Kilka rzeczy do zrobienia w Clubman 2012 z USA
-
- Nowy
- Posty: 23
- Rejestracja: 15 wrz 2017, 11:19
- Posiadane auto: Mini Cooper Clubman 1.6
- Lokalizacja: Toruń
Kilka rzeczy do zrobienia w Clubman 2012 z USA
Alo!
Nie znalazłem osobnego działu do witania się, więc witam wszystkich serdecznie. Od tygodnia jestem posiadaczem Mini Coopera Clubman 2012 1.6 z USA. Auto kupione od osoby, która sprowadziła je ok. 2 lata temu do Polski. Niby przystosowany na PL, ale jednak nie do końca. Poza tym kilka innych spraw mnie nurtuje...
1. Reflektory tylne w wersji na Europę, czyli ze światłem przeciwmgłowym, ale niestety bez włącznika :/ czy ktoś przerabiał ten temat? Sądzicie, że wystarczy wymienić tylko panel klimy z włącznikami?
2. W przednim zderzaku też są światła przeciwmgłowe razem z pozycyjnymi - czy da się zrobić tak j.w.?
3. Reflektory przednie tak samo jak tylne - wersja europejska z ksenonami i spryskiwaczami. Niestety spryskiwacze nie mają doprowadzonych wężyków. Czy kojarzycie, czy trzeba tylko węże skądś doprowadzić, czy coś jeszcze? Auto miało robiony cały przód po przyjeździe do PL...
4. Wyskakuje mi check i błędy P240A, P2418, P2420. Ktoś przerabia?
5. Jaki program diagnostyczny do OBD2 polecacie?
Na ten moment to tyle chyba
Bardzo bym był wdzięczny za pomoc
Pozdrawiam,
bol3k
Nie znalazłem osobnego działu do witania się, więc witam wszystkich serdecznie. Od tygodnia jestem posiadaczem Mini Coopera Clubman 2012 1.6 z USA. Auto kupione od osoby, która sprowadziła je ok. 2 lata temu do Polski. Niby przystosowany na PL, ale jednak nie do końca. Poza tym kilka innych spraw mnie nurtuje...
1. Reflektory tylne w wersji na Europę, czyli ze światłem przeciwmgłowym, ale niestety bez włącznika :/ czy ktoś przerabiał ten temat? Sądzicie, że wystarczy wymienić tylko panel klimy z włącznikami?
2. W przednim zderzaku też są światła przeciwmgłowe razem z pozycyjnymi - czy da się zrobić tak j.w.?
3. Reflektory przednie tak samo jak tylne - wersja europejska z ksenonami i spryskiwaczami. Niestety spryskiwacze nie mają doprowadzonych wężyków. Czy kojarzycie, czy trzeba tylko węże skądś doprowadzić, czy coś jeszcze? Auto miało robiony cały przód po przyjeździe do PL...
4. Wyskakuje mi check i błędy P240A, P2418, P2420. Ktoś przerabia?
5. Jaki program diagnostyczny do OBD2 polecacie?
Na ten moment to tyle chyba
Bardzo bym był wdzięczny za pomoc
Pozdrawiam,
bol3k
-
- Wiarus
- Posty: 587
- Rejestracja: 26 cze 2016, 16:56
- Posiadane auto: Cooper S r56
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Kilka rzeczy do zrobienia w Clubman 2012 z USA
Podaj 7 ostatnich znaków VIN to błędy ci sprawdze
-
- Nowy
- Posty: 23
- Rejestracja: 15 wrz 2017, 11:19
- Posiadane auto: Mini Cooper Clubman 1.6
- Lokalizacja: Toruń
Re: Kilka rzeczy do zrobienia w Clubman 2012 z USA
t189648
Z grubsza wiem czego dotyczą, ale chodzi o to czy ktoś tutaj miał taki problem. Podobno to tylko w wersjach z USA jest...
Z grubsza wiem czego dotyczą, ale chodzi o to czy ktoś tutaj miał taki problem. Podobno to tylko w wersjach z USA jest...
-
- Wiarus
- Posty: 587
- Rejestracja: 26 cze 2016, 16:56
- Posiadane auto: Cooper S r56
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Kilka rzeczy do zrobienia w Clubman 2012 z USA
Takie coś dostałem
- Załączniki
-
- Przechwytywanie.PNG
- (12.47 KiB) Pobrany 420 razy
-
- Nowy
- Posty: 23
- Rejestracja: 15 wrz 2017, 11:19
- Posiadane auto: Mini Cooper Clubman 1.6
- Lokalizacja: Toruń
Re: Kilka rzeczy do zrobienia w Clubman 2012 z USA
Polecam IT-pomoc.pl odszyfrowuje błędy w języku PL.
Jeśli chodzi o te błędy, to jest kilka opcji:
1. Wymiana korka wlewu paliwa
2. Przegląd okablowania (najbardziej prawdopodobne przetaria w okolicy prawego tylnego koła
3. Awaria pompy (najmniej prawdopodobna
Jutro może uda mi się sprawdzić na kanale. Będę dzielił się wynikami poszukiwań
Cały czas czekam na pozostałe info...
