Składamy do kupy: MINI Cooper R50 i MINI One
- dawid
- Super użytkownik
- Posty: 1263
- Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kraków
Re: Składamy do kupy: MINI Cooper R50 i MINI One
moze ktos na allegro bedzie mial, trzeba spytac.
te, do ktorych podales linka sa ok, ale tak jak jest w opisie aukcji - do modeli poliftowych.
mysle, ze produkuje je ta sama firma, czyli chyba to jest valeo.
odradzam tez wycieraczki na przod (nie pamietam modelu) ale valeo niby najnowsza technologia - gumowe i bez metalowej konstrukcji, ktore niby maja super dociskac itd, efekt jest taki, ze prawa wycieraczka nie dociera na okolo 5-7 cm przy dole szyby, a po srodku pola wycierania (na srodku szyby) zawsze jest zaciek, gdyz chyba odprwadza wode ze wzgledu na pionowosc szyby mini. moze te wycieraczki sa dobre do innych aut (na opakowaniu wypisana jest kompatybilnosc z ok. 20 modelami) ale w MINI sa ch.... chetnie bym wrocil do starych wycieraczek, ale skoro te kupilem to juz je przez zime zakatuje
te, do ktorych podales linka sa ok, ale tak jak jest w opisie aukcji - do modeli poliftowych.
mysle, ze produkuje je ta sama firma, czyli chyba to jest valeo.
odradzam tez wycieraczki na przod (nie pamietam modelu) ale valeo niby najnowsza technologia - gumowe i bez metalowej konstrukcji, ktore niby maja super dociskac itd, efekt jest taki, ze prawa wycieraczka nie dociera na okolo 5-7 cm przy dole szyby, a po srodku pola wycierania (na srodku szyby) zawsze jest zaciek, gdyz chyba odprwadza wode ze wzgledu na pionowosc szyby mini. moze te wycieraczki sa dobre do innych aut (na opakowaniu wypisana jest kompatybilnosc z ok. 20 modelami) ale w MINI sa ch.... chetnie bym wrocil do starych wycieraczek, ale skoro te kupilem to juz je przez zime zakatuje
R60 | since 2006.
Re: Składamy do kupy: MINI Cooper R50 i MINI One
Problemów ciąg dalszy.
Znów zagotował się płyn chłodniczy w zbiorniku wyrównawczym.
Auto przez jakieś 20 minut pracowało na wolnych obrotach przy temp. na zewnątrz 14 stopni C. Płyn podniósł się tak wysoko, że wypłynął ze zbiornika wyrównawczego. Przy czym gdy otworzył się dekielek zbiornika....gdy temperatura opadła, jego poziom spadł tak nisko, że w zbiorniku wyrównawczym nie było już nic płynu.
Pytania:
Jeśli poziom płynu był tak niski - dlaczego, gdy dolałem około litra płynu, gdy auto znów popracowało na wolnych obrotach... w zbiorniku wyrównawczym, teraz było płynu już za dużo?
Gdzie powinno się wlewać płyn chłodniczy - do zbiornika wyrównawczego, czy bezpośrednio do węża płynu chłodzącego - ta zaketka którą ciężko się odkręca?
Jeśli te dziwne skoki poziomu płynu sa wynikiem zapowietrzenia układu, dlaczego nie ustępują po odpowietrzeniu śrubą odpowietrzającą - kilka minut pracy silnika na 2tys obrotów?
Podjechałem do mechanika - stwierdził że walnięty jest wentylator - który nie chłodzi. Rzeczywiście nie zauważyłem by się załączał. Ale na wyświetlaczu - poziom temperatury był "w połowie" - i teraz nie wiem, dlaczego pokazuje że temperatura w normie, a nie chłodzi?
Rozwiązaniem - by móc kontynuować jazdę było ---> włączenie ogrzewania i min postojów z pracą na wolnych obrotach.
Pytanie najważniejsze - co naprawić ? Kupić wentylator? Gdzie i za ile?
A może padł jakiś bezpiecznik odpowiadajacy za wentylator? nie wiem sam.... doradźcie. I dlaczego ten poziom płynu tak ciągle skacze? Czy jest to związane ze zbyt małą ilością płynu w układzie? Jeśli tak - to ile tak naprawdę powinienem wlać płynu do układu, by być pewnym, że go nie brakuje?
Pozdrawiam serdecznie
Piotrek
Znów zagotował się płyn chłodniczy w zbiorniku wyrównawczym.
