia czym to jest spowodowane, zwracam sie do was z prosba o pomoc. PROSZE...
Dokladniejszy opis problemu:
Chodzi o to, ze prawa strona slad bieznika opon pokrywaja sie ze soba, a lewa nie roznica okolo 3 cm. Nie mam pojecia czym to jest spowodowane. Robilem dokladne ogledziny podwozia i nie wyglada bardzo dobrze. Tak samo zastanawialem sie czy rozstaw osi (geometria kol) powinna byc z przodu i z tylu taka sama. O pomoc prosi zalamany wlasciciel miniaka ;(
Z gory wielkie dzieki za pomoc...
Re: Krzywy miniek ;(
Wkradl sie maly blad: "Robilem dokladne ogledziny podwozia i nie wyglada bardzo dobrze". Podwozie wyglada bardzo dobrze !!
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Krzywy miniek ;(
skoszony tylny wozek i/lub sruby dolnych przednich wahaczy
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Krzywe Mini.
Myślę,że gdybanie bez oględzin nie ma sensu. Więcej-oglądanie bez pomiarów na stacji diagnostycznej też nie
ma sensu.Mogę jedynie powiedzieć z jakich powodów moje Miniaczki bywały 4-ro śladami. A więc :
1. krzywy tylny wahacz po stuknięciu kołem o krawężnik.
2. wyrobione otwory do mocowania osi wahaczy w tylnej ramie.
3. żle ustawiona rozbieżność.
Można mnożyć przyczyny. Stacja diagnostyczna i dokładny pomiar!!!! ( jedyne 50 zł.)
ma sensu.Mogę jedynie powiedzieć z jakich powodów moje Miniaczki bywały 4-ro śladami. A więc :
1. krzywy tylny wahacz po stuknięciu kołem o krawężnik.
2. wyrobione otwory do mocowania osi wahaczy w tylnej ramie.
3. żle ustawiona rozbieżność.
Można mnożyć przyczyny. Stacja diagnostyczna i dokładny pomiar!!!! ( jedyne 50 zł.)
Re: Krzywy miniek ;(
Chłopaki, pomału...
Miałam ten sam problem kiedy kupiłam miniaka:)Wyszedł od lakiernika poskładali mi go, wszystko było oki, ale był krzywy:( Okazało się że miał już z jednej strony gruszkę wybitą:)
Wymieniłam od razu z dwóch stron i dałam regulatory, teraz jest wszystko oki, i prosto trzyma się drogi:)
Może u Ciebie jest ten sam problem?? Może jedna gruszka jest wyrobiona??
Pozdrawiam Mirka
Miałam ten sam problem kiedy kupiłam miniaka:)Wyszedł od lakiernika poskładali mi go, wszystko było oki, ale był krzywy:( Okazało się że miał już z jednej strony gruszkę wybitą:)
Wymieniłam od razu z dwóch stron i dałam regulatory, teraz jest wszystko oki, i prosto trzyma się drogi:)
Może u Ciebie jest ten sam problem?? Może jedna gruszka jest wyrobiona??
Pozdrawiam Mirka
- makrojal
- Swój Człowiek
- Posty: 197
- Rejestracja: 21 lut 2005, 17:31
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Krzywy miniek ;(
Okazało się że miał już z jednej strony gruszkę wybitą:)
Może u Ciebie jest ten sam problem?? Może jedna gruszka jest wyrobiona??
Pozdrawiam Mirka[/quote]
Padnięta gruszka nie daje (raczej) wielośladowości , a z takim problemem mamy do czynienia.
Może u Ciebie jest ten sam problem?? Może jedna gruszka jest wyrobiona??
Pozdrawiam Mirka[/quote]
Padnięta gruszka nie daje (raczej) wielośladowości , a z takim problemem mamy do czynienia.
Re: Krzywy miniek ;(
A wiec tak w sprawie tego jednostronnego wielosladu to po ogledzinach przez mechanika i dokladnym obejrzeniu tej sprawy "od srodka" tzn. od spodu..
Wywnioskowali ze autko wpadlo w maly poslizg i uderzylo tylnim kolem o kraweznik (taki tez powod podal kamal1). Ja patrzac na miniaka caly czas myslalem ze to cos nie tak z przodem, a uswiadomiono mi i pokazano ze tylnie kolo zbacza z kursu no i...
powiedzieli mi ze to bedzie albo lekko skrzywiony wozek albo wahacz....
wiec jak sie potoczy sprawa dalej bede informowal
Wywnioskowali ze autko wpadlo w maly poslizg i uderzylo tylnim kolem o kraweznik (taki tez powod podal kamal1). Ja patrzac na miniaka caly czas myslalem ze to cos nie tak z przodem, a uswiadomiono mi i pokazano ze tylnie kolo zbacza z kursu no i...
powiedzieli mi ze to bedzie albo lekko skrzywiony wozek albo wahacz....
wiec jak sie potoczy sprawa dalej bede informowal
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Krzywy miniek ;(
stawiałbym na wahacz (konkretnie ośkę piasty) lub jego mocowanie, podobny efekt miałem w swoim aucie, które dostało wózke z innego które to z kolei leżało prawą stroną w rowie. Widać potem było gołym okiem, że jedno koło ma inny kąt niż drugie.
Okazało się obie powyżwsze przyczyny miały miejsce. wahacz został podmieniony i wszystko niby grało z kątami, ale jeszcze szedł troszkę bokiem. Poprawić trzeba było mocowanie wahacza (otwory są na tyle duże że przy poluzowaniu śrub można przestawić zbieżność auta ruszając całym mocowaniem wraz z wahaczem). Zaznaczam, że mam mocowania bez możliwości regulacji zbieżności na tyle, a mimo to da się w nią ingerować.
Pozdrawiam,
Adam
Okazało się obie powyżwsze przyczyny miały miejsce. wahacz został podmieniony i wszystko niby grało z kątami, ale jeszcze szedł troszkę bokiem. Poprawić trzeba było mocowanie wahacza (otwory są na tyle duże że przy poluzowaniu śrub można przestawić zbieżność auta ruszając całym mocowaniem wraz z wahaczem). Zaznaczam, że mam mocowania bez możliwości regulacji zbieżności na tyle, a mimo to da się w nią ingerować.
Pozdrawiam,
Adam
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Krzywy miniek ;(
po prostu tak rozwalone to juz jest musiales miec jakies luzy ze sie rozbilo samo z siebie...
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow