To mój pierwszy post, więc witam wszystkich forumowiczów.
Noszę się z zamiarem kupna Mini Countrymana Cooper S ALL4 1,6 i mam do Was kilka pytań:
1. Czy napęd ALL4 to inna nazwa xdrive? Czy te napędy mają niewiele ze sobą wspólnego? Jaka jest zasada działania ALL4? Czy sypie się tak samo jak xdrive? Czy jest tak samo kapryśny (jak xdrive) względem rodzaju opon i ich zużycia? Jakie są koszty eksploatacji, co ile trzeba zmieniać oleje i ile to mniej więcej może kosztować?
2. Czy polecacie skrzynię steptronic? Jaki to rodzaj skrzyni? Ile ma przełożeń? Co ile trzeba zmieniać olej i ile to mniej więcej kosztuje?
3. Czy w silnikach 1,6 thp- n18 poprawiono rozrządy (interesują mnie auta 2010-2014) Jeśli tak,to od kiedy? Czy poza rozrządem mają jeszcze jakieś bolączki? Czy wymiana rozrządu jest jakoś mega utrudniona (np czy trzeba wyciągać silnik itp)?
4. Czy generalnie możecie polecić countrymana? Potrzebuję auta do jazdy w 80% po mieście, reszta to jazda podmiejska i trasy. Robię mało km w ciągu roku- ok 8 tys. km i głównie jeżdżę sam, ale mam też potrzebę przewieźć wózek spacerowy w bagażniku... Countryman się nada?
5. Czy jest coś na co szczególnie powinienem zwrócić uwagę przy kupnie mini?
Z góry dzięki za wszystkie informacje.
R60 pytania dotyczące napędu ALL4, skrzyni steptronic i silnika n18
- hubi_pl
- Nowy
- Posty: 36
- Rejestracja: 23 lip 2017, 13:16
- Posiadane auto: Mini One R50 1.6 130KM, Porsche Panamera 4S
- Lokalizacja: Warszawa
Re: R60 pytania dotyczące napędu ALL4, skrzyni steptronic i silnika n18
Hej,MatHeO pisze:...Noszę się z zamiarem kupna Mini Countrymana Cooper S ALL4 1,6 i mam do Was kilka pytań:
1. Czy napęd ALL4 to inna nazwa xdrive? Czy te napędy mają niewiele ze sobą wspólnego? Jaka jest zasada działania ALL4? Czy sypie się tak samo jak xdrive? Czy jest tak samo kapryśny (jak xdrive) względem rodzaju opon i ich zużycia? Jakie są koszty eksploatacji, co ile trzeba zmieniać oleje i ile to mniej więcej może kosztować?
....
Jako że mam do czynienia z tym rodzajem napędu to tu wyprostuje info.
ALL4 czy też Xdrive to tylko nazwy napędów 4x4 w markach takich jak Mini czy BMW i nie jest tak że każdy Xdrive jest taki sam...
Mini ma napęd dołączany za pomocą sprzęgła 5 generacji BorgWarner (pierwsze generacje nazywane Haldex - BW produkował dla Haldex'a), przy czym Xdrive to nie jest w większości to samo sprzęgło, występuje w autach: X1 F48, X1 F49, X2 F39 oraz 2 F45 Active Tourer.
Napęd jest bardzo fajny i przy odpowiednim serwisie raczej bezproblemowy, to co ważne to wymiana oleju co 30,000km i przed zalaniem nowego wykręcić pompkę (2 śrubki) i wyczyścić plastikowy na niej filtr.
Pozdrawiam,
hubi
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 3
- Rejestracja: 12 sty 2020, 22:04
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: śląsk
Re: R60 pytania dotyczące napędu ALL4, skrzyni steptronic i silnika n18
Dzięki za info. Wiem, że to nazwy handlowe marek... Może źle się wyraziłem, chodziło mi o to, czy to te same napędy (konstrukcyjnie) tylko w mini nazwali to ALL4, a w bawarkach xdrive (ten sam koncern). Pytam o to, bo mam teraz BMW i wiem, że xdrive mają problemy z skrzynkami rozdzielczymi vtg. Ciekaw byłem czy ALL4 ma tą samą przypadłość?
