Mini Cooper R50
- Panda20
- Nowy
- Posty: 63
- Rejestracja: 27 lut 2016, 22:49
- Posiadane auto: MINI Cooper R50
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Mini Cooper R50
Witam wszystkich forumowiczów serdecznie:)
Do niedawna byłem posiadaczem BMW ale z racji wieku auta przyszedł czas na zmianę.
Tak oto po rozważaniach wybór padł na Mini. Auto trafiłem totalnym przypadkiem.
Co mogę powiedzieć o Mini. Hmmmm
Ogólnie auto prezentuje się bardzo ładnie ma parę niedociągnięć ale dobrze zadbane pod względem mechanicznym
co dla mnie było priorytetem. Mini jest samochodem, który naprawdę łapie za serce i tak było i w moim przypadku:)
Przy kupnie starałem się zachować pełen racjonalizm choć było trudno.
Miniacz jest dość dobrze i bogato wyposażony. Szyber dach panoramiczny, pół skóry klimatyzacja itd.
Musze jednak przyznać ze mam dwa małe problemy z autem, a że dla mnie jest to jeszcze pierwsza
randka z mini to mam nadzieję, że drodzy forumowicze pomożecie:)
Autko nastręczają dwa może trzy małe problemy.
Pierwszy: Nie wiem czemu ale nie działa mi ele. szyba pasażera, przy otwieraniu drzwi nie opuszcza się delikatnie jak powinna.
Drugi: Nie wiem czy to norma czy nie ale co jakiś czas muszę dolewać płyn chłodniczy. Całą instalacje sprawdziłem i nie ma
ani grama wycieku. Układ nie jest zapowietrzony. Przewody nie przepuszczają nigdzie jak i chłodnica czy pompa.
Troszeczkę denerwujące jest tylko umiejscowienie zbiorniczka nad kolektorem wydechowym więc może to ma coś do tego.
Trzeci: Nie wiem czy tak powinno być ale chyba nie ale radio w autku działa tylko przy zapalonych światłach.
Jakie plany co do Mini. Na obecną chwilę zadbać o usunięcie wszelkich usterek w aucie. Zapewne przyjdzie zmiana na audio trochę
lepszej jakości. Zadbać o lakier i blacharkę gdyż są purchelki tu i ówdzie ale nie ma tragedii. No i oczywiście odnowienie rączek
plastikowych w drzwiach bo musze powiedzieć ale niektóre elementy w mini są kiepskiej jakości jak na takie auto.
Mini prezentuje się mniej więcej tak, będe mieć więcej fotek to dorzucę:) Za wszelką pomoc z góry dziękuje:)
Do niedawna byłem posiadaczem BMW ale z racji wieku auta przyszedł czas na zmianę.
Tak oto po rozważaniach wybór padł na Mini. Auto trafiłem totalnym przypadkiem.
Co mogę powiedzieć o Mini. Hmmmm
Ogólnie auto prezentuje się bardzo ładnie ma parę niedociągnięć ale dobrze zadbane pod względem mechanicznym
co dla mnie było priorytetem. Mini jest samochodem, który naprawdę łapie za serce i tak było i w moim przypadku:)
Przy kupnie starałem się zachować pełen racjonalizm choć było trudno.
Miniacz jest dość dobrze i bogato wyposażony. Szyber dach panoramiczny, pół skóry klimatyzacja itd.
Musze jednak przyznać ze mam dwa małe problemy z autem, a że dla mnie jest to jeszcze pierwsza
randka z mini to mam nadzieję, że drodzy forumowicze pomożecie:)
Autko nastręczają dwa może trzy małe problemy.
Pierwszy: Nie wiem czemu ale nie działa mi ele. szyba pasażera, przy otwieraniu drzwi nie opuszcza się delikatnie jak powinna.
Drugi: Nie wiem czy to norma czy nie ale co jakiś czas muszę dolewać płyn chłodniczy. Całą instalacje sprawdziłem i nie ma
ani grama wycieku. Układ nie jest zapowietrzony. Przewody nie przepuszczają nigdzie jak i chłodnica czy pompa.
Troszeczkę denerwujące jest tylko umiejscowienie zbiorniczka nad kolektorem wydechowym więc może to ma coś do tego.
Trzeci: Nie wiem czy tak powinno być ale chyba nie ale radio w autku działa tylko przy zapalonych światłach.
Jakie plany co do Mini. Na obecną chwilę zadbać o usunięcie wszelkich usterek w aucie. Zapewne przyjdzie zmiana na audio trochę
lepszej jakości. Zadbać o lakier i blacharkę gdyż są purchelki tu i ówdzie ale nie ma tragedii. No i oczywiście odnowienie rączek
plastikowych w drzwiach bo musze powiedzieć ale niektóre elementy w mini są kiepskiej jakości jak na takie auto.
