Mini Bemol z Kaszub

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Mini Bemol z Kaszub

Post autor: monsterk »

lilek pisze:Blok po malowaniu.
Kanały wodne i olejowe przed czyszczeniem.
Silnik dostaje:
Nowe tłoki Nurala high compresion +0,20 z pierścieniami, nowe panewki korbowe na 1 szlif, panewki główne na 1 szlif, panewki wałka rozrządu std już siedzą i są obrobione i spasowane z wypolerowanym wałkiem, nowe szklanki, nowy kpl rozrządu, nowa wydajniejsza pompa oleju turbo, nowe broki olejowe i wodne.
Tak czytam i się zastanawiam po co ta pompa od turbo do zwyklego silnika, i ciekawe czy znajdziesz babol który ta pompa funduje.
Awatar użytkownika
hillman
Wiarus
Wiarus
Posty: 514
Rejestracja: 13 lut 2013, 17:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin

Re: Mini Bemol z Kaszub

Post autor: hillman »

Kiedyś już pisałem. Wydajniejsza pompa oleju nie skutkuje lepszym smarowaniem silnika. Wprost przeciwnie opory pracy odejmują kilka koni mocy. Zaworek ciśnieniowy i tak nie puści więcej oleju do magistrali. Z jednego faktu, Opory przepływu na magistrali ( wydajność smarowania ) Reasumując, jeśli nie masz podłączanego turbo, lub innych fanaberii. Np. natrysk oleju na tłoki bezpośrednio z głównej magistrali. To pompa z turbo jest złym rozwiązaniem. Moim zdaniem lepiej zainwestować w wydajniejszą pompę wody .... Czasami można trafić odlewaną stalową. Do silnika 1.3. Link do 998 A type dla podglądu jak to cudo ma wyglądać....
http://mk1-performance-conversions.co.u ... neous.html
Wszystko robi na kolanie.
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
Awatar użytkownika
lilek
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1142
Rejestracja: 05 lut 2012, 11:38
Posiadane auto: Wściekły Mini Honda
Mini Cooper Silverstone, Mini Cooper Blue Star
Lokalizacja: CK
Kontakt:

Re: Mini Bemol z Kaszub

Post autor: lilek »

hillman pisze:Kiedyś już pisałem. Wydajniejsza pompa oleju nie skutkuje lepszym smarowaniem silnika. Wprost przeciwnie opory pracy odejmują kilka koni mocy. Zaworek ciśnieniowy i tak nie puści więcej oleju do magistrali. Z jednego faktu, Opory przepływu na magistrali ( wydajność smarowania ) Reasumując, jeśli nie masz podłączanego turbo, lub innych fanaberii. Np. natrysk oleju na tłoki bezpośrednio z głównej magistrali. To pompa z turbo jest złym rozwiązaniem. Moim zdaniem lepiej zainwestować w wydajniejszą pompę wody .... Czasami można trafić odlewaną stalową. Do silnika 1.3. Link do 998 A type dla podglądu jak to cudo ma wyglądać....
http://mk1-performance-conversions.co.u ... neous.html
Darek, z całym szacunkiem poczytaj trochę o wydajności pomp i ich pracy, zamiast wypisywać te herezje.
Podaję link jaką pompę montuję do mojego silnika:

http://minispares.com/image.axd?type=pr ... P110MS.jpg
Awatar użytkownika
hillman
Wiarus
Wiarus
Posty: 514
Rejestracja: 13 lut 2013, 17:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin

Re: Mini Bemol z Kaszub

Post autor: hillman »

Dobra . to wytłumaczę inaczej.. Przez małą dziurkę nie da się przepchnąć przy ustalonym ciśnieniu i gęstości ( w magistrali ) więcej jak to wynika z wzorów matematycznych. To teoria przepływu cieczy i nie ja to wymyśliłem.
Wydajność pompy przy tym silniku i konfiguracji to starcza std. No ja się mogę mylić :? Ale wystarczy się spytać byle jakiego inżyniera wod. kan. co miał na drugim roku co go uczyli na temat przepływu .... :) A kupiłeś nie pompę to jednostki doładowanej jak pisałeś .. a Turbo oil pump.GLP110MS.. Co jest jedynie nędzną podróba> Reklama w opisie świetna :D
Trzymaj się i pozdrawiam.
Darek
Wszystko robi na kolanie.
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
Awatar użytkownika
lilek
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1142
Rejestracja: 05 lut 2012, 11:38
Posiadane auto: Wściekły Mini Honda
Mini Cooper Silverstone, Mini Cooper Blue Star
Lokalizacja: CK
Kontakt:

