zmiana silnika

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: zmiana silnika

Post autor: Sadam »

Niby są inne, ale zakładałem ARP.

Sakramencko, choć chyba powinienem powiedzieć kure..o drogie. Sciągając z ebay ze Stanów prawie połowę taniej można wyciągnąć.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
hillman
Wiarus
Wiarus
Posty: 514
Rejestracja: 13 lut 2013, 17:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin

Re: zmiana silnika

Post autor: hillman »

Zaczynacie z dupy strony.... Pompa to pikuś :wink: Ważne są kanały olejowe i inaczej mówiąc ich przepustowość. Bez obróbki mechanicznej nawet pompa wielllka.... robi tylko dobre wrażenie. Bo cała para idzie w gwizdek. Osobna sprawa to zawór zwrotny. Regulacja napięcia sprężyny, na wolnych i wysokich obrotach..... Dla nie wiernych polecam zmierzyć wydajność magistrali olejowej przy max. ciśnieniu pompy i co wychodzi na końcu. Trza dodawać Prostamol by sikała :D
Wszystko robi na kolanie.
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: zmiana silnika

Post autor: markfive »

Zdaje się, że zbaczamy z tematu. Tu nie ma dyskusji na temat poszukiwania jak największej pompy. Chodzi wyłącznie o ustalenie jaka konkretnie pompa była stosowana fabrycznie w silnikach Metro turbo. Wiadomo, że czym bardziej wydajna pompa tym obciążenie ( strata mocy) dla silnika większe. Na szczęście jest w obiegu zaraz za pompą zawór redukcyjny ciśnienia. Nie zależnie od tego jaka pompa jest zamontowana zawór powinien być ustawiony na max ciśnienie 4,22 kG/cm2 (dane serwisowe dla NA) Powyżej tego ciśnienia (niezależnie od obrotów silnika) nadmiar oleju wraca do miski. Ustawienie tego zaworu na wyższe ciśnienie powoduje właśnie tylko zwiększenie oporów i niepotrzebny wzrost temperatury oleju. Testując na stanowisku silniki po naprawach zaobserwowałem, że seryjny zawór często otwiera się dopiero przy 6 kG/cm2, pomijając częstą sytuację blokowania się zaworu w pozycji zamkniętej lub nieznacznie stale otwartej. Warto kontrolować działanie tego zaworu i ewentualnie korygować docisk sprężyny.

@Sadam - dzięki za informacje. Może kiedyś wrócę do tematu odbudowy silnika 1275 Turbo. Większość potrzebnych części mam (niestety wszystko do naprawy :)

@hillman - pisząc o przepustowości kanałów olejowych i ich obróbce mechanicznej, co masz na myśli ? Na ogół mówi się o oczyszczeniu kanałów w bloku po usunięciu zaślepek/ broków magistrali olejowej. Wierci się też dodatkowe kanały w wale korbowym. Osobiście modyfikuję też jeden z kanałów w bloku 998 niefortunnie usytuowany w seryjnym silniku.

W sumie może dajmy się wypowiedzieć założycielowi tematu. Jak do tej pory nie ma pewności czy silnik o którym pisał to faktycznie silnik metro turbo czy tylko seria 1275 z kolektorem ssącym z Turbo :)
Miki
Nowy
Nowy
Posty: 58
Rejestracja: 05 lis 2015, 17:03
Posiadane auto: Mini Cooper 1995
Lokalizacja: Rumia

Re: zmiana silnika

Post autor: Miki »

Jestem jestem w niedziele bd mial w domq silnik zrobie foty potrzebujecie jakies konkrety ?
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: zmiana silnika

Post autor: markfive »

Zrób foto silnika z każdej strony, plus foto posiadanego osprzętu do turbo :
1. Kolektor wydechowy
2.Turbina
3. Kolektor ssący
4. Gaźnik
5. Aparat zapłonowy z oddzielnym modułem ( u mnie był moduł Ducelliera)
6. Regulator ciśnienia paliwa
7. Podstawa filtra oleju z wymiennikiem ciepła, czyli elementem służącym i do podgrzewania zimnego oleju i do jego chłodzenia :)
8. W metro był jeszcze moduł do liniowego (LED) wskaźnika doładowania
9. Przewód do smarowania turbiny
10. Króciec powrotu oleju do miski olejowej ( w miejscu mocowania mechanicznej pompy paliwa w silnikach gaźnikowych )

Ponieważ sam silnik ( poza osprzętem) na zewnątrz niczym się prawie nie różni, pisałem wcześniej o zmierzeniu średnicy trzonków zaworów wydechowych. Co do tłoków to dla identyfikacji trzeba by zdjąć głowicę, oczyścić powierzchnię tłoka i odczytać z niej symbole ( litery i cyfry )
ODPOWIEDZ