Mini prezentuje się mniej więcej tak, będe mieć więcej fotek to dorzucę:) Za wszelką pomoc z góry dziękuje:)
Pamiętaj, bądź jak Panda. Czarny, biały i azjata:)
-
- Swój Człowiek
- Posty: 156
- Rejestracja: 11 maja 2015, 22:07
- Posiadane auto: r53
- Lokalizacja: PL
Re: Mini Cooper R50
Sprawdź czy nie rozszczelnił się zbiorniczek wyrównawczy - to częsta usterka.
- Panda20
- Nowy
- Posty: 63
- Rejestracja: 27 lut 2016, 22:49
- Posiadane auto: MINI Cooper R50
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Re: Mini Cooper R50
będzie jakiś zewnętrzny objaw rozszczelnienia?
Pamiętaj, bądź jak Panda. Czarny, biały i azjata:)
-
- Swój Człowiek
- Posty: 156
- Rejestracja: 11 maja 2015, 22:07
- Posiadane auto: r53
- Lokalizacja: PL
Re: Mini Cooper R50
Rozszczelnia się na łączeniu po obwodzie, płyn wycieka podczas jazdy na kolektor i wyparowywuje.
- Panda20
- Nowy
- Posty: 63
- Rejestracja: 27 lut 2016, 22:49
- Posiadane auto: MINI Cooper R50
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Re: Mini Cooper R50
powiem wam, że chyba macie rację bo na kanale sprawdziłem wszystko co można było od spodu i tam totalne zero nic się nie działo. Każdy przewód sprawdziłem i wszystko jest ok nic się nie poci. No i jak stoi nic nie ubywa. Tylko mam też jedno pytanie. Od czego jest ten korek do którego dochodzi wężyk od zbiorniczka wyrównawczego. Jak co idzie on za zbiornikiem wspomagania i tam prostuje na silnik do czegoś i co to jest?
Pamiętaj, bądź jak Panda. Czarny, biały i azjata:)
- arecky
- Nowy
- Posty: 80
- Rejestracja: 27 lut 2016, 20:47
- Posiadane auto: Mini Cooper 1,6 16V R50
- Lokalizacja: Wassenberg
- Kontakt:
Re: Mini Cooper R50
Prawie jak moj
- Panda20
- Nowy
- Posty: 63
- Rejestracja: 27 lut 2016, 22:49
- Posiadane auto: MINI Cooper R50
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Re: Mini Cooper R50
Witam, dawno mnie nie było na forum ale był ku temu cel.
Jak wiecie nieraz posiadając auto zaczynamy chcieć więcej. I tak właśnie stało się między mną a moim MINI Rr50.
W trakcie posiadania w mini została zamontowana rozpórka i zostały zakupione oryginalne felgi WebSpoke r90 Ze względy na zblizający się sezon letni jak i sportowy zostały zakupione nowe opony Dunlop SP Sport RT2 Maxx w rozmiiarze 215/45/17. Mam nadzieję że ładnie i bez problemu zmieszczą się w nadkolach
Kolejną i najważniejsza modyfikacja w moim R50 jest zmiana skrzyni. Oryginalnie zamontowana była skrzynia Miltek 5-cio biegowa. Jednakże już powoli dzięki ogromnej pomocy Rradka Wojdyny z Autoekspert firmy która nie tylko serwisuje samochody ale zajmuje się ich modyfikacją. Radek Mini jak i ppojazdy marki BMW ma w małym palcu i dzięki niemu jesteśmy w trakcie konwersji na nową skrzynie. A jest nią skrzynia Getrag 6-cio biegowy z modelu Cooper S o moocy 163KM.
Mamy nadzieję razem z Rradkiem osiągnąć niezwykłe efekty w moim r50. Jednakże aby przeróbka się udała potrzeba do tego wiele części, które wymienię w liście niżej:
1. Getrag 6-cio biegowy, najlepiej koompletna (były trzy rodzaje BKD, BKE, BKL. Ja montuje BKD o krótkich przełożeniach)
2. Pół osie od Cooper S
3. Przewody hydrauliczne do wysprzęglika
4. Rozrusznik jeśli robimy kkonwersję z Milteka na Ggetraga
5. Lewarek zmiiany biegów wraz z linkami od Cooper S
6. Zestaw sprzęgła wraz z kołem zamachowym (polecam zestaw valeo 835024 ze sztywnym kołem zamachowym)
Przy okazji wykonywania konwersji polecam zrobić zawieszenie i wymienić zimering wału od skrzyni jak i dokonać wymiany simeringów w skrzyni.
W moim przypadku postanowiliśmy wykonać dodatkową modyfikację. Ze względu na zbliżający się sezon sportowy i mój udział w zaodach Interia Drive Cup wraz z Radkiem Wojdyną i Tomkiem Strózikiem wykonaliśmy toczenie i wyważenie koła zamachowego. Tym oto działaniemm udało nam się z koła zamachowego o wadze prawie 12kg zejść na wagę 6.75kg. Aa tak oto i wygląda koło po toczeniu.
