Piszę ten post, bo chciałbym poznać Waszą opinię co do "uczciwych" cen przełomu 2021/2022.
Szukam MPI Sportspack z otwieranym dachem, to ma być któryś miniak z kolei więc docelowo chciałbym auto do "stania w garażu i wyjechania 1x na rook", ale żeby był "cukiereczkiem". Rozstrzał ofertowy jest spory, auta pognite zaczynają się z tego co widzę od 7-8k e, natomiast najdroższe kończą na około 35k e. I teraz mi jako laikowi ciężko ocenić różnice między autem ładnym, bez rdzy za 12k - 15k i takim za 35k. Wiadomo: trochę mniejszy przebieg, trochę lepiej utrzymana deska/tapicerka, czasem jakaś limitowana edycja. Rozmowy z ludźmi z reguły mało wnoszą bo jak ktoś ma ładne auta to o tych tańszych powie, że to nie warte uwagi, a jak ktoś ma tańsze to powie, że ten co ma ładne urwał się z choinki z ceną W związku z powyższym kilka konkretnych pytań:
1. o ile % lub tysięcy eur średnio podbija cenę, to że auto jest z limitowanego wypustu? które edycje są szczególnie pożądane / wysoko wyceniane? pytam szczególnie o te z mojego pola zainteresowania, a tam bywa 40, knightsbridge, british open (bez "classic" - ale nie wiem czy to w ogóle limitowana edycja?), mam książkę o różnych wersjach mini, ale nie jest za bardzo pomocna poza liczbą wyprodukowanych sztuk. czy ktoś mógłby mi wymienić również w jaki sposób inne czynniki wpływają na cenę: np. to że auto ma oryginalny lakier (nie było nigdy malowane), to że w momencie sprzedaży zupełnie nie ma rdzy, to że fotele i deska są bardzo ładnie zachowane, przebieg, oryginalne szyby, kompletność dokumentacji, udokumentowanie przebiegu, inne?
2. czy lepiej jest kupić auto-cukiereczka za 15-20k (bez rdzy, ładnie zachowane), czy zgniłego ale z niedużym przebiegiem i zrobić na dzień dobry kapitalny remont blacharski? jaka jest cena solidnej odbudowy blacharskiej? czy jak kupuje się "igłę" to lepiej szukać limitowanej edycji, czy ma to sens także przy zwykłym wypuście?
3. a może lepiej wyjdzie zabawa od zera - kupno czegoś naprawdę taniego i umówienie się na kompleksową budowę samochodu w/g mojej specyfikacji przez kogoś z branży?
4. co obniża wartość auta i jak bardzo - czyli na jakie kryteria zwracać uwagę, żeby nie przeoczyć czegoś co istotnie by obniżyło wartość kupowanego miniaka
Wiadomo, że z cenami wątek będzie pewnie za kilka miesięcy nieaktualny, niemniej chciałbym przyswoić jak najwięcej informacji co do ustalania uczciwej rynkowej wartości auta.
ile kosztuje klasyczne mini?
Moderator: flapjck1
- hello
- Wiarus
- Posty: 588
- Rejestracja: 20 lis 2008, 16:33
- Posiadane auto: '96 Sportspack
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
ile kosztuje klasyczne mini?
Honda > Mini
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: ile kosztuje klasyczne mini?
1. mpi to niemal wylacznie limitowane edycje, jest ich mnogo, szukaj takiej ktora po prostu bedzie Ci sie podobala
3. to zawsze bedze drozej, zwlaszcza jak odbudujesz nie wg oryginalu, tylko wg wlasnego widzimisie
4. obniza remont zasadniczo jak mozesz szukaj po prostu auta z minimalnym przebiegiem i zuzyciem
ps: jakbym mial wydac taka kase to nie szukalbym MPI tylko mk1 albo mk2, ewentualnie rodzynka typu Authi, Inno, IMA
3. to zawsze bedze drozej, zwlaszcza jak odbudujesz nie wg oryginalu, tylko wg wlasnego widzimisie
4. obniza remont zasadniczo jak mozesz szukaj po prostu auta z minimalnym przebiegiem i zuzyciem
ps: jakbym mial wydac taka kase to nie szukalbym MPI tylko mk1 albo mk2, ewentualnie rodzynka typu Authi, Inno, IMA
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow