2 pytania techniczne za 100 punktów !!

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

minicar

2 pytania techniczne za 100 punktów !!

Post autor: minicar »

Witam,

Mam spore problemy aby wyregulować gaznik - pytanie do czego służy ten króciec zaznaczony na zdjęciu - jeżeli przy pracujacym motorze go zatkam to przez chwilę silnik zaczyna pięknie równo pracowac....niestety przez chwilę bo zaraz gaśnie - przypuszczam iż nierówna praca silnika spowodowana jest czerpaniem fałszywego powietrza które muszę odnalezć. Następne pytanie to ten zaworek z sitkiem - co to jest i do czego służy? czy mogę z niego zrezygnować??
Dziękuję za pomoc

JJ - Poznań

[ Dodano: Pon 12 Maj, 2008 ]
cio to?
Załączniki
gaznik
gaznik
DSC00291.jpg (57.74 KiB) Przejrzano 706 razy
gaznik
gaznik
DSC00287.jpg (56.21 KiB) Przejrzano 706 razy
DSC00299.jpg
DSC00299.jpg (75.04 KiB) Przejrzano 700 razy
DSC00294.jpg
DSC00294.jpg (226.31 KiB) Przejrzano 700 razy
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: 2 pytania techniczne za 100 punktów !!

Post autor: Konrad K_2 »

do tego króćca w gazniku powinien iść wężyk do rozdzielacza (tej czesci u góry )
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: 2 pytania techniczne za 100 punktów !!

Post autor: flapjck1 »

krociec to przelew nadmiaru paliwa - nie zatykaj go niczym

z zaworka z sitkiem mozesz zrezygnowac

przyczyny kulania motoru pewnie podales prawidlowe - zacznij od zakupienia uszczelek pod gaznik - silikon paskudnie wyglada

po drugie sproboj zatkac odme na gazniku na stale - moze masz motor tak wyeksploatowany ze pompuje powietrze do gaznika

po 3cie skontroluj zaplon - swiece kable kopulka palec
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: 2 pytania techniczne za 100 punktów !!

Post autor: monsterk »

Króciec na gażniku to odpowietrzenie komory pływakowej(zawsze musi mieć przelot)- zazwyczaj połączony z rurką metalowa na obudowie sprzegła. Gdy zatykasz ten króciec to przez pewien czas paliwo z gażnika ma trudniejszy wylot i dlatego zaczyna równo pracować silnik, przyczyna tkwi w wysokim poziomie paliwa lub za bogato ustawionej mieszance.
Zawór z sitkiem jest bardzo potrzebnym elementem podczas gaszenia silnika.Powoduje on dopływ samego powietrza do cylindrów i nie ma efektu samozapłonu.Problem taki występuje w silnikach 1300 na gażniku, ja swój musze gasić biegami :roll:
Pozdrawiam Michał
minicar

Re: 2 pytania techniczne za 100 punktów !!

Post autor: minicar »

Dzieki za szybką reakcję :)

świece,kopułka, palec, przerywacz - nowe. Może faktycznie problem będzie z paliwem i jego ilością ponieważ wynieniłem pompę paliwa na nową / stara przepuszczała paliwo do oleju / i po wymianie muszę chyba zmniejszyc dawkę. generalnie to gażnik wykręcę i przeczyszczę i wtedy zrezygnuję z silikonu. Na zdjęciu widać jeszcze pękniecie tego plastiku między gażnikiem a kolektorem / może to też jest przyczyna /. Silnik jest po remoncie - przebieg 5000.
No nic.... trza próbować i szukać.

dzieki
JJ
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: 2 pytania techniczne za 100 punktów !!

Post autor: Konrad K_2 »

to gdzie podcisnienie?
Awatar użytkownika
matriw
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 158
Rejestracja: 10 sie 2006, 10:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: TM

Re: 2 pytania techniczne za 100 punktów !!

Post autor: matriw »

takie gucio na 3 zdjąciu na dole po prawej od "bańki" pod balaszką, a co toza gaźnik?? ja przy HS4 też mam taki kruciec w tym samym miejscu...od czego to jest??
ODPOWIEDZ