Problem z wentylatorem chłodnicy

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Awatar użytkownika
carolef
Nowy
Nowy
Posty: 47
Rejestracja: 28 cze 2019, 19:02
Posiadane auto: Cooper 1 1.6 2006
Lokalizacja: Gostynin

Re: Problem z wentylatorem chłodnicy

Post autor: carolef »

Założyłem nowy wentylator nissensa i jest dobrze. W starym rezystor był przerwany a sam wiatrak wydawał dziwne dźwięki jak go obróciłem ręcznie.
Po zalaniu układu płynem zauważyłem wyciek z krućca dolnego chłodnicy. Rozkręciłem go, oczyściłem i założyłem nowy oring. Póki co nie cieknie. Ktoś to ćwiczył? Czy to wystarczy?
flapjck1 pisze:Przy wlaczonej klimie wentylator chodzi zawsze
Mi się nie włącza jak uruchomiłem klimę. Może za niska temp na dworze by się klima włączyła?
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Problem z wentylatorem chłodnicy

Post autor: flapjck1 »

tak, poniżej zwykle 3-5 stopni klima się nie wlacza
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
carolef
Nowy
Nowy
Posty: 47
Rejestracja: 28 cze 2019, 19:02
Posiadane auto: Cooper 1 1.6 2006
Lokalizacja: Gostynin

Re: Problem z wentylatorem chłodnicy

Post autor: carolef »

Dziś na mieście było ok 7 stopni i się odpaliła klima wraz z wiatrakiem.
Mr.Do
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 446
Rejestracja: 21 mar 2018, 07:22
Posiadane auto: Mini Cooper S R53
Lokalizacja: Zbylitowska Góra

Re: Problem z wentylatorem chłodnicy

Post autor: Mr.Do »

Dziwne u mnie wentylator pierwszą prędkością pracuje dopiero po chwili. Z tego co ja zrozumiałem załącza się owszem przy różnicy temperatur ale też przy uzyskaniu pewnego ciśnienia czynnika w układzie.


Z innego forum:

Z mini strony WDS:

„Kontrola
parownika Kontrola parownika

Sterowanie parownikiem jest aktywowane przez naciśnięcie przycisku KLIMA w jednostce sterującej. Oczekiwanie na klimatyzację sygnalizuje dioda LED w przycisku KLIMA. Jeśli zainstalowane są kontrolowane sprężarki, próg odcięcia zależy od temperatury zewnętrznej i może wynosić od 1 ° C do 3 ° C. Jeśli zainstalowana jest standardowa sprężarka, próg jest obniżany o 1 ° C przy wysokich temperaturach zewnętrznych (> 30 ° C). Sprężarka i wentylator pomocniczy są sterowane bezpośrednio przez DME za pośrednictwem przekaźnika sprężarki klimatyzacji.

Żądania dotyczące sprężarki klimatyzacji i wentylatora pomocniczego są wysyłane do DME za pośrednictwem Żądania dotyczące sprężarki klimatyzacji i wentylatora pomocniczego są wysyłane do DME za pośrednictwem magistrali K. Żądany klimatyzator ON pochodzi od IHKA i od ZKE w przypadku IHKR.

DME otrzymuje polecenie włączenia sprężarki za pośrednictwem magistrali K-bus. Pod warunkiem, że wyłączenie pełnego obciążenia nie jest aktywne, DME włącza sprężarkę za pośrednictwem przekaźnika.

Warunki przełączania sprzęgła magnetycznego:

WŁ .: przycisk A / C WŁ. I temperatura parownika> 4 ° C (w zależności od temperatury zewnętrznej) i temperatura płynu chłodzącego <117 ° C oraz zacisk 30 w jednostce sterującej> 9,7 woltów.

WYŁ: przycisk A / C WYŁ. Lub temperatura parownika <3 ° C (w zależności od temperatury zewnętrznej) lub stopień dmuchawy 0 lub temperatura płynu chłodzącego> 120 ° C lub zacisk 15 WYŁ lub zacisk 30 <9 woltów.

Czujnik ciśnienia jest czujnikiem DME. Wyłącza sprężarkę, jeśli ciśnienie jest zbyt niskie lub zbyt wysokie. Czujnik parownika jest czujnikiem układu elektrycznego korpusu centralnego.

Pomocnicze sterowanie wentylatorem:

Czujnik ciśnienia służy do rejestrowania ciśnienia czynnika chłodniczego w układzie klimatyzacji. Na podstawie tego DME generuje etap I lub II dla silnika wentylatora. „
ODPOWIEDZ