Auto przez jakieś 20 minut pracowało na wolnych obrotach przy temp. na zewnątrz 14 stopni C. Płyn podniósł się tak wysoko, że wypłynął ze zbiornika wyrównawczego. Przy czym gdy otworzył się dekielek zbiornika....gdy temperatura opadła, jego poziom spadł tak nisko, że w zbiorniku wyrównawczym nie było już nic płynu.
Pytania:
Jeśli poziom płynu był tak niski - dlaczego, gdy dolałem około litra płynu, gdy auto znów popracowało na wolnych obrotach... w zbiorniku wyrównawczym, teraz było płynu już za dużo?
Gdzie powinno się wlewać płyn chłodniczy - do zbiornika wyrównawczego, czy bezpośrednio do węża płynu chłodzącego - ta zaketka którą ciężko się odkręca?
Jeśli te dziwne skoki poziomu płynu sa wynikiem zapowietrzenia układu, dlaczego nie ustępują po odpowietrzeniu śrubą odpowietrzającą - kilka minut pracy silnika na 2tys obrotów?
Podjechałem do mechanika - stwierdził że walnięty jest wentylator - który nie chłodzi. Rzeczywiście nie zauważyłem by się załączał. Ale na wyświetlaczu - poziom temperatury był "w połowie" - i teraz nie wiem, dlaczego pokazuje że temperatura w normie, a nie chłodzi?
Rozwiązaniem - by móc kontynuować jazdę było ---> włączenie ogrzewania i min postojów z pracą na wolnych obrotach.
Pytanie najważniejsze - co naprawić ? Kupić wentylator? Gdzie i za ile?
A może padł jakiś bezpiecznik odpowiadajacy za wentylator? nie wiem sam.... doradźcie. I dlaczego ten poziom płynu tak ciągle skacze? Czy jest to związane ze zbyt małą ilością płynu w układzie? Jeśli tak - to ile tak naprawdę powinienem wlać płynu do układu, by być pewnym, że go nie brakuje?
Pozdrawiam serdecznie
Piotrek
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2010, 16:47 przez Phantomas, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Składamy do kupy: MINI Cooper R50 i MINI One
jak dla mnie to bym spuścił cały płyn chłodniczy jaki tam jest - kupił 5l borego i zobaczył jaki będzie efekt - lać musisz tam gdzie zaznaczyłem Ci na zdjęciu strzałką i na odpalonym silniku obserwował wskaźnik temp. jak pójdzie powyżej 90 stopni i wiatrak się nie załączy to wtedy bym kupował wiatrak. U mnie troszkę trzeba poczekać na jego załączenie dlatego albo pójdzie temp do 130' albo wiatrak się włączy - na allegro mają ale tylko z chłodnicami - ew. można zapytać czy nie sprzedają samego wiatraka .
- Załączniki
-
- plyn
- mini_plyn_877.jpg (49.23 KiB) Przejrzano 3829 razy
- drszajba
- Swój Człowiek
- Posty: 179
- Rejestracja: 24 cze 2008, 22:40
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Składamy do kupy: MINI Cooper R50 i MINI One
z tym płynem to może uszczelka pod głowicą Ci padła, miałem podobne objawy w skodzie favorit, płyn też znikał, a po odkręceniu korka nagle się pojawiał, samochód się grzał, też musiałem cały czas na ogrzewaniu jeździć.
wenn ist das Nunstuck git und Slotermeyer ? Ja, Beierhund das Oder die Flieperwaldt gersput!
Re: Składamy do kupy: MINI Cooper R50 i MINI One
Dziękuję za odpowiedzi
Mam kolejne pytania:
Co to może być i za co odpowiada?
Mam kolejne pytania:
Co to może być i za co odpowiada?
- Załączniki
-
- Ten element jest uszkodzony. Oba fragmenty były połączone klejem.
- 3.jpg (119.51 KiB) Przejrzano 3780 razy
-
- Ten element jest uszkodzony. Ktoś go skleił ale łączenie nie wytrzymało próby czasu.
- 2.jpg (125.08 KiB) Przejrzano 3780 razy
-
- Element po prawej stronie chłodnicy. Co to jest?
- 1a.jpg (111.66 KiB) Przejrzano 3780 razy
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2010, 16:47 przez Phantomas, łącznie zmieniany 1 raz.
- Saint
- Super użytkownik
- Posty: 1227
- Rejestracja: 04 sty 2005, 22:37
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: KR
- Kontakt:
Re: Składamy do kupy: MINI Cooper R50 i MINI One
pierwsze to zapewne końcówka układu klimatyzacji, nie wiem tylko czy części nisko czy wysokociśnieniowej, powinna być na nim plastikowa nakrętka, żeby się syf nie dostawał. Jest to po prostu przyłącz do napełniania obiegu klimy czynnikiem roboczym.
