wymiana przegubu
Moderator: flapjck1
- Kolpak
- Nowy
- Posty: 83
- Rejestracja: 15 lut 2018, 18:39
- Posiadane auto: Austin Mini Mayfair Automat
- Lokalizacja: Częstochowa
wymiana przegubu
Witam,
Pytanie - czy istnieje jakiś patent na wyjęcie półosi z przegubu zewnętrznego? Czy jest tam jakiś seger blokujący?
Pozdrawiam
Pytanie - czy istnieje jakiś patent na wyjęcie półosi z przegubu zewnętrznego? Czy jest tam jakiś seger blokujący?
Pozdrawiam
Re: wymiana przegubu
Właśnie jestem na etapie wymiany przegubu zewnętrznego. Ja wyjąłem półoś ze skrzyni i potem na imadle dwa stuknięcia młotkiem i przegub zszedł.
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: wymiana przegubu
Elementem "blokującym" jest pierścień z drutu stalowego umieszczony w rowku przed końcem wieloklina półosi. Nie jest to "seger". Nie ma tam dostępu przy pomocy jakiegoś narzędzia.
Należy najpierw odbezpieczyć opaski osłony gumowej i osłonę przesunąć po półosi jak najdalej od przegubu. Półoś zamocować mocno w imadle. Jeżeli jest taka możliwość korzystniejsze jest zamocowanie jej w taki sposób by przegub zewnętrzny skierowany był "w dół". Do wewnętrznej części przegubu przystawić element w który można uderzyć większym młotkiem. Może być to również mniejszy młotek trzymany za trzonek jedna ręką gdy drugim większym młotkiem uderzamy by "zbić przegub " z półosi. Należy unikać bezpośredniego "bicia" ciężkim młotkiem w przegub, chyba że od razu decydujemy, że zdemontowany przegub idzie na złom.
Są jeszcze inne metody, np trzymać jedną ręką półoś z przegubem zwróconym w dół, a drugą walić młotkiem w przegub. Osobiście preferuję opisany wcześniej sposób ponieważ zależy mi na zminimalizowaniu uszkodzeń elementów przegubu.
Uwaga: W każdym przypadku należy zachować ostrożność. Spadający z półosi ciężki przegub !
Należy najpierw odbezpieczyć opaski osłony gumowej i osłonę przesunąć po półosi jak najdalej od przegubu. Półoś zamocować mocno w imadle. Jeżeli jest taka możliwość korzystniejsze jest zamocowanie jej w taki sposób by przegub zewnętrzny skierowany był "w dół". Do wewnętrznej części przegubu przystawić element w który można uderzyć większym młotkiem. Może być to również mniejszy młotek trzymany za trzonek jedna ręką gdy drugim większym młotkiem uderzamy by "zbić przegub " z półosi. Należy unikać bezpośredniego "bicia" ciężkim młotkiem w przegub, chyba że od razu decydujemy, że zdemontowany przegub idzie na złom.
Są jeszcze inne metody, np trzymać jedną ręką półoś z przegubem zwróconym w dół, a drugą walić młotkiem w przegub. Osobiście preferuję opisany wcześniej sposób ponieważ zależy mi na zminimalizowaniu uszkodzeń elementów przegubu.
Uwaga: W każdym przypadku należy zachować ostrożność. Spadający z półosi ciężki przegub !
Re: wymiana przegubu
Tak się zastanawiam, gdyby mi przyszło do wymiany drugiego przegubu, czy bawić się w zdejmowanie całej półosi. Czy takie uderzenia młotkiem bezpośrednio w przegub (który i tak pójdzie do wymiany) na zamontowanej półosi mocno obciążają pozostałe elementy: przegub wewnętrzny, jakieś łożyska w skrzyni...??
Przy okazji tego tematu dopytam też o drugi pierścień zamocowany głębiej na wieloklinie... Czy on jest wymienialny, czy go zostawić?
Przy okazji tego tematu dopytam też o drugi pierścień zamocowany głębiej na wieloklinie... Czy on jest wymienialny, czy go zostawić?
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: wymiana przegubu
W tym temacie https://www.mini.org.pl/viewtopic.php?t ... 28#p146126 zamieściłem kilka ilustracji dotyczących półosi i przegubów napędowych (wewnętrznego i zewnętrznego)
@Chris11
Jeżeli chodzi o "zbicie" przegubu z półosi "na samochodzie" raczej nie polecam. Jest to możliwe jeżeli zabezpieczenie trzyma niezbyt mocno i przy zbijaniu nie pociągniemy półosi na zewnątrz. Co się może stać ?. Rozerwie się osłona przegubu wewnętrznego, lub wypadnie jedna lub kilka kulek z koszyka co w konsekwencji i tak zmusi nas do wymontowania całej półosi na zewnątrz. Nie polecam żadnych doraźnych napraw "na skróty".
Mając półoś na wierzchu można dokładnie oczyścić elementy ze starego smaru sprawdzić luz na wieloklinie i zweryfikować stan osłon, kulek i zabieraka przegubu wewnętrznego.
Domyślam się, że pytasz o szeroki pierścień oporowy. Tego elementu się nie zdejmuje jeżeli nie jest zniszczony.
@Chris11
Jeżeli chodzi o "zbicie" przegubu z półosi "na samochodzie" raczej nie polecam. Jest to możliwe jeżeli zabezpieczenie trzyma niezbyt mocno i przy zbijaniu nie pociągniemy półosi na zewnątrz. Co się może stać ?. Rozerwie się osłona przegubu wewnętrznego, lub wypadnie jedna lub kilka kulek z koszyka co w konsekwencji i tak zmusi nas do wymontowania całej półosi na zewnątrz. Nie polecam żadnych doraźnych napraw "na skróty".
