Zakup Mini R50 na co zwrócić uwagę.
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 1
- Rejestracja: 30 sty 2019, 22:07
- Posiadane auto: Saab 9-3
- Lokalizacja: Modliborzyce
Zakup Mini R50 na co zwrócić uwagę.
Witam, poszukujemy auta dla żony. Odkąd zobaczyła Mini nie chce nawet patrzeć na nic innego. Na co wracać uwagę podczas oględzin? Co jest główną bolączką tych aut? Dodam, że interesuje nas egzemplarz z automatyczną skrzynią biegów oraz silnikiem benzynowym. Przeglądając ogłoszenia najbardziej popularnym motorem jest 1,6- jak działa z gazem LPG? Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuje
-
- Nowy
- Posty: 99
- Rejestracja: 07 wrz 2017, 18:03
- Posiadane auto: Mini Cooper
- Lokalizacja: Niemcy
Re: Zakup Mini R50 na co zwrócić uwagę.
Skrzynia - jak pracuje czy nie wyje i wsteczny jak wchodzi
Ogrzewanie i sterowanie klimatronika
Wycieki z miski , półosi,podstawy filtra
Domykanie szyb
Wspomaganie kierownicy- wycieki
Ogrzewanie i sterowanie klimatronika
Wycieki z miski , półosi,podstawy filtra
Domykanie szyb
Wspomaganie kierownicy- wycieki
Mini Cooper 1.6 116KM Pure Silver
-
- Nowy
- Posty: 30
- Rejestracja: 14 sty 2018, 22:47
- Posiadane auto: mini one 1,6 2002
- Lokalizacja: kutno
Re: Zakup Mini R50 na co zwrócić uwagę.
jak wyżej i dodam : wspomaganie - elektryczna pompa potrafi cały czas pracować , ma zwarcie w sobie , wtedy szybko się "spali " . tę usterkę słychać .
LPG znosi dobrze oczywiście poprawnie zamontowane LPG .
mechanizn przesuwania foteli przednich zawodzi - aby usiąść z tyłu trzeba odchylić oparcie przedniego fotela jednocześnie przesuwając go do przodu . powinien jednym ruchem wrócić do poprzedniego połozenia razem z oparciem . niestety mechanizm zawodzi i nie da sie tego zrobić jednym ruchem . można z tym żyć .
pilnować stanu oleju - ten typ tak ma .
mini bardzo dobrze trzyma sie drogi za to jest trochę twardy. podstawowy silnik 1,6 ma 66 kW ( 90 KM ) bez turbo wersja one , mocniejszy ma 116 KM też bez turbo , wersja cooper , wersja cooper s ma turbo i moc chyba 160 KM
LPG znosi dobrze oczywiście poprawnie zamontowane LPG .
mechanizn przesuwania foteli przednich zawodzi - aby usiąść z tyłu trzeba odchylić oparcie przedniego fotela jednocześnie przesuwając go do przodu . powinien jednym ruchem wrócić do poprzedniego połozenia razem z oparciem . niestety mechanizm zawodzi i nie da sie tego zrobić jednym ruchem . można z tym żyć .
pilnować stanu oleju - ten typ tak ma .
mini bardzo dobrze trzyma sie drogi za to jest trochę twardy. podstawowy silnik 1,6 ma 66 kW ( 90 KM ) bez turbo wersja one , mocniejszy ma 116 KM też bez turbo , wersja cooper , wersja cooper s ma turbo i moc chyba 160 KM
-
- Swój Człowiek
- Posty: 446
- Rejestracja: 21 mar 2018, 07:22
- Posiadane auto: Mini Cooper S R53
- Lokalizacja: Zbylitowska Góra
Re: Zakup Mini R50 na co zwrócić uwagę.
Kwestie mechaniczne koledzy Ci opisali.
Z mojej strony to radzę dokładnie sprawdzić system airbag, Z reguły są wpięte rezystory pod fotelami, poduszka pasażera. W moim przypadku kontrolka airbag była zaklejona czarną taśmą od środka. Nie wiem jaki chcesz rocznik kupić ale jeśli starszy niż 2004 to po wybuchu poduszki pasażera osłonę sklejają "na sztukę" byle na sprzedaż co może źle się skończyć podczas stłuczki, albo się nie otworzy albo przez wadliwy montaż odłamki poranią pasażera. O ile jest założona poduszka, w moim przypadku znalazłem atrapę.
Kolejny temat postaraj się wyłapać wszystko co popękane z plastików pod maską i wewnątrz, ja po zakupie wydałem chyba z 1000 zł na wymianę różnych pierdół.
Na wycieki koledzy zwracali Ci uwagę a ja poradzę Ci że jeśli tych wycieków nie ma a miska olejowa lśni to tym bardziej podejdź nieufnie do samochodu. U mnie gość ukrył tak wyciek ze skrzyni biegów, miska lśniła względem reszty. Po 2 dniach pokazały się pierwsze kropelki.
