Mini Cooper R50 1.6 wspomaganie
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 6
- Rejestracja: 20 cze 2018, 14:35
- Posiadane auto: Mini Cooper R50 Pepper
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Mini Cooper R50 1.6 wspomaganie
Witam Szanownych Posiadaczy Mini (głównie R50).
Po zakupie samochodu R50 zaczęło się drążenie źle działającego wspomagania.
Objawy - Pompa wyje przy skręcaniu, wspomaganie działa nierównomiernie, czasem mocniej czasem (często) słabiej, przy szybszych ruchach kierownicą tak jakby zapominała się załączyć.
Pompa wymieniona najpierw na regenerowaną ze świataregeneracji. Następnie w krótkim czasie zamówiona i wymieniona z TRW. Obie pompy wyją pod obciążeniem. TRW jakby ciszej ale raczej jest to subtelna różnica. Wczoraj objechałem region celem sprawdzenia innych egzemplarzy i w dwóch R50, przedliftowych jak mój, kierownica działała lekko i w zasadzie nie było słychać pomp...
Dodam, że podczas skręcania napięcie w układzie spada do ok 13.2V i podczas dokręcania do max koła tak skokowo, z lekkim drganiem się skręcają.
Przygasają też zauważalnie światła mijania podczas pracy pompy, niezależnie czy na biegu jałowym czy z gazem w zakrętach.
Czy taki objaw Państwo również zauważają u siebie? Tego niestety nie mogłem sprawdzić za dnia w tych dwóch Miniakach, które porównywałem.
Czy zdarzył się komuś przypadek, że maglownica mimo iż nie wykazuje objawów typowych czyli stuki czy wycieki powoduje większy opór i pompa aby zadziałać bardzo obciąża układ elektryczny? Zastanawia mnie to skokowe działanie na końcach zakresów
Pozdrawiam serdecznie
Po zakupie samochodu R50 zaczęło się drążenie źle działającego wspomagania.
Objawy - Pompa wyje przy skręcaniu, wspomaganie działa nierównomiernie, czasem mocniej czasem (często) słabiej, przy szybszych ruchach kierownicą tak jakby zapominała się załączyć.
Pompa wymieniona najpierw na regenerowaną ze świataregeneracji. Następnie w krótkim czasie zamówiona i wymieniona z TRW. Obie pompy wyją pod obciążeniem. TRW jakby ciszej ale raczej jest to subtelna różnica. Wczoraj objechałem region celem sprawdzenia innych egzemplarzy i w dwóch R50, przedliftowych jak mój, kierownica działała lekko i w zasadzie nie było słychać pomp...
Dodam, że podczas skręcania napięcie w układzie spada do ok 13.2V i podczas dokręcania do max koła tak skokowo, z lekkim drganiem się skręcają.
Przygasają też zauważalnie światła mijania podczas pracy pompy, niezależnie czy na biegu jałowym czy z gazem w zakrętach.
Czy taki objaw Państwo również zauważają u siebie? Tego niestety nie mogłem sprawdzić za dnia w tych dwóch Miniakach, które porównywałem.
Czy zdarzył się komuś przypadek, że maglownica mimo iż nie wykazuje objawów typowych czyli stuki czy wycieki powoduje większy opór i pompa aby zadziałać bardzo obciąża układ elektryczny? Zastanawia mnie to skokowe działanie na końcach zakresów
Pozdrawiam serdecznie
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Mini Cooper R50 1.6 wspomaganie
A sprawdzał ktoś łożyska mcphersona?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 6
- Rejestracja: 20 cze 2018, 14:35
- Posiadane auto: Mini Cooper R50 Pepper
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Mini Cooper R50 1.6 wspomaganie
Dziękuję za trop. Wymienię łożyska no i od razu do kontroli pójdzie maglownica.
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Mini Cooper R50 1.6 wspomaganie
Nie wymieniaj, sprawdz najpierw
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Bzyq
- Swój Człowiek
- Posty: 481
- Rejestracja: 16 cze 2012, 18:27
- Posiadane auto: MC R50
- Lokalizacja: SC
Re: Mini Cooper R50 1.6 wspomaganie
Przygasanie świateł to standardowo występujący objaw. U mnie pompa pracuje dosyć głośno ale póki co nie ma żadnych problemów ze wspomaganiem.
