Stage 1
Moderator: flapjck1
Stage 1
Tak sobie marzę od pewnego czasu, coby zacząć moje autko po małym remonciku trochu wytjuningować...
Co myślicie o tzw. zestawie "Stage 1" ?
Poczytałem trochę Pana Calvera, który pisze cosik o wyższości nawiercanego pojemnika z wkładką K&N nad stożkowym czy talerzowym... Posłuchałem Monstera nt. wyższości wydechu z nierdzewki w starciu z zimą naszą... I tak się zbieram powoli do jakichś ruchów.
Pytam starych i młodych wyjadaczy Mini - warto?
Co myślicie o tzw. zestawie "Stage 1" ?
Poczytałem trochę Pana Calvera, który pisze cosik o wyższości nawiercanego pojemnika z wkładką K&N nad stożkowym czy talerzowym... Posłuchałem Monstera nt. wyższości wydechu z nierdzewki w starciu z zimą naszą... I tak się zbieram powoli do jakichś ruchów.
Pytam starych i młodych wyjadaczy Mini - warto?
Re: Stage 1
Dzięki. Mam 998 ccm, więc myślę, że jednak patent z dziurami zadziała... Ale wiercimy te dziury z przodu obudowy filtra?
- rogal
- Super użytkownik
- Posty: 1069
- Rejestracja: 05 sty 2005, 15:10
- Posiadane auto: 6 x MINI
- Lokalizacja: EŁK
- Kontakt:
Re: Stage 1
dużo małych dziurek na około, ale nie bez przesady by obudowa sie nie odkrztałciła
pozdrawiam
Rogal
tel. 695 455 231
---------------------------
Wszystko dla Mini .
http://www.englishcars.pl
Rogal
tel. 695 455 231
---------------------------
Wszystko dla Mini .
http://www.englishcars.pl
Re: Stage 1
Witam, -bardzo zaciekawil mnie pomysl z dziurami, ponieważ jak kupiłem autko u mnie juz były dziury na obudowie. Każdy miniakomaniak, ktory zaglądał mi pod maskę nie wiedzial o co chodzi...ale widzę, że w wiecie. U mnie sa zrobione 2 dosyć duże dziury(średnica ok 2-2,5cm) po praweji lewej stronie patrząc od góry, a w nich przynitowane są aluminiowe kratki i każda z nich ma mniej więcej po 7 dziurek.....
Jak macie jakieś linki, to dajcie, bo jestem ciekawy, jak to wyglada w waszej perspektywie i perspektywie pomyslodawcy. Pozdrawiam Remik
Jak macie jakieś linki, to dajcie, bo jestem ciekawy, jak to wyglada w waszej perspektywie i perspektywie pomyslodawcy. Pozdrawiam Remik
Re: Stage 1
Tu jest artykuł Calvera nt. testu filtrów stożkowych i nawiercanej obudowy.
Test
Z tego co zrozumiałem, taka nawiercana obudowa z założoną wkładką typu K&N daje podobne (a nawet lepsze) rezultaty co filtr stożkowy lub talerzowy, natomiast zmniejsza hałas silnika. Korekt mi yf ajm rong
P.S. Mnie się obrazki nie wyświetlają
Test
Z tego co zrozumiałem, taka nawiercana obudowa z założoną wkładką typu K&N daje podobne (a nawet lepsze) rezultaty co filtr stożkowy lub talerzowy, natomiast zmniejsza hałas silnika. Korekt mi yf ajm rong
P.S. Mnie się obrazki nie wyświetlają
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Stage 1
Też mam problem z obrazkami.
Calver nie pisze o jeszcze jednym rozwiązaniu jakim jest "ram-charging"
Polega to na zakładaniu na wlot do gaźnika odpowiednio ukształtowanych nakładek, które powodują szybszy i mniej zakłócony dopływ powietrza do gaźnika. Standardowa obudowa jest zamocowana na kolanku (ten patencik 90 stopni w góre) i mniejszych gaźnikach (czyt HS2,HS4 Hif38) bardzo pogarsza przepływ powietrza. Przy hifie 44 nie robi to już takiej wielkiej różnicy bo kolanko jest szersze tak jak i cały wlot do gaźnika.
Stożki są z kolei przykręcone bezpośrednio go gaźnika, ale ich budowa powoduje, że wlot do gaźnika jest pod kątem prostym do metalowej ściany filtra. Taki kąt również negatywnie wpływa na przepływ powietrza. Dlatego właśnie montuje się ram-pipy (nakładki).
przykład:
http://www.minispares.com/Product.aspx?pid=33210
Jak chcecie więcej przykładów to poleacam wpisanie "ram" w wyszukiwarke na minispares. Wariacje są różne, krótsze dłuższe różne kształty itd. Doboru najlepiej dokonywać z biblią (Tuning A-series) w ręku. Zresztą na jej podstawie właśnie się wymądrzam
Jeszcze do tego oczywiście filtry się montuje. Takie krótkie nakładki pewnie zmieściłyby się w filtrze stożkowym (głowy nie dam, nie próbowałem), ale generalnie są też filtry specjalnie to tego celu przenaczone.