Możesz jeszcze powiedzieć ile mniej więcej krzyczą sobie za taką wymianę?
Możesz jeszcze powiedzieć ile mniej więcej krzyczą sobie za taką wymianę?
- hubi_pl
- Nowy
- Posty: 36
- Rejestracja: 23 lip 2017, 13:16
- Posiadane auto: Mini One R50 1.6 130KM, Porsche Panamera 4S
- Lokalizacja: Warszawa
Re: R60 pytania dotyczące napędu ALL4, skrzyni steptronic i silnika n18
Tak jak pisałem - to są inne rozwiązania napędów, a nazwa handlowa nawet w jednej marce to różne rozwiązania, nie chodzi o to że w Mini to ALL4 a w BMW Xdrive. Możesz mieć 2 BMW i będą miały różne konstrukcyjnie napędy.
Czy ALL4 jest awaryjny to CI nie odpowiem, nie schodzi nam jeszcze jakoś dużo pomp do tych marek, a wymiana oleju to koszt 169zł za olej, a wymiana no to zależy od mechanika, niczym się nie różni od wymiany np w dyfrze - korek spustowy i zalewowy.
Czy ALL4 jest awaryjny to CI nie odpowiem, nie schodzi nam jeszcze jakoś dużo pomp do tych marek, a wymiana oleju to koszt 169zł za olej, a wymiana no to zależy od mechanika, niczym się nie różni od wymiany np w dyfrze - korek spustowy i zalewowy.
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 3
- Rejestracja: 12 sty 2020, 22:04
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: śląsk
Re: R60 pytania dotyczące napędu ALL4, skrzyni steptronic i silnika n18
Dzięki raz jeszcze za info
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 1
- Rejestracja: 01 sty 2016, 11:33
- Posiadane auto: Mini Countryman
- Lokalizacja: Warszawa
Re: R60 pytania dotyczące napędu ALL4, skrzyni steptronic i silnika n18
Witam, podepnę się pod temat. Jestem (na razie) szczęśliwym posiadaczem Countrymana 1.6 190KM ALL4 z 2015 r. Autko nie sprawia żadnych problemów i poza przeglądami nie odwiedza serwisów. Poszukuje jednak potwierdzonych informacji dot. harmonogramów wymiany oleju w silniku i skrzyni biegów tego pojazdu. Na forum znalazłem info. że silnik co 10-15 tyś, skrzynia co 50 tyś. ASO w programie MINI Service Inclusive stosuje zupełnie inne kryteria - stąd moje pytanie. Pozdrawiam.
-
- Nowy
- Posty: 13
- Rejestracja: 02 paź 2019, 13:24
- Posiadane auto: Mini ONE R56((2011), Ford Mondeo Titanium (2016), Audi A4 2019
- Lokalizacja: Katowice
Re: R60 pytania dotyczące napędu ALL4, skrzyni steptronic i silnika n18
Czy to Mini, czy BMW, czy Audi...
wszyscy pisza o wymianie w silniku co 30 Tkm a w skrzyni co 70-80 Tkm
Ja nie wierze w jakość olejów i filtrów, dlatego też wymieniam olej co 15- 20 Tkm w silniku, a co 80 Tkm w skrzyni automacie..
zarówno w Mercedesie , Mini, i Audi
wszyscy pisza o wymianie w silniku co 30 Tkm a w skrzyni co 70-80 Tkm
Ja nie wierze w jakość olejów i filtrów, dlatego też wymieniam olej co 15- 20 Tkm w silniku, a co 80 Tkm w skrzyni automacie..
zarówno w Mercedesie , Mini, i Audi