Jeśli chodzi o te błędy, to jest kilka opcji:
1. Wymiana korka wlewu paliwa
2. Przegląd okablowania (najbardziej prawdopodobne przetaria w okolicy prawego tylnego koła
3. Awaria pompy (najmniej prawdopodobna
Jutro może uda mi się sprawdzić na kanale. Będę dzielił się wynikami poszukiwań
Cały czas czekam na pozostałe info...
-
- Wiarus
- Posty: 587
- Rejestracja: 26 cze 2016, 16:56
- Posiadane auto: Cooper S r56
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Kilka rzeczy do zrobienia w Clubman 2012 z USA
A ja jednak polecam ISTE Program do diagnostyki BMW, Mini i Rolls Royce, ale to ostatnie się chyba tylko oddaje do serwisów
Jakbym podłączył kabel to bym ci powiedział co to i gdzie szukać problemu
Jakbym podłączył kabel to bym ci powiedział co to i gdzie szukać problemu
-
- Nowy
- Posty: 23
- Rejestracja: 15 wrz 2017, 11:19
- Posiadane auto: Mini Cooper Clubman 1.6
- Lokalizacja: Toruń
Re: Kilka rzeczy do zrobienia w Clubman 2012 z USA
ISTE? Rozumiem, że to jest program na komputer, a nie androida? W moim przypadku Rolls musi jeszcze kilka lat poczekać
-
- Wiarus
- Posty: 587
- Rejestracja: 26 cze 2016, 16:56
- Posiadane auto: Cooper S r56
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Kilka rzeczy do zrobienia w Clubman 2012 z USA
ISTA D, program do diagnostyki, ISTA P do kodowania modułów. Program na komputer
-
- Nowy
- Posty: 23
- Rejestracja: 15 wrz 2017, 11:19
- Posiadane auto: Mini Cooper Clubman 1.6
- Lokalizacja: Toruń
Re: Kilka rzeczy do zrobienia w Clubman 2012 z USA
Ooo.. to przyda się.. pewnie bez kodowania nie obejdzie się szczególnie te przeciwmgłowe, bo gdzieś znalazłem, że mogą być wiązki i tylko jest kwestia podmiany panelu z przełącznikami..
-
- Wiarus
- Posty: 587
- Rejestracja: 26 cze 2016, 16:56
- Posiadane auto: Cooper S r56
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Kilka rzeczy do zrobienia w Clubman 2012 z USA
Przyznam się, za Iste P się nie zabierałem, kodowałem NCS expert. Masz pytania, wal na pw
-
- Nowy
- Posty: 23
- Rejestracja: 15 wrz 2017, 11:19
- Posiadane auto: Mini Cooper Clubman 1.6
- Lokalizacja: Toruń
Re: Kilka rzeczy do zrobienia w Clubman 2012 z USA
Ok. Dzięki. Jak zabiorę się za oświetlenie to się odezwę..
-
- Swój Człowiek
- Posty: 354
- Rejestracja: 22 sty 2015, 19:25
- Posiadane auto: F60 SD, R55 JCW
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kilka rzeczy do zrobienia w Clubman 2012 z USA
a propos spryskwaczy reflektorow to wezyki doprowadzają płyn od pompki, która jest przy zbiorniku spryskiwacza. Mam nadzieję, że jest tam pompka oryginalna. Sprawdz, kilka razy uruchamiając spryskiwacz czy nie leje się płyn spod samochodu z przodu z lewej strony. Jeśli tak to połowa sukcesu.
-
- Nowy
- Posty: 23
- Rejestracja: 15 wrz 2017, 11:19
- Posiadane auto: Mini Cooper Clubman 1.6
- Lokalizacja: Toruń
Re: Kilka rzeczy do zrobienia w Clubman 2012 z USA
Heheh. Faktycznie była by to połowa sukcesu mam jednak nadzieję, że w razie czego poprzedni właściciel zaślepił dzięki i jutro sprawdzę
Pozdrawiam
P.S. znalazłem ciekawą stronę pl.minifans.info na której mamy wszystkie schematy części wraz z numerami i cenami
Pozdrawiam
P.S. znalazłem ciekawą stronę pl.minifans.info na której mamy wszystkie schematy części wraz z numerami i cenami
-
- Swój Człowiek
- Posty: 354
- Rejestracja: 22 sty 2015, 19:25
- Posiadane auto: F60 SD, R55 JCW
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kilka rzeczy do zrobienia w Clubman 2012 z USA
nie wiem co bylo wymieniany przy okazji naprawy, ale w opcji mniej optymistycznej ktos mogl wlozyc zwykly zbiornik spryskiwaczy bez opcji pompki spryskiwacza ksenonow, wtedy musialbys, oprocz wezykow, dokupic zbiornik i pompke.
-
- Nowy
- Posty: 23
- Rejestracja: 15 wrz 2017, 11:19
- Posiadane auto: Mini Cooper Clubman 1.6
- Lokalizacja: Toruń
Re: Kilka rzeczy do zrobienia w Clubman 2012 z USA
Jasne. Zobaczę jutro. A takie bonusowe pytanie: czy da się zmienić klimatyzację ręczną na klimatronik poprzez wymianę samego panelu (ewentualnie jakieś kodowanie)? Pewnie nie jest to tak proste? :/
EDIT: znalazłem już na forum to samo pytanie.. sorry, zapytałem na gorąco
EDIT: znalazłem już na forum to samo pytanie.. sorry, zapytałem na gorąco