Re: Mini Bemol z Kaszub

Post autor: lilek »

hillman pisze:Dobra . to wytłumaczę inaczej.. Przez małą dziurkę nie da się przepchnąć przy ustalonym ciśnieniu i gęstości ( w magistrali ) więcej jak to wynika z wzorów matematycznych. To teoria przepływu cieczy i nie ja to wymyśliłem.
Wydajność pompy przy tym silniku i konfiguracji to starcza std. No ja się mogę mylić :? Ale wystarczy się spytać byle jakiego inżyniera wod. kan. co miał na drugim roku co go uczyli na temat przepływu .... :) A kupiłeś nie pompę to jednostki doładowanej jak pisałeś .. a Turbo oil pump.GLP110MS.. Co jest jedynie nędzną podróba> Reklama w opisie świetna :D
Trzymaj się i pozdrawiam.
Darek
Nie pisałem o pompie do jednostki turbodoładowanej, a pompie turbo czyli o zwiększonej wydajności, a to zasadnicza różnica.
Co do swojej teorii o pompie std to jesteś w błędzie, ale co ja tam wiem ....
Co do teorii przepływu cieczy to miałem fizykę i matmę na studiach, więc możesz sobie darować.
Składam silnik według swojego schematu i na tym kończę tą zbędną dyskusję.
Również pozdrawiam.
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Mini Bemol z Kaszub

Post autor: monsterk »

Seryjna pompa wystarcza jak najbardziej do wysilonych silbików, do wszystkich silnikow ltore robie zakladam zwykle pompy, w moim silniku gdzie są 4 dysze natryskowe na denka tłoków tez daje rade. A teraz weż porównaj tą pompe turbo z pompą wyjętą za silnika i znajdz babola ktora ona funduje, nawet na zdjeciu ms widać to czego tam nie ma.
Awatar użytkownika
lilek
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1142
Rejestracja: 05 lut 2012, 11:38
Posiadane auto: Wściekły Mini Honda
Mini Cooper Silverstone, Mini Cooper Blue Star
Lokalizacja: CK
Kontakt:

Re: Mini Bemol z Kaszub

Post autor: lilek »

monsterk pisze:Seryjna pompa wystarcza jak najbardziej do wysilonych silbików, do wszystkich silnikow ltore robie zakladam zwykle pompy, w moim silniku gdzie są 4 dysze natryskowe na denka tłoków tez daje rade. A teraz weż porównaj tą pompe turbo z pompą wyjętą za silnika i znajdz babola ktora ona funduje, nawet na zdjeciu ms widać to czego tam nie ma.
Ok, sprawdzę, a Ty tutaj jakiś quiz urządzasz? czy tylko chcesz się popisać?
Powiedz wprost jak masz złe doświadczenia z montażem takich pomp i wszystko w temacie.
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Mini Bemol z Kaszub

Post autor: monsterk »

Popisywać sięnie musze!
Awatar użytkownika
lilek
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1142
Rejestracja: 05 lut 2012, 11:38
Posiadane auto: Wściekły Mini Honda
Mini Cooper Silverstone, Mini Cooper Blue Star
Lokalizacja: CK
Kontakt:

Re: Mini Bemol z Kaszub

Post autor: lilek »

Myślę, że kolega Marek ostatecznie zakończył temat pomp olejowych oraz innych zamienników używanych do odbudowy projektów mini oraz wyjaśnił co niektórym pewne wątpliwości przy odbudowie mini.
Awatar użytkownika
hillman
Wiarus
Wiarus
Posty: 514
Rejestracja: 13 lut 2013, 17:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin

Re: Mini Bemol z Kaszub

Post autor: hillman »

RE: wyjaśnił co niektórym pewne wątpliwości przy odbudowie mini........
Wyjaśnił i trza czytać to co między wierszami... :)
Wszystko robi na kolanie.
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
Awatar użytkownika
lilek
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1142
Rejestracja: 05 lut 2012, 11:38
Posiadane auto: Wściekły Mini Honda
Mini Cooper Silverstone, Mini Cooper Blue Star
Lokalizacja: CK
Kontakt:

Re: Mini Bemol z Kaszub

Post autor: lilek »