Tutaj jest nakładka pod filtry K&N:
http://www.minispares.com/Product.aspx?pid=33713
Na to można wrzucić stożek i filtr talerzowy. Pamiętać należy jednak o zasadzie że w określonej odległości od wlotu do gaźnika powinna zostać wolna przestrzeń. Tz. gdy zakładamy taką nakładkę to od jej końca to ścianki filtra np. talerzykowego powinno zostać min. x cm (w tej chwili x'a nie pamiętam, coś mi po głowie chodzi 4cm, ale nie na bank, proszę sprawdzić u Vizard'a )
To tyle książkowych mądrości.
Pozdrawiam
Adam
Calver nie pisze o jeszcze jednym rozwiązaniu jakim jest "ram-charging"
Polega to na zakładaniu na wlot do gaźnika odpowiednio ukształtowanych nakładek, które powodują szybszy i mniej zakłócony dopływ powietrza do gaźnika. Standardowa obudowa jest zamocowana na kolanku (ten patencik 90 stopni w góre) i mniejszych gaźnikach (czyt HS2,HS4 Hif38) bardzo pogarsza przepływ powietrza. Przy hifie 44 nie robi to już takiej wielkiej różnicy bo kolanko jest szersze tak jak i cały wlot do gaźnika.
Stożki są z kolei przykręcone bezpośrednio go gaźnika, ale ich budowa powoduje, że wlot do gaźnika jest pod kątem prostym do metalowej ściany filtra. Taki kąt również negatywnie wpływa na przepływ powietrza. Dlatego właśnie montuje się ram-pipy (nakładki).
przykład:
http://www.minispares.com/Product.aspx?pid=33210
Jak chcecie więcej przykładów to poleacam wpisanie "ram" w wyszukiwarke na minispares. Wariacje są różne, krótsze dłuższe różne kształty itd. Doboru najlepiej dokonywać z biblią (Tuning A-series) w ręku. Zresztą na jej podstawie właśnie się wymądrzam
Jeszcze do tego oczywiście filtry się montuje. Takie krótkie nakładki pewnie zmieściłyby się w filtrze stożkowym (głowy nie dam, nie próbowałem), ale generalnie są też filtry specjalnie to tego celu przenaczone.
Tutaj jest nakładka pod filtry K&N:
http://www.minispares.com/Product.aspx?pid=33713
Na to można wrzucić stożek i filtr talerzowy. Pamiętać należy jednak o zasadzie że w określonej odległości od wlotu do gaźnika powinna zostać wolna przestrzeń. Tz. gdy zakładamy taką nakładkę to od jej końca to ścianki filtra np. talerzykowego powinno zostać min. x cm (w tej chwili x'a nie pamiętam, coś mi po głowie chodzi 4cm, ale nie na bank, proszę sprawdzić u Vizard'a )
To tyle książkowych mądrości.
Pozdrawiam
Adam
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: Stage 1
hehe.. dobra, nikomu nie powiem...
A gdybym dorobił sobie takie wlociki, oprocz dwóch, ktore mam juz na górze, to cos da, zaszkodzi, czy nic nie zmieni..???? dzieki z gory za odp. Pozdr
A gdybym dorobił sobie takie wlociki, oprocz dwóch, ktore mam juz na górze, to cos da, zaszkodzi, czy nic nie zmieni..???? dzieki z gory za odp. Pozdr
Re: Stage 1
Z tego co zrozumiałem powierzchnia wlotu do filtra powinna być równa powierzchni wlotu gardzieli gaźnika... ale teraz mogę zmyślać.
Podejrzewam, że powyżej pewnej wartości albo nie ma to znaczenia, albo parametry się pogarszają
Podejrzewam, że powyżej pewnej wartości albo nie ma to znaczenia, albo parametry się pogarszają
- Wojtello
- Wiarus
- Posty: 539
- Rejestracja: 04 sty 2005, 21:36
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Stage 1
Jeśli chodzi o stożek to powoli będę zabierał sie do robienia (wygięcia) specjalnej rury,która będzie szła od woltu powietrza filtra do maskownicy (grila) o ile wogóle uda się znaleźć w mini miejsce na coś takiego. Robie to raczej w ramach hobby kombinowania ale ważne jest żeby filtr dostawał zimne powietrze.