W mini zostało tchnięte nowe życie a to jeszcze nie koniec modyfikacji. Jeszcze długa droga przed nami. Jeśli ktoś z was chce w wasze mini tchnąć więcej sportowego charakteru zapraszam do nas. Mamy nadzieję wraz z Radkiem i Tomkiem stworzyc grupę Mini, która będzie brała udział w zawodach. Najbliższe zawody, które sie zbliżają too Interia Drive Cup, które są organizowane przez zespół z Inter Cars Classic Auto Cup. Impreza tego rodzaju jest świetna zabawą nie tylko dla zawodowców ale i dla amatorów. W warunkach kontrolowanych na toże macie możliwość przetestowac wasze auto, poznać je, a przedewszystkim zdobyć cenne doświadczenie jako kierowca. Polecam wszystkim i zapraszam do lektury.
Wszystkie najnowsze plany i modyfikacje będą na bieżąco aktualizowane w poscie. Jeśli ktoś ma pytania proszę smiało pytać i się nie krępować
Jak wiecie nieraz posiadając auto zaczynamy chcieć więcej. I tak właśnie stało się między mną a moim MINI Rr50.
W trakcie posiadania w mini została zamontowana rozpórka i zostały zakupione oryginalne felgi WebSpoke r90 Ze względy na zblizający się sezon letni jak i sportowy zostały zakupione nowe opony Dunlop SP Sport RT2 Maxx w rozmiiarze 215/45/17. Mam nadzieję że ładnie i bez problemu zmieszczą się w nadkolach
Kolejną i najważniejsza modyfikacja w moim R50 jest zmiana skrzyni. Oryginalnie zamontowana była skrzynia Miltek 5-cio biegowa. Jednakże już powoli dzięki ogromnej pomocy Rradka Wojdyny z Autoekspert firmy która nie tylko serwisuje samochody ale zajmuje się ich modyfikacją. Radek Mini jak i ppojazdy marki BMW ma w małym palcu i dzięki niemu jesteśmy w trakcie konwersji na nową skrzynie. A jest nią skrzynia Getrag 6-cio biegowy z modelu Cooper S o moocy 163KM.
Mamy nadzieję razem z Rradkiem osiągnąć niezwykłe efekty w moim r50. Jednakże aby przeróbka się udała potrzeba do tego wiele części, które wymienię w liście niżej:
1. Getrag 6-cio biegowy, najlepiej koompletna (były trzy rodzaje BKD, BKE, BKL. Ja montuje BKD o krótkich przełożeniach)
2. Pół osie od Cooper S
3. Przewody hydrauliczne do wysprzęglika
4. Rozrusznik jeśli robimy kkonwersję z Milteka na Ggetraga
5. Lewarek zmiiany biegów wraz z linkami od Cooper S
6. Zestaw sprzęgła wraz z kołem zamachowym (polecam zestaw valeo 835024 ze sztywnym kołem zamachowym)
Przy okazji wykonywania konwersji polecam zrobić zawieszenie i wymienić zimering wału od skrzyni jak i dokonać wymiany simeringów w skrzyni.
W moim przypadku postanowiliśmy wykonać dodatkową modyfikację. Ze względu na zbliżający się sezon sportowy i mój udział w zaodach Interia Drive Cup wraz z Radkiem Wojdyną i Tomkiem Strózikiem wykonaliśmy toczenie i wyważenie koła zamachowego. Tym oto działaniemm udało nam się z koła zamachowego o wadze prawie 12kg zejść na wagę 6.75kg. Aa tak oto i wygląda koło po toczeniu.
W mini zostało tchnięte nowe życie a to jeszcze nie koniec modyfikacji. Jeszcze długa droga przed nami. Jeśli ktoś z was chce w wasze mini tchnąć więcej sportowego charakteru zapraszam do nas. Mamy nadzieję wraz z Radkiem i Tomkiem stworzyc grupę Mini, która będzie brała udział w zawodach. Najbliższe zawody, które sie zbliżają too Interia Drive Cup, które są organizowane przez zespół z Inter Cars Classic Auto Cup. Impreza tego rodzaju jest świetna zabawą nie tylko dla zawodowców ale i dla amatorów. W warunkach kontrolowanych na toże macie możliwość przetestowac wasze auto, poznać je, a przedewszystkim zdobyć cenne doświadczenie jako kierowca. Polecam wszystkim i zapraszam do lektury.
Wszystkie najnowsze plany i modyfikacje będą na bieżąco aktualizowane w poscie. Jeśli ktoś ma pytania proszę smiało pytać i się nie krępować
Pamiętaj, bądź jak Panda. Czarny, biały i azjata:)
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 1
- Rejestracja: 25 mar 2018, 18:12
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kraków
Re: Mini Cooper R50
awww, moje autko marzeń!
- Panda20
- Nowy
- Posty: 63
- Rejestracja: 27 lut 2016, 22:49
- Posiadane auto: MINI Cooper R50
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Re: Mini Cooper R50
Po wszystkich modyfikacjach jak na razie auto przeszło swój chrzest bojowy było naprawdę super. Teraz tylko popracować nad łącznikiem trzeba i będzie wszystko w jak najlepszym porządku
https://youtu.be/ceq-61MyPTs
https://youtu.be/ceq-61MyPTs
Pamiętaj, bądź jak Panda. Czarny, biały i azjata:)