Ja nie mam czasu na " polowania na ebay-u" w celu zakupów starych zapasów więc korzystam z części dostępnych w sklepie co by dokończyć i tak bardzo rozciągnięty w czasie projekt, bo w kolejce następne :)
Chyba, że chcesz Darek odsprzedać coś ze swoich starych zapasów :lol:
Awatar użytkownika
hillman
Wiarus
Wiarus
Posty: 514
Rejestracja: 13 lut 2013, 17:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin

Re: Mini Bemol z Kaszub

Post autor: hillman »

Chętnie ...Tylko że do dziesięciu lat tylko zbieram.... pompa wody 80 funciaków , pompa oleju 40 funciaków. Szklanki rozrządu po 10, popychacze po 18 za szt. .Wałek klawiatury ,chromowany 150, Klawiatura po 20 za szt. Głowica Cooper goła po obróbce 500, wałek rozrządu azotowany JC nie do dostania.. Zestaw podwójnych gaźników nie ma co by się nadawały do regeneracji . Panewki jeszcze są dostępne. łańcuszek rozrządu co się nie rozciąga 20, koło lekkie większe 20 małe 10. Wał główny azotowany po szlifie 700.. Tryby skrzyni bardzo drogie, synchronizatory po 10, Wałki skrzyni nie do dostania za rozsądną cenę.... łożysko do skrzyni o koszyczku z metalu a nie z plastiku jeszcze trafiaj się. Kolektor wylotowy z stali chromowo - niklowej nie ma.Blachy co nie korodują po dwóch dniach drogie... Itd .. itp....
Jeśli masz taniej chętnie kupię. Tylko nowe i w pełni oryginalne z pudełka..
Ale życzę powodzenia i dokończenia projektu.
Darek.
Wszystko robi na kolanie.
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mini Bemol z Kaszub

Post autor: flapjck1 »

okej - ja sie zlituje :D

Igor, ta pompa ktora montujesz nie ma otworu dozujacego olej na ostatnia panewke walka rozrzadu, w bloku nie ma otworu smarujacego ww wiec ryzykujesz zatarcie tejze

i to jest babol o ktorym wspominal Michał
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
lilek
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1142
Rejestracja: 05 lut 2012, 11:38
Posiadane auto: Wściekły Mini Honda
Mini Cooper Silverstone, Mini Cooper Blue Star
Lokalizacja: CK
Kontakt:

Re: Mini Bemol z Kaszub

Post autor: lilek »

flapjck1 pisze:okej - ja sie zlituje :D

Igor, ta pompa ktora montujesz nie ma otworu dozujacego olej na ostatnia panewke walka rozrzadu, w bloku nie ma otworu smarujacego ww wiec ryzykujesz zatarcie tejze

i to jest babol o ktorym wspominal Michał
Dzieki Tomek, ale wczoraj miałem więcej czasu i obejrzałam dokladnie obie pompy rozbierając je. I rogryzlem ta jakze trapiącą zagadkę, Michała. Obejrzałem również ostatnią panewkę walka i doszedłem do podobnego wniosku, ale to i tak jest lipa....
W panewce od stony pompy powinien być otwór do kanału olejowego tak jak w dwóch pozostalych i to stanowiło by skuteczne smarowanie, a nie jakaś mikro dziurecka z przetłoczonym dozownikiem.
Jeszcze raz dzięki Tomek za normalne podejście do tematu a nie jakieś zjebane zagadki...
Pozdrawiam wszystkich, w szczególności Darka, który może jeszcze za życia skończy jakiś swój projekt, pod warunkiem, że skompletuje resztę części na ebay- u :lol:
Awatar użytkownika
hillman
Wiarus
Wiarus
Posty: 514
Rejestracja: 13 lut 2013, 17:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin

Re: Mini Bemol z Kaszub

Post autor: hillman »

Darek sprzedaje jeden silnik rocznie i nie w kraju. Nie ta liga. Bo w kraju nikogo nie stać. Michał starał się wytłumaczyć w pierwszym poście... Na błędach się uczymy, ja przez 20 lat. I dalej jestem głupi :) Ale sarkazm nie przystoi.. Tylko doświadczenie, czytaj, sprawdzaj. Ucz się na błędach. Ujmy to nie daje, ale nikt Ci nie da na TACY rozwiązania. Bo każdy dochodził do tego wiele lat pracy. A co do moich skończonych projektów. Zrobiłem trzy coopery w tym jeden sprzedany na aukcji RM. Oprócz kilka innych skorup....
Pozdrawiam. Wesołych Świąt...
Darek.
Wszystko robi na kolanie.
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
ODPOWIEDZ