Co do Stage One to chyba mam caly zestaw (kolektory dolotowy i wylotowy ze specjalnym tłumikiem robionym pod moje mini) i powiem że działa ono całkiem przyjemnie. Autko jest troche głośniejsze ale za razem szybsze - to na pewno. Po założeniu całegokompletu można odczuć zdecywaną różnicę tak więc jeśli myślisz o tuningu to naprawdę jest to dobry początek. Nie mówiąc już, że w zasadzie całość jest się w stanie zamontować we własnym garażu. Tylko trzeba się odrobinę nagimnastykować żeby załorzyć kolektory wylotowe
Co do Stage One to chyba mam caly zestaw (kolektory dolotowy i wylotowy ze specjalnym tłumikiem robionym pod moje mini) i powiem że działa ono całkiem przyjemnie. Autko jest troche głośniejsze ale za razem szybsze - to na pewno. Po założeniu całegokompletu można odczuć zdecywaną różnicę tak więc jeśli myślisz o tuningu to naprawdę jest to dobry początek. Nie mówiąc już, że w zasadzie całość jest się w stanie zamontować we własnym garażu. Tylko trzeba się odrobinę nagimnastykować żeby załorzyć kolektory wylotowe
Re: Stage 1
Monster, czytasz to ?
Mam nadzieję, że w razie czego nie będziesz miał problemu
Mam nadzieję, że w razie czego nie będziesz miał problemu
Re: Stage 1
Witam
Powoli małymi kroczkami również przymierzam się do Stage1, chce zacząć od filtra stożkowego i następne przejść do wydechu.
Jeśli chodzi o filtr to jaki byście polecili do 1.3 na wtrysku i czy możecie wrzucić foty jak wy rozwiązaliście jego położenie oraz dolot zimnego powietrza nań, myślę by pociągnąć rurę od grila prosto na niego, jakie jest wasze zdanie na ten temat?
Z góry dzięki,
Pozdro,
Maciek.
Powoli małymi kroczkami również przymierzam się do Stage1, chce zacząć od filtra stożkowego i następne przejść do wydechu.
Jeśli chodzi o filtr to jaki byście polecili do 1.3 na wtrysku i czy możecie wrzucić foty jak wy rozwiązaliście jego położenie oraz dolot zimnego powietrza nań, myślę by pociągnąć rurę od grila prosto na niego, jakie jest wasze zdanie na ten temat?
Z góry dzięki,
Pozdro,
Maciek.
- humin
- Super użytkownik
- Posty: 2321
- Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Stage 1
przy spi masz kilka opcji - zostać przy starej obudowie i wrzucić w nią K&N jak ta http://www.minisport.com/acatalog/info_KNNE9172.html
bądź cały gotowy filtr jak K&N http://www.minisport.com/acatalog/info_KNN57-0082.html lub Pipercross http://www.minisport.com/acatalog/info_PCFPK070.html
przy wymianie całego flirtu musisz jeszcze podprowadzić rurę nakierowującą powietrze ale to akurat nie problem
ja obecnie w swoim spi mam wkładkę lecz nie pojeździłem na niej wiele
ale wydaje mi się, poprawcie jeśli się mylę, że cały wymiana całego filtru byłaby lepszym rozwiązaniem
bądź cały gotowy filtr jak K&N http://www.minisport.com/acatalog/info_KNN57-0082.html lub Pipercross http://www.minisport.com/acatalog/info_PCFPK070.html
przy wymianie całego flirtu musisz jeszcze podprowadzić rurę nakierowującą powietrze ale to akurat nie problem
ja obecnie w swoim spi mam wkładkę lecz nie pojeździłem na niej wiele
ale wydaje mi się, poprawcie jeśli się mylę, że cały wymiana całego filtru byłaby lepszym rozwiązaniem
Re: Stage 1
Cześć wszystkim,
Jeszcze takie pytanie czy ta wkładka K&N E-9172 będzie dobra do MPI i jeszcze ap ropo nawiercania obudowy, czy ktoś mógł by zrobić zdjęcia takiego nawiercenia i wrzucić tu ???
Z góry wielkie dzięki,
Maciek.
Jeszcze takie pytanie czy ta wkładka K&N E-9172 będzie dobra do MPI i jeszcze ap ropo nawiercania obudowy, czy ktoś mógł by zrobić zdjęcia takiego nawiercenia i wrzucić tu ???
Z góry wielkie dzięki,
Maciek.
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Stage 1
wkładka będzie dobra, natomiast co do nawiercania obudowy to sprawa się tyczyła gaźnikowców, a nie wtrysku, w tym wypadku nie wiem czy bym ryzykował, choć z drugiej strony MPI nie ma w obudowie filtra żadnych czujników i podciśnień tak jak SPI...
ciężko powiedzieć co z tego będzie
ciężko powiedzieć co z tego będzie
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: Stage 1
Dobra dzięki, zamontuje wkładkę i potem się zobaczy co dalej
Pozdro,
Maciek.
Pozdro,
Maciek.