R55 błąd 2885

R55, R56, R57, R58, R59, R60 & R61

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Awatar użytkownika
lookee94
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 496
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:40
Posiadane auto: R55 Clubman S
Lokalizacja: Częstochowa

R55 błąd 2885

Post autor: lookee94 »

Taka sytuacja, wywala błąd 2885. Ska po czyszczeniu zaworów, sprawdzałem zawór turbo i jest cały. Brakuje mocy przy wyższych obrotach a błąd wywala przy przyśpieszaniu. Ponoć błąd może wywalać od uszkodzonego czujnika ciśnienia tylko problem w tym, że są dwa.. dodam jeszcze, że przez OBD2 na telefonie pokazuje mi za zwyczaj 0,5 bar no chyba, że miniak ma lepszy dzień i faktycznie ciągnie w całym zakresie obrotów to wtedy dobija nawet do 0,9bar. Jakieś sugestie od czego zacząć?
Awatar użytkownika
Saguaro
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 492
Rejestracja: 11 lut 2016, 12:47
Posiadane auto: Mini Cooper R56 John Cooper Works
Lokalizacja: Malopolska

Re: R55 błąd 2885

Post autor: Saguaro »

lookee94 pisze:Taka sytuacja, wywala błąd 2885. Ska po czyszczeniu zaworów, sprawdzałem zawór turbo i jest cały. Brakuje mocy przy wyższych obrotach a błąd wywala przy przyśpieszaniu. Ponoć błąd może wywalać od uszkodzonego czujnika ciśnienia tylko problem w tym, że są dwa.. dodam jeszcze, że przez OBD2 na telefonie pokazuje mi za zwyczaj 0,5 bar no chyba, że miniak ma lepszy dzień i faktycznie ciągnie w całym zakresie obrotów to wtedy dobija nawet do 0,9bar. Jakieś sugestie od czego zacząć?
już kiedyś wspominałem o wężykach podciśnienia. Do sprawdzenia jest ten przy pompie vacuum ale również dwa, która wchodzą do zbiorniczka próżniowego pod kolektorem. Po pierwsze primo, mogły się wypiąć i zluzować podczas zdejmowania kolektora. Po drugie primo, ich końcówki są gumowe, nieolejoodporne i zamieniają się w plastelinę. Jak jest ciepło mogą się zssuwać i przepuszczać, a wtedy nie wytwarza się podciśnienie i jak przekroczy wartość krytyczną wywala błąd. Polecam sprawdzić ten wężyk przy pompie vacuum czy nie schodzi z króćca luźno palcami, a następnie wejść pod autko, wsunąć rękę pod kolektor ( z latarą) i namierzyć taką plastikową puszkę, w którą wchodzą dwa wężyki. Sprawdzić czy również nie zsuwają się zbyt lekko palcami. Ja u siebie wymieniłem wszystkie te wężyki (same końcówki bo przewód jako taki jest metalowy) i autko już nigdy błędu nie pokazało, śmiga jak ta lala :) Stawiam więc w ciemno na te trzy końcóweczki :)

p.s. dodam, że wymieniłem na wężyki w oplocie, olejoodporne i temperatury tam panujące już im nie straszne :)

Oto ta puszka pod kolektorem:
Obrazek
Był Mini Clubman S R55, Mini R52 S, jest Mini R56 JCW
Awatar użytkownika
lookee94
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 496
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:40
Posiadane auto: R55 Clubman S
Lokalizacja: Częstochowa

Re: R55 błąd 2885

Post autor: lookee94 »

Dzięki za pomoc. Ten przy turbo już sprawdzałem i wydaje się być ok. Zobaczymy jak te za silnikiem ale na chwilę obecną nie mam jak się tam dostać a nie chce mi się rozpórki i airboxa wyciągać :P
Awatar użytkownika
Saguaro
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 492
Rejestracja: 11 lut 2016, 12:47
Posiadane auto: Mini Cooper R56 John Cooper Works
Lokalizacja: Malopolska

Re: R55 błąd 2885

Post autor: Saguaro »

lookee94 pisze:Dzięki za pomoc. Ten przy turbo już sprawdzałem i wydaje się być ok. Zobaczymy jak te za silnikiem ale na chwilę obecną nie mam jak się tam dostać a nie chce mi się rozpórki i airboxa wyciągać :P
Wyciagniecie airboxa nic nie da bo bez zdjecia kolektora od gory nie ma szans tego dojrzec. Od dolu reka i okiem wysprawdzasz ale do wymiany wezykow zalecam zdjecie kolektora bo wtedy dokladnie ponasuwasz wszystko. Od dolu nie bardzo bedzie jak. Ja juz mam taka wprawe ze kolektor zrzucam z zamknietymo oczami hehhehe
Był Mini Clubman S R55, Mini R52 S, jest Mini R56 JCW
Awatar użytkownika
lookee94
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 496
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:40
Posiadane auto: R55 Clubman S
Lokalizacja: Częstochowa

