Czy adaptacje należy ją wykonać po każdej wymianie czy tylko w przypadku zmiany parametrów akumulatora?
Zalecana jest wymiana z podtrzymaniem napięcia?
Czy w Mini podobnie jak BMW podczas spadku napięcia moduł FRM potrafi ulec uszkodzeniu?
Mini R60 wymiana i adaptacja akumulatora AGM
- Xeper
- Swój Człowiek
- Posty: 124
- Rejestracja: 19 maja 2017, 15:13
- Posiadane auto: Mini Cooper R56 2010
N16 122KM
British Racing Green :) - Lokalizacja: WGM
- Kontakt:
Re: Mini R60 wymiana i adaptacja akumulatora AGM
Witaj,
1. Adaptację, czyli dostosowanie do nowych parametrów robisz tylko wtedy, gdy włożysz nowe aku o innych parametrach.
Jeśli wszystkie parametry pozostaną bez zmian, to musisz wpisać info o tym ze jest nowe aku, cos a'la reset.
Oczywiście przy założeniu, że masz IBS na pokładzie.
2. Raczej nie. Nie przypominam sobie gdziekolwiek w dokumentacji BMW/Mini o takiej konieczności. Wyzerujesz zegarek, tymczasowe liczniki i chyba też ustawienia z BC > SET. Jeśli chcesz te dane zachować, to zastosuj podtrzymanie.
3. FRM w MINI to chba to samo co w BMW, także ryzyko mim zdaniem jest
1. Adaptację, czyli dostosowanie do nowych parametrów robisz tylko wtedy, gdy włożysz nowe aku o innych parametrach.
Jeśli wszystkie parametry pozostaną bez zmian, to musisz wpisać info o tym ze jest nowe aku, cos a'la reset.
Oczywiście przy założeniu, że masz IBS na pokładzie.
2. Raczej nie. Nie przypominam sobie gdziekolwiek w dokumentacji BMW/Mini o takiej konieczności. Wyzerujesz zegarek, tymczasowe liczniki i chyba też ustawienia z BC > SET. Jeśli chcesz te dane zachować, to zastosuj podtrzymanie.
3. FRM w MINI to chba to samo co w BMW, także ryzyko mim zdaniem jest
R56 Cooper Racing British Green 2010
https://www.mini.org.pl/viewtopic.php?f=75&t=18228
https://www.mini.org.pl/viewtopic.php?f=75&t=18228
-
- Nowy
- Posty: 14
- Rejestracja: 11 wrz 2012, 10:42
- Posiadane auto: R50, R56, R56 S, R56 LCI One
- Lokalizacja: Czeladź
Re: Mini R60 wymiana i adaptacja akumulatora AGM
Czyli mam rozumiec ze po odpięciu aku ryzykuje uszkodzenie modułu?3. FRM w MINI to chba to samo co w BMW, także ryzyko mim zdaniem jest
co potem...wymiana czy kodowanie?
- Xeper
- Swój Człowiek
- Posty: 124
- Rejestracja: 19 maja 2017, 15:13
- Posiadane auto: Mini Cooper R56 2010
N16 122KM
British Racing Green :) - Lokalizacja: WGM
- Kontakt:
Re: Mini R60 wymiana i adaptacja akumulatora AGM
Nie wiem, nie mam dużego doświadczenia w BWM. Ale jeśli istnieje problem z FRM w BMW to pewnie istniej też w MINI, bo to te same moduły.thcleniu pisze:Czyli mam rozumiec ze po odpięciu aku ryzykuje uszkodzenie modułu?
co potem...wymiana czy kodowanie?
Tak czy inaczej, aku odpinałem u siebie 2 razy i żadnych problemów nie miałem. W końcu odpicie aku to nie jest coś niezwykłego, zwyczajna czynność serwisowa.
R56 Cooper Racing British Green 2010
https://www.mini.org.pl/viewtopic.php?f=75&t=18228
https://www.mini.org.pl/viewtopic.php?f=75&t=18228
-
- Nowy
- Posty: 14
- Rejestracja: 11 wrz 2012, 10:42
- Posiadane auto: R50, R56, R56 S, R56 LCI One
- Lokalizacja: Czeladź
Re: Mini R60 wymiana i adaptacja akumulatora AGM
Też odpinałem u siebie aku kilka razy i nic nadzwycajnego sie nie dzieje...wszystko działa ale po podpięciu kompa widze jakieś "nieistniejące w rzeczywistości" błedy których nie moge skasować
-
- Swój Człowiek
- Posty: 354
- Rejestracja: 22 sty 2015, 19:25
- Posiadane auto: F60 SD, R55 JCW
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Mini R60 wymiana i adaptacja akumulatora AGM
Ja kiedys kasowalem bledy istą i padl mi FRM. Na szzczescie znalazlem czlowieka, ktory naprawil mi go, co zajelo mu 15 minut:)