Zawodowy Szyderca
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Składamy do kupy: MINI Cooper R50 i MINI One
co do drugiego to wysledz dokad prowadza przewody, ale mi tak na szybko to wydaje sie ze jest to jakis zawor na przewodach odpowietrzania par paliwa z baku
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Składamy do kupy: MINI Cooper R50 i MINI One
Saint i Flapjck1 mają rację, jedno to przyłącz do napełniania obiegu klimy czynnikiem roboczym a drugi to zawór odpowierzania zbiornika paliwa (cena w ASO 236,19zł).
Może "superglu" pomoże?
Pyanie na marginesie. Czujnik od temperatury gdzie macie umieszony? W moim miniaku jest w zderzaku za kierunkowskazem a tu widzę w komorze silnika.
Może "superglu" pomoże?
Pyanie na marginesie. Czujnik od temperatury gdzie macie umieszony? W moim miniaku jest w zderzaku za kierunkowskazem a tu widzę w komorze silnika.
Re: Składamy do kupy: MINI Cooper R50 i MINI One
wolodia pisze:
Pyanie na marginesie. Czujnik od temperatury gdzie macie umieszony? W moim miniaku jest w zderzaku za kierunkowskazem a tu widzę w komorze silnika.
również mam w zderzaku przełożony przez belkę
Re: Składamy do kupy: MINI Cooper R50 i MINI One
U mnie jest tak jak powinno czyli w zderzaku pod tablicą rejestracyjną - na górze wlotu w zderzaku
Re: Składamy do kupy: MINI Cooper R50 i MINI One
wolodia pisze:Saint i Flapjck1 mają rację, jedno to przyłącz do napełniania obiegu klimy czynnikiem roboczym a drugi to zawór odpowierzania zbiornika paliwa (cena w ASO 236,19zł).
Może "superglu" pomoże?
Pyanie na marginesie. Czujnik od temperatury gdzie macie umieszony? W moim miniaku jest w zderzaku za kierunkowskazem a tu widzę w komorze silnika.
Dziękuję za pomoc
A to w takim razie, jeśli to zawór odpowietrzania zbiornika paliwa - powiedzcie mi, czy to właśnie on, może być winien temu - że wskaźnik poziomu paliwa na zegarze (zegar sprawny) pokazuje poziom paliwa tylko do ostatniej ćwiartki? Tzn, nie pokazuje zwykle ile zostało do końca paliwa, włącznie z tym że jak jestem na rezerwie, rezerwa się nie świeci. Tylko jeden jedyny raz - gdy było poniżej zera na dworze, pokazał mi faktyczny poziom paliwa... Pytanie zatem, czy ten uszkodzony zawór odpowietrzania zbiornika paliwa może być winien?
Pozdrawiam serdecznie
Piotrek
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2010, 16:48 przez Phantomas, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Składamy do kupy: MINI Cooper R50 i MINI One
jak najbardziej on jest przyczyna tego ze wskaźnik ci źle pokazuje.
Re: Składamy do kupy: MINI Cooper R50 i MINI One
Pytałem się wcześniej ile płynu chłodniczego wchodzi do R50. Ponieważ nikt nie wiedział do końca, udało mi się znaleść stronę na której wystarczy wpisać VIN swojego MINI, i wyświetlona zostanie informacja o pojemności każdego układu
sprawdź ile musisz wlać -> KLIKNIJ
i teraz tak to wyglada w przypadku mojego R50 (niestety po niemiecku):
Baureihe: R50
Fahrzeugtyp: Cooper
BMW-Typschlüssel: RC31
Motor: W10
Karosserie: Coupe
Katalogausfürung: Europa
Lenkung: Links
Getriebe: Manuell
Produktion: 11/2001
Füllmengen
für die BJ von 01.02.2002 bis 30.06.2004
Motor W10: 4.50 Liter Öl
Getriebe GS5-65BH (Manuell): 1.70 Liter Öl
Differenzial: 0.00 Liter Öl
Bremsflüssigkeit: 1.00 Liter
Kühlwasser mit/ohne Klima: 5.20/5.20 Liter
Zusatz: Schaltgetriebe: Lebensdauerfüllung
Więc już wiem, że oleju do silnika wlewam 4,5L. Ok. A co znaczy - Getriebe GS5-65BH ??
I nie wiem też co znaczy - Bremsflüssigkeit ? Czy to czasem nie jest płyn hamulcowy?