Re: R55 błąd 2885

Post autor: lookee94 »

Niebawem jadę na zmianę sprężyn tak że od razu zerknę na te wężyki ;)
QBallone
Nowy
Nowy
Posty: 27
Rejestracja: 05 lip 2017, 19:18
Posiadane auto: Mini R56 JCW
Lokalizacja: Poznań

Re: R55 błąd 2885

Post autor: QBallone »

Miałem 3 dni temu ten sam problem. Rozwiązanie okazało się banalne : uszczelka przy dolocie do turbiny jest do w beznadziejnym stanie i kawałek gumy podczas montażu elementu zawinął się do środka ( dosłownie 0,5 cm ) i komputer wywalał tryb awaryjny i ograniczał moc ( tylko powyżej 5 tys obrotów ). Generalnie jak kolega pisał wyżej, prawdopodobnie trzeba szukać problemu na wężykach, uszczelkach
Awatar użytkownika
Saguaro
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 492
Rejestracja: 11 lut 2016, 12:47
Posiadane auto: Mini Cooper R56 John Cooper Works
Lokalizacja: Malopolska

Re: R55 błąd 2885

Post autor: Saguaro »

lookee94 pisze:Niebawem jadę na zmianę sprężyn tak że od razu zerknę na te wężyki ;)
zasadniczo chodzi o to, aby one się nie zssuwały tak lekko po przesunięciu palcem, powinny mocno siedzieć na króćcach, zarówno przy pompie jak i na zbiorniczku. Jak są takie plastelinowato miękkie odrazu wymieniaj bo nawet jak na zimno siedzą w miarę to po rozgrzaniu auta puszczają
Był Mini Clubman S R55, Mini R52 S, jest Mini R56 JCW
Awatar użytkownika
lookee94
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 496
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:40
Posiadane auto: R55 Clubman S
Lokalizacja: Częstochowa

Re: R55 błąd 2885

Post autor: lookee94 »

Ten od frontu jak sprawdzałem to był twardy, zobaczymy jak z tyłu..
Awatar użytkownika
lookee94
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 496
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:40
Posiadane auto: R55 Clubman S
Lokalizacja: Częstochowa

Re: R55 błąd 2885

Post autor: lookee94 »

A pytanko jeszcze a propos czujnika cisnienia. Po zmianie na dobry od razu będzie poprawa czy trzeba pojeździć trochę żeby się ECU zaadaptował do nowych parametrów?
Awatar użytkownika
Saguaro
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 492
Rejestracja: 11 lut 2016, 12:47
Posiadane auto: Mini Cooper R56 John Cooper Works
Lokalizacja: Malopolska

Re: R55 błąd 2885

Post autor: Saguaro »

lookee94 pisze:A pytanko jeszcze a propos czujnika cisnienia. Po zmianie na dobry od razu będzie poprawa czy trzeba pojeździć trochę żeby się ECU zaadaptował do nowych parametrów?
sądzę, że odrazu, mówisz o czujniku ciśnienia w kolektorze? jakby co to mam taki sprawny w bdb stanie na półce.
Był Mini Clubman S R55, Mini R52 S, jest Mini R56 JCW
Awatar użytkownika
lookee94
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 496
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:40
Posiadane auto: R55 Clubman S
Lokalizacja: Częstochowa

Re: R55 błąd 2885

Post autor: lookee94 »

Właśnie miałem podmienić z countrymana do testów ale okazało się, że jest inna wtyczka. Ja chciałem zmienić ten u góry po lewej za ic co jest. Zacząłem od tego bo na wierzchu jest ale dokładnie który jest walnięty to nie wiem :/ nie bardzo mam pomysł jak to sprawdzić bez wydawania 230zl. Ile chcesz za ten co w kolektorze jest?
Awatar użytkownika
Saguaro
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 492
Rejestracja: 11 lut 2016, 12:47
Posiadane auto: Mini Cooper R56 John Cooper Works
Lokalizacja: Malopolska

Re: R55 błąd 2885

Post autor: Saguaro »

cztery dyszki:
http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-dol ... 79873.html

A te wężyki na dole sprawdziłeś?
Był Mini Clubman S R55, Mini R52 S, jest Mini R56 JCW
Awatar użytkownika
lookee94
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 496
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:40
Posiadane auto: R55 Clubman S
Lokalizacja: Częstochowa

Re: R55 błąd 2885

Post autor: lookee94 »

Osobiście nie, ale znajomy co mi miniaka robi mówił że sprawdzał i było ok. W sumie to chyba bym wziął ale wyjeżdżam teraz na tydzień to bym to załatwił po powrocie :)
ODPOWIEDZ