Przywitania i pytania..
- krzyss
- Nowy
- Posty: 89
- Rejestracja: 27 gru 2009, 18:35
- Posiadane auto: Accord 1980r.
- Lokalizacja: Warszawa
Przywitania i pytania..
Witam,
Po pierwsze chcialem sie przywitac, wraz z moja luba (Kasia) stalismy sie szczesliwymi posiadaczami Mini Coopera S 2006r. Automat
Przeczytalem wiele postow i wychodzi mi ze spalanie srednie po Warszawie 14L nie jest niczym specjalnym i nie trzeba sie doszukiwac jakis awarii ? zwlaszcza ze skrzynia jest automatyczna, mamy zime, a opony sa 215/45/R17 RF (przy naprawde ostrej jezdzie wychodzi ok 16L), czyli tak ma byc ? (qrde SLK z silnikiem 2,8L tyle pali)
Obrotomierz... na obrotomierzu tam gdzie zaczyna sie czerwona skala sa takie swiecace czerwone kreski, myslalem ze one tak jak w BMW 5 oznaczaja czerwone pole, i jak sie silnik rozgrzeje to gasna po trochu. (w E60 tak wlasnie jest) ale z tego co widze czy mini zapalamy zimne, czy jest juz rozgrzane te kreski sa w tej samej pozycji. Czy ktos moze mi to potwierdzic ze tak ma byc.
Problem 3, potrzebuje znac numer czesci (szukalem w katalogu ktorego adres znalazlem tu na forum i nie ma), kratka taka we wlocie powietrza na masce, ktos moze wie jaki to ma numer katalogowy ?
Problem 4, fotel kierowcy sie buja, wlasciwie to oparcie tak jakos lata, fotele to skorzane RECARO, czy to jakas znana przypadlosc w MINI ?
Ostatni problem nr 5 kontrolka opon Run Flat, oczywiscie po zmianie opon na zimowe zapalila sie lampka, czy znacie jakis serwis w Warszawie ktory moze cos na to poradzic ? czy czeka mnie moze wizyta w ASO ?
Jeszcze raz z gory dzieki za odpowiedzi.
pozdrawiamy
Krzysiek i Kasia
PS. jak ktos bedzie mial pytania o Audi A3, czy smarta Roadstera to jestesmy do dyspozycji
Po pierwsze chcialem sie przywitac, wraz z moja luba (Kasia) stalismy sie szczesliwymi posiadaczami Mini Coopera S 2006r. Automat
Przeczytalem wiele postow i wychodzi mi ze spalanie srednie po Warszawie 14L nie jest niczym specjalnym i nie trzeba sie doszukiwac jakis awarii ? zwlaszcza ze skrzynia jest automatyczna, mamy zime, a opony sa 215/45/R17 RF (przy naprawde ostrej jezdzie wychodzi ok 16L), czyli tak ma byc ? (qrde SLK z silnikiem 2,8L tyle pali)
Obrotomierz... na obrotomierzu tam gdzie zaczyna sie czerwona skala sa takie swiecace czerwone kreski, myslalem ze one tak jak w BMW 5 oznaczaja czerwone pole, i jak sie silnik rozgrzeje to gasna po trochu. (w E60 tak wlasnie jest) ale z tego co widze czy mini zapalamy zimne, czy jest juz rozgrzane te kreski sa w tej samej pozycji. Czy ktos moze mi to potwierdzic ze tak ma byc.
Problem 3, potrzebuje znac numer czesci (szukalem w katalogu ktorego adres znalazlem tu na forum i nie ma), kratka taka we wlocie powietrza na masce, ktos moze wie jaki to ma numer katalogowy ?
Problem 4, fotel kierowcy sie buja, wlasciwie to oparcie tak jakos lata, fotele to skorzane RECARO, czy to jakas znana przypadlosc w MINI ?
Ostatni problem nr 5 kontrolka opon Run Flat, oczywiscie po zmianie opon na zimowe zapalila sie lampka, czy znacie jakis serwis w Warszawie ktory moze cos na to poradzic ? czy czeka mnie moze wizyta w ASO ?
Jeszcze raz z gory dzieki za odpowiedzi.
pozdrawiamy
Krzysiek i Kasia
PS. jak ktos bedzie mial pytania o Audi A3, czy smarta Roadstera to jestesmy do dyspozycji
krzyss & Kasia
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1112
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: Przywitania i pytania..
Cześć.
Spalanie średnio-wysokie, ale to pewnie kwestia: zimy, wielkości miasta, automatu, szerszych opon i nogi
Kreski się nie przesuwają, pala się cały czas. Z ciekawości - w MCS z automatem są od 5500 obrotów zapalone? Jak tutaj, po prawej stronie? Czy normalnie, od 6750?