I oto okazuje się, że wystarczy kupić 2x 1,5L koncentratu BMW, rozrobić go z wodą destylowaną w proporcji 1:1 i 6L płynu zalejemy cały układ chłodniczy. Zostanie jeszcze 0,8L (jeśli nie rozlewacie na boki)
sprawdź ile musisz wlać -> KLIKNIJ
i teraz tak to wyglada w przypadku mojego R50 (niestety po niemiecku):
Baureihe: R50
Fahrzeugtyp: Cooper
BMW-Typschlüssel: RC31
Motor: W10
Karosserie: Coupe
Katalogausfürung: Europa
Lenkung: Links
Getriebe: Manuell
Produktion: 11/2001
Füllmengen
für die BJ von 01.02.2002 bis 30.06.2004
Motor W10: 4.50 Liter Öl
Getriebe GS5-65BH (Manuell): 1.70 Liter Öl
Differenzial: 0.00 Liter Öl
Bremsflüssigkeit: 1.00 Liter
Kühlwasser mit/ohne Klima: 5.20/5.20 Liter
Zusatz: Schaltgetriebe: Lebensdauerfüllung
Więc już wiem, że oleju do silnika wlewam 4,5L. Ok. A co znaczy - Getriebe GS5-65BH ??
I nie wiem też co znaczy - Bremsflüssigkeit ? Czy to czasem nie jest płyn hamulcowy?
I oto okazuje się, że wystarczy kupić 2x 1,5L koncentratu BMW, rozrobić go z wodą destylowaną w proporcji 1:1 i 6L płynu zalejemy cały układ chłodniczy. Zostanie jeszcze 0,8L (jeśli nie rozlewacie na boki)
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2010, 16:48 przez Phantomas, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Składamy do kupy: MINI Cooper R50 i MINI One
Getriebe GS5-65BH to rodzaj skrzyni biegów.
Bremsflüssigkeit to płyn hamulcowy.
Bremsflüssigkeit to płyn hamulcowy.
Re: Składamy do kupy: MINI Cooper R50 i MINI One
Cóż... miałem ostatnio problem z wycieraczkami i dyszami spryskiwaczy... nie pamiętam w którym to już wątku temat chodził, ale jeśli ktoś byłby zainteresowany wymianą wycieraczek w MINI to STANOWCZO ODRADZAM ZAKUP ZAMIENNIKÓW
Nie ważne jakie kupisz a i tak nie będą pasowały, albo będą do bani, albo będą do bani i jeszcze przepłacisz... Naprawdę dobre wycieraczki w cenie zamienników kupiłem u dilera bmw - oryginalne przeznaczone dla MINI. Wycieraczka od kierowcy krótsza i ze spoilerem. Cena: 125 PLN dwa pióra - przód, 65 PLN - pióro tył (szczególnie tu nie bawcie sie w zamienniki), ramię wycieraczki na tył 48 PLN i rozwiązał się też problem zapchanych dysz do spryskiwaczy na masce - czyszczenie nie wiele dało - więc kupiłem nowe i jak ręką odjął...jak w nowym autku... dysze 2szt. 74PLN.
Nie wiem czy każdy wie, ale nie trzeba tachać się do dilera MINI - można zakupy bez problemów zrobić u każdego dilera bmw. Wystarczy podać nr numer seryjny MINI i oni już na podstawie tego łatwo dobiorą Wam części - zamówią, często bez zaliczki i po tygodniu do odbioru... (http://www.realoem.com/bmw/select.do)
Pozdrawiam serdecznie
Piotrek
Nie ważne jakie kupisz a i tak nie będą pasowały, albo będą do bani, albo będą do bani i jeszcze przepłacisz... Naprawdę dobre wycieraczki w cenie zamienników kupiłem u dilera bmw - oryginalne przeznaczone dla MINI. Wycieraczka od kierowcy krótsza i ze spoilerem. Cena: 125 PLN dwa pióra - przód, 65 PLN - pióro tył (szczególnie tu nie bawcie sie w zamienniki), ramię wycieraczki na tył 48 PLN i rozwiązał się też problem zapchanych dysz do spryskiwaczy na masce - czyszczenie nie wiele dało - więc kupiłem nowe i jak ręką odjął...jak w nowym autku... dysze 2szt. 74PLN.
Nie wiem czy każdy wie, ale nie trzeba tachać się do dilera MINI - można zakupy bez problemów zrobić u każdego dilera bmw. Wystarczy podać nr numer seryjny MINI i oni już na podstawie tego łatwo dobiorą Wam części - zamówią, często bez zaliczki i po tygodniu do odbioru... (http://www.realoem.com/bmw/select.do)
Pozdrawiam serdecznie
Piotrek
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2010, 16:48 przez Phantomas, łącznie zmieniany 1 raz.