Mając półoś na wierzchu można dokładnie oczyścić elementy ze starego smaru sprawdzić luz na wieloklinie i zweryfikować stan osłon, kulek i zabieraka przegubu wewnętrznego.
Domyślam się, że pytasz o szeroki pierścień oporowy. Tego elementu się nie zdejmuje jeżeli nie jest zniszczony.
- Kolpak
- Nowy
- Posty: 83
- Rejestracja: 15 lut 2018, 18:39
- Posiadane auto: Austin Mini Mayfair Automat
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: wymiana przegubu
Dostrzegłem na wieloklinie przy samym przegubie taki niepełny okrąg (przecięty w jednym miejscu) - czy on w jakiś sposób też nie zabezpiecza?
Miałem właśnie nadzieję na wyjęcie przegubu, bez wyciągania półosi z samochodu, zwłaszcza teraz, kiedy mam już to rozebrane, a auto nie wisi na podnośniku, tylko stoi uniesione z jednej strony i ciężko będzie się dostać do końca półosi..
Samego przegubu nie zmieniam, bo się rozleciał, a dlatego, że wymieniam go pod tarcze (a nie bębny).
Miałem właśnie nadzieję na wyjęcie przegubu, bez wyciągania półosi z samochodu, zwłaszcza teraz, kiedy mam już to rozebrane, a auto nie wisi na podnośniku, tylko stoi uniesione z jednej strony i ciężko będzie się dostać do końca półosi..
Samego przegubu nie zmieniam, bo się rozleciał, a dlatego, że wymieniam go pod tarcze (a nie bębny).
- Kolpak
- Nowy
- Posty: 83
- Rejestracja: 15 lut 2018, 18:39
- Posiadane auto: Austin Mini Mayfair Automat
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: wymiana przegubu
Teraz już chyba widzę pod tym linkiem co podałeś, że ten okrąg to chyba tylko zabezpieczenie, żeby przegub dalej nie wchodził..
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: wymiana przegubu
Sa sciagacze do przegubow zewnetrznych, tanizna ale wymagaja modyfikacji, znakomita ich wiekszosc ma za mala dziure
No i nie kazda polos ma karb na ktorym taki sciagacz mozna zakotwic
No i nie kazda polos ma karb na ktorym taki sciagacz mozna zakotwic
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: wymiana przegubu
Na temat półosi napędowych w automacie klasyka mini może wypowie się Tomek (flapjck1). Nie wiem czy przeguby wewnętrzne tego rocznika mają identyczną budowę i sposób mocowania jak w manualu. To może mieć w tym przypadku znaczenieKolpak pisze:...Miałem właśnie nadzieję na wyjęcie przegubu, bez wyciągania półosi z samochodu...
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: wymiana przegubu
Identyko
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Kolpak
- Nowy
- Posty: 83
- Rejestracja: 15 lut 2018, 18:39
- Posiadane auto: Austin Mini Mayfair Automat
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: wymiana przegubu
Panowie zakupiłem dziś ten ściągacz.flapjck1 pisze:Sa sciagacze do przegubow zewnetrznych, tanizna ale wymagaja modyfikacji, znakomita ich wiekszosc ma za mala dziure
No i nie kazda polos ma karb na ktorym taki sciagacz mozna zakotwic
Prosta sprawa, a działa rewelacyjnie bez żadnych przeróbek. 10 minut i przegub wyciągnięty z auta.
Dzięki flapjck1 !
Re: wymiana przegubu
bez ściągania półosi z auta?
Ile dałeś za to cudo?
Ile dałeś za to cudo?
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: wymiana przegubu
39 + 20 dla tokarza za rozwiercenie dziury
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: wymiana przegubu
Nowszy przegub ma czop srednicy 32 mm a dziura w sciagaczu ma okolo 30Kolpak pisze:Panowie zakupiłem dziś ten ściągacz.flapjck1 pisze:Sa sciagacze do przegubow zewnetrznych, tanizna ale wymagaja modyfikacji, znakomita ich wiekszosc ma za mala dziure
No i nie kazda polos ma karb na ktorym taki sciagacz mozna zakotwic
Prosta sprawa, a działa rewelacyjnie bez żadnych przeróbek. 10 minut i przegub wyciągnięty z auta.
Dzięki flapjck1 !
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Kolpak
- Nowy
- Posty: 83
- Rejestracja: 15 lut 2018, 18:39
- Posiadane auto: Austin Mini Mayfair Automat
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: wymiana przegubu
Dokładnie, bez wyciągania.
Ja kupiłem "na miejscu" za 67 zł.
Na necie są po 40-50 + wysyłka, ale czy te same to nie wiem, bo wiele firm je produkuje (a przynajmniej firmuje swoją marką).
To był przegub pod bębny. Jutro sprawdzę czy otwór jest wystarczający pod przegub z tarcz, bo może faktycznie trzeba rozwiercic
Ja kupiłem "na miejscu" za 67 zł.
Na necie są po 40-50 + wysyłka, ale czy te same to nie wiem, bo wiele firm je produkuje (a przynajmniej firmuje swoją marką).
To był przegub pod bębny. Jutro sprawdzę czy otwór jest wystarczający pod przegub z tarcz, bo może faktycznie trzeba rozwiercic