
Elektryka
Moderator: flapjck1
Elektryka
Witam kolegow i prosze o pomoc dotyczacej elektryki-MINI 1988 r .Zginal prawy kierunek ale go naprawilem ( styki ), brak jest swiatel awaryjnych,przerywacz od kierunkow znalazlem pod zegarami-nie widzialem innego natomiast podobny mam pod maska po prawej stronie w okolicach plynu hamulcowego do czego on sluzy????? brak tylnego swiatla przeciwmglowego ????? , i zeby bylo smieszniej jak wlaczam zaplon czsami nie zapalaja sie kontrolki ladowania i oleju ????? a silnik pali na dotyk. Ciekawe tak naprawde 4 bezpieczniki a tyle problemu.Chyba czeka mnie gruntowny przeglad elektryki.Czekam na wasze porady. 

- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8180
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Elektryka
rada: zrob gruntowny przeglad elektryki 
przerywacz pod maska jest od awarii albo kierunkow a za zegarami jest od kierunkow albo awarii - nigdy nie pamietam
kontrolki - diabli wiedza zobacz jak wyglada folia ze sciezkami za zegarami
bezpieczniki - 4 masz w "skrzynce" a jeszcze z 6 wisi po kablach

przerywacz pod maska jest od awarii albo kierunkow a za zegarami jest od kierunkow albo awarii - nigdy nie pamietam

kontrolki - diabli wiedza zobacz jak wyglada folia ze sciezkami za zegarami
bezpieczniki - 4 masz w "skrzynce" a jeszcze z 6 wisi po kablach
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Elektryka
Chyba nie obedzie sie bez przegladu,a co do 4 bezpiecznikow to znalazlem na markfive,ale te 6 gdzie sa.Dwa widze kolo filtra powietrza-do czego sa?????i gdzi szukac reszty?????.Od kierunkow jest za zegarami -zdjalem koncowke i kierunki przestaly dzialac wiec ten pod maska jest od awari.
Re: Elektryka
z tego co się orientuję to u mnie 2 zaraz za atrapą są od świateł drogowych
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1418
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Elektryka
Zdecydowanie przerywacz kierunkowskazów znajduje się pod zestawem wskaźników. Oryginalny w metalowej okrągłej obudowie powinien być zamocowany w znajdujacym się tam uchwycie. Przerywacz świateł awaryjnych "hazard" ma oryginalnie kształt prostokątnej puszeczki i znajduje się pod maską na przegrodzie w uchwycie w okolicy pomp sprzęgła i hamulca.
To było już pisane wcześniej (Flap), ale potwierdzam.
Powodem braku albo świateł awaryjnych albo kierunkowskazów może być wypracowany / uszkodzony wyłącznik klawiszowy świateł awaryjnych. Jest tak dlatego że w nim "zbiegają" się wszystkie przewody i następuje przełączanie obwodów tak by kierunkowskazy świeciły osobno lewy prawy lub razem.
Staram sie to tłumaczyc w miarę czytelny sposób.
Pozostałe problemy spróbuję wyjaśnić później. Popatrzę w schematy instalacji.
Może być problem z bezpiecznikami liniowymi.
To było już pisane wcześniej (Flap), ale potwierdzam.
Powodem braku albo świateł awaryjnych albo kierunkowskazów może być wypracowany / uszkodzony wyłącznik klawiszowy świateł awaryjnych. Jest tak dlatego że w nim "zbiegają" się wszystkie przewody i następuje przełączanie obwodów tak by kierunkowskazy świeciły osobno lewy prawy lub razem.
Staram sie to tłumaczyc w miarę czytelny sposób.
Pozostałe problemy spróbuję wyjaśnić później. Popatrzę w schematy instalacji.
Może być problem z bezpiecznikami liniowymi.
- Sadam
- Super użytkownik
- Posty: 2487
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Elektryka
Przeciwmgielnego zacznij szukać od tyłu, może się okazać, że już tam nic w środku nie ma tylko rdza, a jak jest to sprawdzisz czy prąd dociera)
jak nie dociera to winny może być właśnie bezpiecznik w okolicach filtra na przewodach (w Twoim roczniku chyba, nie było ich aż 6, ale głowy nie dam)
Z innych łatwych miejsc do sprawdzenia to czy jest prąd na włączniku przeciwmgielnych (koniecznie po zapaleniu świateł mijania, inaczej nie działa)
a w kwestii kontrolek: sprawdzić wtyk na czujniku i alternatorze, ścieżki na tyle budzików oraz samą wtyczkę wchodzącą w zegary - osobiście stawiam na wtyki, reszta jest w środku auta i raczej nie szwankuje, ale różnie bywa, a jeśli jeszcze ktoś rzeźbił elektrykę w tak zwanym międzyczasie to już całkiem wesoło może być
jak nie dociera to winny może być właśnie bezpiecznik w okolicach filtra na przewodach (w Twoim roczniku chyba, nie było ich aż 6, ale głowy nie dam)
Z innych łatwych miejsc do sprawdzenia to czy jest prąd na włączniku przeciwmgielnych (koniecznie po zapaleniu świateł mijania, inaczej nie działa)
a w kwestii kontrolek: sprawdzić wtyk na czujniku i alternatorze, ścieżki na tyle budzików oraz samą wtyczkę wchodzącą w zegary - osobiście stawiam na wtyki, reszta jest w środku auta i raczej nie szwankuje, ale różnie bywa, a jeśli jeszcze ktoś rzeźbił elektrykę w tak zwanym międzyczasie to już całkiem wesoło może być
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas

