Mocne mini z profi zawieszeniem i hamulcami.
Moderator: flapjck1
Mocne mini z profi zawieszeniem i hamulcami.
Witam.
Przed chwila znalazlem to forum, zarejestrowalem sie i chcialbym sie z Wami przywitac.
Planuje w tym roku zakupic mini do remontu (zalezy mi jedynie na w miare zdrowej budzie), wyremontowac (usunac rdze, wstawic nowa podloge, elementy zawieszenia, polakierowac), wsadzic klatke, mocny silnik, dobry zawias i efektywne hamulce. W srodku beda tylko dwa kubelkowe fotele, kierownica, reczny i zegary.
Wszelkie uwagi/rady mile widziane.
Pozdrawiam
Tomek
Przed chwila znalazlem to forum, zarejestrowalem sie i chcialbym sie z Wami przywitac.
Planuje w tym roku zakupic mini do remontu (zalezy mi jedynie na w miare zdrowej budzie), wyremontowac (usunac rdze, wstawic nowa podloge, elementy zawieszenia, polakierowac), wsadzic klatke, mocny silnik, dobry zawias i efektywne hamulce. W srodku beda tylko dwa kubelkowe fotele, kierownica, reczny i zegary.
Wszelkie uwagi/rady mile widziane.
Pozdrawiam
Tomek
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Mocne mini z profi zawieszeniem i hamulcami.
mini nogdy cichaczem nie bedzie - kazy sie obejzy
silnik z mini czy jakis swap?
silnik z mini czy jakis swap?
Re: Mocne mini z profi zawieszeniem i hamulcami.
Konrad K_2 pisze:
silnik z mini czy jakis swap?
Swap, temat jest jeszcze otwarty. Interesuje mnie moc powyzej 150KM, ideal to 200KM.
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Mocne mini z profi zawieszeniem i hamulcami.
hondaaaataaaaaaaaaaaa
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Mocne mini z profi zawieszeniem i hamulcami.
pragnienia ciekawe, ale czy naprawdę realne ???? ja jeszcze do wnętrza przy takim silniku zastanowił bym się nad jakąś klatka będzie Ci napewno potrzebna
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Mocne mini z profi zawieszeniem i hamulcami.
realne na pewno, ale czy kolegę stać?
Rady?
silnik swap na vtec lub oplowski z ewentualnym grzebnięciem
zawias coilover
hamulce - metro turbo, albo inne wynalazki 4-tłoczkowe
buda to małe piwo przy reszcie, klatka i kubły to kwestia montażu
ale ogólnie temat łatwy nie jest... wręcz przeciwnie...
Rady?
silnik swap na vtec lub oplowski z ewentualnym grzebnięciem
zawias coilover
hamulce - metro turbo, albo inne wynalazki 4-tłoczkowe
buda to małe piwo przy reszcie, klatka i kubły to kwestia montażu
ale ogólnie temat łatwy nie jest... wręcz przeciwnie...
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Mocne mini z profi zawieszeniem i hamulcami.
moje rady:
kup sobie minimag'a popatrz co ile kosztuje ( a kosztuje niemalo )
dolicz kwoty na naprawy i mody ( buda do 10 k, klatka do 4 k zawieszenie i hamulce w jakichs 3-4 k sie zmiescisz )
spytaj sie samego siebie czy chcesz tyle wydac, przespij sie z tym, spytaj sie jeszcze raz ...
dojrzewaj z tym tematem i powiedz nam za miesiac co postanowiles
nie zdziwie sie jak wcale nie kupisz miniaka , nie mowiac o modach, bo takich co vteca wsadzali to juz bylo mnostwo...
kup sobie minimag'a popatrz co ile kosztuje ( a kosztuje niemalo )
dolicz kwoty na naprawy i mody ( buda do 10 k, klatka do 4 k zawieszenie i hamulce w jakichs 3-4 k sie zmiescisz )
spytaj sie samego siebie czy chcesz tyle wydac, przespij sie z tym, spytaj sie jeszcze raz ...
dojrzewaj z tym tematem i powiedz nam za miesiac co postanowiles
nie zdziwie sie jak wcale nie kupisz miniaka , nie mowiac o modach, bo takich co vteca wsadzali to juz bylo mnostwo...
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Mocne mini z profi zawieszeniem i hamulcami.
Mayon pisze:pragnienia ciekawe, ale czy naprawdę realne ???? ja jeszcze do wnętrza przy takim silniku zastanowił bym się nad jakąś klatka będzie Ci napewno potrzebna
Klatka bedzie obowiazkowo.
Sadam pisze:realne na pewno, ale czy kolegę stać?
Rady?
silnik swap na vtec lub oplowski z ewentualnym grzebnięciem
zawias coilover
hamulce - metro turbo, albo inne wynalazki 4-tłoczkowe
buda to małe piwo przy reszcie, klatka i kubły to kwestia montażu
ale ogólnie temat łatwy nie jest... wręcz przeciwnie...
Pozyjemy, zobaczymy. Nie wiem jaka maksymalna pojemnosc silnika sie zmiesci bez nadmiernego psucia rozlozenia masy. Masa calkowita nie moze przekroczyc 700kg. Poprosze o podanie orientacyjnych kosztow zawieszenia i hamulcow, moze byc na PW.
