Mini R60 wymiana i adaptacja akumulatora AGM

R55, R56, R57, R58, R59, R60 & R61

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Michall
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 3
Rejestracja: 04 maja 2020, 13:17
Posiadane auto: R60
Lokalizacja: Po

Mini R60 wymiana i adaptacja akumulatora AGM

Post autor: Michall »

Czy adaptacje należy ją wykonać po każdej wymianie czy tylko w przypadku zmiany parametrów akumulatora?

Zalecana jest wymiana z podtrzymaniem napięcia?

Czy w Mini podobnie jak BMW podczas spadku napięcia moduł FRM potrafi ulec uszkodzeniu?
Awatar użytkownika
Xeper
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 124
Rejestracja: 19 maja 2017, 15:13
Posiadane auto: Mini Cooper R56 2010
N16 122KM
British Racing Green :)
Lokalizacja: WGM
Kontakt:

Re: Mini R60 wymiana i adaptacja akumulatora AGM

Post autor: Xeper »

Witaj,

1. Adaptację, czyli dostosowanie do nowych parametrów robisz tylko wtedy, gdy włożysz nowe aku o innych parametrach.
Jeśli wszystkie parametry pozostaną bez zmian, to musisz wpisać info o tym ze jest nowe aku, cos a'la reset.
Oczywiście przy założeniu, że masz IBS na pokładzie.
2. Raczej nie. Nie przypominam sobie gdziekolwiek w dokumentacji BMW/Mini o takiej konieczności. Wyzerujesz zegarek, tymczasowe liczniki i chyba też ustawienia z BC > SET. Jeśli chcesz te dane zachować, to zastosuj podtrzymanie.
3. FRM w MINI to chba to samo co w BMW, także ryzyko mim zdaniem jest
R56 Cooper Racing British Green 2010
https://www.mini.org.pl/viewtopic.php?f=75&t=18228
thcleniu
Nowy
Nowy
Posty: 14
Rejestracja: 11 wrz 2012, 10:42
Posiadane auto: R50, R56, R56 S, R56 LCI One
Lokalizacja: Czeladź

Re: Mini R60 wymiana i adaptacja akumulatora AGM

Post autor: thcleniu »

3. FRM w MINI to chba to samo co w BMW, także ryzyko mim zdaniem jest
Czyli mam rozumiec ze po odpięciu aku ryzykuje uszkodzenie modułu?
co potem...wymiana czy kodowanie?
Awatar użytkownika
Xeper
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 124
Rejestracja: 19 maja 2017, 15:13
Posiadane auto: Mini Cooper R56 2010
N16 122KM
British Racing Green :)
Lokalizacja: WGM
Kontakt:

Re: Mini R60 wymiana i adaptacja akumulatora AGM

Post autor: Xeper »

thcleniu pisze:Czyli mam rozumiec ze po odpięciu aku ryzykuje uszkodzenie modułu?
co potem...wymiana czy kodowanie?
Nie wiem, nie mam dużego doświadczenia w BWM. Ale jeśli istnieje problem z FRM w BMW to pewnie istniej też w MINI, bo to te same moduły.
Tak czy inaczej, aku odpinałem u siebie 2 razy i żadnych problemów nie miałem. W końcu odpicie aku to nie jest coś niezwykłego, zwyczajna czynność serwisowa.
R56 Cooper Racing British Green 2010
https://www.mini.org.pl/viewtopic.php?f=75&t=18228
thcleniu
Nowy
Nowy
Posty: 14
Rejestracja: 11 wrz 2012, 10:42
Posiadane auto: R50, R56, R56 S, R56 LCI One
Lokalizacja: Czeladź

Re: Mini R60 wymiana i adaptacja akumulatora AGM

Post autor: thcleniu »

Też odpinałem u siebie aku kilka razy i nic nadzwycajnego sie nie dzieje...wszystko działa ale po podpięciu kompa widze jakieś "nieistniejące w rzeczywistości" błedy których nie moge skasować
Enemy
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 354
Rejestracja: 22 sty 2015, 19:25
Posiadane auto: F60 SD, R55 JCW
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mini R60 wymiana i adaptacja akumulatora AGM

Post autor: Enemy »

Ja kiedys kasowalem bledy istą i padl mi FRM. Na szzczescie znalazlem czlowieka, ktory naprawil mi go, co zajelo mu 15 minut:)
ODPOWIEDZ