- sezar
- Wiarus
- Posty: 554
- Rejestracja: 26 sie 2009, 14:34
- Posiadane auto: Mini'91 New Mini Cooper S '03
- Lokalizacja: 49.76314,19.060957
- Kontakt:
Re: Elektryka
Mam podobny problem. Tylko mnie zaginęło w akcji światło przeciwmgielne. Czyli w który miejscu jest bezpiecznik przeciwmgielnego ??
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1418
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Elektryka
Ciąg dalszy odpowiedzi dla lecha
Problem z awaryjnymi światłami : Znajdź bezpiecznik liniowy (w oprawce podobnej do zasilających kiedyś proste radia samochodowe) znajdujący się pod maską w okolicy obudowy filtra powietrza. Który ?
Ten do którego z jednej strony dochodzi przewód fioletowy z pomarańczowym paskiem a z drugiej brązowy. rozbierz oprawkę oczyść drobnym papierem ściernym końcówki stykowe. Sprawdź czy sprężynka nie zardzewiała iczy bezpecznik swobodnie sie w oprawce porusza i końcówki do niego dobrze stykają. Jeżeli przepalony wymień.
Problem z awaryjnymi światłami : Znajdź bezpiecznik liniowy (w oprawce podobnej do zasilających kiedyś proste radia samochodowe) znajdujący się pod maską w okolicy obudowy filtra powietrza. Który ?
Ten do którego z jednej strony dochodzi przewód fioletowy z pomarańczowym paskiem a z drugiej brązowy. rozbierz oprawkę oczyść drobnym papierem ściernym końcówki stykowe. Sprawdź czy sprężynka nie zardzewiała iczy bezpecznik swobodnie sie w oprawce porusza i końcówki do niego dobrze stykają. Jeżeli przepalony wymień.
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1418
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Elektryka
Bezpiecznik liniowy, pod maską w okolicy filtra powietrza. Który ?sezar pisze:...w który miejscu jest bezpiecznik przeciwmgielnego ??
Zasilanie + dochodzi przewodem niebieskim a wyjscie po bezpieczniku to niebieski z pomarańczowym paskiem.
Re: Elektryka
Dzieki za porady,to co chcialem naprawilem, nie bylo by problemu gdyby po malowaniu samochodu pokazal sie elektryk a robil to pewnie blacharz lub lakiernik i takie sa konsekwencje ze kabelki laczy sie jak popadnie a tak na marginesie to miniaki-te starsze-maja slaba elektryke,moim zdaniem bezpieczniki powinny byc w kabinie ,moze jakosc koncowek przewodow powinna byc lepsza ???? ale co tam auto jest super posiadam je od niedawna wiec wszystko przedemna.Jesli jest jakis MINIAKOWIEC z Gdanska lub Trojmiasta to chetnie wymienilbym sie uwagami.Moj nr.Tel. 507-06-22-77 

Re: Elektryka
Podłączę się do wątku. U mnie z awaryjnymi to jakaś grubsza sprawa. Kierunki działają bez problemu. Po włączeniu świateł awaryjnych kierunki świecą się światłem ciągłym. Jak wyłączę awaryjne, kierunki nie działają i muszę odczekać kilkanaście minut zanim wrócą. Po wrzuceniu wstecznego biegu światła cofania biorą zasilanie z przerywacza i mrugają jak kierunki. Poszukuję schematu instalacji elektrycznej do Mini z 1987 roku. Mój przerywacz pod maską jest od kierunków. Sprawdziłem.
Re: Elektryka
Lechu w okolicach trojmiasta jest nas dość sporo, monitoruj temat Trójspotów i wpadaj na kolejne 

- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1418
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Elektryka
Wszystko wskazuje na to, że instalacja była przerabiana lub została spięta nieprawidłowo. We wszystkich miniakach przerywacz kierunkowskazów znajduje się za licznikami wewnątrz auta a awaryjny pod maską. Dotyczy to modeli przed SPI. Później zrezygnowano z dwu przerywaczy na rzecz jednego już elektronicznego (w kwadratowej obudowie z tworzywa) który nadal znajduje się wewnątrz auta. W tym układzie (SPI) pracuje dodatkowo przekaźnik po to by po wyłączeniu zapłonu (na postoju) światła awaryjne działały.Mariuszo pisze:...Po włączeniu świateł awaryjnych kierunki świecą się światłem ciągłym. Jak wyłączę awaryjne, kierunki nie działają i muszę odczekać kilkanaście minut zanim wrócą. Po wrzuceniu wstecznego biegu światła cofania biorą zasilanie z przerywacza i mrugają jak kierunki. ...Mój przerywacz pod maską jest od kierunków. Sprawdziłem.
Pulsujące światło cofania może być spowodowane brakiem dobrego połączenia z masą ( "minus" - nadwozie) oprawy tylnej lampy lub obydwu tylnych lamp.
Schematy instalacji znajdują się między innymi w niebieskim manualu Haynesa. Są pomocne, ale do korzystania z nich niezbędna jest również podstawowa wiedza z zakresu elektrotechniki samochodowej (spotkałem się z np. z błędem rysunku linii połączeń aparatu zapłonowego który powoduje zwarcie i w efekcie zniszczenie przerywacza stykowego)
Re: Elektryka
Witam.
Zniknęły mi światła mijania. Czy mijania maja inny bezpiecznik niż postojowe? a jesli tak to gdzie jest? Włącznik jest dobry styki przeczyszczone, żarówki dobre.
Zniknęły mi światła mijania. Czy mijania maja inny bezpiecznik niż postojowe? a jesli tak to gdzie jest? Włącznik jest dobry styki przeczyszczone, żarówki dobre.
Czasem na drodze spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...