Co do tej kratki - mógłbyś zaznaczyć na jakimś zdjęciu z neta? Bo jedyny wlot na masce który przychodzi mi na myśl, to ten z przodu, dostarczający powietrze do intercoolera kompresora (mówimy o roczniku 2006 - R53)
Na pewno nie jest to jedna z częstych przypadłości. Jechałem 3 powypadkowymi MINI podczas szukania swojego i w 2 z nich fotele lekko się wychylały - do przodu przy hamowaniu, potem do tyłu przy przyspieszaniu. Jednego zatargałem do ASO bo właściciel mi wmawiał, że to wada fabryczna - okazało się, że mocowanie oparcia do siedziska nie wytrzymało.
Kontrola ta nie dotyczy RF, tylko ciśnienia. Można samemu zresetować, na forum był opis, nie ma sensu gnać do ASO.
Spalanie średnio-wysokie, ale to pewnie kwestia: zimy, wielkości miasta, automatu, szerszych opon i nogi
Kreski się nie przesuwają, pala się cały czas. Z ciekawości - w MCS z automatem są od 5500 obrotów zapalone? Jak tutaj, po prawej stronie? Czy normalnie, od 6750?
Co do tej kratki - mógłbyś zaznaczyć na jakimś zdjęciu z neta? Bo jedyny wlot na masce który przychodzi mi na myśl, to ten z przodu, dostarczający powietrze do intercoolera kompresora (mówimy o roczniku 2006 - R53)
Na pewno nie jest to jedna z częstych przypadłości. Jechałem 3 powypadkowymi MINI podczas szukania swojego i w 2 z nich fotele lekko się wychylały - do przodu przy hamowaniu, potem do tyłu przy przyspieszaniu. Jednego zatargałem do ASO bo właściciel mi wmawiał, że to wada fabryczna - okazało się, że mocowanie oparcia do siedziska nie wytrzymało.
Kontrola ta nie dotyczy RF, tylko ciśnienia. Można samemu zresetować, na forum był opis, nie ma sensu gnać do ASO.
Re: Przywitania i pytania..
pididi pisze:
Kreski się nie przesuwają, pala się cały czas. Z ciekawości - w MCS z automatem są od 5500 obrotów zapalone? Jak tutaj, po prawej stronie? Czy normalnie, od 6750?
No ciekawe.... zastanawiało mnie to już jakiś czas
Jeśli u mnie na obrotomierzu palą się tylko od 6750 (R50 Cooper), a te wcześniejsze są wygaszone - zdjęcie po lewej - tzn. że wszystko jest OK ? myślałem - to głupie - że się podświetlanie wypaliło....
Jak jest fabrycznie?
Pozdrawiam serdecznie
Piotrek
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1112
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: Przywitania i pytania..
W Cooperze, te niższe kreski (5500 - 6750) palą się w wersji ze skrzynią CVT.
W manualach są kreski, ale niepodświetlone (Cooper/Cooper S).
Nie wiem jak jest w: MCS auto i ONE D, stąd moje pytanie
W manualach są kreski, ale niepodświetlone (Cooper/Cooper S).
Nie wiem jak jest w: MCS auto i ONE D, stąd moje pytanie
- krzyss
- Nowy
- Posty: 89
- Rejestracja: 27 gru 2009, 18:35
- Posiadane auto: Accord 1980r.
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przywitania i pytania..
No wiec pala sie normalnie od 6750... tylko mnie to dziwi, bo w BMW E60 tez bylo tak ze palily sie takie kreski na obrotomierzu, ale wraz z rozgrzewaniem silnika "czerwone" pole sie przesuwalo, sadzilem ze w Mini jest tak samo, a ja mam popsuty jakis czujnik temp...
Skrzynia zdaje sie jest normalny TIPTRONIK
Co do kratki to tak chodzi mi o ta: http://www.krzyss.com/zdjecia/inne/mini.jpg
W sprawie foteli, nasze mini (w sumie to jezdzi nim Kasia mialo drobna przygode w CH i zostalo sprowadzone do polski, w tej chwili zostalo juz poskladane do kupy no i wlasnie od 2 tygodni bawimy sie w testowanie Spalanie gniecie naprawde, az mi sie nie chce wierzyc ze silnik 1,6 potrafi tyle spalic Fotel chyba sie zlamal troche, na razie nie mam pomyslu gdzie poza ASO mozna to naprawiac.
