osłona na silnik

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: osłona na silnik

Post autor: Konrad K_2 »

Maciej pisze:Robienie czegoś takie na CNC to chyba trochę jak walka z komarem za pomocą miotacza ognia :D, poza tym blacha jest dość cienka i zastanawia mnie jak chcesz ja złapać tak by wywiercić w niej otwory bez jej deformacji. Nie wystarczy zwykłe docięcie jej...

P.S.
No chyba ze mówisz o jakiś innym CNC, ja mam na myśli maszyny sterowane numerycznie.

Pozdro,
Maciek.


to czytaj dokładnie - giecie we wlasnym zakresie - a zebrac wymiar zeby pasowaół po gogięciu to zaden problem
Maciej

Re: osłona na silnik

Post autor: Maciej »

Konrad K_2 pisze:wykonanie takie blachy na cnc zamknelo by sie w 100 pln tylko jeszce dochodzi dogięcie , ale to tez koszt nie byl by ogromny

jak bedemial wymiary moge rozrysowac i zamowic kilka na cnc , a jkazdy dognie sobie na wlasna reke



Dla mnie jest to jednoznaczne z faktem że chcesz to robić na maszynie CNC, wiec powiedziałem co o tym myślę. Wiec nie ekscytuj się tak.

Pozdro,
Maciek.
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: osłona na silnik

Post autor: Konrad K_2 »

wycinałem flansze , pedały deski w róznych materiałach o różnych grubościach , noie wiem w czym widzisz problem

powiedz co rozumiesz pod pojęciem cienka blacha bo moze o czym innym mówimy
Maciej

Re: osłona na silnik

Post autor: Maciej »

3mm. Problemu nie widzę, nie kumam jednak czemu do zrobienia czegoś takiego chcesz użyć maszyny sterowanej numerycznie.

Pozdro,
Maciek.
Awatar użytkownika
Saint
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1227
Rejestracja: 04 sty 2005, 22:37
Posiadane auto:
Lokalizacja: KR
Kontakt:

Re: osłona na silnik

Post autor: Saint »

a wiesz co to jest "powtarzalność" ? albo "stałość wymiarów" ? :roll:
Zawodowy Szyderca
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: osłona na silnik

Post autor: Konrad K_2 »

Maciej pisze:3mm. Problemu nie widzę, nie kumam jednak czemu do zrobienia czegoś takiego chcesz użyć maszyny sterowanej numerycznie.

Pozdro,
Maciek.


a znasz inną metode zeby zrobić to dobrze
_michal_
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 450
Rejestracja: 31 sie 2008, 22:04
Posiadane auto:
Lokalizacja: Scotland, UK

Re: osłona na silnik

Post autor: _michal_ »

to przed pojawieniem sie cnc nie bylo powtarzalnosci albo stalosci wymiarów? litosci... :lol: ja wiem ze kontrdyskutant :mrgreen: (czy jest wogóle takie słowo) :wink: jest "nowy" ale az tak zaślepionego kolesiostwa forumowego nie ma co pielegnować... chociaz moze to sposób na "reklame" tego forum w innych miejscach :lol: :lol:
a "real mini" is definitely not big, plastic and german
_michal_
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 450
Rejestracja: 31 sie 2008, 22:04
Posiadane auto:
Lokalizacja: Scotland, UK

Re: osłona na silnik

Post autor: _michal_ »

Konrad K_2 pisze:
a znasz inną metode zeby zrobić to dobrze


robisz chociazby wzornik i potem na prasach (wykrojniki, gietarki) zrobia otwory i giecia...nie przesadzaj - mini z fabryki wychodził niepowtarzalny a tu do prostej osłony pod silnik ideologia jest dorabiana :lol:
a "real mini" is definitely not big, plastic and german
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: osłona na silnik

Post autor: Konrad K_2 »

chyba łatwiej i taniej wyciac numerycznie niz przyfotowywać prase na 5 płyt
Maciej

Re: osłona na silnik

Post autor: Maciej »

Czy pytanie o powtarzalność i stałość wymiarów do mnie ? :) Bo jak tak to powtarzalność będzie zależała od położenia materiału na stole za każdym razem w ten sam sposób oczywiście pod warunkiem ze za każdym razem materiał będzie miał identyczne wymiary, jeśli chodzi o stałość wymiarów to zależy w dużej mierze od noży skrawających.