Najlepiej zanim pojedziesz oglądać jakiś samochód który przypadł Ci do gustu to obejrzyj kilka takich których nie chcesz kupić ale posłużą Ci do treningu wzrokowego . Powodzenia, udanego zakupu
Z mojej strony to radzę dokładnie sprawdzić system airbag, Z reguły są wpięte rezystory pod fotelami, poduszka pasażera. W moim przypadku kontrolka airbag była zaklejona czarną taśmą od środka. Nie wiem jaki chcesz rocznik kupić ale jeśli starszy niż 2004 to po wybuchu poduszki pasażera osłonę sklejają "na sztukę" byle na sprzedaż co może źle się skończyć podczas stłuczki, albo się nie otworzy albo przez wadliwy montaż odłamki poranią pasażera. O ile jest założona poduszka, w moim przypadku znalazłem atrapę.
Kolejny temat postaraj się wyłapać wszystko co popękane z plastików pod maską i wewnątrz, ja po zakupie wydałem chyba z 1000 zł na wymianę różnych pierdół.
Na wycieki koledzy zwracali Ci uwagę a ja poradzę Ci że jeśli tych wycieków nie ma a miska olejowa lśni to tym bardziej podejdź nieufnie do samochodu. U mnie gość ukrył tak wyciek ze skrzyni biegów, miska lśniła względem reszty. Po 2 dniach pokazały się pierwsze kropelki.
Najlepiej zanim pojedziesz oglądać jakiś samochód który przypadł Ci do gustu to obejrzyj kilka takich których nie chcesz kupić ale posłużą Ci do treningu wzrokowego . Powodzenia, udanego zakupu
-
- Nowy
- Posty: 49
- Rejestracja: 08 sty 2014, 11:40
- Posiadane auto: Mini one R50 2003r, Lancia Lybra 2.4jtd
- Lokalizacja: Zielona Góra
Re: Zakup Mini R50 na co zwrócić uwagę.
Ja dodam jeszcze kwestie oleju. R50 ze względu na zmienne fazy rozrządu sinika Tritec jeździ na olej syntetycznym lub półsynetycznym . Spytaj sprzedającego czy wymieniał olej w skrzyni, filtr paliwa (jest w zbiorniku paliwa). Najważniejsza sprawa to niski przebieg. R50, którego szukałem dla żony znalazłem w Weronie od pierwszej właścicielki z przebiegiem 65 tys. obecnie mam 90 tys. i tarcze hamulcowe mam jeszcze oryginalne.
- Lewy0
- Nowy
- Posty: 32
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 18:27
- Posiadane auto: Mini Cooper S R53 2006
- Lokalizacja: Orzesze
Re: Zakup Mini R50 na co zwrócić uwagę.
R53 nie ma turbopiter1973 pisze: pilnować stanu oleju - ten typ tak ma .
mini bardzo dobrze trzyma sie drogi za to jest trochę twardy. podstawowy silnik 1,6 ma 66 kW ( 90 KM ) bez turbo wersja one , mocniejszy ma 116 KM też bez turbo , wersja cooper , wersja cooper s ma turbo i moc chyba 160 KM
Typowe rzeczy: cieknąca uszczelka pokrywy zaworów(i nie tylko, najlepiej cały silnik przejrzeć dokładnie, ta generacja lubi się pocić), wycieki w okolicach zbiorniczka płynu wspomagania, klekot silnika (napinacz łańcucha, ale to nie wiem jak w r50), sprawdzić jk domyka się maska, są dwie linki z czego jedna lubi się luzować i maska krzywo siedzi, ale to do ogarnięcia tanio. Zawieszenie - bardzo twarde przez co może być mocno zużyte. Może się trafić egzemplarz ze zużytym łożyskiem amortyzatora - bardzo głośnie skrzypienie przy kręceniu kierownicą słyszalne ze środka, jakby z deski rozdzielczej - nie ma co się bać, niski koszt naprawy. Jak już ktoś wspomniał - pompa wspomagania. Chodzi ona głośno już fabrycznie bo jest elektryczna, jeśli jednak nie milknie to trzeba się martwić.
Co do skrzyni - przemyslalbym mocno automat - nie ma za dobrych opinii, ogółem skrzynie w r50 są kłopotliwe, w S troszke lepiej sprawa wyglada. Zdecydowanie celowałbym w coś po 2005 roku bo wtedy zaczęli wrzucać lepsze skrzynie getrag w miejsce bardzo wadliwych midlandow.
Siostra ma mini z lpg i większych problemów nie ma, auto robi się bardzo ekonomiczne, jednak trzeba się pożegnać z i tak już malutkim bagażnikiem, co może niektórym doskwierać.
Warto tez sprawdzić elektrykę, szyby, mechanizmy wycieraczek, domykanie szyb itd bo to tez temat rzeka w tym modelu.
Rdza - dobrze jest sprawdzić ogniska szczególnie na klapie bagażnika w okolicach blendy nad rejestracja i okolice tylnich lamp - widzę na ulicach coraz więcej miniaków z rudą w tych newralgicznych miejscach.
Zerknij tez pod auto - z powodu stosunkowo niskiego przodu wiele egzemplarzy ma braki w osłonach podwozia w czesci przedniej.