Mozna skasowac blad RF ? to ide szukac
Skrzynia zdaje sie jest normalny TIPTRONIK
Co do kratki to tak chodzi mi o ta: http://www.krzyss.com/zdjecia/inne/mini.jpg
W sprawie foteli, nasze mini (w sumie to jezdzi nim Kasia mialo drobna przygode w CH i zostalo sprowadzone do polski, w tej chwili zostalo juz poskladane do kupy no i wlasnie od 2 tygodni bawimy sie w testowanie Spalanie gniecie naprawde, az mi sie nie chce wierzyc ze silnik 1,6 potrafi tyle spalic Fotel chyba sie zlamal troche, na razie nie mam pomyslu gdzie poza ASO mozna to naprawiac.
Mozna skasowac blad RF ? to ide szukac
krzyss & Kasia
Re: Przywitania i pytania..
Cześć,
Odpowiadam na pytania:
Odn 1. Spalanie wg mnie w normie. Wszystko zależy od ilości czasu w korkach. Mój też pokazuje 13l/100km w mieście (cooper S manual).
Odn 2. Nigdy się nad tym nie zastanawiałem. W moim część z nich jest zawsze zapalona, a część zawsze zgaszona.
Odn 3. Polecam stronę realoem.com - tam masz pełną specyfikację części - wystarczy wpisać VIN pojazdu.
Odn 4. Mam standardowe fotele więc nie pomogę.
Odn 5. Po ustawieniu ciśnienia w oponach przytrzymujesz przez parę sekund przycisk esetowania ustawień - przycisk jest pod dźwignią hamulca ręcznego
Pozdrawiam,
Loko
Odpowiadam na pytania:
Odn 1. Spalanie wg mnie w normie. Wszystko zależy od ilości czasu w korkach. Mój też pokazuje 13l/100km w mieście (cooper S manual).
Odn 2. Nigdy się nad tym nie zastanawiałem. W moim część z nich jest zawsze zapalona, a część zawsze zgaszona.
Odn 3. Polecam stronę realoem.com - tam masz pełną specyfikację części - wystarczy wpisać VIN pojazdu.
Odn 4. Mam standardowe fotele więc nie pomogę.
Odn 5. Po ustawieniu ciśnienia w oponach przytrzymujesz przez parę sekund przycisk esetowania ustawień - przycisk jest pod dźwignią hamulca ręcznego
Pozdrawiam,
Loko
Re: Przywitania i pytania..
Co do obrotowmierza, to wszystko OK. BMW zaoszczędziło przy produkcji obrotomierzy i jeden rodzaj jest do wszystkich wersji - zwykłej benzyny, eSki i D. Te kreski, które Ci się nie palą np. w dieslu już są zaświecone, ponieważ jest to silnik który maksymalną granicę obrotów ma już o 5500. W benzynie mają się nie palić !
-
- Swój Człowiek
- Posty: 263
- Rejestracja: 10 sty 2009, 22:03
- Posiadane auto: MCS R56
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przywitania i pytania..
BORLA Stainless Steel Cat-Back™System,M7 direct Flow Intercooler (DFIC2),M7 DFIC exit Scoop,M7 15% supercharger Pulley,ALTA intake System Cold Air,JCW front Strut brace,CUSCO rear Strut brace,EBC Brakes,ORCIARI bonnet vents scoops.
______
Saluti
______
Saluti
- krzyss
- Nowy
- Posty: 89
- Rejestracja: 27 gru 2009, 18:35
- Posiadane auto: Accord 1980r.
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przywitania i pytania..
137jastr pisze:
TU (R56 Cooper S) tak jak na Twojej foto: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=51&fg=20
Ja wogole zle swoj model wpisalem bo mamy z tego co widze R56 a nie R53, juz poprawilem (wnetrze wyglada dokladnie tak: http://www.mini2.com/images/timeline/r5 ... 014461.jpg tylko fotele w skorze) i dzieki za linka, bo dzieki temu bede mogł kupic ta kratke.
Pozdr.
krzyss & Kasia
- dawid
- Super użytkownik
- Posty: 1263
- Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kraków
Re: Przywitania i pytania..
to jest r53... nie wiem jak mozna kupic auto i nie wiedziec tak podstawowych rzeczy o nim..
- krzyss
- Nowy
- Posty: 89
- Rejestracja: 27 gru 2009, 18:35
- Posiadane auto: Accord 1980r.
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przywitania i pytania..
dawid pisze:to jest r53... nie wiem jak mozna kupic auto i nie wiedziec tak podstawowych rzeczy o nim..
Strasznie atakujacy jest twoj ton wypowiedzi... czy to znaczy ze na tym formum nalezy sie wzajemnie atakowac a nie pomagac ?
Ja opieralem sie na FAQ, i jezeli jest tak jak mowisz to znaczy ze jest ono napisane niezbyt zrozumiale.