EDIT:
flapjck1 pisze:
nie zdziwie sie jak wcale nie kupisz miniaka , nie mowiac o modach, bo takich co vteca wsadzali to juz bylo mnostwo...
Jestem przyzwyczajony do tego ze fajne zabawki kosztuja. Niestety Supry nie moge wziasc ze soba do Polski, padlo wiec na Mini.
Ostatnio zmieniony 26 lut 2008, 17:36 przez Tomek_K., łącznie zmieniany 1 raz.
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Mocne mini z profi zawieszeniem i hamulcami.
siedzisz w UK?? sa dwie gazety - MiniMagazine, MiniWorld, odzaluj te pare gbp
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Mocne mini z profi zawieszeniem i hamulcami.
na szybko przeliczyłem "poważniejsze zakupy" części i wyszło mi 30k zł (z zapasem), do tego tony drobiazgów które potem ostatecznie kosztują swoje oraz robocizna
45k na pewno pójdzie...
a jak chcesz to podam Ci namiar na kolegę, który ma Mini V-teca, wydał na swoje auto duuuuuużo więcej
45k na pewno pójdzie...
a jak chcesz to podam Ci namiar na kolegę, który ma Mini V-teca, wydał na swoje auto duuuuuużo więcej
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: Mocne mini z profi zawieszeniem i hamulcami.
Sadam pisze:na szybko przeliczyłem "poważniejsze zakupy" części i wyszło mi 30k zł (z zapasem), do tego tony drobiazgów które potem ostatecznie kosztują swoje oraz robocizna
45k na pewno pójdzie...
a jak chcesz to podam Ci namiar na kolegę, który ma Mini V-teca, wydał na swoje auto duuuuuużo więcej
Przyznam uczciwie, ze to troszke wiecej niz planowalem wydac.
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Mocne mini z profi zawieszeniem i hamulcami.
tak właśnie myślałem, zresztą jak niektórzy wieczorem, którzy odpisali
może łatwiej będzie w ten sposób:
przygotowanie miniaka to znaczy: buda, zawieszenie, klatka, hamulce lepsiejsze niż seria to jakieś 15k (bez zbytnich szaleństw), ale za to co zrobione zrobione jest solidnie, cena też orientacyjna bo zależy w jakim stanie kupisz i co chcesz/potrzebujesz zmienić
i teraz wszystko co Ci zostanie wkładasz w silnik 1300, który i tak będzie do remontu czyli pewnie 3-4k minimum
to co Ci wyszło z takich rachunków przemnóż przez 1,2-1,3 tak na wszelki wypadek, żeby się nie zdziwić na koniec
i w taki oto sposób wyjdzie Ci jakaś w miarę realna kwota, za auto które sobie chcesz zbudować
może łatwiej będzie w ten sposób:
przygotowanie miniaka to znaczy: buda, zawieszenie, klatka, hamulce lepsiejsze niż seria to jakieś 15k (bez zbytnich szaleństw), ale za to co zrobione zrobione jest solidnie, cena też orientacyjna bo zależy w jakim stanie kupisz i co chcesz/potrzebujesz zmienić
i teraz wszystko co Ci zostanie wkładasz w silnik 1300, który i tak będzie do remontu czyli pewnie 3-4k minimum
to co Ci wyszło z takich rachunków przemnóż przez 1,2-1,3 tak na wszelki wypadek, żeby się nie zdziwić na koniec
i w taki oto sposób wyjdzie Ci jakaś w miarę realna kwota, za auto które sobie chcesz zbudować
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: Mocne mini z profi zawieszeniem i hamulcami.
Tak z ciekawosci zapytam, ile kosztowaloby wsadzeni silnika od Hayabusy. Zanim kupilem Supre, prawie nabylem takiego Miniaka. Ciekawy jestem jaki jest realny koszt (sam zakup i wsadzenie silnika do zdrowej budy, zawieszenie i hamulce seria - byl to niedokonczony projekt).
Jakie silniki najczesciej sie wsadza? O jakiej pojemnosci? Wolnossace czy turbodoladowane?
Jakie silniki najczesciej sie wsadza? O jakiej pojemnosci? Wolnossace czy turbodoladowane?
Sadam pisze:tak właśnie myślałem, zresztą jak niektórzy wieczorem, którzy odpisali
może łatwiej będzie w ten sposób:
przygotowanie miniaka to znaczy: buda, zawieszenie, klatka, hamulce lepsiejsze niż seria to jakieś 15k (bez zbytnich szaleństw), ale za to co zrobione zrobione jest solidnie, cena też orientacyjna bo zależy w jakim stanie kupisz i co chcesz/potrzebujesz zmienić
i teraz wszystko co Ci zostanie wkładasz w silnik 1300, który i tak będzie do remontu czyli pewnie 3-4k minimum
to co Ci wyszło z takich rachunków przemnóż przez 1,2-1,3 tak na wszelki wypadek, żeby się nie zdziwić na koniec
i w taki oto sposób wyjdzie Ci jakaś w miarę realna kwota, za auto które sobie chcesz zbudować