Bzyku
- SoinaPoznan
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 9
- Rejestracja: 13 mar 2016, 18:05
- Posiadane auto: Mini Cooper 1.6 116km R50
- Lokalizacja: Poznań
Re: Mini Cooper R50 1.6 wspomaganie
W moim R50 również pompa "wyje" i ostatnio po 10-20 minutach jazdy rozłącza wspomaganie ...
Nie wiem od czego mam zacząć
Nie wiem od czego mam zacząć
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 6
- Rejestracja: 20 cze 2018, 14:35
- Posiadane auto: Mini Cooper R50 Pepper
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Mini Cooper R50 1.6 wspomaganie
Od czasu rozpoczęcia tematu Mini został porządnie rozebrany w serwisie. Więc zostało zrobione co następuje w kwestii wspomagania. Wymienione łożyska mcphersona (stare nie były zatarte, ale biorąc pod uwagę ich wiek i to że i tak zawieszenie było rozkręcone, zdecydowałem się na wymianę), przegląd maglownicy (jest w stanie bez zarzutu), sprawdzenie krzyżaków kolumny kierowniczej, sprawdzenie instalacji elektrycznej (w związku ze spadkiem napięcia o ok 1V przy kręceniu kierownicą). Niestety pompa jak wyła i czasem jakby nie działała, tak dalej nie działa i wyje oczywiście. Serwis (to już trzeci w którym poznali naszego Mini) twierdzi, że to wina pompy. Rozważam zakup pompy nie regenerowanej, ale po prostu używanej, działającej. Dwie posiadane obecnie pompy, jedna z TRW, druga zakupiona poprzez portal na a.,odeślę obie do reklamacji. I pytanie moje zatem. Czy z modeli poliftowych pompa będzie kompatybilna? Z tego co czytałem do tej pory to właśnie od modeli poliftowych pompy wspomagania były mniej awaryjne.
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 6
- Rejestracja: 20 cze 2018, 14:35
- Posiadane auto: Mini Cooper R50 Pepper
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Mini Cooper R50 1.6 wspomaganie
Po pół roku "walki" o wspomaganie i wizyty w czterech serwisach (w tym jeden o specjalności mini), o kosztach nie wspomnę, znalazłem w układzie wspomagania, a dokładniej w przewodzie niskiego ciśnienia, plastikową część, zatyczkę z odpowietrzeniem?, kryzę?, która to własnie powodowała brak ciśnienia w układzie. Jak się tam coś takiego mogło dostać, nigdy się nie dowiemy. Przy każdej wizycie w serwisie prosiłem o sprawdzenie przewodów:) Miniacz cieszy jak nowy. Uff...
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 6
- Rejestracja: 20 cze 2018, 14:35
- Posiadane auto: Mini Cooper R50 Pepper
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Mini Cooper R50 1.6 wspomaganie
Zdjęcia niestety nie mam. Ale plastikowa zaślepka znajdowała się w przewodzie ssącym między pompą a zbiornikiem wyrównawczym. Zaślepka prawdopodobnie pozostała po wymianie pompy wcześniej jeszcze za poprzedniego właściciela. (lub dawniej;))
-
- Nowy
- Posty: 19
- Rejestracja: 08 sie 2019, 16:17
- Posiadane auto: One R50 1.4 D4D
- Lokalizacja: Sieradz
Re: Mini Cooper R50 1.6 wspomaganie
Cześć.
Odświeżę temat co by nie zakładać nowego
Zakupiłem niedawno R50 w dieslu dla kobiety. Przejechałem się nim i wspomaganie działa "słabo" , to samo ona twierdzi. Pompa nie wyje, płyn jest i teraz pytanie, czy to normalne że wspomaganie działa tak sobie czy powinno działać na prawdę dobrze ? Palcem raczej nie pokręcę na postoju. Koła 16', opony 195
Odświeżę temat co by nie zakładać nowego
Zakupiłem niedawno R50 w dieslu dla kobiety. Przejechałem się nim i wspomaganie działa "słabo" , to samo ona twierdzi. Pompa nie wyje, płyn jest i teraz pytanie, czy to normalne że wspomaganie działa tak sobie czy powinno działać na prawdę dobrze ? Palcem raczej nie pokręcę na postoju. Koła 16', opony 195