Tutaj:
http://www.forum.mini.org.pl/viewtopic.php?t=4900
jest wlasnie napisano ze jezeli deska jest 3 czesciowa to jest po lifcie... czyli jak rozumiem R56 radio tez jest "VDO/Siemens" jak w takim razie jednoznacznie stwierdzic ktora wersje posiadamy ?
A auto ? kupuje sie wg wlasnego profilu, u nas bylo: MINI Cooper S z automatem i nie starszy niz 3 latek, trafila sie taka wersja to ja kupilismy. Teraz dopiero zglebiamy wiedze na jego temat i sie uczymy... ale jak rozumiem ty juz wszystkie rozumy pozjadales
krzyss & Kasia
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1112
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: Przywitania i pytania..
To na spokojnie:
R53 to MINI Cooper S 1 gen (2001-2006).
MINI 2 gen to oznaczenie R56 (2006- ) i jest wspólne dla S, Coopera, One itp. Oprócz cabrio - R57. Poza tym, to zupełnie inne auto jest.
Lifting, wraz ze wszystkimi zmianami, dotyczy gen 1 (i to jest w FAQ napisane).
Teraz odnośnie zdjęcia i wypowiedzi 137_jastr - wkleiłeś zdjęcie R56, dostałeś odpowiedź dla R56.
W nim rzeczywiście wlot jest zaślepiony, bo niepotrzebny. W R53 doprowadza powietrze wprost do intercoolera - otwórz maskę i sam zobacz. Reszta wypowiedzi w wątku dotyczy już odpowiedniego (mam nadzieję) modelu. A najlepiej zrób zdjęcia swojego auta
R53 to MINI Cooper S 1 gen (2001-2006).
MINI 2 gen to oznaczenie R56 (2006- ) i jest wspólne dla S, Coopera, One itp. Oprócz cabrio - R57. Poza tym, to zupełnie inne auto jest.
Lifting, wraz ze wszystkimi zmianami, dotyczy gen 1 (i to jest w FAQ napisane).
Teraz odnośnie zdjęcia i wypowiedzi 137_jastr - wkleiłeś zdjęcie R56, dostałeś odpowiedź dla R56.
W nim rzeczywiście wlot jest zaślepiony, bo niepotrzebny. W R53 doprowadza powietrze wprost do intercoolera - otwórz maskę i sam zobacz. Reszta wypowiedzi w wątku dotyczy już odpowiedniego (mam nadzieję) modelu. A najlepiej zrób zdjęcia swojego auta
- hello
- Wiarus
- Posty: 588
- Rejestracja: 20 lis 2008, 16:33
- Posiadane auto: '96 Sportspack
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Przywitania i pytania..
krzyss pisze:A auto ? kupuje sie wg wlasnego profilu, u nas bylo: MINI Cooper S z automatem i nie starszy niz 3 latek, trafila sie taka wersja to ja kupilismy. Teraz dopiero zglebiamy wiedze na jego temat i sie uczymy... ale jak rozumiem ty juz wszystkie rozumy pozjadales
jeśli nie starszy niż 3 latek to R56 będzie (bo 3 lata temu = początek 2007). ale kolega chyba sam się już gubi w zeznaniach fakt, zdjęcie chyba będzie najlepszym rozwiązaniem
Re: Przywitania i pytania..
dawid pisze:to jest r53... nie wiem jak mozna kupic auto i nie wiedziec tak podstawowych rzeczy o nim..
a można, można
-
- Swój Człowiek
- Posty: 263
- Rejestracja: 10 sty 2009, 22:03
- Posiadane auto: MCS R56
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przywitania i pytania..
krzyss pisze:Ja wogole zle swoj model wpisalem bo mamy z tego co widze R56 a nie R53, juz poprawilem (wnetrze wyglada dokladnie tak: http://www.mini2.com/images/timeline/r5 ... 014461.jpg tylko fotele w skorze) i dzieki za linka, bo dzieki temu bede mogł kupic ta kratke.
Pozdr.
wnętrze to R53 (dodam że wloty do: R53 i R56 różnią się gabarytami, są nie zamienialne, wlot w R56 jest z zaślepką-'kratką', bo ten wlot to 'lipa' jeśli R53, to: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=51&fg=20
Ostatnio zmieniony 10 sty 2010, 18:33 przez 137jastr, łącznie zmieniany 2 razy.
BORLA Stainless Steel Cat-Back™System,M7 direct Flow Intercooler (DFIC2),M7 DFIC exit Scoop,M7 15% supercharger Pulley,ALTA intake System Cold Air,JCW front Strut brace,CUSCO rear Strut brace,EBC Brakes,ORCIARI bonnet vents scoops.
______
Saluti
______
Saluti