Tak w ogóle to może zamiast zadawać dziwne pytania ktoś po prostu powie jakie są zalety użycia tak wyrafinowanej technologii wytwarzania do formowania blachy. Choć w sumie to nieważne, skoro ktoś uważa że tak będzie spoko niech tak będzie. W końcu macie więcej doświadczenia w Miniaczkach niż ja :)

Pozdro,
Maciek.
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: osłona na silnik

Post autor: monsterk »

najprościej i najtaniej to wyciąć taką płytę laserem, i powtarzalność jest dokładna
Awatar użytkownika
Saint
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1227
Rejestracja: 04 sty 2005, 22:37
Posiadane auto:
Lokalizacja: KR
Kontakt:

Re: osłona na silnik

Post autor: Saint »

Ej, no proszę was, co to za dyskusja, oczywiście ze się da zrobić to wiertarką i nadupcać pilnikiem, ale po co?
Jakie są w takim razie koszta jednostkowe wyprodukowania takiej płyty w przypadku:
- obróbki strumieniowo-ściernej lub termicznej, sterowanej numerycznie
- obróbki na maszynach konwencjonalnych, z użyciem pras i wykrojników
- manufaktury.

Jeżeli są to tańsze rozwiązania, to ja w to chętnie wejdę, po co przepłacać. Kryzys, biedni studenci... .

Maciej, dla obrabianego materiału każdorazowo przyjmuje się naddatki obróbkowe i przed każdą operacją pozycjonuje się go na stole. Stałość wymiarów nie jest w tych metodach o których mówimy, problemem. Tam nie ma noży skrawających (ani frezów).
Zawodowy Szyderca
Maciej

Re: osłona na silnik

Post autor: Maciej »

Wcześniej nie było mowy o to jaką maszyna CNC będzie to robione :) jedyne co było powiedziane to ze na maszynie CNC, stąd moje wątpliwości czy wybór tej technologii jest właściwy. Rzeczy które nie są w produkcji masowej są generalnie z założenia drogie, a czym bardziej zaawansowana technologia tym droższe. Nie znam kosztów jednak.

Do CNC trzeba napisać program można wymodelować cześć w ProE a potem przepościć model przez EdgeCama i będzie program do wytwarzania na CNC, tylko to wszystko brzmi mi trochę właśnie jak napisałem na początku "walka z komarem za pomocą miotacza ognia" Jak jest inaczej napiszcie po prostu jak to zrobić w trochę większej ilości szczegółów, chętnie posłucham i dowiem się czegoś nowego.

Pozdro,
Maciek.
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: osłona na silnik

Post autor: Konrad K_2 »

Maciej pisze:Do CNC trzeba napisać program można wymodelować cześć w ProE a potem przepościć model przez EdgeCama i będzie program do wytwarzania na CNC, tylko to wszystko brzmi mi trochę właśnie jak napisałem na początku "walka z komarem za pomocą miotacza ognia"


ale mnie zawsze było to jakies 20 min nad programem typu cad i nawet w zakładzie sie nie pojawiałem - wysyłałem wszystko mailem.

Trz\eba tylko wiedziec jak program w "maszynce" czyta linie i zrobic tak zeby przeczytał to dobrze , a w tym wypadku trudno sie pomylic
_michal_
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 450
Rejestracja: 31 sie 2008, 22:04
Posiadane auto:
Lokalizacja: Scotland, UK

Re: osłona na silnik

Post autor: _michal_ »

:lol: jedna osoba zapytała o płyte, dwie dodatkowe dodały że może też wezmą jak bedzie dobra cena a dyskusja jest na temat powtarzalności i maszyn potrzebnych do produkcji wartych setki tysiecy jakby chodziło o produkcję 100 tys sztuk na tydzień :wink: :mrgreen:
a "real mini" is definitely not big, plastic and german
ODPOWIEDZ