prosba do posiadaczy "budzików" japońskich

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
icemac
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1775
Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

prosba do posiadaczy "budzików" japońskich

Post autor: icemac »

mam prośbę mógłby ktoś zmierzyć napięcie wychodzące ze stabilizatora bimetalicznego w budzikach produkcji japońskiej

bo mój na 10v (elektroniczny) daje za duże wskazania

dzięki za info

P.S.
a miało być tak pięknie - nawet chyba działało :???:

P.S.2
no chyba że się nie da zmierzyć :shock:
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze :twisted:
kamal1
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 358
Rejestracja: 10 lis 2004, 11:58
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: prosba do posiadaczy "budzików" japońskich

Post autor: kamal1 »

Budziki z UK miały stabilizator bimetaliczny wymienny z tyłu obudowy zaś japońskie zintegrowany elektroniczny. Poza tym jedne i drugie stabilizowały napięcie na poziomie
10V.A więc tu masz OK. Podaj więcej szczegółów, jakie wskazania są nieprawidłowe. Czy poziom paliwa czy temperatury czy jedne i drugie. Jeśli nieprawidłowy pomiar poziomu paliwa to zmierz oporność potencjometru pływaka. Jeśli dobrze pamiętam to przy min. wychyleniu wskazówki budzika oporność "pływaka" powinna wynosić ok.200 ohm.Zaś
przy max.zbliżona do zera.(Oczywiście w zegarach japońskich.W tych z UK odwrotnie.)
Awatar użytkownika
icemac
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1775
Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: prosba do posiadaczy "budzików" japońskich

Post autor: icemac »

jeśli chodzi o stabilizatory to japońce (mam dwa z 92 oraz 89) też miały bimetaliczny lecz był on zintegrowany z zegarami (tak jak w moim manualu)

wskazania są na obu wskaźnikach złe - temp silnika tak jest w normie a wskazuje 3/4 (powinno być 1/2)

paliwo "oszukuje" podobnie gdzieś tak o 1/4

czyli oba źle pokazują
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze :twisted:
kamal1
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 358
Rejestracja: 10 lis 2004, 11:58
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: prosba do posiadaczy "budzików" japońskich

Post autor: kamal1 »

Mój błąd wynikający z tego,że w którymś zastosowałem elektroniczny. Jest faktycznie też bimetal.
Jeśli oba wskaźniki źle wskazują to wskazania,że padł stabilizator.Zwykłym miernikiem nieco trudno zmierzyć(bimetal włącza i wyłącza się).Można na próbę wstawić np 7810.Ale piszesz,że
10V masz.Więc?? Czy jednocześnie obydwa wskaźniki zaczęły kłamać?
Awatar użytkownika
icemac
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1775
Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: prosba do posiadaczy "budzików" japońskich

Post autor: icemac »

kamal1 pisze:Mój błąd wynikający z tego,że w którymś zastosowałem elektroniczny. Jest faktycznie też bimetal.
Jeśli oba wskaźniki źle wskazują to wskazania,że padł stabilizator.Zwykłym miernikiem nieco trudno zmierzyć(bimetal włącza i wyłącza się).Można na próbę wstawić np 7810.Ale piszesz,że
10V masz.Więc?? Czy jednocześnie obydwa wskaźniki zaczęły kłamać?


mam 7810V, chyba działało poprzednie lecz w dziwny sposób "padło"
teraz mam wymieniony na nowy ze sklepu i dalej źle pokazuje (dodatkowo zamontowany radiator od procka, celem lepszego chłodzenia) - może już uszkodzony w sklepie się trafił, ale na wyjściu jest 10V - może pod obciążeniem pada, chyba kupię nowy i wymienię ponownie

P.S.
teraz mam na kabelkach, więc dostęp bez demontażu liczników :)
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze :twisted:
kamal1
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 358
Rejestracja: 10 lis 2004, 11:58
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: prosba do posiadaczy "budzików" japońskich

Post autor: kamal1 »

Odpowiedz jednak na pozostałe pytania!!! Jeśli pokazuje 10V to po co wymieniać.Jest OK.
Radiator zbędny. Pobór prądu jest niewielki.
Awatar użytkownika
icemac
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1775
Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: prosba do posiadaczy "budzików" japońskich

Post autor: icemac »

wejściowe ma z 14V

wyjściowe 9,5V

tak więc wskazania powinny być zaniżone, a nie zawyżone :???:

na układzie z lm317T plus oporniki na wyjściu miałem 10,82V ale wtedy wskaźniki były jeszcze wyżej - montuję wszystko zgodnie ze schematami producentów układów - montuję coś z regulowanym PR-kiem ;)

jurto zdemontuję budziki i pomierzę poraz kolejny cały układ

P.S.
jaki powinna być oporność czujnika temperatury przy optymalnej temperaturze ??

dzięki za info, bliższe szczegóły jutro
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze :twisted:
ODPOWIEDZ