mam prośbę mógłby ktoś zmierzyć napięcie wychodzące ze stabilizatora bimetalicznego w budzikach produkcji japońskiej
bo mój na 10v (elektroniczny) daje za duże wskazania
dzięki za info
P.S.
a miało być tak pięknie - nawet chyba działało
P.S.2
no chyba że się nie da zmierzyć
prosba do posiadaczy "budzików" japońskich
Moderator: flapjck1
- icemac
- Super użytkownik
- Posty: 1775
- Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
prosba do posiadaczy "budzików" japońskich
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze
Re: prosba do posiadaczy "budzików" japońskich
Budziki z UK miały stabilizator bimetaliczny wymienny z tyłu obudowy zaś japońskie zintegrowany elektroniczny. Poza tym jedne i drugie stabilizowały napięcie na poziomie
10V.A więc tu masz OK. Podaj więcej szczegółów, jakie wskazania są nieprawidłowe. Czy poziom paliwa czy temperatury czy jedne i drugie. Jeśli nieprawidłowy pomiar poziomu paliwa to zmierz oporność potencjometru pływaka. Jeśli dobrze pamiętam to przy min. wychyleniu wskazówki budzika oporność "pływaka" powinna wynosić ok.200 ohm.Zaś
przy max.zbliżona do zera.(Oczywiście w zegarach japońskich.W tych z UK odwrotnie.)
10V.A więc tu masz OK. Podaj więcej szczegółów, jakie wskazania są nieprawidłowe. Czy poziom paliwa czy temperatury czy jedne i drugie. Jeśli nieprawidłowy pomiar poziomu paliwa to zmierz oporność potencjometru pływaka. Jeśli dobrze pamiętam to przy min. wychyleniu wskazówki budzika oporność "pływaka" powinna wynosić ok.200 ohm.Zaś
przy max.zbliżona do zera.(Oczywiście w zegarach japońskich.W tych z UK odwrotnie.)
- icemac
- Super użytkownik
- Posty: 1775
- Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: prosba do posiadaczy "budzików" japońskich
jeśli chodzi o stabilizatory to japońce (mam dwa z 92 oraz 89) też miały bimetaliczny lecz był on zintegrowany z zegarami (tak jak w moim manualu)
wskazania są na obu wskaźnikach złe - temp silnika tak jest w normie a wskazuje 3/4 (powinno być 1/2)
paliwo "oszukuje" podobnie gdzieś tak o 1/4
czyli oba źle pokazują
wskazania są na obu wskaźnikach złe - temp silnika tak jest w normie a wskazuje 3/4 (powinno być 1/2)
paliwo "oszukuje" podobnie gdzieś tak o 1/4
czyli oba źle pokazują
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze
Re: prosba do posiadaczy "budzików" japońskich
Mój błąd wynikający z tego,że w którymś zastosowałem elektroniczny. Jest faktycznie też bimetal.
Jeśli oba wskaźniki źle wskazują to wskazania,że padł stabilizator.Zwykłym miernikiem nieco trudno zmierzyć(bimetal włącza i wyłącza się).Można na próbę wstawić np 7810.Ale piszesz,że
10V masz.Więc?? Czy jednocześnie obydwa wskaźniki zaczęły kłamać?
Jeśli oba wskaźniki źle wskazują to wskazania,że padł stabilizator.Zwykłym miernikiem nieco trudno zmierzyć(bimetal włącza i wyłącza się).Można na próbę wstawić np 7810.Ale piszesz,że
10V masz.Więc?? Czy jednocześnie obydwa wskaźniki zaczęły kłamać?
- icemac
- Super użytkownik
- Posty: 1775
- Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: prosba do posiadaczy "budzików" japońskich
kamal1 pisze:Mój błąd wynikający z tego,że w którymś zastosowałem elektroniczny. Jest faktycznie też bimetal.
Jeśli oba wskaźniki źle wskazują to wskazania,że padł stabilizator.Zwykłym miernikiem nieco trudno zmierzyć(bimetal włącza i wyłącza się).Można na próbę wstawić np 7810.Ale piszesz,że
10V masz.Więc?? Czy jednocześnie obydwa wskaźniki zaczęły kłamać?
mam 7810V, chyba działało poprzednie lecz w dziwny sposób "padło"
teraz mam wymieniony na nowy ze sklepu i dalej źle pokazuje (dodatkowo zamontowany radiator od procka, celem lepszego chłodzenia) - może już uszkodzony w sklepie się trafił, ale na wyjściu jest 10V - może pod obciążeniem pada, chyba kupię nowy i wymienię ponownie
P.S.
teraz mam na kabelkach, więc dostęp bez demontażu liczników
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze
Re: prosba do posiadaczy "budzików" japońskich
Odpowiedz jednak na pozostałe pytania!!! Jeśli pokazuje 10V to po co wymieniać.Jest OK.
Radiator zbędny. Pobór prądu jest niewielki.
Radiator zbędny. Pobór prądu jest niewielki.
- icemac
- Super użytkownik
- Posty: 1775
- Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: prosba do posiadaczy "budzików" japońskich
wejściowe ma z 14V
wyjściowe 9,5V
tak więc wskazania powinny być zaniżone, a nie zawyżone
na układzie z lm317T plus oporniki na wyjściu miałem 10,82V ale wtedy wskaźniki były jeszcze wyżej - montuję wszystko zgodnie ze schematami producentów układów - montuję coś z regulowanym PR-kiem
jurto zdemontuję budziki i pomierzę poraz kolejny cały układ
P.S.
jaki powinna być oporność czujnika temperatury przy optymalnej temperaturze ??
dzięki za info, bliższe szczegóły jutro
wyjściowe 9,5V
tak więc wskazania powinny być zaniżone, a nie zawyżone
na układzie z lm317T plus oporniki na wyjściu miałem 10,82V ale wtedy wskaźniki były jeszcze wyżej - montuję wszystko zgodnie ze schematami producentów układów - montuję coś z regulowanym PR-kiem
jurto zdemontuję budziki i pomierzę poraz kolejny cały układ
P.S.
jaki powinna być oporność czujnika temperatury przy optymalnej temperaturze ??
dzięki za info, bliższe szczegóły jutro
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze