akumulator - pobór prądu

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

porzeczka

akumulator - pobór prądu

Post autor: porzeczka »

Padł mi akumulator. Mechanik najpierw go naładował i przetestował i stwierdził, że:
1) pobierał za dużo prądu (tak jakby było podłączone do elektryki coś ekstra, co zjadało prąd) - próbował znaleźć przyczynę ale się nie udało
2) nadaje się do wymiany
Ponieważ i tak już był stary został zmieniony na nowy. I teraz moje pytanie - czy zmiana akumulatora wyeliminuje ten zwiększony pobór mocy czy nadal muszę szukać przyczyny aby nie wykończyć nowego?
Dziękuję za podpowiedzi.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: akumulator - pobór prądu

Post autor: flapjck1 »

jesli cos ciagnie prad ekstra to wymiana aku na nowy nie zalatwi tematu
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Jasiu
Nowy
Nowy
Posty: 56
Rejestracja: 23 kwie 2007, 19:56
Posiadane auto:
Lokalizacja: Poznań

Re: akumulator - pobór prądu

Post autor: Jasiu »

taa, nie wystarczy leczyć objawy, trzeba znaleźć przyczynę. ;)
girsza

Re: akumulator - pobór prądu

Post autor: girsza »

tydzień temu też mi padł aku. Przypuszczalnie sprawę załatwił wiatrak który włączał się codziennie po wyłączeniu silnika i pracował przez kilka minut...
pzdr.
/gt/
137jastr
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 263
Rejestracja: 10 sty 2009, 22:03
Posiadane auto: MCS R56
Lokalizacja: Warszawa

Re: akumulator - pobór prądu

Post autor: 137jastr »

girsza pisze:tydzień temu też mi padł aku. Przypuszczalnie sprawę załatwił wiatrak który włączał się codziennie po wyłączeniu silnika i pracował przez kilka minut...
pzdr.
/gt/



C I E K A W O S T K A....pięć lat katuję MCS_a ...upał, zimno ----> nigdy po wyłączeniu silnika wentylator się nie włączał?!
BORLA Stainless Steel Cat-Back™System,M7 direct Flow Intercooler (DFIC2),M7 DFIC exit Scoop,M7 15% supercharger Pulley,ALTA intake System Cold Air,JCW front Strut brace,CUSCO rear Strut brace,EBC Brakes,ORCIARI bonnet vents scoops.
______
Saluti
porzeczka

Re: akumulator - pobór prądu

Post autor: porzeczka »

Minęło kilka dni na nowym aku. Auto odpala bez problemu jednak podjechałam do stacji diagnostycznej aby ponownie zmierzyć pobór prądu. Test akumulatora na wydruku jest nazwany: standardowy i pokazał takie parametry:
1) stan naładowania: 100%
2) nap. rozruchu: 10,66 V - w normie
3) test ładowania bez obciążenia: 15,14V
4) test ładowania pod obciążeniem: 14,13V
5) pulsacja nap. 0,12V w normie
Panowie stwierdzili, że wszystko wygląda ok. Czy z powyższego wynika, że jednak wymiana aku załatwiła sprawę i czyli ten "dodatkowy" pobór mocy sam zniknął?
Nie znam się na tych parametrach więc nie wiem, czy rzeczywiście mogę przestać się już martwić czy ten test był za mało szczegółowy?
pzdr
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: akumulator - pobór prądu

Post autor: se7ven »

Nie załatwiła sprawy. Trzeba po kolei na wpiętym amperomierzu eliminować źródła poboru prądu:
przyczyn może być wiele
- radio
- alarm
- elektronika (sterowanie silnikiem)
To nie jest taka prosta sprawa i potrzebny jest dobry elektryk
137jastr
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 263
Rejestracja: 10 sty 2009, 22:03
Posiadane auto: MCS R56
Lokalizacja: Warszawa

Re: akumulator - pobór prądu

Post autor: 137jastr »

se7ven pisze:Nie załatwiła sprawy. Trzeba po kolei na wpiętym amperomierzu eliminować źródła poboru prądu:
przyczyn może być wiele
- radio
- alarm
- elektronika (sterowanie silnikiem)
To nie jest taka prosta sprawa i potrzebny jest dobry elektryk


To bardzo prawdopodobne, przypomniałem sobie: znajomy kupił używanego MCS_a w 2006 roku.....i miał problem z aku.
Powodem było radio Alpine, kupił nowe radio (używane) przez Allegro....i problem z aku. się skończył.
BORLA Stainless Steel Cat-Back™System,M7 direct Flow Intercooler (DFIC2),M7 DFIC exit Scoop,M7 15% supercharger Pulley,ALTA intake System Cold Air,JCW front Strut brace,CUSCO rear Strut brace,EBC Brakes,ORCIARI bonnet vents scoops.
______
Saluti
girsza

Re: akumulator - pobór prądu

Post autor: girsza »

137jastr pisze:
girsza pisze:tydzień temu też mi padł aku. Przypuszczalnie sprawę załatwił wiatrak który włączał się codziennie po wyłączeniu silnika i pracował przez kilka minut...
pzdr.
/gt/



C I E K A W O S T K A....pięć lat katuję MCS_a ...upał, zimno ----> nigdy po wyłączeniu silnika wentylator się nie włączał?!


Dzwoniłem do ASO powiedzieli, że to normalka, zresztą na forum był poruszany już wątek wentylatora -de facto uczestniczyłeś w którymś z wątków.
137jastr
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 263
Rejestracja: 10 sty 2009, 22:03
Posiadane auto: MCS R56
Lokalizacja: Warszawa

Re: akumulator - pobór prądu

Post autor: 137jastr »

Dzwoniłem do ASO powiedzieli, że to normalka, zresztą na forum był poruszany już wątek wentylatora -de facto uczestniczyłeś w którymś z wątków.[/quote]

...do ASO dzwoniłeś...
Zawsze przy włączonej klimatyzacji wiatrak działa przy uruchomionym silniku (1)
JAK JEST DOBRY bilans cieplny układu chłodzenia to podczas wysokich temperatur wiatrak włącza się kiedy jest taka potrzeba ----> podczas jazdy i postoju.
Zdarzało mi się, że czekając na otwarcie np. bramy słyszałem moment włączenia wentylatora, jego działanie i wyłączenie trwało to ok. 5 do 10 sekund (2)
W wypadku rozładowywania aku. przez włączony wentylator podczas postoju musi być coś NIE TAK z elektryką (elektroniką)...(3)
BORLA Stainless Steel Cat-Back™System,M7 direct Flow Intercooler (DFIC2),M7 DFIC exit Scoop,M7 15% supercharger Pulley,ALTA intake System Cold Air,JCW front Strut brace,CUSCO rear Strut brace,EBC Brakes,ORCIARI bonnet vents scoops.
______
Saluti
girsza

Re: akumulator - pobór prądu

Post autor: girsza »

137jastr pisze:...do ASO dzwoniłeś...
Zawsze przy włączonej klimatyzacji wiatrak działa przy uruchomionym silniku (1)
JAK JEST DOBRY bilans cieplny układu chłodzenia to podczas wysokich temperatur wiatrak włącza się kiedy jest taka potrzeba ----> podczas jazdy i postoju.
Zdarzało mi się, że czekając na otwarcie np. bramy słyszałem moment włączenia wentylatora, jego działanie i wyłączenie trwało to ok. 5 do 10 sekund (2)
W wypadku rozładowywania aku. przez włączony wentylator podczas postoju musi być coś NIE TAK z elektryką (elektroniką)...(3)


...a D Z W O N I Ł E M...

1. zgadza się
2. ok
3. możliwe ale...

a) akumulator miał już 5 lat
b) praca w trudnych warunkach. Codzienna jazda na krótkich dystansach 30 min, w korkach przy max obciążeniu: radio, klima, ładowarka, wycieraczki, itp - a jak wszyscy wiedzą na luzie wszystkie urządzenia korzystają z energii aku, wiatrak też
c) w 30 minut - w TRAKCIE ciężkiej, trudnej, uporczywej, kłopotliwej, mozolnej, niełatwej, uciążliwej, wytężonej, żmudnej - jeździe aku NIE JEST w stanie się doładować.
d) wystarczyło, że przez dłuższy okres po ciężkiej, trudnej, uporczywej, kłopotliwej, mozolnej, niełatwej, uciążliwej, wytężonej, żmudnej 30 minutowej jeździe D O D A T K O W O wentylator załączył się J E S Z C Z E na ok 1 min... wnioski nasuwają się same. Prawdopodobnie w moim przypadku, to wiatrak dokończył dzieła - co nieuchronnie doprowadziło do zakończenia życia aku. :cry: co za tragedia Pan Wentylator zabił mi Pana Akumulator. Akumulator?, Alumulator'a? Pani Akumulator? O BOŻE to była KOBIETA!


4. Skoro nigdy Ci się wiatrak po jeździe, nie załączył to:

a) za mało "katujesz" swoje MCS
b) w ASO pracują same d****e i nie wiedzą co mówią
c) chyba powinienem wybrać się do elektryka

5. Załączam lekturę to poczytania na temat akumulatora

http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34889,2339521.html

SPROSTOWANIE:

Pan WEN, NIE ZAWSZE załącza/załączał się po jeździe. Aczkolwiek tydzień poprzedzający śmierć Pani AKU, zauważyłem systematyczną aktywność ruchową Pana WEN. Obecnie wszystko wróciło do normy, być może ma to związek z opadami i wilgotnością powierzchni asfaltowej, co wymusza ostrożniejszą jazdę...

pzdr.
137jastr
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 263
Rejestracja: 10 sty 2009, 22:03
Posiadane auto: MCS R56
Lokalizacja: Warszawa

Re: akumulator - pobór prądu

Post autor: 137jastr »

Obecnie wszystko wróciło do normy, być może ma to związek z opadami i wilgotnością powierzchni asfaltowej, co wymusza ostrożniejszą jazdę...

pzdr.[/quote]

...a czy ciecz chłodząca (jej ilość) jest w normie?...
przy wysokich temperaturach wentylator się włącza...
w umiarkowanych temperaturach, jakie są obecnie wentylator nie włącza się...bo za niski poziom płynu nie ma takiego wpływu na temperaturę silnika co nie oznacza, że jest OK., bo problem może powstać dużo poważniejszy niż wymiana aku..
BORLA Stainless Steel Cat-Back™System,M7 direct Flow Intercooler (DFIC2),M7 DFIC exit Scoop,M7 15% supercharger Pulley,ALTA intake System Cold Air,JCW front Strut brace,CUSCO rear Strut brace,EBC Brakes,ORCIARI bonnet vents scoops.
______
Saluti
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: akumulator - pobór prądu

Post autor: flapjck1 »

4b - jestem sklonny sie zgodzic :P hehehe
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
girsza

Re: akumulator - pobór prądu

Post autor: girsza »

137jastr pisze:...a czy ciecz chłodząca (jej ilość) jest w normie?...
przy wysokich temperaturach wentylator się włącza...
w umiarkowanych temperaturach, jakie są obecnie wentylator nie włącza się...bo za niski poziom płynu nie ma takiego wpływu na temperaturę silnika co nie oznacza, że jest OK., bo problem może powstać dużo poważniejszy niż wymiana aku..



poziom cieczy sprawdzę.... aczkolwiek wycieków nie mam.
Co do poważniejszych problemów to nic nie mów... miałem juz wymieniany termostat i pompę wody.

pzdr.
137jastr
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 263
Rejestracja: 10 sty 2009, 22:03
Posiadane auto: MCS R56
Lokalizacja: Warszawa

Re: akumulator - pobór prądu

Post autor: 137jastr »

poziom cieczy sprawdzę.... aczkolwiek wycieków nie mam.
Co do poważniejszych problemów to nic nie mów... miałem juz wymieniany termostat i pompę wody.

pzdr.[/quote]

...ubytki płynu chłodzącego to nie tylko wycieki widoczne, silnik jak może, lubi nie tylko paliwo (sic!)...stwierdzasz - pytasz, więc odpowiadam.
BORLA Stainless Steel Cat-Back™System,M7 direct Flow Intercooler (DFIC2),M7 DFIC exit Scoop,M7 15% supercharger Pulley,ALTA intake System Cold Air,JCW front Strut brace,CUSCO rear Strut brace,EBC Brakes,ORCIARI bonnet vents scoops.
______
Saluti
ODPOWIEDZ